מיכל פרבר1
New member
כל האמת אודות חברת 'ת.ש.ר געש'
בס"ד לכבוד דר' שלמה אלישר, מנכ"ל השירות לעיוור, הנדון: יחס מחפיר של חברת 'ת.ש.ר געש' כלפי לקוחות העיוורים 1. חברת 'ת.ש.ר געש' הינה חברה המספקת תוכנות קריאה לעיוורים וכן צגי ברייל המסייעים לקריאת מסך המחשב. 2. החברה מספקת חומרות ותוכנות למרבית הגופים המרכזיים בהם חברים עיוורים רבים, כגון עמותת ע.ל.ה – היחידה לסטודנטים עיוורים, מרש"ל – מרכז לשירותים לעיוורים, הספרייה לעיוורים בנתניה ועוד. כמו"כ, הביטוח הלאומי בשיתוף 'השירות לעיוור' רוכש מחברה זו את הציוד הנ"ל עבור המגזר הפרטי. 3. תלותנו במערכות מחשוב אלה גדולה, ויכולתנו ללמוד ולהשתלב בחיי היום יום, נגזרת מתפקודו התקין של המחשב על כל מערכותיו, דבר המחייב את חברת 'ת.שר געש' בהתמחות רבה והכרה עמוקה של המערכות אותן היא משווקת לציבור העיוורים. אולם תחת זאת, השירות שניתן לנו הינו חובבני וקלוקל, בשל חוסר בקיאות אנשי החברה בתוכנות ובאיכות הצגים, אותם הם מספקים. בשל כך, נאלצים לקוחות החברה- העיוורים, להמתין זמן רב במפח נפש עם מכשיר מושבת או שיבושי תוכנה שונים. לא ייתכן שבגלל ציוד בעייתי, נמצא בסכנת פיטורין או הפסקת לימודים גבוהים, גם כך, קשה יותר לעיוורים להשתלב בשוק העבודה והלימודים האקדמיים. 4. אנו העיוורים עושים ככל יכולתנו להשתלב בחברה כאחד האדם. המחשב הינו כלי כתיבה עיקרי ואמצעי תקשורת קיומי עבורנו. 5. לאחרונה קמה חברה נוספת בשם 'Let's Talk' המספקת צגים איכותיים יותר. מייסדי החברה הינם עיוורים מוכשרים המצויים היטב ברזי התוכנה, באופן אישי משתמשים בציוד ומעל הכל, מכירים ומבינים את הבעיות המתעוררות ופותרים אותן ביעילות ובמסירות. הלקוחות מקבלים הדרכה וליווי לשביעות רצונם והכל במחירים השווים לכל נפש, בהפרש נמוך משמעותית מחברת 'ת.ש.ר געש' 6. על מנת לתת דוגמא חיה למפורט לעיל, ברצוני לשתף אתכם בקצרה בסיפורי האישי: שמי מיכל, אמא לילדים קטנים, מסיימת את שנת ההתמחות האחרונה בדרמה-תרפיה, ועובדת במרכז חירום לילדים במצוקה באזור ירושלים. לפני כשנה וחצי רכשתי מחברת 'ת.ש.ר געש' מחשב נייד וצג ברייל במחיר של כ 42000 ₪. טעות זו עשיתי, עקב הנחה משמעותית שנתנו לי, כיוון שידעו שכוונתי הייתה לרכוש ציוד מ'Let's Talk', ואף השקיעו עמל רב בשכנועים רבים, וטענו כי החברה השניה תפשוט את הרגל בקרוב. לבחורה אחרת, אף הציעו תוכנת סריקה בחינם, אם רק תועיל לקנות מהם, אך היא לא נפלה בפח, מהיכרותה את טיב החברה ושירותיה. בכל אופן, המוצרים נרכשו בהמלצה חמה ובסיוע חלקי של הביטוח הלאומי. מאז ועד היום, לצערי הרב, אני נאלצת להתמודד עם שירות קלוקל של עובדי החברה, שאינם בקיאים בפרטי התוכנה ולא מספקים את השירות הנדרש. לאחרונה, בעקבות