כמה מזיקה יכולה להיות רכיבה בים

bing123

New member
כמה מזיקה יכולה להיות רכיבה בים

אתמול רכבתי לאורך החוף, בחלק שקרוב למים היכן שהחול מהודק, האופניים סחבו ממש בקלות והיה ממש טוב. עכשיו אני רוצה לדעת האם באמת הרכיבה בחול מזיקה לאופניים. מישהו פעם אמר שאחת מתכונות החול היא להכנס ולחלחל (אפרופו שורש חול) לכל המערכות באופניים, דבר שעלול להאיץ את שחיקתן. אשמח לקבל מידע שימושי בנושא. :)
 

lalawyer

New member
אכן מזיק

החול אכן נכנס למערכות הנעות באופניים (גלגשי"ם, מעבירים וכו') ותורם לשחיקה שלהן. החול הקוורצי של הים הוא נוקשה מאד, ומאיץ את השחיקה. בכלל, החול, המים והמלח לא בריאים למערכות האופניים המתכתיות. גם אלומיניום, ממנו בנויות רוב האופנים היום, סובל קורוזיה בתנאי רטיבות-מליחות, גם אם איטית בהרבה מזו של פלדה. הפתרון הוא כמובן לשטוף היטב במים מתוקים אחרי הרכיבה, אבל לא בצינור עם לחץ מים גבוה, שידחפו את החול עמוק לתוך המיסבים, אלא עם דלי ומברשת. אח"כ לייבש ולשמן. אם תרכב הרבה בחוף, צפה לבלאי גבוה יותר של מערכת ההנעה. מצד שני אין כמו לרכב לאורך החוף.
 
מנסיון רב: ים מזיק ביותר לאופניים!

החל משפיצים שמתחילים להחליד ונשברים ללא התרעה, וכלה בנאבות גמורות וצירים מרכזיים תקועים... באמצע יש גם קילופי צבע, קורוזיה בניפלים (מה שגורם להם להישבר...), חלודה ותקיעה של השרשרת ועוד ועוד ועוד. הבעיה הכי מעצבנת שאני ראיתי: המלח הצטבר בין דפנות החישוק, ולא משנה כמה פעמים החלפתי את הניפלים - תוך זמן קצר הם נשברו... עצה ידידותית: לא לרכב בים עם אופניים, אלא אם כן אלה אופני מדבקה שלא חבל עליהם! אם בכל מקרה מישהו רכב בים: 1. לפרק את כל מה שאפשר לפרק (צמיגים, פנימיות, ציר מרכזי, נאבות וכו') 2. לנקות היטב עם מים ומייד לייבש בשמש ישירה. 3. לשמן את כל המכלולים הנאים: שרשרת, צירי מעבירים, גירוז מיסבי ציר מרכזי (אם אפשר) וכו' 4. להתחיל לחסוך כסף: עוד מעט תתחילו להחליף חלקים שונים באופניים. מוגש כשירות לקהילת רוכבי החופים...
 
למעלה