עמית מהשרון
New member
כמה הערות לאחר נסיעה לאילת ובחזרה
כמה הערות לאחר נסיעה לאילת ובחזרה
נסעתי בקו 394 למסעף אילות (אוטובוס של חצות), שהיתי כשבוע באילת ובירדן וחזרתי בקו 393 ממסעף אילות.
בחזרה הייתי יותר ערני. שמתי לב כי בשילוט האלקטרוני באוטובוס, כמעט כל התחנות נקראות "צומת X", למרות שלא מדובר על צומת רשמית בישראל.
כתוצאה מכך יש בעיה בשילוט בקטורה ובצומת קטורה - כשעוברים את גרופית השילוט "התחנה הבאה: צומת קטורה" מכוון למעשה מסעף קטורה, ומייד אחר כך השילוט מתחלף לאותו כיתוב ומכוון לצומת קטורה הרשמית.
האוטובוס עצר במסעף לוטן, לפי השילוט האלקטרוני אין שם תחנה, והמרחק בין המסעף ובין צומת קטורה הוא מאות מטרים בלבד. מצד שני, האוטובוס לא עצר במסעף הכביש למעבר גבול ערבה, וזה דווקא יכול להקל על הנוסעים.
כמו כן ממש לא ברור מהי תחנת "אתר יטבתה" שבין יטבתה וגרופית. בחושך התקשיתי לזהות משהו שמצדיק תחנת אוטובוס ייעודית דווקא שם.
בהפסקות (בית קמה ועין יהב בהלוך, עין חצבה ובית קמה בחזור) - חסר מאד כיתוב בשלט האלקטרוני לגבי משך זמן ההפסקה או עד מתי ההפסקה. נאמר משהו ברמקול, בתור כבד שמיעה אין לי אפשרות לדעת מה נאמר שם אם אני לא שואל אנשים אחרים. זה צעד מתבקש לעדכן את השילוט האלקטרוני לגבי ההפסקה.
האוטובוס של 19:00 מאילת הוא כבר קו 393, והרמזורים ברחובות-ראשל"צ מוסיפים בסביבות חצי שעה לנסיעה. כתוצאה מכך, מגיעים לתחנה המרכזית בת"א אחרי חצות ונאלצים להיות תלויים לחלוטין במוניות (שירות/ספיישל). אם יש קווי לילה מהתמח"ת למרכז ת"א, הרי שלא ראיתי שום שילוט לגביהם, והחזרה במונית שירות המחישה שיש צורך אמיתי בהארכת שעות הפעילות של קווי אוטובוס מרכזיים, לפחות עד לסביבות 01:00 - הנהג נאלץ לסרב לפניות רבות של נוסעים מחוסר מקום במונית.
כמו כן, נראה לי נכון יותר לעשות קו אוטובוס נפרד ליישובי חבל אילות, ולצמצם את העצירות לאורך כביש הערבה למספר תחנות עצירה עיקריות. קו אוטובוס מאילת עד יהל, בתדירות דומה לזו של קו 394/393 אבל עם כניסות לתוך היישובים, וצמצום העצירות של קווים 394/393 נניח לשלוש תחנות באילות, ביטבתה ובקטורה - יקל על הנוסעים לעומת המצב הקיים, ויאפשר גם הוספת תחנות למטיילים בקו המאסף (למשל, במסעפי שבילי טיול בשמורת הרי אילת). לפי אותו עיקרון, ניתן להסדיר גם קו אוטובוס בין יישובי המועצה האזורית ערבה, מעידן עד פארן.
יצא לי לנסוע גם בקו 392, נסיעה קצרה מאילת עד למסעף עין נטפים (איפה שהמחסום כרגע). גם כאן מתבקשת התאמה של תחנות הקו עבור המטיילים באזור.
כמה הערות לאחר נסיעה לאילת ובחזרה
נסעתי בקו 394 למסעף אילות (אוטובוס של חצות), שהיתי כשבוע באילת ובירדן וחזרתי בקו 393 ממסעף אילות.
בחזרה הייתי יותר ערני. שמתי לב כי בשילוט האלקטרוני באוטובוס, כמעט כל התחנות נקראות "צומת X", למרות שלא מדובר על צומת רשמית בישראל.
כתוצאה מכך יש בעיה בשילוט בקטורה ובצומת קטורה - כשעוברים את גרופית השילוט "התחנה הבאה: צומת קטורה" מכוון למעשה מסעף קטורה, ומייד אחר כך השילוט מתחלף לאותו כיתוב ומכוון לצומת קטורה הרשמית.
האוטובוס עצר במסעף לוטן, לפי השילוט האלקטרוני אין שם תחנה, והמרחק בין המסעף ובין צומת קטורה הוא מאות מטרים בלבד. מצד שני, האוטובוס לא עצר במסעף הכביש למעבר גבול ערבה, וזה דווקא יכול להקל על הנוסעים.
כמו כן ממש לא ברור מהי תחנת "אתר יטבתה" שבין יטבתה וגרופית. בחושך התקשיתי לזהות משהו שמצדיק תחנת אוטובוס ייעודית דווקא שם.
בהפסקות (בית קמה ועין יהב בהלוך, עין חצבה ובית קמה בחזור) - חסר מאד כיתוב בשלט האלקטרוני לגבי משך זמן ההפסקה או עד מתי ההפסקה. נאמר משהו ברמקול, בתור כבד שמיעה אין לי אפשרות לדעת מה נאמר שם אם אני לא שואל אנשים אחרים. זה צעד מתבקש לעדכן את השילוט האלקטרוני לגבי ההפסקה.
האוטובוס של 19:00 מאילת הוא כבר קו 393, והרמזורים ברחובות-ראשל"צ מוסיפים בסביבות חצי שעה לנסיעה. כתוצאה מכך, מגיעים לתחנה המרכזית בת"א אחרי חצות ונאלצים להיות תלויים לחלוטין במוניות (שירות/ספיישל). אם יש קווי לילה מהתמח"ת למרכז ת"א, הרי שלא ראיתי שום שילוט לגביהם, והחזרה במונית שירות המחישה שיש צורך אמיתי בהארכת שעות הפעילות של קווי אוטובוס מרכזיים, לפחות עד לסביבות 01:00 - הנהג נאלץ לסרב לפניות רבות של נוסעים מחוסר מקום במונית.
כמו כן, נראה לי נכון יותר לעשות קו אוטובוס נפרד ליישובי חבל אילות, ולצמצם את העצירות לאורך כביש הערבה למספר תחנות עצירה עיקריות. קו אוטובוס מאילת עד יהל, בתדירות דומה לזו של קו 394/393 אבל עם כניסות לתוך היישובים, וצמצום העצירות של קווים 394/393 נניח לשלוש תחנות באילות, ביטבתה ובקטורה - יקל על הנוסעים לעומת המצב הקיים, ויאפשר גם הוספת תחנות למטיילים בקו המאסף (למשל, במסעפי שבילי טיול בשמורת הרי אילת). לפי אותו עיקרון, ניתן להסדיר גם קו אוטובוס בין יישובי המועצה האזורית ערבה, מעידן עד פארן.
יצא לי לנסוע גם בקו 392, נסיעה קצרה מאילת עד למסעף עין נטפים (איפה שהמחסום כרגע). גם כאן מתבקשת התאמה של תחנות הקו עבור המטיילים באזור.