כמה זמן אפשר לשמור חלב במקרר לאחר הפתיחה?

כמה זמן אפשר לשמור חלב במקרר לאחר הפתיחה?

על הרבה מוצרים רשום שצריך לצרוך אותם תוך 5 ימים מרגע הפתיחה, האם זה נכון גם לגבי חלב בקרטון? (וכמובן שהוא עדיין לא פג תוקף לפי התאריך על הקופסא).
 
חלב

חלב שמתקלקל נוטה להחמיץ ויש לו טעם שונה. תאריך התפוגה על האריזה. אז זה תלוי באיך אתה נוהג בחלב כאשר אתה משתמש: כמה זמן הוא מחוץ למקרר. בטח מחזיק בדלת. אז כמה פעמים בני הבית פותחים את המקרר להוציא משהו, ולכמה זמן. אני מניח שבעילות מקרר במשפחה עם 4 נפשות זה יחזיק פחות בדלת, מאשר לרווק שיצא לשבועיים בידוד במלונית וחזר...
 

מיכי 10

Member
זה לא הולך לפי כללים, ולכן גם לא כתוב על אריזת החלב.

זה תלוי בהמון גורמים ומה הדרך שעבר החלב מאז שנחלב. למשל, מאיזו מחלבה הגיע החלב (אולי זה מתחיל כבר בשלב הרפת). איך הובילו אותו. מובילים כמובן במשאיות קירור. האם שקיות/קרטוני החלב חיכו בארגז מחוץ למכולת עד שהיא נפתחה. מצב המקררים ברשתות המזון ובחנויות המכולת. היו או לא היו הפסקות חשמל. מה קרה לחלב בדרך מקנייתו, עד שהגיע אל בית הלקוח, ועד שנכנס אל המקרר שלו. וכו' וכו'. הבנת. אני צרכנית רצינית של חלב. אז מהניסיון שלי (ואין לי מניות באף חברה), אני מעדיפה את חלב "טרה" על פני חלב "תנובה". הם נותנים תאריכי תפוגה רחוקים יותר, והחלב שלהם גם טעים לי יותר. כל השנים קניתי בשקיות, ובחודשים האחרונים אני קונה בקרטונים. נראה לי שבקרטונים הוא נשמר קצת יותר זמן. בכך מקרה, הוא נשמר כמה ימים טובים מאז הפתיחה. אתה גם יכול להקפיא חלב, אם אתה רוצה, ואז להפשיר אותו. זה לא מקלקל את המוצר. ושכחתי עוד משהו: תלוי גם במזג האוויר. בחורף נשמר יותר טוב מאשר בקיץ. וברור שאחרי שלוקחים ממנו, יש להחזירו במהירות למקרר. אם החלב החמיץ כעבור כמה ימים, אין מה לעשות, אלא לשפוך אותו, או להכין ממנו (בקלות רבה ועם מעט סבלנות) לבנה או גבינה, וכדומה.
 

DANIAVNI

Well-known member
אתה עובד בבית ראש הממשלה ?

אם כן התשובה תשתנה .
 
למעלה