כמה הערות בנושא התאונה הנוראית

SENTINEL 1

New member
כמה הערות בנושא התאונה הנוראית

אין יום שעובר ואני לא חושב על מה שעבר הבחור המסכן, עברתי ובדקתי כבר את כל הציוד שלי ליתר בטחון (ואתם??!)- זה ניראה לי סיוט של כל גולש מה שקרה שם. ממה שהצלחתי להבין כמה שעדיין צריך לבדוק, אצלינו ברוב הריתמות שאני מכיר תופעה כמו שהיית לא יכולה להתקיים: הממצאים שגילו: 1)רתמה ישנה יחסית בת 7 שנים בערך. 2)הרצועה הנימצאת בין הקרבינה לריתמה הייתה במצב לא טוב (כנראה יבשה...) 3)הקריעה היית במקום בו הרצועה עוברת את הצינור המחליק (SLIDER) בגב הריתמה-בדיוק במקום שהוא עובר את הצינור. 4)רצועת תליה שכזאת אמורה להעשות משתי רצועות (רצועה כפולה) במקום מה שהיה לבחור-רצועה אחת בלבד!!! 5)המצנח אצל גולשים תחרותיים מחובר לריתמה באיזור הכתפיים ולא כמו שרובנו מחברים דרך הקרבינה לרצועת התליה. 6)כנראה בגלל שהרתמה היית ישנה יחסית,ומן הסתם לא תוכננה למכת פתיחה בנפילה חופשית, במכת הפתיחה של המצנח שכניראה רצועתו היית חזקה מהרצועות אליהם היה מחובר (דא"ג אמרו שהמצנח היה במצב תקין), הוא קרע את הרצועות שאליהם היה מחובר לריתמה (ולגולש) ובכך ניפרד גם ממנו. בקיצור: ממה שניראה עד כה ניראה שהבחור "חיפף" בבטיחות שלו והשתמש בציוד "אוירודינמי" יותר ובכך הוריד לעצמו את הבטיחות!!!. במידה ואפילו משהו אחד מכל הממצאים היה פועל כמו שהיה צריך לפעול בגלל הדרך הבסיסית שבו הוא עשוי (בגיבוי) הוא היה יכול להינצל. עוד טיפ קטן- בנושא הקרבינות שאנחנו טסים עליהם: 1)רצוי לטוס עם שתיים במיוחד אם אלו קרבינות אלומיניום. 2)לעשות תמיד בדיקת תליה ולבדוק שכלום לא מסובב ומעוות. 3)את הקרבינה תמיד לנעול. 4)רצוי מאד לכוון את הקרבינה בצורה כזאת שהנעילה שלה תהיה כלפי הצד הקידמי של הגלשן (בכדי למנוע החלקה שלה וכו' החוצה ממנו, במידה ו"תשכח" לנעול אותה.
 

חגי

New member
מזדהה איתך בעניין המחשבה על הגולש

המסכן. אכן זהו הסיוט הכי גדול שלי בטיסה וכבר קרה לי פעם אחת מיד אחרי המראה במוחרקה, עם הרתמה הקודמת שלי (שחבלני משטרה פוצצו אותה...) שהרגשתי מן נפילה כזאת של כ- 5 סמ כאילו משהו ברצועת התלייה השתחרר. מי שלא מכיר את הסיפר - אז מיד עברתי למצב עמיד וממש עליתי על המשולש עם הרגלים....בדקתי מה קורה ולמרות שלא מצאתי כלום , המשכתי לטוס כשהידיים אוחזות בספיד בר כאילו כל שנייה אני עומד ליפול. האמת - אחרי כמה טרמיקות טובות התחלתי לשכח את הבעייה ובסוף הסתבר שמה שקרה שהשקל בהמראה היה במצב מסובב לרחב ואחרי ההמראה הוא התיישר במכה. הערות למה שירון כתב - ריתמה בת 7 שנים לא נחשבת לישנה במיוחד ולדעתי קיימות רתמות בנות 20 שנה שטסים איתן עדיין. לגבי השאר - חשוב מאד לבדוק את כל החיבורים של רצועת התלייה ובמיוחד ברתמות התחרותיות החדשות שם נעשו שינויים בשנים האחרונות לצורכי אוירודינמיות וכנראה ששינויים אלו בחלקם מגדילים את נקודות הכשל האפשריות .
 

Hawk17

New member
חלום הבלהות של כולנו.

חלום הבלהות של כולנו- ליפול , ואפילו 2 מצנחים רזרבים לא יעזרו לך.... אצלי למשל, ברתמה, שהיא גם ישנה, יש בטבעת החיבור של הריתמה 2 רצועות, כל אחת מהן כפולה. ולשם מתחברים 2 קרבינות אלומיניום אשר מושחלת בתוכם הטבעת החזקה של הרזרבי. חייב אני לשאול במה מדובר- רתמה בעלת חיבור נפרד למצנח ולרצועת התליה- האם הדבר נועד לחסוך נפח וגרר ולאפשר תליה ברצועה דקה לגלשן ללא רצועה מהמצנח אשר משתרכת אחריה? האם יש כאלה רתמות עם חיבור נפרד למצנח בארצנו? ומהו ה-slider? האם זה קשור למערכת ה"butt activated? ןעוד הערה על 4: רצוי מאד לכוון את הקרבינה בצורה כזאת שהנעילה שלה תהיה כלפי הצד הקידמי של הגלשן,-->וכך שהצד הנפתח שלה יהיה כלפי מעלה<-- (בכדי למנוע החלקה שלה וכו' החוצה ממנו, במידה ו"תשכח" לנעול אותה עומר.
 
למעלה