pilovich shahaf
New member
כל מי שדמוקרט חייב לקרוא..../images/Emo45.gif
כך מגשרים עו"ד אליקים העצני כ"ה בטבת תשס"ג / 30 בדצמבר 2002 הדפסה שלח כתבה לפני שאתייחס למועמדותו של ברוך מרזל לחברות בכנסת, אקדים ואציג את עצמי כמתנגד ל"כהניזם", וכמי שדוגל בשכנות טובה עם ערביי א´י המוכנים לחיות אתנו בשלום. עם זאת, אני מתקשה להבין מדוע רשימתו של כהנא נפסלה ושום רשימה ערבית, שנתקיימו בה תנאי הפסילה שבחוק, לא נפסלה. ולא ברור לי, למה הוכרזה תנועת "כך" כארגון טרור. איזו פעולת טרור נעשתה ע´י תנועת "כך"? מחוץ, כמובן, למעשיו של פרובוקטור השב´כ, אבישי רביב, ולטבח שערך גולדשטיין, שלגביו קבעה וועדת שמגר כי פעל לחלוטין לבדו. "כך" מככבת היום בארה"ב ברשימת ארגוני הטרור ליד החמאס והג´יהאד, "כמו גדולה". סייענו ליצור סימטריה שקרית בין הטרור הערבי ל"טרור" יהודי, ניפחנו חבורה צעקנית קטנה, נובחת ואינה נושכת, לבלון גדול. איך קרה הדבר? היה זה אחרי גולדשטיין. השלטונות היו חייבים "לעשות משהו", ועשו מה שעשה מפקד המשטרה בסרט "קזבלנקה", שהורה "לעצור את הרגילים" (שלא עשו כלום). הפרופ´ אהוד שפרינצק ז´ל, שהיה רחוק מעולמה של "כך", תמך בהוצאתה מרשימת ארגוני הטרור. הוא היה היחיד ששבר את הטאבו, וכתב: "ככל שהתרחקו אנשי תנועת "כך" מדרך הטרור, שספק אם עלו עליה אי פעם ברצינות, הפכה הוצאתה של התנועה אל מחוץ לחוק לכתם על הדמוקרטיה הישראלית...". עוד פרט אישי: לא אצביע בעד רשימתו של מרזל, ולו מחשש לבזבוז קולות שלא יעברו את אחוז החסימה, אך השאלה היא עקרונית: בפני וועדת הבחירות המרכזית מונח תצהיר של מרזל החושף התפתחות מפתיעה. האיש מודיע ברבים, כי שינה את דעותיו, ועמדותיו שונות היום מעמדות "כך" בתחומים מהותיים. עד כדי כך, שזכה לביקורת חריפה "מפי חבריו, אנשי ´כך´ לשעבר". הוא מתנגד לדרכי פעולה אלימות או בלתי חוקיות, הוא דוגל בדמוקרטיה "כשיטת הממשל האפשרית היחידה", הוא מסתייג מביטויים הפוגעים בערבים באופן כוללני להבדיל ממאבק נגד שונאי ישראל המבקשים לחסלה, הוא הצטרף למפלגה חילונית-דתית, "דבר שלא היה מעלה על הדעת" לפני שנים. איך להתייחס לדברים האלה ? בחשדנות קנאית או ברוח סובלנית, דמוקרטית? האין בהם, בבואם מפיו של מזכיר "כך" לשעבר, נצחון לדמוקרטיה? מי שאידיאולוגית ממשיך לדבוק בשנאת ערבים גזענית ובשלילת הדמוקרטיה – למה לו להידחף לכנסת? האם שקול הכסא לנזק שבהתכחשות פומבית שכזאת? בפני הוועדה מונחות בקשות פסילה נגד ח"כים ערבים. מה היינו אומרים, לו הצהירו ח"כים אלה בפומבי נאמנות ליהדותה של מדינת ישראל וגינוי לטרור מבלי לאזכר מיניה וביה, כרגיל, את ה"קרבנות הערבים של צה"ל"? והחשוב מכל, לו הודו שבעבר