תקלה במחשב הוזמן עבורי פלאג הגנה - שרק בעזרתו, התוכנה יכולה לעבוד - ונאלצתי להמתין ארבעה (!) חדשים להגעת החלק מגרמניה. לאחר שהפלאג הגיע, הצג עדיין לא פעל ובאותו רגע הסתבר לי, שמכרו לי צג שמצריך תלות תמידית בתוכנה שנמצאת רק במשרדי החברה, מה שלא נאמר לי בזמן הרכישה. ברצוני לציין כי המצב הנוכחי מסכן את המשך עבודתי ואת סיום לימודיי, שכן איני יכולה לכתוב דוחות לעבודה ולא סיכומי שיעור ועבודות ללימודים ללא תלות באדם רואה. בשל תקלות חוזרות ונישנות, ושירות לא מקצועי, דרשתי מהחברה להשיב לי את כספי בחזרה תמורת המוצרים שנרכשו. במהלך הדיון בנושא, בנוכחות אבי, מנהל החברה התנהג אלינו בגסות רוח וביקש מאיתנו לעזוב מיד את המקום, למרות שאנו התנהגנו בנימוס ובאדיבות. מטרת המכתב הנ"ל הינה לעורר את הגופים העיקריים המספקים ציוד לעיוורים ו\או מבצעים רכישות עבורם ולהפנות את תשומת לבם לפער התהומי הקיים בין החברות במתן שירות וסיוע לעיוורים, ולאפשר להם לקנות ציוד במקום שלבם חפץ ואף ליצור אפליה מתקנת וצודקת לטובת חברת 'Let's Talk'. 7. לאחר שהעליתי את העצומה בפורום העיוורים ע"מ לאסוף חתומים נוספים, מנכ"ל החברה דחה את טענותיי ואף הכפיש את שמי וטפל עלי האשמות חסרות שחר, בגין תוקפנות וקללות שחזרו ונשנו ועוד כהנה וכהנה. אצרף בזאת מספר עדויות ע"מ לבסס את טענותיי: שחר תמיר מספר: בשנת 98 הייתי חייל מתחיל בגלי צה"ל והתעניינתי בתוכנת virgo. מספר פעמים תאמתי אם החברה את הביקור והם כלל לא הגיעו וכשכבר הגיעו איחרו. הם לא הצליחו להתקין את התוכנה על מחשב פשוט. חשתי מפח נפש. פרט ליחס המחפיר והמזלזל שחוויתי וחוסר המקצועיות - את שנותיי הראשונות לשרות הצבאי עשיתי ללא מחשב. כמובן שזה הגביל אותי מאוד ובשל חוסר אמון בחברת 'ת.ש.ר געש' רכשתי את כל הציוד כשקמה החברה המקבילה. מישל לוסטיגמן: "עבדתי בעיריית ת"א כתוכניתן מערכות. היה לי PC תחת WINDOWS והוא היה קשור למחשב מרכזי כסימולציה של מסוף 3270. השתמשתי במשקפיים מגדילים בצירוף מגדלת חזקה מאד. בשנות ה-90 המאוחרות, התעניינתי ב-VIRGO. באותו זמן, JAWS לא תמך בעברית.תש"ר התקין אצלי את VIRGO. התוכנה פשוט לא פעלה בקשר עם המחשב המרכזי.במשך תקופת הניסיון שערכה כחודש, לא קיבלתי סיוע למרות בקשותיי החוזרות ונשנות. לכן מובן שהעירייה לא רכשה את התוכנה. למזלי הטוב, על אף שהציוד המתאים לא היה ברשותי החזקתי מעמד עד סוף 2001, אילו רכשתי ציוד דרך הביטוח הלאומי בזמן שעבדתי, הייתי זכאי לסיבסוד בסך 90 אחוז. כיוון שרכשתי אותו לאחר פרישתי, היית זכאי רק ל-70 אחוז החזר. בכל אופן, לא קניתי את הציוד מגעש בשל חוסר שביעות הרצון מטיב השירות וכן בגלל עוגמת הנפש שנגרמה לי מצד החברה. הגב' גלעד מתל אביב מעידה: הגעתי לת.