כמה כסף פנוי צריך בשביל לעמוד בבניה

  • פותח הנושא nob
  • פורסם בתאריך

nob

New member
כמה כסף פנוי צריך בשביל לעמוד בבניה

זאת אמרת אחרי קרקע וכו' - אני מתחיל את הבניה. צריך לשלם לאדריכל, קונסטרורטור, פיתוח מגרש, מודד, קידוח וכו' עד לבניה של שלד. לפי מה שהבנתי רק אחרי זה אפשר לקבל משכנתא על המשך בניה. אז בשביל הוצאות אלו צריך להכין מזומן או שיש דרך לקבל הלוואות/משכנתא גם על בנית שלד (שזה הוצאה הכי גדולה כאן)? בכל מקרה כמה בערך מזומן אני חייב לשים בצד בשביל להתחיל בניה? תודה מראש על העזרה!
 

ענתש

New member
לא מנסיון אישי

אבל אפשר לקבל מהבנק גם ליווי בנקאי לבניה שאז אתה מקבל את המשכנתא שלך בחלקים לפי התקדמות פרוייקט הבניה.
 

nob

New member
נכון, אבל

לפי מה ששמעתי - שהם מתחילים לתת כסף רק אחרי שיש שלד מוכן במגרש. אני טועה?
 
לפי מה שבדקתי

הליווי הבנקאי בארץ מתחיל לאחר שיש רשיונות בנייה וההלואה מתקבלת בשלבים עפי ההתקדמות בבניה, עי שליחת שמאי לשטח שקובע זאת אתה תשלם על פתיחת ההלואה עפי הסכום הכולל ואילו הריבית בזמן הבניה היא עפי הסכום שאתה מושך הלכה למעשה לגבי עלויות עד לשלד, אין לי ניסיון עם בניה בארץ, עדיין....
 

Dfengshui

New member
נכון

אני לקחתי משכנתא עם התקדמות הבניה. את הסכום הראשון הם נותנים ברגע שיש שלד וממילא התשלום לקבלן השלד צריך להיות בשלב של אחרי סיום העבודה. הסכומים שאתה צריך להתחלה הם כ 30% משכר האדריכל, שכר הקונסטרוקטור ואגרות בניה למיניהן. אני מקווה שלא שכחתי שום דבר, אבל 10000$ נראה לי שיכסו את כל העלויות הראשוניות שלא ניתן לדחות עד לקבלת המשכנתא.
 

nob

New member
תודה רבה

אז אם אפשר להכניס תשלום על עלות שלד כבר למשכנתא ראשונה זה עוזר מאוד, כי 50K NIS זה ריאלי, אבל 200000 זה כבר הרבה שאני לא יכול להשיג (צריך גם לשלם על המגרש...). ושוב, תודה!
 

Dfengshui

New member
יתרון נוסף

אני זוכרת שכשאנחנו בנינו, הדגישו לנו כל הזמן לשלם על עבודה רק לאחר הסיום שלה, אבל בגלל שאנחנו אנשים נוחים ו"לא נעים לנו", אז דיי קל להפעיל עלינו לחץ. כשקבלן השלד ביקש "משהו על החשבון", היה מאוד נוח להשתמש במשכנתא כקלף. בנוסף, זה גם סינן את הקבלנים שלא מבוססים מספיק ועלולים לברוח באמצע הדרך....
הערת אגב - תמיד תשאיר סכום מסוים שישולם רק לאחר זמן ותקפיד שהסכום יהיה משמעותי. אף בעל מקצוע לא יטרח להגיע מהר לפיניש של משהו קטן, אם התמורה לא ממש נחשבת בעיניו.
 

Rשף

New member
למה שלא תבררי בבנק ?

כדי לממן את השלבים הראשונים אפשר למשל למשכן דירה קיימת באופן זמני עד שהשלד עומד, או את המגרש בתלות במעמד החוקי שלו.
 

nob

New member
לצערי אין כלום למשכן, גם המגרש נקנה

עם משכנתא. אבל אתה צודק - הכי טוב לבדוק בבנק.
 

