כמה וכמה שאלות (מישהו מתנדב לענות?)

shiri 80

New member
כמה וכמה שאלות (מישהו מתנדב לענות?)

טוב אני יודעת שזה אולי קצת לא לעניין להציף בשאלות ומצד שני , מתחשק לי להבין לא רק את התחלת המירוץ אלא גם את ההמשך שלו ולכךאני צריכבה את עזרתכם . היו היום כמה וכמה נפילות ואני תוהה ביני לבין אצמע אם אחרי נפילה ארוכה (נניח עיכוב של כמה דקות טובות שלא נגיד 10 ) אנשים קמים וממשיכים הלאה ורצים אחרי הדבוקה . היה כזה דבר ? או שברדכ מי שקם קם ישר מקסימום מחליף אופנים וממשיך ? סחטיין על הכתומים (ספרדים לא ? )( אחלה של תלבושת , מקל גם לראות אותם כקבוצה והשאלה השניה היא לגביי החשיבות הקבוצתית , יש משמעות למיקומם של חברי הקבוצה בסיום המירוץ?ומה התפקיד שלהם אחד כלפיי השני מלבד להעביר בקבוקיי מים (כי הבנתי שאותו חד שהתהפך לתעלה היה ספרינטר . שזה מה ? "פותח ציר"? ועכשיו כמה שאלות כלליות : 1. האם יש מגבלת זמן לסיום המסלול , או שהעיקר זה לסיים? 2. המסלול שונה משנה לשנה או זהה ? 3. אחוז מסיימים , 189 , 21 קבוצות כמה פורשים בדרכ בדרך או שכולם (למעט פצועים) מסיימים? 4. איך מודדדים את הזמן של כל אחד ואחד ?הרי הקבוצה השניה הגיעה ממש בגוש אחד . 5. אחרונה חביבה , מה משמעות הצבעים של כל החולצות . אני מבינה שהלכו על צהוב כדי לתת הרגשה טובה לכל רוכבי הירקון &#39
, אבל שאר הצבעים מה המשמעות? מודה על הסבלנות לקרוא ואודה יותר על הסבלנות לענות . שירי
 
שלום שירי וכולם

- רוכב שנפל ולא נפצע - קם וממשיך לרכב. גם רוכב שנפצע ממשיך לפעמים לרכב, והיו מקרים של רוכבים שהגיעו למקומות מכובדים בהחלט עם כתף שבורה. הכתומים הם באסקים - כולם, חוץ מאונאי אצ'בריה שהוא ונצואליאני, אבל ממוצא באסקי. מיקומם של חברי קבוצה בסוף המירוץ חשוב לדירוג הכללי רק בנגד שעון קבוצתי, כמו השלב של מחר (כבר היום). בשלב כביש רגיל תפקידמ לתמוך במוביל, להביא לו מים ולדאוג שהוא יהיה במצב הרוח המתאים לניצחון בשלב, לסגור עבורו פערים, ודברים כאלה. ספרינטר באסקי? אין חיה כזאת. ספרינטר הוא מאיץ - רוכב שמסוגל להאיץ בכמה מאות המטרים האחרונים של שלב. רוכב שמסוגל לעשות את זה בכמה קילומטרים נקרא פיניסר. אין כבר רבים כאלה - בטור יש את אריק דקר, וכמובן - מיקלה בארטולי. השאלות הכלליות: 1. יש מגבלת זמן. 20% בשלבים הרריים, 15% ברגילים. 2. המסלול משתנה משנה לשנה. המארגנים מקפידים לעבור במקומות מסויימים שוב ושוב, כדי ליצור רצף היסטורי. 3. נדיר שמסיימים יותר משני שליש מהרוכבים בכל גראנד טור שהוא. 4. יש בקו הסיום סקאנר, שסורק את הצ'יפ על אופניו של כל רוכב. 5. כמו בכדורגל, לכל מועדון צבעים משלו. וכמו בכדורגל, גם כאן יש נותן חסות שמממן את הקבוצה, ששמה וצבעיה מוכתבים על ידו. אה, את מתכוונת לחולצות המיוחדות. צהוב למוביל בדירוג הכלללי, ירוק לספרינטר המצטיין, לבן לרוכב הצעיר, לבן עם נקודות למלך ההרים. לילה טוב אפרת
 

