כמה עדכוני תשתיות חשובים מ...פתח תקווה:
1. מסוף האוטובוסים הדר גנים:
לפני פתיחת מחלפון נחלים, המסוף היה במעגל התנועה שבסוף דרך בגין. האוטובוסים פשוט חנו סביב מעגל התנועה ששימש לפניית פרסה לרכבים.
עם פתיחת מחלפון נחלים, מעגל התנועה הפך לשמש כחיבור למחלפון החדש ולכן כל האוטובוסים התפנו ממנו לדרך בגין עצמה וחנו בצד הכביש ליד הבניינים של דרך בגין 100-104.
כעת, עיריית פ"ת משנה את כל הרחוב בין דרך בגין 96 לדרך בגין 104. העירייה פינתה בכח את כל פלישות הבתים הפרטיים שהיו בצד האי-זוגי של קטע הרחוב וכך התפנה מקום לסלילת עוד שני נתיבים מופרדים ע"י אי תנועה, שישמשו לנסיעה בדרך בגין לכיוון פ"ת.
בדרך בגין 102, ממוקמת תחנת שאיבה ובריכת אגירה ענקית של תאגיד מיתב, תאגיד המים של פ"ת ושל אלעד.
ראש עיריית פ"ת וראש עיריית אלעד חתמו על הסכם עם משרד התחבורה שבמסגרתו תאגיד מיתב ישכיר לחברות האוטובוסים את שטח הבריכה שישמש כמסוף החדש של הדר גנים.
כך, האוטובוסים לא יחנו בדרך בגין עצמה אלא בתוך השטח של מיתב בחנייה מסודרת שמופרדת מציר הנסיעה הראשי, שמשמש כציר יציאה חשוב מפ"ת דרך מחלפון נחלים.
2. שלוחת המסילה המתוכננת בשכ' אם המושבות.
לאחרונה, משרד הפנים שלח לראש עיריית פ"ת אזהרה חמורה כדי למנוע ממנו לאשר בניית מבנים קבועים ברצועת המסילה הזאת של רכבת ישראל. משרד הפנים גם הורה לו לפרק כל מבנה קבוע שהוקם במקום.
רצועת המסילה הזאת שייכת לרכבת ישראל ולא לעיריית פ"ת וממשלת ישראל לא מוכנה לוותר עליה.
התכנון המקורי לגביה היה להשתמש בה כשלוחת מסילה שתיכנס לפ"ת ממסילת הירקון עד לכיכר המייסדים בלב פ"ת, לאורך רחוב בר-כוכבא. התכנית הזאת נפלה לטובת תכנית חדשה של שלוחת מסילה עד לתחנה המרכזית החדשה של פ"ת עם תחנת רכבת תת-קרקעית מתחת לתחנה המרכזית. גם התכנית הזאת נפלה לטובת תכנית חדשה של תחנת רכבת בגבול שבין שכ' אם המושבות לבין בית העלמין סגולה. תחנת הרכבת הזאת היתה אמורה להחליף את תחנת הרכבת סגולה, שתוכננה מלכתחילה כתחנה זמנית ללא נגישות עד להקמת התחנה החדשה של צפון פ"ת.
בינתיים, תחנת הרכבת סגולה הפכה להיות לתחנה קבועה והיא תשודרג למתח"מ (מרכז תחבורה משולב) שיכיל מסוף אוטובוסים ענק עם גישה מכל כיוון ואל כל כיוון ממנו ואליו.
כעת, לאור השינוי במעמד תחנת הרכבת סגולה, תושבי שכ' אם המושבות דורשים מעיריית פ"ת לבטל את שלוחת המסילה ותחנת הרכבת החדשה שמתוכננת לקום בקצה שכונתם אך ממשלת ישראל לא מוכנה לוותר לעיריית פ"ת בסוגייה זאת.
3. סולחה בין נת"ע לבין עיריית פ"ת.
הרבה דם רע זרם בעשור האחרון בין עיריית פ"ת לבין חב' נת"ע. עיריית פ"ת ביצעה עבור נת"ע את כל הדרישות שהיא דרשה ממנה (שינוי ציר ז'בוטינסקי, שינוי ציר אורלוב, מעברים תת קרקעיים להולכי רגל בציר אורלוב ליד התחנה המרכזית). בתגובה לכך, חב' נת"ע ביצעה עבור עיריית פ"ת 0 מההתחיבויות שהיא התחייבה להן (הקמת התחנה המרכזית החדשה של פ"ת והקמת מסוף האוטובוסים של הקניון הגדול).
עיריית פ"ת הבינה עם מי יש לה עסק ומצאה פתרונות מימון אחרים לשני הפרוייקטים, ממש ברגע האחרון, ללא נת"ע.
לאחרונה, ראש העיר החליט לשנות כיוון ביחס שבין העירייה לנת"ע ולעבוד בשיתוף פעולה מחודש איתה, למרות משקעי העבר.
הסמל של שיתוף הפעולה המחודש הזה הוא הביקור המתוקשר של ראש העיר ושל מהנדסת העיר, עם ראשי נת"ע, במנהרות הקו האדום של הרכבת הקלה מתחת לת"א.
4. כביש 491 מפ"ת לקניון איילון יוצא לדרך.
