כמה "נימבים" משועממים

mucool2

New member
כמה "נימבים" משועממים

רוצים לסלול מנהרה ולעכב את כביש 531 בעוד מספר שנים לא ידוע. הטיעון הכי הזוי הוא שמנהרה תפחית את זיהום האוויר. איך בדיוק? יש גם הצעה להפחית את המהירות עוד יותר... זה יפחית או יגביר את הזיהום?
 

tanj

New member
אני בעד מינהרה

כי כך ישמר המקום כמו שרואים בכתבה(שטח פתוח,מעובד ופסטורלי) ויהיה כביש+מסילת ברזל. כמו כן,תימנע עליה בזיהום האויר
 

mucool2

New member
אולי נבנה את כל הערים מתחת לאדמה

כדי לשמור על הנוף הפסטורלי? אין שום הגיון בסלילת מנהרה באזור מישורי ופתוח, ואני לא מכיר תקדים לדבר כזה.
 

tanj

New member
אוקיי

גם אין שום הגיון בחיים בתוך מידבר של בטון. זיהום האויר יגדל,מספר השטחים הפתוחים יקטן,ואז מה? מספיק כשאני יורד מירושלים לשפלה,אני רואה את ענן האובך\ערפיח הרובץ מעל גוש דן. רק כמה שורות לפני כן מישהו נתן לינק למעמר על "עיר גנים" ומשמעותה,שטחים פתוחים בתוך הערים וביניהם.בוודאי שמת לב בתמונה שמדובר על שטח מעובד. מדוע להרוס? מסילת ברזל אפשר להניח במקום אחר ,כמו למשל בסמוך לכביש קיים. אני גם לא מבין מדוע זקוקים לכביש רוחב היוצא מכביש שש באיזור זה? נראה לי מיותר לגמרי. ובטח ובטח לא לסלול כביש ענק ורב מחלפים בסגנון כביש 431 . פיתרון רכבתי יכול בהחלט לאפשר ליוממים להגיע מרעננה\הרצליה למקום עבודתם. כביש שש אינו כביש מקומי שזקוק ליציאה גם מכביש 5 וגם מ531 . הייתי קורא לזה בזבוז כספי ציבור,ועידוד לנסיעה ברכב פרטי.
 

mucool2

New member
ברור שצריך לשמור על שטחים פתוחים

ואני הראשון שאתנגד לפגיעה בהם ללא צורך. אבל אין מה לעשות, יש גם צרכים אחרים שצריך להתחשב בהם, וההצעה ההזויה של הצמד מהכתבה תפגע ביותר אנשים (בגלל שתגרום לדחייה של מספר שנים בסלילת כביש חיוני) ותעלה, לא תוריד, את זיהום האוויר (כשהכבישים לא יעילים רמת הזיהום עולה, מה גם שבכביש המתוכנן תעבור מסילת רכבת שגם סלילתה תידחה).
 

קובי לו

New member
העניין האמיתי הוא

ואני כתומך דוקא בכביש 6, האם צריך 3 יציאות מכביש 6 במרחקים כאלו קצרים זה מזה. יש את היציאה במחלף אייל (2 או 3 דקות נסיעה אם אין פקקים מצור יגאל וכוכב יאיר), יש את היציאה של כפ"ס ויש את היציאה של כביש 5. מי שמתעקש לסוע דוקא בפרייבט וצריך לאזור רעננה כפ"ס שירד ביציאה שיש היום (לא רחוק מהמושב חגור, מושב שבכותרות בהקשרים צבאיים [2 רמטכ"לים ברצץ ממושב אחד קטן בן פחות מ-1,000 איש !]). כמו כן אם הכבישים בסדר אזי יש את היציאה של כביש 5, במחלף קסם, ואם רוצים להחליף לרכבת זה אפשרי שם, בחניון הממש ענק של תחנת הרכבת ראה"ע צפון. היציאה של כביש 431 שגם מקשרת את מודיעין עם ראשל"ץ היא כן קריטית וחשובה. אולם במקרה של כביש 531 לדעתי אפשר לוותר עליו ולהשאיר רק את מסילת הברזל. בסה"כ כביש 531 זה לא כביש שמשחרר, ולו זמנית, פקקים שנובעים מעומס תנועה בכבישים אחרים. כביש 40 וכביש 4 וכן כביש 5 לא תרד מהם הרבה תנועה עם פתיחת כביש 531. כמו כן הוא כן יעודד את תושבי כפר שמריהו, מערב רעננה והרצליה פיתוח להשתמש יותר בכביש 6. וחבל לעודד את השימוש בתחבורה כבישית. כבישים יש לסלול אך ורק על מנת לעקוף כביש שעובר בתוך עיר, כפי שכביש 40 הוסט מזרחה ומה שהיה קודם דרך הוד השרון נקרא 402. זו סלילה מתבקשת. מתבקשת גם סלילת המשך העוקף ברחובות, דבר שטליטליטלי דבר עליו הרבה בפורום תח"ץ. על פניו נראה לי שכביש 531 הוא חצי מיותר. רק חצי, כי יתכן שבכל זאת הוא יועיל לכמה אלפי מכוניות ביום.
 

