SENTINEL 1
New member
כמה הערות בנושא התאונה הנוראית
אין יום שעובר ואני לא חושב על מה שעבר הבחור המסכן, עברתי ובדקתי כבר את כל הציוד שלי ליתר בטחון (ואתם??!)- זה ניראה לי סיוט של כל גולש מה שקרה שם. ממה שהצלחתי להבין כמה שעדיין צריך לבדוק, אצלינו ברוב הריתמות שאני מכיר תופעה כמו שהיית לא יכולה להתקיים: הממצאים שגילו: 1)רתמה ישנה יחסית בת 7 שנים בערך. 2)הרצועה הנימצאת בין הקרבינה לריתמה הייתה במצב לא טוב (כנראה יבשה...) 3)הקריעה היית במקום בו הרצועה עוברת את הצינור המחליק (SLIDER) בגב הריתמה-בדיוק במקום שהוא עובר את הצינור. 4)רצועת תליה שכזאת אמורה להעשות משתי רצועות (רצועה כפולה) במקום מה שהיה לבחור-רצועה אחת בלבד!!! 5)המצנח אצל גולשים תחרותיים מחובר לריתמה באיזור הכתפיים ולא כמו שרובנו מחברים דרך הקרבינה לרצועת התליה. 6)כנראה בגלל שהרתמה היית ישנה יחסית,ומן הסתם לא תוכננה למכת פתיחה בנפילה חופשית, במכת הפתיחה של המצנח שכניראה רצועתו היית חזקה מהרצועות אליהם היה מחובר (דא"ג אמרו שהמצנח היה במצב תקין), הוא קרע את הרצועות שאליהם היה מחובר לריתמה (ולגולש) ובכך ניפרד גם ממנו. בקיצור: ממה שניראה עד כה ניראה שהבחור "חיפף" בבטיחות שלו והשתמש בציוד "אוירודינמי" יותר ובכך הוריד לעצמו את הבטיחות!!!. במידה ואפילו משהו אחד מכל הממצאים היה פועל כמו שהיה צריך לפעול בגלל הדרך הבסיסית שבו הוא עשוי (בגיבוי) הוא היה יכול להינצל. עוד טיפ קטן- בנושא הקרבינות שאנחנו טסים עליהם: 1)רצוי לטוס עם שתיים במיוחד אם אלו קרבינות אלומיניום. 2)לעשות תמיד בדיקת תליה ולבדוק שכלום לא מסובב ומעוות. 3)את הקרבינה תמיד לנעול. 4)רצוי מאד לכוון את הקרבינה בצורה כזאת שהנעילה שלה תהיה כלפי הצד הקידמי של הגלשן (בכדי למנוע החלקה שלה וכו' החוצה ממנו, במידה ו"תשכח" לנעול אותה.
אין יום שעובר ואני לא חושב על מה שעבר הבחור המסכן, עברתי ובדקתי כבר את כל הציוד שלי ליתר בטחון (ואתם??!)- זה ניראה לי סיוט של כל גולש מה שקרה שם. ממה שהצלחתי להבין כמה שעדיין צריך לבדוק, אצלינו ברוב הריתמות שאני מכיר תופעה כמו שהיית לא יכולה להתקיים: הממצאים שגילו: 1)רתמה ישנה יחסית בת 7 שנים בערך. 2)הרצועה הנימצאת בין הקרבינה לריתמה הייתה במצב לא טוב (כנראה יבשה...) 3)הקריעה היית במקום בו הרצועה עוברת את הצינור המחליק (SLIDER) בגב הריתמה-בדיוק במקום שהוא עובר את הצינור. 4)רצועת תליה שכזאת אמורה להעשות משתי רצועות (רצועה כפולה) במקום מה שהיה לבחור-רצועה אחת בלבד!!! 5)המצנח אצל גולשים תחרותיים מחובר לריתמה באיזור הכתפיים ולא כמו שרובנו מחברים דרך הקרבינה לרצועת התליה. 6)כנראה בגלל שהרתמה היית ישנה יחסית,ומן הסתם לא תוכננה למכת פתיחה בנפילה חופשית, במכת הפתיחה של המצנח שכניראה רצועתו היית חזקה מהרצועות אליהם היה מחובר (דא"ג אמרו שהמצנח היה במצב תקין), הוא קרע את הרצועות שאליהם היה מחובר לריתמה (ולגולש) ובכך ניפרד גם ממנו. בקיצור: ממה שניראה עד כה ניראה שהבחור "חיפף" בבטיחות שלו והשתמש בציוד "אוירודינמי" יותר ובכך הוריד לעצמו את הבטיחות!!!. במידה ואפילו משהו אחד מכל הממצאים היה פועל כמו שהיה צריך לפעול בגלל הדרך הבסיסית שבו הוא עשוי (בגיבוי) הוא היה יכול להינצל. עוד טיפ קטן- בנושא הקרבינות שאנחנו טסים עליהם: 1)רצוי לטוס עם שתיים במיוחד אם אלו קרבינות אלומיניום. 2)לעשות תמיד בדיקת תליה ולבדוק שכלום לא מסובב ומעוות. 3)את הקרבינה תמיד לנעול. 4)רצוי מאד לכוון את הקרבינה בצורה כזאת שהנעילה שלה תהיה כלפי הצד הקידמי של הגלשן (בכדי למנוע החלקה שלה וכו' החוצה ממנו, במידה ו"תשכח" לנעול אותה.