העניין האמיתי הוא
ואני כתומך דוקא בכביש 6, האם צריך 3 יציאות מכביש 6 במרחקים כאלו קצרים זה מזה. יש את היציאה במחלף אייל (2 או 3 דקות נסיעה אם אין פקקים מצור יגאל וכוכב יאיר), יש את היציאה של כפ"ס ויש את היציאה של כביש 5. מי שמתעקש לסוע דוקא בפרייבט וצריך לאזור רעננה כפ"ס שירד ביציאה שיש היום (לא רחוק מהמושב חגור, מושב שבכותרות בהקשרים צבאיים [2 רמטכ"לים ברצץ ממושב אחד קטן בן פחות מ-1,000 איש !]). כמו כן אם הכבישים בסדר אזי יש את היציאה של כביש 5, במחלף קסם, ואם רוצים להחליף לרכבת זה אפשרי שם, בחניון הממש ענק של תחנת הרכבת ראה"ע צפון. היציאה של כביש 431 שגם מקשרת את מודיעין עם ראשל"ץ היא כן קריטית וחשובה. אולם במקרה של כביש 531 לדעתי אפשר לוותר עליו ולהשאיר רק את מסילת הברזל. בסה"כ כביש 531 זה לא כביש שמשחרר, ולו זמנית, פקקים שנובעים מעומס תנועה בכבישים אחרים. כביש 40 וכביש 4 וכן כביש 5 לא תרד מהם הרבה תנועה עם פתיחת כביש 531. כמו כן הוא כן יעודד את תושבי כפר שמריהו, מערב רעננה והרצליה פיתוח להשתמש יותר בכביש 6. וחבל לעודד את השימוש בתחבורה כבישית. כבישים יש לסלול אך ורק על מנת לעקוף כביש שעובר בתוך עיר, כפי שכביש 40 הוסט מזרחה ומה שהיה קודם דרך הוד השרון נקרא 402. זו סלילה מתבקשת. מתבקשת גם סלילת המשך העוקף ברחובות, דבר שטליטליטלי דבר עליו הרבה בפורום תח"ץ. על פניו נראה לי שכביש 531 הוא חצי מיותר. רק חצי, כי יתכן שבכל זאת הוא יועיל לכמה אלפי מכוניות ביום.