Henry0
Well-known member
נידמה לכם ש-10 מכות?
אז רק נידמה לכם.
מִנַּיִן שֶׁכָּל־מַכָּה וּמַכָּה שֶׁהֵבִיא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַל הַמִּצְרִים בְּמִצְרַיִם הָיְתָה שֶׁל אַרְבַּע מַכּוֹת?
שֶׁנֶּאֱמַר: יְשַׁלַּח־בָּם חֲרוֹן אַפּוֹ, עֶבְרָה וָזַעַם וְצָרָה, מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים.
עֶבְרָה – אַחַת,
זַעַם – שְׁתַּיִם,
וְצָרָה – שָׁלֹשׁ,
מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים – אַרְבַּע.
אֱמוֹר מֵעַתָּה: בְּמִצְרַיִם לָקוּ אַרְבָּעִים מַכּוֹת וְעַל הַיָּם לָקוּ מָאתַיִם מַכּוֹת.
וכך הלאה...
זה אמנם ניסיון להכניס מעט בדיחות דעת בטקסט משעמם עד מוות, אך ברקע מסתתרת אמת כואבת, הקרויה "פלפול".
בתורת ה"פלפול" מביאים "הוכחות" המבוססות על החברים (אסוציאציות) של מלים ומשפטים.
כל חז"לינו בנו בניין ענק של "ידע", המבוסס על אסוציאציות החבריות, וחסר כל קשר להיגיון עובדתי.
למה הפנו חז"לינו את גבם לגישת ההיגיון?
תורת ההיגיון היא פרי הפילוסופים היווניים, וחז"לינו יצאו נגד "ההתייוונות".
מסקנה
הפלפול, נוגד ההיגיון, ניוון את העם היהודי ההיסטורי.
ולכן העם היהודי לא יצר שום דבר בעל משמעות עולמית.
כאשר מסביבנו יצרו מתמטיקה, גאומטריה, רפואה, מדע, ארכיטקטורה, אמנות, אסטרולוגיה ....
חז"לינו לא הביאו לעולם שום דבר משמעותי. כלום, אפס, נאדה.
וזאת עד שהיהודים עזבו את הדת (תורת ההשכלה), ואז קמו ליהדות איינשטיין, פרויד, מנדלסון, עשרות חתני פרס נובל ....
כאשר אתם שומעים רב גדול אומר דברי שטות
זו לא אמירה שיצאה מהקשרה, זה חוסר ההיגיון הבסיסי שבצורת מחשבתו.
ולכן כל כך חשוב שהחרדים ילמדו לימודי ליבה מילדותם,
רק לימוד המתמטיקה יעניק להם כישורים לוגיים,
בלי אותם כישורים, אלו עוד דורות שיתפלפלו, וילכו להיסטוריה היהודית לאיבוד.
אז רק נידמה לכם.
מִנַּיִן שֶׁכָּל־מַכָּה וּמַכָּה שֶׁהֵבִיא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַל הַמִּצְרִים בְּמִצְרַיִם הָיְתָה שֶׁל אַרְבַּע מַכּוֹת?
שֶׁנֶּאֱמַר: יְשַׁלַּח־בָּם חֲרוֹן אַפּוֹ, עֶבְרָה וָזַעַם וְצָרָה, מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים.
עֶבְרָה – אַחַת,
זַעַם – שְׁתַּיִם,
וְצָרָה – שָׁלֹשׁ,
מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים – אַרְבַּע.
אֱמוֹר מֵעַתָּה: בְּמִצְרַיִם לָקוּ אַרְבָּעִים מַכּוֹת וְעַל הַיָּם לָקוּ מָאתַיִם מַכּוֹת.
וכך הלאה...
זה אמנם ניסיון להכניס מעט בדיחות דעת בטקסט משעמם עד מוות, אך ברקע מסתתרת אמת כואבת, הקרויה "פלפול".
בתורת ה"פלפול" מביאים "הוכחות" המבוססות על החברים (אסוציאציות) של מלים ומשפטים.
כל חז"לינו בנו בניין ענק של "ידע", המבוסס על אסוציאציות החבריות, וחסר כל קשר להיגיון עובדתי.
למה הפנו חז"לינו את גבם לגישת ההיגיון?
תורת ההיגיון היא פרי הפילוסופים היווניים, וחז"לינו יצאו נגד "ההתייוונות".
מסקנה
הפלפול, נוגד ההיגיון, ניוון את העם היהודי ההיסטורי.
ולכן העם היהודי לא יצר שום דבר בעל משמעות עולמית.
כאשר מסביבנו יצרו מתמטיקה, גאומטריה, רפואה, מדע, ארכיטקטורה, אמנות, אסטרולוגיה ....
חז"לינו לא הביאו לעולם שום דבר משמעותי. כלום, אפס, נאדה.
וזאת עד שהיהודים עזבו את הדת (תורת ההשכלה), ואז קמו ליהדות איינשטיין, פרויד, מנדלסון, עשרות חתני פרס נובל ....
כאשר אתם שומעים רב גדול אומר דברי שטות
זו לא אמירה שיצאה מהקשרה, זה חוסר ההיגיון הבסיסי שבצורת מחשבתו.
ולכן כל כך חשוב שהחרדים ילמדו לימודי ליבה מילדותם,
רק לימוד המתמטיקה יעניק להם כישורים לוגיים,
בלי אותם כישורים, אלו עוד דורות שיתפלפלו, וילכו להיסטוריה היהודית לאיבוד.