כמה נמוך בן אדם יכול לרדת?!

amitmis

New member
בושה למוסיקה.

אגב, אתה וודאי מתעצבן יותר ממני, כי אתה חסיד מוצארט, לא? באמת בושה.
 

BanjoKazooie

New member
אוי אוי אוי!!

הוא חילל את קדושת המוזיקה של מוצארט! כמה נוראי! אוי אוי
 

amitmis

New member
אותי אישית מוצארט לא מעניין...

זו המוסיקה שהוא הרס, והפך אותה לפופוליסטית ודוחה.
 
קדנצה נפלאה, עם הומור ושליטה בז'אנרים שונים!

לא פופוליסטית בכלל. מוצארט עצמו ניגן קדנצות רוויות בהומור ומקצבים אקזוטים שהוא שמע סביבו (האימפריה העותומנית). הנגן מגלה שליטה בכלי ובסגנונות רבים של נגינה בו - מוצארט לא המציא את הינור... הצוענים - שמהם מושפע הנגן שלפנינו בעיקר -שיכללו את אופני הנגינה שהוא מציג כאן והגיעו לרמות גבוהות של וירטואוזיות והומור. לא מזיק להיות קצת רחבי אפקים ולקחת דברים יותר בקלות.
 
על קדנצות בכלל...

הקדנצה המדוברת - לפחות באמת מאולתרת ומשקפת את אפיו של הנגן. נגנים רבים אינם יודעים לאלתר ולנגן בחפשיות ובלי תווים - וזה גורע גם מיכולת ההבעה שלהם כשהם מנגנים יצירות כתובות. בתקופות מוקדמות יותר - הקדנצה היתה מקור גאווה לנגן, שבו הוא היה היה יכול להפגין את יכולותיו מעבר ליצירה שכתב המלחין. היכולת הזאת הלכה והתנוונה עם התלות של הנגנים בעמוד שלפניהם - וזאת בצורה לא אפיינית לסוגי מוסיקה אחרים בעולם. חיבור כל פרטי היצירה לפני ביצועה תורם ליכולתה להיות מורכבת - ובזה (בין היתר) גדולתה של המוסיקה הקלאסית האירופית. אבל יש לזה גם צדדים אחרים - איבוד הספונטניות ביניהם. הקדנצה ניסתה לאחוז את החבל משני קצותיו - אבל הנגנים, החוששים מספונטניות, החלו לכתוב את הקדנצות שלהם - וכשהרמה לא היתה טובה מספיק, החלו לנגן קדנצות של אחרים. כך מקובל במקרים רבים גם כיום. מוצארט שלפנינו הוא מרענן ויפה...
 

amitmis

New member
דוגמא נגדית:

להורוביץ, לדעתי, יש חוש הומור (אישי, ולעניין - מוסיקאלי) מעולה. הוא משנה (בחן ואלגנטיות רבה) סיומים של יצירות, או כל מני מוטיבים בהן, לפעמים באלתור, לפעמים ב"תכנון" מראש. זה נחמד מאוד, לדעתי. לעזוב את הפסנתר ולהתחיל לשרוק, במידה והיה עושה כך - היה מבייש אותו ואת מה שהוא מנגן.
 
כל אחד ומה שהולם אותו...

זה מה שיפה באמנות. כל אמן מודע לגבולותיו הסגנוניים ולמה שמתאים או לא מתאים לו. הכנר האמור לעיל מודע היטב לקסמו האישי וליכולותיו המיוחדות. זו ראשית חכמה - להכיר ביתרונותיך היחסיים - ומגבלותיך...
 

amitmis

New member
לא מסכים...

לא כל יתרון שיש לו הוא צריך להביא לנגינה שלו. יש יתרונות שבכלל לא קשורים למה שהוא עושה, אותם הוא צריך "להשאיר לעצמו", דבר שהוא לא עושה. בכל אופן, הנה שאלה ישירה, אאמין לך, לא משנה מה תאמר (אך אנא ענה בכנות) - האם אתה באמת חושב שמה שהוא עושה זה יפה / לגיטימי / נורמאלי? תודה.
 
