כל מי שיכול- להיכנס לכאן, צריך עזרה. חשוב!!!

dtsruya

New member
כל מי שיכול- להיכנס לכאן, צריך עזרה. חשוב!!!

ב"ה אז ככה... אני יוצא לפולין בחופש הגדול הזה במסגרת בית הספר הדתי קבוצת יבנה, ואני אחראי על ערב אמונה. ערב אמונה צריך להיות הערב הכי חזק ובעל משמעות בכל המסע, ואני צריך שהוא יהיה באמת חזק, טוב, משהו שיזעזע וישאיר רושם על המסע, ובקיצור- ערב שיזכרו מהמסע לפולין. הבעיה היא שאין לי ולקבוצה שלי רעיונות, ואם יש אז כולם נדושים. אמנם אני בטוח שבאותו רגע זה יהיה ערב טוב, אבל זה צריך להיות יותר מזה- משהו שיזכרו, משהו שיביא חומר למחשבה להמשך הדרך, ולא סתם עוד ערב מעניין בפולין, אם אתם מבינים על מה אני מדבר. אני יגיד לכם בערך מה צריך להיות שם, ואם למישהו יש רעיונות מעניינים ומקוריים- אני ממש ממש אשמח. תיפתחו, כל רעיון יתקבל בברכה! יש לנו המון המון מאמרים בנושא אמונה בשואה: איפה אלוהים היה בשואה, עדויות על מקרים שערערו/עוררו את הביטחון בשואה וכדומה. עכשיו אנחנו צריכים את הפורמט של הערב. אני יביא לכם פורמטים שהוצעו, אבל לפני שתקראו אותם, תחשבו בעצמכם על פורמטים מעניינים, כי אם תיקראו את הפורמטים שיש קודם, אז זה די יקבע אותכם ותינעלו על דברים מסויימים. אני רוצה שתיפתחו, תהיו מקוריים. אתם גם לא חייבים לקרוא אותם אם אין לכם כח, רק תציעו, זה הכי חשוב! תודה רבה!! (מי שיכול, שיקרא גם את 4 ויגיב עליו, הוא בינתיים הכי טוב) הפורמטים המוצעים הם: 1. מפזרים את כל המאמרים ברחבי כל החדר, ונותנים איזה חצי שעה להסתובב ולבחון אותם. אח"כ יושבים במעגל וכל אחד מביא איזה מאמר שהוא התחבר אליו, ומדבר עליו, ולמה הוא הזדהה דווקא איתו, ופותחים דיון. חסרונות: מאוד נדוש. עשו את זה מאה פעם, גם בהכנות. עוד דבר זה החצי שעה הסתובבות בהתחלה, שמצד אחד אי אפשר לוותר עליה, ומצד שני יגרום לבלאגן. יתרונות: הוכיח את עצמו הרבה פעמים. חוץ מזה שיש חופש לכל אחד לבחור למה הוא מתחבר, ולא שאנחנו מקבעים אותם לאיזה שלוש מאמרים בצורה כלשהי, הכל פתוח. 2. מושיבים בזוגות אנשים כמו מסעדה, ונותנים להם תפריט מאמרים, שכל זוג בוחר לדון בו, והם מפתחים שיחה. אח"כ מתחלפים בזוגות, וככה כל הערב. חסרונות: צריך איזה משהו מגבש של כולם ביחד, כי לאורך כל המסע יש דיבורים בזוגות. הערב צריך להיות של כולם ביחד. גם יכול בפורמט כזה להיווצר בלאגן, כי הזוגות יכולים לגלוש לנושאים לא קשורים, כי אין שליטה על דיבורים בזוגות. יתרונות: שוב, בחירה חופשית של המאמרים, אין קיבוע. 3. מחלקים את כולם ל3 קבוצות, עם 3 נושאים: איפה אלוהים בשואה, אני מאמין, אני לא מאמין, ואז לכל קבוצה יש מספר מאמרים. מקריאים ביחד ודנים בנושא. חסרונות: גם חרוש מאוד. יכול לא לעניין מישהו שהתחיל בקבוצה אחרת. יכול להיווצר מצב שיהיה יותר מידי ילדים בקבוצה אחת, וקצת מידי בקבוצה שניה. אין גיבוש של כולם ביחד, דבר שכן צריך להיות בערב אמונה. יתרונות: יש בחירה, וגם יש סוג מסויים של קבוצות. שילוב כזה בין הקבוצה והזוגות. 4. מפזרים בחדר כל מיני טייפים עם עדויות או מאמרים, כשליידם יש גם את המקורות. ביחד עם זה יהיו גם קטעים תיאטרליים, של ילדים שיציגו סיפור, או קטע מונולוג מתוך מאמר. אח"כ נדון בקטעים ביחד, או בקבוצות, כשכל אחד יבחר את המאמר/מונולוג/דיאלוג אליו הוא הכי התחבר, ויפתח עליו דיון. חסרונות: בגלל שהכל חד פעמי- מושמע או ע"י משחק, אי אפשר יהיה לעשות יותר מידי מידי קטעים, ככה שדי נגביל את הילדים לכמה מאמרים. בכל זאת, יהיה די הרבה, אבל זאת עדיין הגבלה, ולא בחירה של הילדים במה להתחבר. ייתרונות: לקטע שמיעה או הצגה מתחברים הרבה יותר מקטע כתוב, וככה זה יהיה הרבה יותר משמעותי ותופס את הילדים. נראה רעיון ממש טוב דווקא, אני הכי אהבתי אותו. לכל מי שיש פורמט מעניין, או אפילו מאמר/סיפור מעניין בנושא אמונה בשואה- באמת ייתקבל בברכה!! תודה רבה!!! -נדב כהן-
 

פרסי555

New member
לא להגיב פה!! להגיב בנושא הבא!! שם משתמש אחר!

חבר שלי החליף פה שם משתמש ולא שמתי לב. לא חשוב, זה אני- פרסי (נדב כהן). לכל מי שיש תגובה שיעביר אותה אלי, לא לדור, בנושא הבא, כדי שאני יראה במייל שלי אם נשלחה לי הודעה חדשה. אני יעשה חדש, תגיבו בו! תודה!!
 
למעלה