tanj

New member
תודה קובי

זאת היתה בדיוק הנקודה שלי רק שאתה ניסחת זאת הרבה יותר טוב אני זוכר,כשהייתי פעיל במגמה ירוקה וניהלנו מאבק נגד כביש שש,אחת הטענות של מחייבי הכביש היתה שהוא רחוק ממקומות ישוב והוא יפגע פגיעה סביבתית מינימלית. אבל כבישי הרוחב,הם אלה שגורמים לנזק הסביבתי הגדול ביותר. כאחד שהוריו מתגוררים בנס ציונה,אני מבין את החשיבות של כביש 431,אבל: סלילת עוקף רחובות,ושידרוג כביש 3 היה פותר חלק מהבעיות,ולא היינו עדים לפגיעה בגבעות שבין נס ציונה וראשלצ אבל קשה לעמוד בפני הקידמה.אבל האם 531 חיוני? תמיד הייתי בעד שידרוג כבישים קיימים,על חשבון סלילת כבישים חדשים. בייחוד מפני שפיתרון של רכבת,רכבת קלה,ונת"צים בין עירוניים בזמני עומס,יאפשרו פיתרונות תחבורתיים ללא עידוד לרכישת מכוניות חדשות,וזיהום אויר. בנ"ל לגבי התוכנית להשמיד את שמורת נחל פולג (שם טיילתי בהיותי ילד) עקב המשך נתיבי איילון צפונה.
 

mucool2

New member
על מה אתה מדבר?

בין מחלף קסם למחלף ניצני עוז אין ולו כביש רוחב מלא (כזה שמגיע עד כביש החוף) אחד! 22 ק"מ ללא כביש רוחב שיקשר בין כביש 6 לערי החוף זה טרטור אמיתי, מה גם שכביש 57 עצמו הוא לא מהכבישים הנוחים בלשון המעטה. אם אני, למשל, רוצה לנסוע לאיקאה מירושלים דרך כביש 6 אז אני צריך: או לרדת במחלף קסם (על כל המשתמע מכך, כאילו כביש 5 לא עמוס גם ככה) או לכביש 57 (הלא-נוח בעליל והמרומזר לעייפה) ולחזור דרומה בכביש החוף. בהיעדר כביש רוחב נורמלי כל שאר האפשרויות מייגעות אפילו יותר. כל זה לא אומר שאני בעד סלילת כל כבישי הרוחב או בעד הארכת האיילון עד נהריה... ממש ממש לא - צריך לדון כל מקרה לגופו, ואני נוטה להסכים עם הירוקים בעניין כביש 551 (שאמור לעבור בשטח רגיש בהרבה מכביש 531) וכביש 9 (שנראה לי קצת מיותר). אתה גם מכיר אותי מספיק בשביל לדעת שאני בעד פיתוח מסיבי של רשת הרכבות.
 

mucool2

New member
אה, כן... יש גם כביש 553...

שמגיע אמנם הישר למחלף פולג, אבל איזו דרך ייסורים...
 

קובי לו

New member
רק מחזק את טענתי שצריך לשפר את כביש

57. לעשות עוקף בת חפר ובעיקר עוקף כפר יונה. ככה שממחלף ניצני עוז ועד לצומת השרון (בעממיקו מכונה צומת בית ליד) לא יהיה לך אף רמזור. משם לכביש החוף זה בדיוק 2 דקות ו-3 ק"מ. המרחק בקו אווירי מכביש 5 לכביש 531 הוא פחות מ-6 ק"מ. מיותר לחלוטין. אם אתה צריך לנקודה שהיא פחות מאמצע הדרך (מבחינת צפון דרום) בין כביש 5 ל-57 סע דרך כביש 5. אם אתה צריך לנקודה שהיא צפונית לאמצע הדרך בין 5 ל-57 סע דרך 57 המשופר (עוקף בת חפר וכפר יונה).
 

bernuli

New member
במה שונים התושבים

הגרים לאורך כביש 57 מתושבי רעננה? בהם ניתן לפגוע" שידרוג כביש 57 (ויש תוכנית כזו - 571) קתוע הרבה זמן בגלל התנגדויות כאלה
 

קובי לו

New member
אין הבדל בין התושבים

פשוט כביש 57 כבר קיים ככביש רוחב. כביש 531 לא קיים. אני, ברמה העקרונית, מעדיף שדרוג כבישים קיימים על פני סלילת חדשים. למעט מספר מאוד מצומצם של מקרים ובתנאים מאוד מסויימים. למשל : לעקוף כביש שעובר כיום בתוך עיר. או לסלול הארכה של כמה מאות מטרים לכביש קיים על מנת לחברו לכביש ראשי אחר ובכך ליצור בפועל כביש עוקף. וכביש 431, עמית, אינו רק כביש רוחב לכביש 6. ממש לא. הוא בנוסף כביש מכוון כביש 1 לכוון ראשל"ץ. מכוון מודיעין וגם 443 לראשון ולנס ציונה/רחובות. וחוצה מעיישה, בראשל"ץ וסביבותיה חיים 300,000 איש. באזור כפ"ס, רעננה והרצליה יש בקושי 200,000 ויש להם שפע של כבישים וגם רכבת, מה שאין באזור ראשל"ץ (הבדיחה של הקו לראשונים זה לא בדיוק רכבת לראשון).
 

mucool2

New member
דיברתי על כביש 471

זה שיעבור בין קריית אונו לגבעת שמואל.
 

mucool2

New member
אין קשר בין שיפור כביש 57 לסלילת

כביש 531. הם בכלל לא נמצאים באותו אזור. לגבי שימוש בכביש 5 כחלופה - אני מבין שהוא לא מספיק עמוס לדעתך... כביש 531 הוא ציר תנועה חיוני והכרחי. באזור צפוף כמו גוש דן 6 ק"מ בין כבישי רוחב זה מרחק סביר ביותר (כביש 471 נמצא כ-6 ק"מ דרומית לכביש 5 ולא שמעתי תלונות לגבי נחיצותו).
 
למעלה