כל האמת אודות חברת 'ת.ש.ר געש'

כל האמת אודות חברת 'ת.ש.ר געש'

בס"ד לכבוד דר' שלמה אלישר, מנכ"ל השירות לעיוור, הנדון: יחס מחפיר של חברת 'ת.ש.ר געש' כלפי לקוחות העיוורים 1. חברת 'ת.ש.ר געש' הינה חברה המספקת תוכנות קריאה לעיוורים וכן צגי ברייל המסייעים לקריאת מסך המחשב. 2. החברה מספקת חומרות ותוכנות למרבית הגופים המרכזיים בהם חברים עיוורים רבים, כגון עמותת ע.ל.ה – היחידה לסטודנטים עיוורים, מרש"ל – מרכז לשירותים לעיוורים, הספרייה לעיוורים בנתניה ועוד. כמו"כ, הביטוח הלאומי בשיתוף 'השירות לעיוור' רוכש מחברה זו את הציוד הנ"ל עבור המגזר הפרטי. 3. תלותנו במערכות מחשוב אלה גדולה, ויכולתנו ללמוד ולהשתלב בחיי היום יום, נגזרת מתפקודו התקין של המחשב על כל מערכותיו, דבר המחייב את חברת 'ת.שר געש' בהתמחות רבה והכרה עמוקה של המערכות אותן היא משווקת לציבור העיוורים. אולם תחת זאת, השירות שניתן לנו הינו חובבני וקלוקל, בשל חוסר בקיאות אנשי החברה בתוכנות ובאיכות הצגים, אותם הם מספקים. בשל כך, נאלצים לקוחות החברה- העיוורים, להמתין זמן רב במפח נפש עם מכשיר מושבת או שיבושי תוכנה שונים. לא ייתכן שבגלל ציוד בעייתי, נמצא בסכנת פיטורין או הפסקת לימודים גבוהים, גם כך, קשה יותר לעיוורים להשתלב בשוק העבודה והלימודים האקדמיים. 4. אנו העיוורים עושים ככל יכולתנו להשתלב בחברה כאחד האדם. המחשב הינו כלי כתיבה עיקרי ואמצעי תקשורת קיומי עבורנו. 5. לאחרונה קמה חברה נוספת בשם 'Let's Talk' המספקת צגים איכותיים יותר. מייסדי החברה הינם עיוורים מוכשרים המצויים היטב ברזי התוכנה, באופן אישי משתמשים בציוד ומעל הכל, מכירים ומבינים את הבעיות המתעוררות ופותרים אותן ביעילות ובמסירות. הלקוחות מקבלים הדרכה וליווי לשביעות רצונם והכל במחירים השווים לכל נפש, בהפרש נמוך משמעותית מחברת 'ת.ש.ר געש' 6. על מנת לתת דוגמא חיה למפורט לעיל, ברצוני לשתף אתכם בקצרה בסיפורי האישי: שמי מיכל, אמא לילדים קטנים, מסיימת את שנת ההתמחות האחרונה בדרמה-תרפיה, ועובדת במרכז חירום לילדים במצוקה באזור ירושלים. לפני כשנה וחצי רכשתי מחברת 'ת.ש.ר געש' מחשב נייד וצג ברייל במחיר של כ 42000 ₪. טעות זו עשיתי, עקב הנחה משמעותית שנתנו לי, כיוון שידעו שכוונתי הייתה לרכוש ציוד מ'Let's Talk', ואף השקיעו עמל רב בשכנועים רבים, וטענו כי החברה השניה תפשוט את הרגל בקרוב. לבחורה אחרת, אף הציעו תוכנת סריקה בחינם, אם רק תועיל לקנות מהם, אך היא לא נפלה בפח, מהיכרותה את טיב החברה ושירותיה. בכל אופן, המוצרים נרכשו בהמלצה חמה ובסיוע חלקי של הביטוח הלאומי. מאז ועד היום, לצערי הרב, אני נאלצת להתמודד עם שירות קלוקל של עובדי החברה, שאינם בקיאים בפרטי התוכנה ולא מספקים את השירות הנדרש. לאחרונה, בעקבות תקלה במחשב הוזמן עבורי פלאג הגנה - שרק בעזרתו, התוכנה יכולה לעבוד - ונאלצתי להמתין ארבעה (!) חדשים להגעת החלק מגרמניה. לאחר שהפלאג הגיע, הצג עדיין לא פעל ובאותו רגע הסתבר לי, שמכרו לי צג שמצריך תלות תמידית בתוכנה שנמצאת רק במשרדי החברה, מה שלא נאמר לי בזמן הרכישה. ברצוני לציין כי המצב הנוכחי מסכן את המשך עבודתי ואת סיום לימודיי, שכן איני יכולה לכתוב דוחות לעבודה ולא סיכומי שיעור ועבודות ללימודים ללא תלות באדם רואה. בשל תקלות חוזרות ונישנות, ושירות לא מקצועי, דרשתי מהחברה להשיב לי את כספי בחזרה תמורת המוצרים שנרכשו. במהלך הדיון בנושא, בנוכחות אבי, מנהל החברה התנהג אלינו בגסות רוח וביקש מאיתנו לעזוב מיד את המקום, למרות שאנו התנהגנו בנימוס ובאדיבות. מטרת המכתב הנ"ל הינה לעורר את הגופים העיקריים המספקים ציוד לעיוורים ו\או מבצעים רכישות עבורם ולהפנות את תשומת לבם לפער התהומי הקיים בין החברות במתן שירות וסיוע לעיוורים, ולאפשר להם לקנות ציוד במקום שלבם חפץ ואף ליצור אפליה מתקנת וצודקת לטובת חברת 'Let's Talk'. 7. לאחר שהעליתי את העצומה בפורום העיוורים ע"מ לאסוף חתומים נוספים, מנכ"ל החברה דחה את טענותיי ואף הכפיש את שמי וטפל עלי האשמות חסרות שחר, בגין תוקפנות וקללות שחזרו ונשנו ועוד כהנה וכהנה. אצרף בזאת מספר עדויות ע"מ לבסס את טענותיי: שחר תמיר מספר: בשנת 98 הייתי חייל מתחיל בגלי צה"ל והתעניינתי בתוכנת virgo. מספר פעמים תאמתי אם החברה את הביקור והם כלל לא הגיעו וכשכבר הגיעו איחרו. הם לא הצליחו להתקין את התוכנה על מחשב פשוט. חשתי מפח נפש. פרט ליחס המחפיר והמזלזל שחוויתי וחוסר המקצועיות - את שנותיי הראשונות לשרות הצבאי עשיתי ללא מחשב. כמובן שזה הגביל אותי מאוד ובשל חוסר אמון בחברת 'ת.ש.ר געש' רכשתי את כל הציוד כשקמה החברה המקבילה. מישל לוסטיגמן: "עבדתי בעיריית ת"א כתוכניתן מערכות. היה לי PC תחת WINDOWS והוא היה קשור למחשב מרכזי כסימולציה של מסוף 3270. השתמשתי במשקפיים מגדילים בצירוף מגדלת חזקה מאד. בשנות ה-90 המאוחרות, התעניינתי ב-VIRGO. באותו זמן, JAWS לא תמך בעברית.תש"ר התקין אצלי את VIRGO. התוכנה פשוט לא פעלה בקשר עם המחשב המרכזי.במשך תקופת הניסיון שערכה כחודש, לא קיבלתי סיוע למרות בקשותיי החוזרות ונשנות. לכן מובן שהעירייה לא רכשה את התוכנה. למזלי הטוב, על אף שהציוד המתאים לא היה ברשותי החזקתי מעמד עד סוף 2001, אילו רכשתי ציוד דרך הביטוח הלאומי בזמן שעבדתי, הייתי זכאי לסיבסוד בסך 90 אחוז. כיוון שרכשתי אותו לאחר פרישתי, היית זכאי רק ל-70 אחוז החזר. בכל אופן, לא קניתי את הציוד מגעש בשל חוסר שביעות הרצון מטיב השירות וכן בגלל עוגמת הנפש שנגרמה לי מצד החברה. הגב' גלעד מתל אביב מעידה: הגעתי לת.ש.ר געש כשבידי מחשב נייד חדש ותקין לכל הדעות, ע"מ לרכוש צג ברייל. אנשי החברה ניסו לתאם בין צג הברייל למחשב ללא הצלחה, ואף 'הצליחו' לקלקל ולהשבית אותו. חשוב לציין, שקיבלתי את הצג לתקופת ניסיון קצרה אולם החזרתי אותו לאחר מס' ימים מכיוון שלא פעל כלל. בשל חוסר האמון שנוצר עקב המקרה, רכשתי את הציוד מחברה מקבילה. השאלה המתבקשת היא האם גם אנשים אלו 'יזכו' גם הם להשמצות חסרות בסיס מצד מנכ"ל החברה רק בשל העובדה שחשפו באומץ את סיפורם? 8. להלן החתומים מטה (ואחרים שפחדו לחתום, אל אף הזדהותם) שנתקלו גם הם בבעיות דומות בעבר והחליטו לעזוב את חברת 'ת.ש.ר געש ולרכוש את המוצרים בחברת ,'Let's talk' . חלקם עדיין מקבלים שירות גרוע ואין ביכולתם הכלכלית לבצע רכישה נוספת של מוצר טוב יותר מהחברה המקבילה. העתקים: מר יוסי כורסיה, ראש השירות לעיוור, גב' ברוריה סלפון, מנהלת אגף השיקום הביטוח לאומי, גב' רחל נפתלי, מפקחת ארצית לענייני עיוורים, ביטוח לאומי, אגף השיקום, מר משה עובד, יו"ר עמותת 'ע.ל.ה', מר שמעון כהן, מנהל 'המרכז הטכנולוגי לאבחון ושיקום תעסוקתי', מר הרצל מוכתר, יו"ר המרכז לעיוור, העו"ד זאב שטרן, המועצה הישראלית לצרכנות, המצטרפים לעצומה: אורלי גלעד רפי כהן גידי אהרונוביץ' שחר תמיר חמוטל רוזן עינת נוה עודד בשארי נעמה ארז נילי זיידל רועי שטופלר מישל לוסטיגמן דורית חן דוד אלימלך
 
תגובת רפי כהן להשמצות 'ת.ש.ר געש'

שלום לך יובל, ראשית מאחר ואתה חתום על מכתבך כמנכ,ל תשר געש, אני יכול להעריך שחל שינוי פרסונאלי בעמדת המנכ,ל מאז שהייתי בקשר עם חברת ת.ש.ר. אינני יודע מתי התרחש השינוי אך תרשה לי לברך אותך לרגל כניסתך לתפקיד ולאחל לך הצלחה. נגזר עלינו, כנראה להתחיל את הקשר ביננו מתוך מחלוקת אך את המחלוקות יש ללבן ולא לטאטא מתחת לשטיח. אני חייב להוקיע את השימוש שעשית ברשימה שבניהולי לאיזכור מצב כלכלי של לקוחה שלך, בין אם דבריך נכונים ועל אחת כמה וכמה אם הם בלתי נכונים. אין זה מכובד מצד מנכ"ל של חברה להתיחס לפרט אישי כל שהוא של לקוחותיו על גבי רשימה ציבורית ועצם המעשה הזה מגמד את כל יתר הדברים הכתובים בתגובתך. מיכל פרבר היא היום "הילדה הרעה התורנית", מקרה בודד לטעמכם. נעמה ארז היתה ה,ילדה הרעה התורנית, לפני שנתיים -- שוב מקרה בודד טענתם. ולפני שלוש שנים אני הייתי "הילד הרע התורן" על אף שבחרתי בדרך שנראתה לי אז בונה ומשתפת פעולה. כמהנדס תוכנה, רבים האנשים בקרב ציבור העיוורים אשר פנו אלי בבקשה לקבל עזרה בוירגו מאחר והתיאשו מהעזרה שלא זכו לקבל מכם. אדגיש מייד לפני שאדון אבי מן קופץ כמוצא שלל רב -- לא השתמשתי אף פעם בוירגו ולכן מעשית לא יכולתי לעזור להם. אך הבעיות שאנשים נתקלו בהם הדהימו אותי והרגשתי שלו היו משתמשים בJAWS הם לא היו נתקלים במרבית הבעיות, הגם שJAWS אף היא אינה תוכגנה מושלמת וספק אם קיימת כזו בתחום קוראי המסך. רוב רובם של הפונים כלל לא ידעו על JAWS כי איש לא טרח להציג תוכנה זו כפתרון אלטרנטיבי. לאחר שהצגתי להם את JAWS, אפילו אם תמיכה חלקית מאוד בעברית, אנשים רבים העדיפו להשתמש בגירסת DEMO של JAWS שמחייבת לאתחל את המחשב כל 40 דקות ובלבד שלא לחזור להשתמש בווירגו. לאור כל זאת, יזמתי לפני שלוש שנים פגישה עם אנשי ת.ש.ר בה השתתפו חברי מיכאל מילצ'ין וראובן ניסר ומצד ת.ש.ר אבי מן והמנכ"ל דאז ראובן גפני. אם שכחתי עוד מי שהוא, אני מתנצל. בפגישה העליתי את הרצון של רוב ציבור העיוורים לראות בJAWS כתוכנה אשר תופסת את ההובלה בשוק הישראלי ועל רצוני הכן לסייע לת.ש.ר במימוש הדרגתי של כיוון זה. במקום להתיחס לעצם העניין והצורך, זכיתי בפגישה ליחס של ביטול הגובל בבוז מצד אנשי ת.ש.ר ובשורה התחתונה הבנתי שאין עם מי לדבר. לאחר שנעמה ארז העלתה אותו עניין ספציפי ואת נושא השרות של ת.ש.ר בכלל, חברתי לאנשי LETS TALK על מנת לזכות באפשרות לשווק את JAWS דרכם. כיום, אני לא פעיל איתם עקב חילוקי דעות אישיים אבל הבסיס והרעיון נשארו נכונים גם כיום ותגובתך רק מוכיחה שזה נכון אף ביתר שאת. אתם כנראה לא רוצים ללמוד את הלקח מהמכה שספגתם. אתם עדיין מעדיפים לראות בתלונות של לקוחות כ"מקרים בודדים" במקום להתמודד איתם באופן אמיתי. אתם מעדיפים להעסיק עצמכם באיך להפיל חברות אחרות הפועלות בתחום במקום להעלות את קרנכם בקרב ציבור העיוורים על-ידי השתפרות ושאיפה למצויינות בשרות. אתם ממשיכים לראות בשירות לעיוור ובביטוח הלאומי כלקוחות העיקריים שלכם במקום ציבור העיוורים. נכון, הם משלמים את הכספ אבל חברות יתרוממו או ייפלו בתחום רק על-ידי ציבור העיוורים. חברת LETS TALK הוכיחה ומוסיפה להוכיח אמינות ושירות מקצועי עבור הלקוחות העיורים, לעתים אפילו על חשבון יוקרתם בעיני מוסדות כמו השרות לעיוור ולכן הם בקו עליה מתמשך ויותר ויותר לקוחות מצטרפים אליהם. הגיע הזמן שתבינו את המגמה, תקופת המונופול הסתיימה לבלי שוב. אם תוסיפו ללכת בדרך בה אתם הולכים כעת -- כנראה שתמשיכו לספוג מכות. ציפיתי לשמוע רוח חדשה וגישה אחרת עם כניסתך לתפקידך כמנכ"ל ת.ש.ר -- איכזבת אותי יובל. אם יותר קל הדבר, אתה יכול להמשיך להתיחס לכל מתלוננ כ"מקרה בודד" אך יום אחד אתה עלול לגלות שה"מקרים הבודדים, התרבו כל כך שכבר מאוחר להגיב. כל טוב, רפי.
 