shiri 80

New member
עדיין לא מובן לי משהו

אם הספרינטר יכול לתתת ספרינט בסוף קטע הרי שיש לו כושר טוב יותר משל כולם לא ? אז למה הוא לא הטוען לכתר? (מנסה לענות: אולי כי בהרים הוא לא מצליח?) ואם כבר עסקנו בספרינטים אז הסבר על הקטע של הספרינט שהיה אתמול ייתקבל בברכה . בשלב מסויים (ראיתי רק את הספרינט השלישי באותו יום) שלושה רוכבים יצאו לספרינט של כמה מטרים , כאשר מגיעים לסימן מסויים הראשונים יכולים לצאת לספרינט ולזכות בניקוד? ולגביי החולצות התכוונתי לחולצות שמעניקים בסיום , בשלב חלוקת הנשיקות הבלתי נגמרות (שיהיה בריא הצרפתי )
 

aFish

New member
ספרינטים

היכולות הנדרשות מספרינטר וממטפס הן שונות בתכלית כמו שענית בפשטות בעצמך. ספרינטר נדרש לכוח מתפרץ מופלא במאות המטרים האחרונים של השלב כאשר הקבוצה או הוא עצמו מצליחים להתמקם במקום נכון אסטרטגית לשם הפריצה. יש להם יכולות תזמון ושליטה באופנים על מנת להתמודד עם הדאחקות שמתרחשות בקטע הקצר של הסיום. מטפסים צריכים סבולת מדהימה ומבנה הגוף שלהם בד"כ שונה מאד. ארמסטרונג טוען למשל שהתהליך שעבר על הגוף שלו בעקבות הסרטן הפך אותו לרזה יותר ולפיכך מטפס טוב יותר בניגוד ליכולת הקודמת שהיתה לו שהסתכמה בנצחונות במרוצים חד יומיים - מה שמתאים יותר לספרינטר. מעבר לספרינט הסיום יש בכל קטע נקודות ספרינט, כאשר שלושת הראשונים לחצות את הנקודה מקבלים בונוסים מדורגים. במאבק על החולצה הירוקה המטרה היא לאסוף כמה שיותר נקודות כאלו ובנוסף גם את נקודות הספרינט בסיום שהן יותר משמעותיות. זה מאד תלוי באסטרטגיה של הספרינטר אם הוא הולך על נקודות אלו או לא. פטאקי למשל מתענים רק בספרינט הסיום ולא בביניים. המאבק על מאוצי היניים דורש איזשהו מאמץ שמן הסתם פוגע ביכולת בסיום או סיבה אחרת. למיאוצי הבינים אין נקודת התחלה - רק נקודת סיום. מי שמגיע קודם זוכה. ברור שהדינמיקה ממש מתחילה מעט לפני....
 

shiri 80

New member
הספרינטרים מסיימים את הטור ?

או שהם באים לעשוות את העבודה בקטעים שלפני ההרים ואחכ פורשים ? או שסוחבים בכוח בהרים בכדי לתת ספרינטים בהמשך ? אני מנסה להבין משהו , האם יש 180 איש בטור ולו בכדי לתת גב ל9 כוכבים ? השידור ביורוספורט מתחיל , מבטיחה לשוב אחכ ם עוד שאלות תודה פיש הגדול
 
בכדי לזכות בחוצה הירוקה...

של הספרינטרים, יש להגיע לפריס ולסיים, וכך גם מי שרוצה לנצח בקטעים המישוריים שבין ושאחרי ההרים, אם יש, כך שיש ספרינטרים שמתאמצים לסחוב ולסיים אך לא כולם מצליחים. יש מעטים שמנסים לזכות וללכת הביתה: צ'יפו היה מפורסם בכך.
 

aFish

New member
תוספת לדבריה של אפרת

לגבי מדידת הזמנים. בכל מקרה כל הרוכבים המגיעים יחד בדבוקה אחת מקבלים זמן אחיד, הזמן של הראשון בדבוקה.
 

shiri 80

New member
נשמע קצת יותר הגיוני

תודה ובהזדמנות זו אומר לך מזל טוב על ההכחלה בצד השני .
 
למעלה