כל בסמיכות בתנ"ך - בחולם חסר?
עקב טקסט שאני עוברת עליו, אני מופתעת מאוד לגלות שהמילה כל בסמיכות (או לפחות לפי הבנתי זו סמיכות) בתחילת פרק ב' של בראשית מנוקדת פעמיים בחולם חסר. מישהו יודע להסביר איך זה יכול להיות לאור זאת שכל כך מקפידים להבדיל היום את "כָּל" בסמיכות לעומת למשל "קודם כול" בכתיב מלא לא בסמיכות (שמקורו בחולם)?
אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הָשָּמַיִם וְהָאָרֶץ בְּהִבָּרְאָם בְּיוֹם עֲשֹוֹת יְהֹוָה אֱלֹהִים אֶרֶץ וְשָׁמָיִם. וְכֹל שִֹיחַ הַשָֹּדֶה טֶרֶם יִהְיֶה בָאָרֶץ וְכֹל עֵשֶֹב הַשָֹּדֶה טֶרֶם יִצְמָח כִּי לֹא הִמְטִיר יְהֹוָה אֱלֹהִים עַל הָאָרֶץ וְאָדָם אֵין לַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה
עקב טקסט שאני עוברת עליו, אני מופתעת מאוד לגלות שהמילה כל בסמיכות (או לפחות לפי הבנתי זו סמיכות) בתחילת פרק ב' של בראשית מנוקדת פעמיים בחולם חסר. מישהו יודע להסביר איך זה יכול להיות לאור זאת שכל כך מקפידים להבדיל היום את "כָּל" בסמיכות לעומת למשל "קודם כול" בכתיב מלא לא בסמיכות (שמקורו בחולם)?
אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הָשָּמַיִם וְהָאָרֶץ בְּהִבָּרְאָם בְּיוֹם עֲשֹוֹת יְהֹוָה אֱלֹהִים אֶרֶץ וְשָׁמָיִם. וְכֹל שִֹיחַ הַשָֹּדֶה טֶרֶם יִהְיֶה בָאָרֶץ וְכֹל עֵשֶֹב הַשָֹּדֶה טֶרֶם יִצְמָח כִּי לֹא הִמְטִיר יְהֹוָה אֱלֹהִים עַל הָאָרֶץ וְאָדָם אֵין לַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה