כל פעם נדהמת וכועסת מחדש

dafgol

New member
כל פעם נדהמת וכועסת מחדש

כשמקרים כאלה קורים, משאירים ילדים לבד, ילד ברכב (לצערינו זה נגמר במוות לעיתים קרובות) , אב השאיר את הבת לבד למשך 14 שעות בבית....קיבינימאט.... איך עושים דבר כזה?
מזל שמדובר בילדה חכמה נבונה שהיתה מסוגלת לצלצל ולקרוא לעזרה.
 
בתור אחד ש...

לפני מס' שנתיים טיפסתי על מרזב לקומה שניה (על עמודים) פרצתי מהחלון לתוך הבית כדי להגיב לבכי של ילדה. כשאתרנו את ה"אמא" טענה שהלכה לבלות אחרי שהילדה נרדמה והילדה אף פעם לא מתעוררת בלילה. (ילדה, בובה בת שנתיים) הדבר היחיד שבא לי שה לתת לאמא אגרוף לפרצוף
 

dafgol

New member
קודם כל, כל הכבוד לך ../images/Emo45.gif

כי לצערינו יש הרבה אנשים אדישים שרואים מצוקה או בעיה של אחרים (זרים או לא זרים) ומתעלמים במקום לתת סיוע ועזרה, אז בהחלט כל הכבוד לך ולרבים אחרים שכן מושיטים יד, קופצים לירקון לסייע, עוצרים בצד הדרך לסייע, עולים על גג לסייע, פשוט אנשים טובים באמצע הדרך, חבל שאין מספיק אנשים כאלה. דבר שני, למרות שאני לא דוגלת באלימות, לוֹ הייתי פוגשת באמא שאתה מדבר עליה, או באב שהשאיר את בתו לבד אתמול, או הורה שמשאיר ילד באוטו....בהחלט הייתי מצטרפת לאגרוף שלך...ואומרת עוד כמה דברים.....
 
הכל בגלל מסמר קטן...

או כמו שבשריון אומרים (בהשראת רפול) הכל מתחיל בכפתור. כשהפסקנו לחנך את הילדים לקום בפני קשישים באוטובוס, כשהפסקנו לחנך את הילדים לעזור לשכנה עם הסלים במדרגות, כשהפסקנו לעצור ליד אישה בהריון שתקועה עם תקר בצמיג, כשהתחלנו לצעוק על המורה במקום על התלמיד (הבן שלנו) שם, בדיוק שם התחלנו להידרדר והמדרון הזה מאד תלול
 

אסנתפ

New member
וכן, אולי בדיוק אותה שכנה עם הסלים

הייתה יכולה להיות זו שתשים עין על הילדה כשהאבא חייב לצאת ואין לו ברירה אחרת. התחושה היא שהפכנו לחברה מנוכרת, אלימה וחסרת לב.
 

אסנתפ

New member
ובכל זאת...

ברור שזה מעשה שלא יעשה ולא יעלה על דעתו של מבוגר אחראי. יחד עם זה, נשמע שהאב נמצא במצוקה רצינית וכנראה לא הייתה לו ברירה אחרת. חבל שאנשים מגיעים למצבים כאלו.
 

dafgol

New member
אולי נמצא במצוקה אולי לא ובכל זאת...

לא מקבלת שאין ברירה בכל מה שקשור לילדים. אם אני כהורה הייתי בבעיה כזו, הייתי עושה שמיניות באוויר פליק פלאק לאחור וצוקהרה כפולה למצוא סידור לילד או לוקחת אותו איתי....בטח לא להשאיר ילד\ה בגיל 6 לבד בבית למשך יום שלם..... בהחלט חבל שאנשים מגיעים למצב כזה....מבחינתי הוא הכניס את עצמו לשם....
 