טעו ומעתה שינו את דעתם? למשל, לו הכריז ח"כ עזמי בשארה כי בעבר אכן הזדהה עם טרור החיזבאללה, אך חזר בו? או לו הודיע אחמד טיבי שכעת הוא מבין שלא יתכן להיות בו-זמנית יועץ לערפאת ומזדהה עם מלחמתו בישראל, וגם נאמן למדינה הזאת, ועל כן מעתה נאמנותו נתונה רק לישראל? האם היינו בודקים בציציותיהם ומפשפשים במניעיהם? האם לא היינו פוצחים בקריאת "ימות המשיח" בגלל עצם העובדה שהצהרות כאלו ניתנו בכלל, ולו בגלל השפעתם על הרחוב הערבי, מעצם אמירתם? הלא הדמוקרטיה אינה דת הבוחנת כליות ולב, כי אם שיטת התנהגות חברתית, וממילא כל הנדרש הוא – התנהגות? פעילותו של מרזל בחברון זה שנים - גלוייה לכל. הוא מזוהה היום עם יוזמות ציבוריות שאין להן כל קשר עם "כך", בעיקר מסביב לחברון. הוא חולל תנועה של מאות אלפי מבקרים במערת המכפלה וקרב לחברון ולמפעל ההתנחלות הציונית בכללותו, בין היתר, המוני חרדים שאילולא כן לעולם לא היו יוצאים מן הקונכיה שלהם. פסילתו ע"י הוועדה לא תזיק לו. היא רק תעצים את דמותו אצל אויבי הדמוקרטיה, כקדוש מעונה. אבל היא תפגע בדמוקרטיה גופה, וגם תרחיב את הפיצול בעם במקום לגשר עליו. -------------------------------------------------------------------------------- עו"ד אליקים העצני הוא ח"כ לשעבר , חבר הנהלת מועצת יש"ע, ובעל טור קבוע ב"ידיעות אחרונות". http://a7.org/article.php3?id=1098
כך מגשרים עו"ד אליקים העצני כ"ה בטבת תשס"ג / 30 בדצמבר 2002 הדפסה שלח כתבה לפני שאתייחס למועמדותו של ברוך מרזל לחברות בכנסת, אקדים ואציג את עצמי כמתנגד ל"כהניזם", וכמי שדוגל בשכנות טובה עם ערביי א´י המוכנים לחיות אתנו בשלום. עם זאת, אני מתקשה להבין מדוע רשימתו של כהנא נפסלה ושום רשימה ערבית, שנתקיימו בה תנאי הפסילה שבחוק, לא נפסלה. ולא ברור לי, למה הוכרזה תנועת "כך" כארגון טרור. איזו פעולת טרור נעשתה ע´י תנועת "כך"? מחוץ, כמובן, למעשיו של פרובוקטור השב´כ, אבישי רביב, ולטבח שערך גולדשטיין, שלגביו קבעה וועדת שמגר כי פעל לחלוטין לבדו. "כך" מככבת היום בארה"ב ברשימת ארגוני הטרור ליד החמאס והג´יהאד, "כמו גדולה". סייענו ליצור סימטריה שקרית בין הטרור הערבי ל"טרור" יהודי, ניפחנו חבורה צעקנית קטנה, נובחת ואינה נושכת, לבלון גדול. איך קרה הדבר? היה זה אחרי גולדשטיין. השלטונות היו חייבים "לעשות משהו", ועשו מה שעשה מפקד המשטרה בסרט "קזבלנקה", שהורה "לעצור את הרגילים" (שלא עשו כלום). הפרופ´ אהוד שפרינצק ז´ל, שהיה רחוק מעולמה של "כך", תמך בהוצאתה מרשימת ארגוני הטרור. הוא היה היחיד ששבר את הטאבו, וכתב: "ככל שהתרחקו אנשי תנועת "כך" מדרך הטרור, שספק אם עלו עליה אי פעם ברצינות, הפכה הוצאתה של התנועה אל