Walk Two Moons
New member
כמה מילים על יער יתיר,
עד שמעיין תבוא עם הסיקור האמיתי
חדי הזכרון מביניכם זוכרים אולי את הציפיות שהקדמתי להופעה אמש לפני ימים מספר. חדי הקרן מביניכם מן הסתם נקלעו לכאן בטעות. אפשר להגיד שיותר משהיו אלו ציפיות היו אלו חששות שציפו להתגשם, לאור נסיון העבר ולחשכת פסימיזם ההווה. בסופו של דבר, למרות שהלכתי לאיבוד ברבות מהופעות הלהקה בסיבובים הקודמים, וכל אדם נוסף לאביתר על הבמה היה לי למטרד ולמרות שהאלבום האחרון - חלק הארי מההופעה אמש - הוא לא כוס הטיפה המרה המועדפת עליי בהופעות ולמרות ששטח פתוח שלא מארח הופעות בימים כתיקונם הוא סימן מבשר רעות בהקשרים של באלאנס וסאונד ולמרות שבקהל באמפי-דשא יער-יתיר (הפרכת חשש ראשונה: אין אזיקונים שקושרים את הכסאות זה לזה, אין בכלל כסאות) ישבו כמה וכמה אנשים עם פוטנציאל להרוס לי את היום - ביניהם איש אחד ששם לי מקלות בגלגלים והתקין לי גלגלי-עזר לסירוגין במשך 4 שנים, אהבה נכזבת, וגם אותו בחור שפטפוטיו הבלתי-נלאים היו הדבר היחיד בו יכולתי להתרכז בהופעה אחת בה איתרע מזלנו לשבת זה לצד זה, ואחר כך עוד נקלעתי בטעות לתמונה שלו עם אביתר שעלתה לפייסבוק - מה שגרם לו לתאר אותי כ"אחד האנשים המוזרים!!" ו"אל-מבחוח שעות מספר לפני החיסול" [אחת מבדיחות חיי] ולמרות שמאחוריי ישבו זוג הורים שראו בויכוחי ילדיהם על הזכות לאחוז במצלמה הזדמנות ראויה לסדרת חינוך מתמשכת ולמרות שהייתי על 4 שעות שינה, ואחרי יום מתיש ומדהים - ההופעה הזו התעלתה מעל ומעבר לכל ציפייה שהייתה לי, ייבשה אותי מנוזלים וממילים, ומילאה אותי באושר - וזה מעולם לא היה אחד מהאפקטים הרבים שייחסתי להופעות של אביתר. אני חושש שזה הולך להיות הסיקור הכי פחות הגיוני שכתבתי מימיי, גם כי לא הייתי מכוּון לחרוט בזכרוני אי-מה מהדברים שקרו אמש על הבמה, ולפיכך היחס בין פירוט החוויה שלי לבין האינפורמציה שהסיקור יכלול עשוי להיות לא כ"כ שקול, וגם כי אין לי באמת דרך להסביר את החיוך העצום שאיים לצאת מגבולות פניי לאורך כל ביצוע השיר הראשון ("אותיות פורחות באוויר"), במיוחד כי לא מדובר באחד השירים האהובים עליי. משהו בדינמיקה בין חברי הלהקה שפתאום חזרה לחיות על הבמה, באנרגיה המשותפת, השמחה והעומדת והקולחת, קצת כמו מפגש עם חברים ותיקים שבשלב מסויים הפכו למובנים-מאליהם בשבילך, ולא ידעת כמה הם חסרו לך עד למפגש המחודש. ישבתי שם על הדשא והרגשתי כל פעימת תופים בגוף. אף פעם לא הרגשתי ככה תופים. נראה שה"גיורים" ב"כל בוקר קצת" הפכו לקבועים, אבל הפעם זה לא הפריע לי כל-כך. בסוף "לילה כיום יאיר" נרשמו שברי השירה המאולתרים הזכורים מהופעות הפסנתר, בתפאורה חשמלית להקתית חדשה (אני לא שלם עם המילה שירה בצירוף "שברי-שירה"; אבל לא הצלחתי לתפוס את המילה שמרחפת לי בראש, מילה כנרית כזאת, מסתלסלת, מרחפת, שטה, איטית ומתפללת, קצת מייבבת כמו זאב אל הירח, והרבה לא. ואולי אין מילה כזאת, ולא סתם תוכנות המילים הנרדפות השיבו את פניי ריקם). ב"תחרות כלבים" חשבתי שאם גם ב"חלומות עמוקים" יש תחרות ("אני מגיע ראשון"), זה לא שווה הרבה, ואולי גם הם פלסטיק. "מתנות" זכה לעיבוד טכנו-אסיד פסיכי לחלוטין, שפירק את ההרמוניה לשכבות והותיר את המלודיה להתמודד לבד עם ריצודי טראנסאווים ועם כישורי המחשב של צח דרורי. זה היה זר ומוזר, אבל היה כיף לראות אותם משתטים, מגוונים ועושים מה שבגיטרה שלהם. ו"חלון". כמו בתמונה: תאורה מדוייקת. ופתאום ברור שהצבעים של השיר הזה הם כחול וזהב, אולי קצת אפור שנעדר. בועות אור זהובות מטפסות על אנכי תאורה פזורים באחורי הבמה, מתהפקות ומשתהות ומתפקעות, וכמה מהמוחות המוזיקליים הגדולים והמקוריים שחיים בינינו מפגינים את כשרונם עמוס הדמיון במלוא הדרו. מה עוד יכולתי לבקש באמצע היער. אפילו "יש לי סיכוי" היה מרגש ותפילתי. "אבא" פירק לי את הצורה באופן לא-יפה כמעט. "חתונה לבנה" בשפתיים חשוקות ובדיקיציה מקפיאה, במילים מסויימות מאוד שמסתננות ואחרות שמשפריצות, ופזמון שוטף באור, ואפילו הוא בא בזמן. מופיעים בדף הסטליסט ונעדרו: "מנגינה יקרה", "אבות ובנים", "שיר טיול"!, "מחיאות כפיים". לא מופיע בדף הסטליסט אבל לקח את מקומו של שיר טוב ממנו בהכרח
: "קרב יום". ובפינת "מי הפך את שמחת פגישתנו לעצבון הפרידה הנוקב": טרמפים נמהרים ומזרזים בחזרה מהופעות. בחיי, בא לי להענות לכל המאיצים בי לעשות רישיון כבר ולו רק בכדי שלא אהיה תלוי בחסדיהם anymore. המשך ערב נעים
עד שמעיין תבוא עם הסיקור האמיתי