ש.ר געש כשבידי מחשב נייד חדש ותקין לכל הדעות, ע"מ לרכוש צג ברייל. אנשי החברה ניסו לתאם בין צג הברייל למחשב ללא הצלחה, ואף 'הצליחו' לקלקל ולהשבית אותו. חשוב לציין, שקיבלתי את הצג לתקופת ניסיון קצרה אולם החזרתי אותו לאחר מס' ימים מכיוון שלא פעל כלל. בשל חוסר האמון שנוצר עקב המקרה, רכשתי את הציוד מחברה מקבילה. השאלה המתבקשת היא האם גם אנשים אלו 'יזכו' גם הם להשמצות חסרות בסיס מצד מנכ"ל החברה רק בשל העובדה שחשפו באומץ את סיפורם? 8. להלן החתומים מטה (ואחרים שפחדו לחתום, אל אף הזדהותם) שנתקלו גם הם בבעיות דומות בעבר והחליטו לעזוב את חברת 'ת.ש.ר געש ולרכוש את המוצרים בחברת ,'Let's talk' . חלקם עדיין מקבלים שירות גרוע ואין ביכולתם הכלכלית לבצע רכישה נוספת של מוצר טוב יותר מהחברה המקבילה. העתקים: מר יוסי כורסיה, ראש השירות לעיוור, גב' ברוריה סלפון, מנהלת אגף השיקום הביטוח לאומי, גב' רחל נפתלי, מפקחת ארצית לענייני עיוורים, ביטוח לאומי, אגף השיקום, מר משה עובד, יו"ר עמותת 'ע.ל.ה', מר שמעון כהן, מנהל 'המרכז הטכנולוגי לאבחון ושיקום תעסוקתי', מר הרצל מוכתר, יו"ר המרכז לעיוור, העו"ד זאב שטרן, המועצה הישראלית לצרכנות, המצטרפים לעצומה: אורלי גלעד רפי כהן גידי אהרונוביץ' שחר תמיר חמוטל רוזן עינת נוה עודד בשארי נעמה ארז נילי זיידל רועי שטופלר מישל לוסטיגמן דורית חן דוד אלימלך
בס"ד לכבוד דר' שלמה אלישר, מנכ"ל השירות לעיוור, הנדון: יחס מחפיר של חברת 'ת.ש.ר געש' כלפי לקוחות העיוורים 1. חברת 'ת.ש.ר געש' הינה חברה המספקת תוכנות קריאה לעיוורים וכן צגי ברייל המסייעים לקריאת מסך המחשב. 2. החברה מספקת חומרות ותוכנות למרבית הגופים המרכזיים בהם חברים עיוורים רבים, כגון עמותת ע.ל.ה – היחידה לסטודנטים עיוורים, מרש"ל – מרכז לשירותים לעיוורים, הספרייה לעיוורים בנתניה ועוד. כמו"כ, הביטוח הלאומי בשיתוף 'השירות לעיוור' רוכש מחברה זו את הציוד הנ"ל עבור המגזר הפרטי. 3. תלותנו במערכות מחשוב אלה גדולה, ויכולתנו ללמוד ולהשתלב בחיי היום יום, נגזרת מתפקודו התקין של המחשב על כל מערכותיו, דבר המחייב את חברת 'ת.שר געש' בהתמחות רבה והכרה עמוקה של המערכות אותן היא משווקת לציבור העיוורים. אולם תחת זאת, השירות שניתן לנו הינו חובבני וקלוקל, בשל חוסר בקיאות אנשי החברה בתוכנות ובאיכות הצגים, אותם הם מספקים. בשל כך, נאלצים לקוחות החברה- העיוורים, להמתין זמן רב במפח נפש עם מכשיר מושבת או שיבושי תוכנה שונים. לא ייתכן שבגלל ציוד בעייתי, נמצא בסכנת פיטורין או הפסקת לימודים גבוהים, גם כך, קשה יותר לעיוורים להשתלב בשוק העבודה והלימודים האקדמיים. 4. אנו העיוורים עושים ככל יכולתנו להשתלב בחברה כאחד האדם. המחשב הינו כלי כתיבה עיקרי ואמצעי תקשורת קיומי עבורנו. 