כל מי שהוא חייל משוחרר ואיבד את כספי הפיקדון

dogit1

New member
כל מי שהוא חייל משוחרר ואיבד את כספי הפיקדון

כל מי שמכיר חיילים משוחררים ששילמו לימודים בעזרת הפיקדון ואיבדו אותו עקב מחדל של המוסד החינוכי בו הוא למד, מתבקש לפנות אלי במסר, אנחנו הורים לחיילים משוחררים שאיבדו את הפיקדון עקב ניהול כושר של מכללת אלבאום, נופיע השבוע בכנסת בדיון על נושא הפיקדון ,בוועדה יהיה נוכח נציג של משרד הבטחון, כל מי שנפגע מתבקש לפנות במהירות האפשרית הדיון ביום שלישי הקרוב. שבת שלום תודה
 

kineret5

New member
מה ז"א 'איבוד כספי הפיקדון'?!

את כספי הפיקדון, החייל המשוחרר מבקש למשוך ע"י הבנק, עם אישורי לימוד. וכמו כן, מקבל צ'ק בנקאי לפקודת אותו בהי"ס בו הוא הולך ללמוד. ומשלם לאותו בהי"ס. אשמח לקבל הסבר איך קורה מצב שבו 'כספי הפיקדון' הולכים לאיבוד?
 

dogit1

New member
כשחייל משוחרר משלם במזומן בעזרת הפיקדון

והמוסד החינוכי שבו הוא למד פשט רגל או נקלע לקשיים ובמקום ללמוד שנה למשל הוא למד חודש או חודשיים ,זה נקרא לאבד את הפיקדון . תודה
 

kineret5

New member
גם אם הייתי משלמתי מכספי

והמוסד היה פושט רגל הייתי מאבדת את כספי. או יותר נכון משלמת לשווא.
 

dogit1

New member
נכון , ההבדל בין כספך הפרטי לפיקדון הוא

שאת כספך הפרטי את יכולה לשלם בכל אופן שאת רוצה שיקים, תשלומים, הוראת קבע, כרטיס אשראי, הפיקדון מנוצל באופן ציני על ידי המוסדות השונים ודורשים מהחיילים המשוחררים לשלם מראש את כל שכר הלימוד שהוא הפיקדון, ופה אנו ההורים לחיילים זועקים חמס, נגד משרד הבטחון והשיטה המטופשת שבה הם נותנים את כל הכסף למוסד החינוכי ונותנים לחיילים להתבוסס במיץ ,במקום לדרוש מהמוסד ביטחונות לחייל, שאם הם פושטים רגל או נקלעים לקשיים, עליהם לדאוג לחיילים למוסד חלופי או להחזרת יתרת הכסף, אבל הקרן להכוונת חיילים משוחררים מתחפרת כבת יענה וטוענת שהחייל הוא זה שצריך לשבור את הראש עם המוסד, הבנת? במקום ללמוד ולהנות אחרי הצבא ,הוא צריך להצרוצץ בין בתי המשפט ועורכי הדין, אם הצבא היה דורש חזרה את הכסף שום כוח בעולם לא היה מונע ממנו.
 

kineret5

New member
פשוט צריך ללכת למוסד לימודים

מוכר. שהסיכוי שהוא יפשוט רגל ויסגר קלוש... ישפה עינ יין של אחריות החייל המשוחרר, שבוגר די מספיק כדי לדעת להתמודד עם הדברים בעצמו. ואם בחר במוסד כזה או אחר של לימודים, לפני שמשלמים בודקים ה עומד מאחורי זה.
 

dogit1

New member
כינרת חביבתי, המוסד הוא מוסד גדול, עם סניפים

בכל הארץ ,יתרה מזאת משרד הבטחון מסייג את תשלום הפיקדון בכך שהפקדון יימסר אך ורק למוסדות המוכרים על ידו, ויש רשימה ברורה, ואלבאום הוא אחד מהמוסדות האלה אחרת הוא לא היה משלם את הכסף, כך שלהפיל את כל האחריות על החיילים לא ייצלח ,לא ניתן לממונים להתחמק באחריות, הממונה על משרד הבטחון בכנסת שערך בירורים אינטנסיביים בשבוע האחרון אף טען שהוא מקווה שלא מדובר בעוקץ גדול שמישהו עשה על החיילים נצפה ונראה מה יתפתח.
 
אשמח אם תחזרו לעדכן

מדובר בנושא חשוב שכדאי שרבים (גם אלו שלא איבדו את הפיקדון) יתנו עליו את הדעת
 

dogit1

New member
שלום אקונומיקה למה כוונתך האם יש משהו

שאינו ברור שאני יכולה לעזור? תודה
 
ציינת שיש ביום שלישי דיון בכנסת

ביקשתי כי תעדכנו מה התפתח באותו דיון הנושא נהיר וברור
 

dogit1

New member
שלום אקונומיקה אכן היום יש לנו

דיון בכנסת בהשתתפות נציגים רבים, מאוד מקווה שהדיון יהא ענייני ומועיל. בוקר טוב
 
למעלה