מחזק ידיכם במאבק הצודק

מזעזע לקרוא את הסיפור הקשה הזה על התלאות שחברה שנועדה לתת שירות חשוב זה לעיוורים ובמקום זה מה שאתם מקבלים זה חוצפה ממדרגה ראשונה, אני מקווה שהפיתרון יתגלה בקרוב, עד אז אשמח אם תעדכנו אותנו בהמשך הסיפור.
 
שלום מיכל,

אני מודה שהתלבטתי כשקראתי את ההודעה שלך, אם עלי למחוק אותה מהפורום. אחרי שחשבתי, החלטתי להשאיר אותה ולאפשר לך את הבמה. במה אמורה ההתלבטות? מצד אחד, את תוקפת חברה באופן גלוי, והרצון הבסיסי שלי הוא לשמור על הפורום נקי ממריבות וכיוב'. מצד שני, גם אם המכתב מתאר רק צד אחד של המטבע, הרי התלונות (בלי להכנס לשאלה אם הן צודקות) לגיטימיות, ואיפה אם לא כאן צריך להעלותן. אני מקווה שבעקבות המכתב, נוכל לקרוא בקרוב גם תגובה של החברה, ואולי אפילו נוכל לשמש במה לשיפור השרות, הבטחה לעתיד או משהו חיובי אחר. הלוואי. בקשתי היחידה היא שגם להבא תשמר הלשון הנקיה והכבוד ההדדי. גם כשכועסים צריך לעשות את זה באופן מתורבת. התחלת מצויין, תמשיכי כך. והכי חשוב - בהצלחה! (ראיתי את שמה של נילי זיידל ברשימת המצטרפים. לצערי, לא הצלחתי להגיע לקונצרט של נילי ביום חמישי בשכונת התקווה. שמעתי שהיה מקסים במיוחד. תגידי לה, שלפני הקונצרט הבא אני מצפה לראות כאן בפורום הודעה על היום המקום והשעה.)
 

SBS10

New member
היי מיכל

ראשית, כל הכבוד על היוזמה והתעוזה. הייתי לקוחה של ת.ש.ר געש במשך כ-10 שנים ולמזלי לא נתקלתי בבעיות בהן את נתקלת, בפירוש משום שלא השתמשתי בתוכנת virgo אלא במערכת ישנה על בסיס dos. ידעתי היטב כמה התוכנה הזו בלתי יעילה - בלשון המעטה - גם מסיפורים של אחרים וגם מנסיוני האישי עם התוכנה בבית. ת.ש.ר ניסתה לשכנע אותי מספר פעמים לעב ור לvirgo ואני לא הסכמתי להכניס את ראשי הבריא למיטה החולה הזאת. מאוחר יותר כאשר פותחה תמיכה בעברית עבור jaws והובהר לי בעיקר מנסיונם של אחרים שחברת lets talk נותנת שירות טוב יותר, רכשתי בעזרת הביטוח הלאומי את jaws מחברת lets talk. לא אוכל לחתום על העצומה שלך משום שאני אישית לא קיבלתי מת.ש.ר יחס קלוקל ומשפיל כמוך וכמו רבים אחרים, אולם אני בהחלט מבינה ותומכת במאבקך. כמו כן, את ודאי יודעת, שחלק מהגורמים אליהם הפנית את המכתב הם - איך לומר זאת בעדינות? - משוחדים! אותם גורמים אינם מצליחים להסתיר את תמיכתם הבלתי מסוייגת בת.ש.ר. עצומה אינטרנטית בהחלט יכולה לעזור וכדאי להפנות את הנושא לכל גורם בארץ המטפל בתלונות הציבור ותלונות צרכנים. בהצלחה סיסי
 
למעלה