5. לאחרונה קמה חברה נוספת בשם 'Let's Talk' המספקת צגים איכותיים יותר. מייסדי החברה הינם עיוורים מוכשרים המצויים היטב ברזי התוכנה, באופן אישי משתמשים בציוד ומעל הכל, מכירים ומבינים את הבעיות המתעוררות ופותרים אותן ביעילות ובמסירות. הלקוחות מקבלים הדרכה וליווי לשביעות רצונם והכל במחירים השווים לכל נפש, בהפרש נמוך משמעותית מחברת 'ת.ש.ר געש' 6. על מנת לתת דוגמא חיה למפורט לעיל, ברצוני לשתף אתכם בקצרה בסיפורי האישי: שמי מיכל, אמא לילדים קטנים, מסיימת את שנת ההתמחות האחרונה בדרמה-תרפיה, ועובדת במרכז חירום לילדים במצוקה באזור ירושלים. לפני כשנה וחצי רכשתי מחברת 'ת.ש.ר געש' מחשב נייד וצג ברייל במחיר של כ 42000 ₪. טעות זו עשיתי, עקב הנחה משמעותית שנתנו לי, כיוון שידעו שכוונתי הייתה לרכוש ציוד מ'Let's Talk', ואף השקיעו עמל רב בשכנועים רבים, וטענו כי החברה השניה תפשוט את הרגל בקרוב. לבחורה אחרת, אף הציעו תוכנת סריקה בחינם, אם רק תועיל לקנות מהם, אך היא לא נפלה בפח, מהיכרותה את טיב החברה ושירותיה. בכל אופן, המוצרים נרכשו בהמלצה חמה ובסיוע חלקי של הביטוח הלאומי. מאז ועד היום, לצערי הרב, אני נאלצת להתמודד עם שירות קלוקל של עובדי החברה, שאינם בקיאים בפרטי התוכנה ולא מספקים את השירות הנדרש. לאחרונה, בעקבות תקלה במחשב הוזמן עבורי פלאג הגנה - שרק בעזרתו, התוכנה יכולה לעבוד - ונאלצתי להמתין ארבעה (!) חדשים להגעת החלק מגרמניה. לאחר שהפלאג הגיע, הצג עדיין לא פעל ובאותו רגע הסתבר לי, שמכרו לי צג שמצריך תלות תמידית בתוכנה שנמצאת רק במשרדי החברה, מה שלא נאמר לי בזמן הרכישה. ברצוני לציין כי המצב הנוכחי מסכן את המשך עבודתי ואת סיום לימודיי, שכן איני יכולה לכתוב דוחות לעבודה ולא סיכומי שיעור ועבודות ללימודים ללא תלות באדם רואה. בשל תקלות חוזרות ונישנות, ושירות לא מקצועי, דרשתי מהחברה להשיב לי את כספי בחזרה תמורת המוצרים שנרכשו. במהלך הדיון בנושא, בנוכחות אבי, מנהל החברה התנהג אלינו בגסות רוח וביקש מאיתנו לעזוב מיד את המקום, למרות שאנו התנהגנו בנימוס ובאדיבות. מטרת המכתב הנ"ל הינה לעורר את הגופים העיקריים המספקים ציוד לעיוורים ו\או מבצעים רכישות עבורם ולהפנות את תשומת לבם לפער התהומי הקיים בין החברות במתן שירות וסיוע לעיוורים, ולאפשר להם לקנות ציוד במקום שלבם חפץ ואף ליצור אפליה מתקנת וצודקת לטובת חברת 'Let's Talk'. 