אסנתפ

New member
אני לא מצדיקה אותו, אבל אתן מדברות מפוזיציה

יש אנשים, לשמחתי אני לא בתוכם, שאין להן/ם ברירה. אין לשפוט בלי להיות במקומם ובלי לדעת את הפרטים. אני די בטוחה שהמקרה הזה הוא אכן רשלנות פושעת, לנוכח השעה שבה היא נמצאה, אבל יחד עם זה מקרים כאלו ממלאים אותי בצער וברחמים ולא בתחושת צדקנות שאני אמא טובה יותר. קחו לדוגמא את אתמול בלילה- לא ברור איך ילדה בת שמונה מסתובבת לבד בשעות הערב, אבל למרות התגובה המיידית הזו אני לוקחת בחשבון שלא הכל אנחנו מבינים ויודעים. דרך אגב, בכל המקומות כותבים שהילדה יצאה ללא פגע/לא נפגעה ואני חושבת לעזאזל- הפסיכי הזה אולי לא אנס אותה, אבל היא ברחה עירומה ומבוהלת לשיחים והייתה כחוט השערה מגורל נורא, זה נקרא לא נפגעה?
 
אסנת, אני לגמרי לא מסכימה

יש מקרים שבהם אפשר להתפשר, ומקרים שבהם פשוט אי-אפשר. אין כאן שום קשר ל"להיות אמא טובה יותר"...
עצם הרעיון לערוך השוואה, והאזכור ל"צדקנות", מעוררים בי צמרמורת: את מתבלבלת ושמה בסל אחד שמירה על קיומם הבסיסי של הילדים עם דברים הרבה פחות חיוניים. ילדים צעירים לא אמורים להישאר לבדם, נקודה. ייתכן שהאב נמצא במצב בעייתי, אבל אין לזה קשר לעניין. לא כל קושי הוא מצב של "אין ברירה". למעשה, המצבים האמיתיים של "אין ברירה" נדירים מאוד. אני לגמרי לא רואה את "הצד השני" כאן, או במקרה השני שהזכרת.
 

dafgol

New member
תראי אסנת

במקרה של הילדה בת ה 8 אתמול....אולי היא לא נפגעה פיזית, אבל היא נפגעה נפשית ללא ספק, ילדה שגבר פשט את בגדיה שנמצאה בבית עלמין...הטראומה הנפשית היא ללא ספק קשה, גילוי נאות : אני לא יודעת את כל הפרטים ועל חלקם חל איסור פירסום כך שבאמת אין לי מושג מה באמת קרה שם...ברור שהיא נפגעה , פיזית ונפשית. לגביי הסיפור השני, אני בהחלט לא חושבת שאני מנסה להוכיח שאני אמא יותר טובה או צדקנית או וואטאבר ( אני מבינה למה את מתכוונת, לא במובן השלילי כל כך), אבל ברור לי מעל לכל ספק, לו הייתי בסיטואציה שאני צריכה לצאת מהבית לעבודה או סידורים או לא יודעת מה ולאן...הייתי דואגת מראש לסידור לילדים,, ואם לא הייתי מוצאת אז פשוט לא הייתי הולכת או לוקחת את הילדים איתי. אין ספק שזו רשלנות פושעת, כמו שאין לי ספק שהאבא במצוקה גדולה, ובכל זאת, לנו כהורים יש אחריות על הילדים שלנו , סדר העדיפויות צריך להיות שונה. הילדה שהתה עם האב , הוא ידע מראש שיצטרך לצאת ליום ארוך מהבית,לעניות דעתי הוא היה חייב למצוא פיתרון מראש ולא בבוקר פשוט לצאת ולהשאיר לה אוכל מחשב וטלויזיה... איפה משפחה? חברים? שכנים? הבנתי שאמא שלה מתגוררת בישוב סמוך, גם אם ההורים מתגרשים, הם לא מתגרשים מהילדים שלהם והאחריות לא מתבטלת על שום צד ....אנחנו באמת לא יודעים את כל הפרטים ובאמת לשמחתינו אנחנו לא בסיטואציה כזו, אבל...הורות זו אחריות ואין שום הצדקה לדבר כזה, לא בקטע של צדקנות או אני אמא טובה יותר...ככה פשוט אני רואה את הדברים. תודה לאל שהילדה היתה מספיק חכמה נבונה וחזקה בכדי לצלצל לאמא שלה \ למשטרה ולהזעיק עזרה.
 
למעלה