מחוץ לחוק לכתם על הדמוקרטיה הישראלית...". עוד פרט אישי: לא אצביע בעד רשימתו של מרזל, ולו מחשש לבזבוז קולות שלא יעברו את אחוז החסימה, אך השאלה היא עקרונית: בפני וועדת הבחירות המרכזית מונח תצהיר של מרזל החושף התפתחות מפתיעה. האיש מודיע ברבים, כי שינה את דעותיו, ועמדותיו שונות היום מעמדות "כך" בתחומים מהותיים. עד כדי כך, שזכה לביקורת חריפה "מפי חבריו, אנשי ´כך´ לשעבר". הוא מתנגד לדרכי פעולה אלימות או בלתי חוקיות, הוא דוגל בדמוקרטיה "כשיטת הממשל האפשרית היחידה", הוא מסתייג מביטויים הפוגעים בערבים באופן כוללני להבדיל ממאבק נגד שונאי ישראל המבקשים לחסלה, הוא הצטרף למפלגה חילונית-דתית, "דבר שלא היה מעלה על הדעת" לפני שנים. איך להתייחס לדברים האלה ? בחשדנות קנאית או ברוח סובלנית, דמוקרטית? האין בהם, בבואם מפיו של מזכיר "כך" לשעבר, נצחון לדמוקרטיה? מי שאידיאולוגית ממשיך לדבוק בשנאת ערבים גזענית ובשלילת הדמוקרטיה – למה לו להידחף לכנסת? האם שקול הכסא לנזק שבהתכחשות פומבית שכזאת? בפני הוועדה מונחות בקשות פסילה נגד ח"כים ערבים. מה היינו אומרים, לו הצהירו ח"כים אלה בפומבי נאמנות ליהדותה של מדינת ישראל וגינוי לטרור מבלי לאזכר מיניה וביה, כרגיל, את ה"קרבנות הערבים של צה"ל"? והחשוב מכל, לו הודו שבעבר טעו ומעתה שינו את דעתם? למשל, לו הכריז ח"כ עזמי בשארה כי בעבר אכן הזדהה עם טרור החיזבאללה, אך חזר בו? או לו הודיע אחמד טיבי שכעת הוא מבין שלא יתכן להיות בו-זמנית יועץ לערפאת ומזדהה עם מלחמתו בישראל, וגם נאמן למדינה הזאת, ועל כן מעתה נאמנותו נתונה רק לישראל? האם היינו בודקים בציציותיהם ומפשפשים במניעיהם? האם לא היינו פוצחים בקריאת "ימות המשיח" בגלל עצם העובדה שהצהרות כאלו ניתנו בכלל, ולו בגלל השפעתם על הרחוב הערבי, מעצם אמירתם? הלא הדמוקרטיה אינה דת הבוחנת כליות ולב, כי אם שיטת התנהגות חברתית, וממילא כל הנדרש הוא – התנהגות? פעילותו של מרזל בחברון זה שנים - גלוייה לכל. הוא מזוהה היום עם יוזמות ציבוריות שאין להן כל קשר עם "כך", בעיקר מסביב לחברון. הוא חולל תנועה של מאות אלפי מבקרים במערת המכפלה וקרב לחברון ולמפעל ההתנחלות הציונית בכללותו, בין היתר, המוני חרדים שאילולא כן לעולם לא היו יוצאים מן הקונכיה שלהם. פסילתו ע"י הוועדה לא תזיק לו. היא רק תעצים את דמותו אצל אויבי הדמוקרטיה, כקדוש מעונה. אבל היא תפגע בדמוקרטיה גופה, וגם תרחיב את הפיצול בעם במקום לגשר עליו. -------------------------------------------------------------------------------- עו"ד אליקים העצני הוא ח"כ לשעבר , חבר הנהלת מועצת יש"ע, ובעל טור קבוע ב"ידיעות אחרונות". http://a7.org/article.php3?id=1098