בינא

Member
המינימום לבניית מבנה לפני משכנתא

כאשר אין מה למשכן והרקע נקנתה עם משכנתא, נדרשים 25% מעלויות הבניה המתוכננות במסגרת התקציב שלכם. אם אתם מתכוונים לבנות ב-100,000 $ תהיו חייבים "להביא מהבית" לפחות 25,000 $, אבל גם את הסכום הזה ניתן להקטין בהסכמה עם קבלן השלד, שיש סיכוי גדול, שהוא יכול לקבל אשראי על החומרים ל-30-60 יום וזה מספיק זמן כדי לבנות את רוב השלד ועקב כך השמאי שישלח הבנק (על-חשבונכם), ידווח על שחרור 50% וכך הלאה.
 
לא לקפוץ מעל הפופיק !

אם אתה צריך משכנתא כבר בתחילת הבניה , מצא לך פתרון אחר שלא יחנוק אותך כלכלית . בית בדירת קומות או בנית בית קטן שיגדל עם השנים . כאשר יש לך משכנתא אתה בעצם משלם פי 3 על ההחזרים שלה . אם תרצה לפדות את המשכנתא לאחר שעבר חצי מהזמן תצטרך לשלם מה שלקחת , מחצית הזמן משלמים רק את הריבית , לאחר מכן הקרן יורדת . עדיף שכירות על משכנתא גבוהה , אלא אם אחד מבני הזוג ילך לעולמו כי אז הביטוח משלם את המשכנתא .
 

nob

New member
אני יכול לעמוד במשכנתא

שתכסה את עלויות בניה + קרקע (פחות מה שיש לי במזומן). אתה צודק שלא מומלץ לקפוץ גבוהה מידיי, אבל יש גם דברים אחרים שמשפיעים על ההחלטה. מחירי שכירות עלו בטירוף בשנה אחרונה, לקניה - לא, הדולר ירד. אין לי אפשרות לקנות דירה קטנה בבאר שבע ב70000$ ולגור שם בשימחה בלי משכנתא. גם בלוד לצערי לא. אז מתאמצים ומשלמים יותר (ומקבלים יותר).
 
בכדי לקבל משכנתא צריך לפחות

ריצפה בנויה . זה אומר שאתה צריך לשלם לאדריכל ( שלא צריך לעלות יותר מ 4000 דולר ) 2500 דולר . עם קבלן השלד או קבלן המפתח אתה יכול לסכם שהוא יקבל תשלומים רק לאחר שהריצפה גמורה ובהתאם לקבלת המשכנתא. וכן יש את התשלומים על המגרש וכל מיני אגרות של הרשות שאותם תצטרך לברר ברשות .
 

Rשף

New member
אפשר למשכן את המגרש או נכס אחר

אם הבית הנוכחי שייך להם ניתן למשכן אותו, אני יודע בוודאות שגם את המגרש ניתן למשכן (תמורת ערכו כמובן)
 

nob

New member
כל עוד ניתן לדחות תשלום על שלד

עד אחרי המשכנתא - אני אעמוד בזה. אני יכול, כנראה, להשאיר בצד כ100.000שח שזה פחות או יותר באזור 20-25K$ שבינא אמר. חששתי שצריך גם תשלומים לאדריכל ועוד וגם תשלום על שלד שזה יכול להגיע עד 40-50K$ וזה כבר בעיתי בשבילי.
 
שכחתי גם בדיקת קרקע, מודד

ומכון התקנים שזה בערך 1500$ . לקבלן שלד ולכל קבלן אחר אסור לשלם שום דבר מראש , הכל לפי התקדמות העבודה ותמיד שאתה תהייה חייב לו כסף , אם אפשר אז גם את התשלום האחרון שיהיה כמה שיותר רחוק מגמר העבודה
 
למעלה