בכנות...

אמנם הקדנצה המדוברת חורגת מהסגנון של הקדנצות שאנחנו מצפים להן, ואני מסכים שלפעמים היא נוטה ללהטטנות יתר (מה שקורה גם בקדנצות "רציניות"...), אבל: אני חושב שלא צריך לחוות את המוסיקה הקלאסית האירופית בחרדת קודש, ולאפשר לעתים חריגות - כדי להראות שיש עוד סוגי מוסיקה בעולם, לשנות קצת את חוויית ההאזנה, ובעיקר: לפתוח את האזניים והראש לסוגי מוסיקה שונים להפתח לקלות הבעה וזרימה מוסיקלית באופנים שונים להנות - ולא "להגיע לעבודה" כשמקשיבים למוסיקה. הכנר האמור מביא את עצמו אל הבימה, ולא את המלחין. זו גישה קשה לפעמים לעיכול לצרכני המוסיקה הקלאסית האירופית. הוא מביא את סגנונות המוסיקה הקרובים לליבו ונוטע אותם בתוך המוסיקה של מוצארט - בחדווה רבה. אנחנו רשאים לא לאהוב את זה - אבל זה בהחלט לגיטימי.
 

amitmis

New member
או.קיי. מקובלת עליי דעתך...

אף שאינני מסכים לחלוטין.
 

yonti261

New member
מה יש לכם?

הוא מאלתר בכישרון גדול ומדובר בקדנצה וירטואוזית עם הרבה הומור!אני מאוד התפעלתי ממנו.
 

cut2

New member
מסכים איתך.

אני מת על מוצרט, אבל כמי שבא מעולם הרוק'נ'רול, אני יותר ממעריך את הכנר הזה. אני יודע שאם הייתי מגיע לקונצרט הזה, סתם באקראי, הייתי מתמוגג. בסדר, זו לא בדיוק מוזיקה קלאסית מה שהולך שם, אבל זה שופע מוסיקליות מכל עבר (והומור, כפי שנכתב). אלוהיותה של המוסיקה של מוצרט לא תלויה במה אנחנו כותבים פה בפורום או כנר זה או אחר מנגן כקדנצה. אם כבר, יש דברים אחרים, שהם קצת יותר 'בעייתיים', כמו הכנר נייג'ל קנדי, שמופיע עם קונצ'רטי של ויואלדי, לבוש כמו פאנקיסט, ונותן בראש לקהל - פשוטו כמשמעו. כתוצאה מהאנרגיות המטורפות שהוא משחרר בתנועות הגוף שלו (כאמור, זה מופע עם מניירות של רוק'נ'רול לכל דבר) הוא מפספס תוים בצורה די צורמת. דיסקים שלו אני כנראה לא אשמע (אם הוקלטו בלייב. טוב, נו, זה במילא כינור מודרני, אז מי חשב מלכתחילה
), אבל זו חוויה לראות את זה. ושוב - מה זה משנה? זה לא שהכנרים האלה מכחידים לנו את רייצ'ל פודג'ר או מוניקה האגט או סיכיסוולד קאוקן או you name it. אפשר לא לאהוב בכיף, אבל יש מקום לכולם.
 
אני יכולה להמליץ לך על פביו ביונדי.

כנר ומנצח מדהים שמייטיב להכניס אנרגיות תוססות ואומץ אל נפלאות הבארוק. הביצועיים האלמותיים שלו הם כמובן לוויולאדי,בייחוד ארבע העונות והקונצ'רטו לשתי מנדולינות.
 

cut2

New member
ידוע, ידוע

הארבע עונות שלו זה משהו שאשים עליו את ידי מתישהו בעתיד. תודה לך בכל מקרה.
 
למעלה