צריכת דלק בממ"ג 582 עם מצנח ....
שלום לטייסים וה"גולשים" ברשותי ממ"ג DREAM MACHINE עם מנוע 582 (ראש כחול) , מצנח מלבני (50 מ"ר) שנתון 2000 שצבר כ- 200 שעות טיסה. על פי מייטב ניסיוני בטיסה בשמי הארץ עם נוסע , הממ"ג צורך דלק בממוצע של כ 15-17 ליטר לשעת טיסה. אבל , כאן בא "אבל" גדול ואני אפרט. תנאי מזג האויר היו טובים מאוד ללא רוחות מעל 10-15 קמ"ש (למרות שמרכיב זה איננו משמעותי בצריכת הדלק - טיסה עם רוח גב או טיסה מול רוח אף משנה את קצב ההתקדמות ומרחק הטיסה בלבד !) . משך הטיסה היה בגבהים קבועים . עליה וירידה בגבהים מחייבית פתיחת מצערת המנוע הגורמת לעליה בצריכת הדלק . (צריכת הדלק המוגברת מקטינה את משך זמן הטיסה). סל"ד המנוע היה 5600 - 5800 סיבובים לדקה , לעיתים , בכוון הטיסה נשבה רוח ממוצעת של 15-20 קמ"ש וסל"ד המנוע היה כ- 5300 - 5400 סיבובים לדקה עובדה המפחיתה את צריכת הדלק. משקל הממ"ג בהמראה ובנסיקה במהלך הטיסה- ככל שמשקל הממ"ג כבד יותר (טייס ונוסע "כבדים", ומיכל דלק מלא), מחייבים מצערת "פתוחה" וסל"ד מנוע גבוה כ- 5900 עד 6300 סיבובים לדקה למשך זמן רב. לממ"ג נדרש מרחק המראה קרקעי גדול יותר וזמן טיסה/נסיקה רב יותר עד לגובה רום הטיסה המתוכנן והרצוי (אחרי ההתנתקות מהקרקע), עובדה המשפיעה ישירות על צריכת דלק גדולה יותר. טיסה במזג אויר עם לחות רבה או (בגבהים מסיבות טופוגרפיות): בגובה רב - דוגמא : טיסה בשמי רמת הגולן היא ברום גובה של כ- 3000 רגל מעל פני הים ! למרות שהגובה מעל פני השטח (מהפ"ש) הוא כ- 400 עד 500 רגל בלבד. דחיסות דלילה של האויר או אפשרות ל"נוכחות" לחות (מלווה באובך ועכירות האוויר)משפיעות גם הם על צריכת הדלק לכאן או לכאן. לזוית פסיעת המדחף , גודלו/אורכו ,מספר הלהבים והיפוך כיוון סיבוב הרוטור (תצלום מצורף ) משפיעים על דחף הממ"ג באויר בזמן הטיסה ופועל יוצא מזה גם לצריכת של הדלק , (חיים רווה - לך ולטייסים אחרים ידע נרחב וניסיון רב בשימוש בסוגי מדחפים ולהבים -בממ"ג / אז"ם / מטוסים ,ונשמח להעשיר את היידע לטייסים !) . אחזקה ותחזוקת מנוע נאותים, החלפת מצתים בזמן וניקיון ראש המצת מפיח ואבק ומהילת השמן בדלק ביחס של 2%, גם בהשפעתם למנוע צריכה גדולה יותר של דלק בזמן הטיסה. המצנח - גם לו תפקיד בצריכת הדלק, ככל שמצנח חדש יותר וצפיפות האריג לעבירות / דחיסות האוויר טובה יותר (כלומר, התנגדות רבה יותר), משפיעה לחיוב על צריכת הדלק - כלומר צריכה מופחתת של דלק. טיסה בטוחה וחסכונית חיים