7. לאחר שהעליתי את העצומה בפורום העיוורים ע"מ לאסוף חתומים נוספים, מנכ"ל החברה דחה את טענותיי ואף הכפיש את שמי וטפל עלי האשמות חסרות שחר, בגין תוקפנות וקללות שחזרו ונשנו ועוד כהנה וכהנה. אצרף בזאת מספר עדויות ע"מ לבסס את טענותיי: שחר תמיר מספר: בשנת 98 הייתי חייל מתחיל בגלי צה"ל והתעניינתי בתוכנת virgo. מספר פעמים תאמתי אם החברה את הביקור והם כלל לא הגיעו וכשכבר הגיעו איחרו. הם לא הצליחו להתקין את התוכנה על מחשב פשוט. חשתי מפח נפש. פרט ליחס המחפיר והמזלזל שחוויתי וחוסר המקצועיות - את שנותיי הראשונות לשרות הצבאי עשיתי ללא מחשב. כמובן שזה הגביל אותי מאוד ובשל חוסר אמון בחברת 'ת.ש.ר געש' רכשתי את כל הציוד כשקמה החברה המקבילה. מישל לוסטיגמן: "עבדתי בעיריית ת"א כתוכניתן מערכות. היה לי PC תחת WINDOWS והוא היה קשור למחשב מרכזי כסימולציה של מסוף 3270. השתמשתי במשקפיים מגדילים בצירוף מגדלת חזקה מאד. בשנות ה-90 המאוחרות, התעניינתי ב-VIRGO. באותו זמן, JAWS לא תמך בעברית.תש"ר התקין אצלי את VIRGO. התוכנה פשוט לא פעלה בקשר עם המחשב המרכזי.במשך תקופת הניסיון שערכה כחודש, לא קיבלתי סיוע למרות בקשותיי החוזרות ונשנות. לכן מובן שהעירייה לא רכשה את התוכנה. למזלי הטוב, על אף שהציוד המתאים לא היה ברשותי החזקתי מעמד עד סוף 2001, אילו רכשתי ציוד דרך הביטוח הלאומי בזמן שעבדתי, הייתי זכאי לסיבסוד בסך 90 אחוז. כיוון שרכשתי אותו לאחר פרישתי, היית זכאי רק ל-70 אחוז החזר. בכל אופן, לא קניתי את הציוד מגעש בשל חוסר שביעות הרצון מטיב השירות וכן בגלל עוגמת הנפש שנגרמה לי מצד החברה. הגב' גלעד מתל אביב מעידה: הגעתי לת.ש.ר געש כשבידי מחשב נייד חדש ותקין לכל הדעות, ע"מ לרכוש צג ברייל. אנשי החברה ניסו לתאם בין צג הברייל למחשב ללא הצלחה, ואף 'הצליחו' לקלקל ולהשבית אותו. חשוב לציין, שקיבלתי את הצג לתקופת ניסיון קצרה אולם החזרתי אותו לאחר מס' ימים מכיוון שלא פעל כלל. בשל חוסר האמון שנוצר עקב המקרה, רכשתי את הציוד מחברה מקבילה. השאלה המתבקשת היא האם גם אנשים אלו 'יזכו' גם הם להשמצות חסרות בסיס מצד מנכ"ל החברה רק בשל העובדה שחשפו באומץ את סיפורם? 8. להלן החתומים מטה (ואחרים שפחדו לחתום, אל אף הזדהותם) שנתקלו גם הם בבעיות דומות בעבר והחליטו לעזוב את חברת 'ת.ש.ר געש ולרכוש את המוצרים בחברת ,'Let's talk' . חלקם עדיין מקבלים שירות גרוע ואין ביכולתם הכלכלית לבצע רכישה נוספת של מוצר טוב יותר מהחברה המקבילה. העתקים: מר יוסי כורסיה, ראש השירות לעיוור, גב' ברוריה סלפון, מנהלת אגף השיקום הביטוח לאומי, גב' רחל נפתלי, מפקחת ארצית לענייני עיוורים, ביטוח לאומי, אגף השיקום, מר משה עובד, יו"ר עמותת 'ע.ל.ה', מר שמעון כהן, מנהל 'המרכז הטכנולוגי לאבחון ושיקום תעסוקתי', מר הרצל מוכתר, יו"ר המרכז לעיוור, העו"ד זאב שטרן, המועצה הישראלית לצרכנות, המצטרפים לעצומה: אורלי גלעד רפי כהן גידי אהרונוביץ' שחר תמיר חמוטל רוזן עינת נוה עודד בשארי נעמה ארז נילי זיידל רועי שטופלר מישל לוסטיגמן דורית חן דוד אלימלך