כמה דלק זה שורף ?

Haim raveh

New member
כמה דלק זה שורף ?

ומי מהחברים יודע כמה דלק שורף או צריך לשרוף הממ"ג , מצנח מלבני , שני אנשים , עם מנוע 582.? ומי יודע מה צריך לעשות כדי שממ"ג משומש לא יצרוך יותר מדי דלק.? ומי "ידקלם" באיזה תנאי טיסה נישרוף יותר דלק ?
 
צריכת דלק בממ"ג 582 עם מצנח ....

שלום לטייסים וה"גולשים" ברשותי ממ"ג DREAM MACHINE עם מנוע 582 (ראש כחול) , מצנח מלבני (50 מ"ר) שנתון 2000 שצבר כ- 200 שעות טיסה. על פי מייטב ניסיוני בטיסה בשמי הארץ עם נוסע , הממ"ג צורך דלק בממוצע של כ 15-17 ליטר לשעת טיסה. אבל , כאן בא "אבל" גדול ואני אפרט. תנאי מזג האויר היו טובים מאוד ללא רוחות מעל 10-15 קמ"ש (למרות שמרכיב זה איננו משמעותי בצריכת הדלק - טיסה עם רוח גב או טיסה מול רוח אף משנה את קצב ההתקדמות ומרחק הטיסה בלבד !) . משך הטיסה היה בגבהים קבועים . עליה וירידה בגבהים מחייבית פתיחת מצערת המנוע הגורמת לעליה בצריכת הדלק . (צריכת הדלק המוגברת מקטינה את משך זמן הטיסה). סל"ד המנוע היה 5600 - 5800 סיבובים לדקה , לעיתים , בכוון הטיסה נשבה רוח ממוצעת של 15-20 קמ"ש וסל"ד המנוע היה כ- 5300 - 5400 סיבובים לדקה עובדה המפחיתה את צריכת הדלק. משקל הממ"ג בהמראה ובנסיקה במהלך הטיסה- ככל שמשקל הממ"ג כבד יותר (טייס ונוסע "כבדים", ומיכל דלק מלא), מחייבים מצערת "פתוחה" וסל"ד מנוע גבוה כ- 5900 עד 6300 סיבובים לדקה למשך זמן רב. לממ"ג נדרש מרחק המראה קרקעי גדול יותר וזמן טיסה/נסיקה רב יותר עד לגובה רום הטיסה המתוכנן והרצוי (אחרי ההתנתקות מהקרקע), עובדה המשפיעה ישירות על צריכת דלק גדולה יותר. טיסה במזג אויר עם לחות רבה או (בגבהים מסיבות טופוגרפיות): בגובה רב - דוגמא : טיסה בשמי רמת הגולן היא ברום גובה של כ- 3000 רגל מעל פני הים ! למרות שהגובה מעל פני השטח (מהפ"ש) הוא כ- 400 עד 500 רגל בלבד. דחיסות דלילה של האויר או אפשרות ל"נוכחות" לחות (מלווה באובך ועכירות האוויר)משפיעות גם הם על צריכת הדלק לכאן או לכאן. לזוית פסיעת המדחף , גודלו/אורכו ,מספר הלהבים והיפוך כיוון סיבוב הרוטור (תצלום מצורף ) משפיעים על דחף הממ"ג באויר בזמן הטיסה ופועל יוצא מזה גם לצריכת של הדלק , (חיים רווה - לך ולטייסים אחרים ידע נרחב וניסיון רב בשימוש בסוגי מדחפים ולהבים -בממ"ג / אז"ם / מטוסים ,ונשמח להעשיר את היידע לטייסים !) . אחזקה ותחזוקת מנוע נאותים, החלפת מצתים בזמן וניקיון ראש המצת מפיח ואבק ומהילת השמן בדלק ביחס של 2%, גם בהשפעתם למנוע צריכה גדולה יותר של דלק בזמן הטיסה. המצנח - גם לו תפקיד בצריכת הדלק, ככל שמצנח חדש יותר וצפיפות האריג לעבירות / דחיסות האוויר טובה יותר (כלומר, התנגדות רבה יותר), משפיעה לחיוב על צריכת הדלק - כלומר צריכה מופחתת של דלק. טיסה בטוחה וחסכונית חיים
 

GIL B

New member
יהודה,בוא בסופשבוע ,אחלה מ"ז

נטוס ברוורס עד לחיזבאלה,אתב בא? יש מירשה חריג באישורו של נסראאלה ונחזור דרך הכלניות של חיים עד לכלניות של רמי בר... בשמחות
 

Haim raveh

New member
אני מרגיש כחידונאי

אולי בגלל השותף שלי ב"מקסאייר" האווירובטי. דני חמיצר הוא אחד מהשותפים במטוס .אפשר את התלונות לשלוח אליו ישירות. יפה חיים הכט הנה קבלתה כמה "כוכביות" . היש עוד חברים היודעים כמה דלק שורף הממ"ג לשעת טיסה. ? היש עוד סיבות לצריכה גדולה יותר או חסכונית יותר ? נא לא להתבייש מי שטועה לא יישלל לו רישיון הטיסה ! הוא רק צריך להזמין 50 טייסים לארוחת ערב בשרית עם יין זה הכול ! . תנו תשובות והאחרים ילמדו מזה. אני ו/או אחרים נתקן במידה וצריך. אני מחכה לכל התשובות ואחר כך אם יישארו תשובות "נסתרות" אשלים. חיים רוה
 

רמי בר1

New member
דיאטה של הטייסים,גם בריא וגם חוסך

דלק. החיסכון הגדול ביותר,להשאר במיטה. טיסה באפקט קרקע חסכונית,לא יודע אם זה ניתן בממ'ג,בגלל גובה המצנח.
 

Haim raveh

New member
נכון !

דיאטה [הורדת משקל] טוב לכל דבר. אפקט הקרקע די זניח בממ"ג אך קיים. שניהם חוסכים אך מעט דלק. עוד תשובות , חברים ?
 

רמי בר1

New member
אני לא יודע אם זה ישים בממ'ג אבל

אצלנו הורדת מהירות מקטינה גרר ועם זה גם תצרוכת דלק. אולי משהו עם מרכז הכבד של הממ'ג.אם אפשר לטוס עם אף נמןך יותר ,יתקבל דחף יותר חזק קדימה.נראה הגיוני,אבל אני לא מכיר ממ'ג.
 
למעלה