לאחרונה, ממשלת ישראל אישרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א את תב"ע בב/572.
התכנית כוללת את הקמת פארק הירקון החדש של בני-ברק, את הגדלת שטחי התעסוקה והמסחר סביב תחנת הרכבת החדשה בני ברק-רמת החייל (התחנה עצמה תועתק מזרחה ותיבנה מחדש), הקמת שכונת מגורים ענקית לבני-ברק בסמוך, הקמת גשרים, מחלפים ומעברים תת קרקעיים לרכבים.
ביחס לדרך 491, התכנית כוללת את הקמתו של מחלף 4/491, את הקמתו של מחלף מבצע קדש ליד קניון איילון ואת הקמתו של מחלף קפלן ליד בית העלמין ירקון (מחלף קפלן הוא שם קצת מיושן ולא עדכני כי בעבר רחוב קפלן היה מתוכנן להמשיך מבית החולים בילינסון ועד לבית העלמין ירקון. בינתיים, עיריית פ"ת שינתה את שם הרחוב בקטע שבין בילינסון וצפונה).
5. שיתוף פעולה בין עיריית פ"ת לבין עיריית אלעד לשדרוג מחלפון נחלים והפיכתו למחלף מלא.
שני ראשי הערים החליטו "להתלבש" על דרך 471, בקטע שבין מחלפון נחלים לבין מחלף נחשונים, לטובת תושבי שתי הערים.
כרגע, צוותים משתי הערים בוחנים את האפשרויות להרחבת הקטע הזה, לסלילת כבישי חיבור בינו לבין תחנת הרכבת החדשה של אלעד, שעתידה לקום במחלף נחשונים ולשדרוג מחלפון נחלים (השמועות מדברות על שני מעגלי תנועה חדשים בגשר שקיים כעת במחלפון ועל בניית גשר נוסף במקביל אליו שיחובר לשני מעגלי התנועה האלה כדי לאפשר גישה מכל כיוון ואל כל כיוון למחלף המשודרג).
6. הגדלת בית החולים לילדים שניידר.
כאילו לא מספיקה העובדה שזהו בית החולים לילדים הכי גדול בארץ, כעת מגדילים אותו יותר.
בית החולים הזה נחשב לאחד מבתי החולים המתקדמים ביותר בעולם לרפואת ילדים ואכן מכל העולם באות משלחות של רופאים ושל אנשי ממשל כדי להעתיק את הדגם שלו אליהם. המשלחות מתארחות אצל עיריית פ"ת שעורכת להן סיורים לימודיים.
מבנה האשפוז החדש שנבנה כעת במרץ (ייפתח כבר באמצע השנה הבאה) בדרומו של בית החולים יהווה את שיא השיאים של שירותי הבריאות בארץ ובתכנונו לא נחסך דבר מבחינה אדריכלית, אמנותית וטכנולוגית. ניתן להגדירו כבית מלון ברמה הכי גבוהה שקיימת בעולם בשביל הילדים שיתאשפזו בבית החולים ובשביל הוריהם שמלווים אותם.
מבנה האשפוז גם יכלול "עיר תת-קרקעית" לפי המסורת של מתחם בילינסון-שניידר שיכלול מנהרות תשתיות וחנייה במפלסים תת-קרקעיים.
הוא אף יכלול מרכז מסחרי חדש בקומת הכניסה ומרכז כנסים והרצאות חדש. מרכז הכנסים החדש יכלול אולמות להקרנת סרטים לילדים המאושפזים, כיתות לימוד בשבילם ובית כנסת.
ליד מגדל האשפוז יוקם גן טיפולי חדשני.
1. מסוף האוטובוסים הדר גנים:
לפני פתיחת מחלפון נחלים, המסוף היה במעגל התנועה שבסוף דרך בגין. האוטובוסים פשוט חנו סביב מעגל התנועה ששימש לפניית פרסה לרכבים.
עם פתיחת מחלפון נחלים, מעגל התנועה הפך לשמש כחיבור למחלפון החדש ולכן כל האוטובוסים התפנו ממנו לדרך בגין עצמה וחנו בצד הכביש ליד הבניינים של דרך בגין 100-104.
כעת, עיריית פ"ת משנה את כל הרחוב בין דרך בגין 96 לדרך בגין 104. העירייה פינתה בכח את כל פלישות הבתים הפרטיים שהיו בצד האי-זוגי של קטע הרחוב וכך התפנה מקום לסלילת עוד שני נתיבים מופרדים ע"י אי תנועה, שישמשו לנסיעה בדרך בגין לכיוון פ"ת.
בדרך בגין 102, ממוקמת תחנת שאיבה ובריכת אגירה ענקית של תאגיד מיתב, תאגיד המים של פ"ת ושל אלעד.
ראש עיריית פ"ת וראש עיריית אלעד חתמו על הסכם עם משרד התחבורה שבמסגרתו תאגיד מיתב ישכיר לחברות האוטובוסים את שטח הבריכה שישמש כמסוף החדש של הדר גנים.
כך, האוטובוסים לא יחנו בדרך בגין עצמה אלא בתוך השטח של מיתב בחנייה מסודרת שמופרדת מציר הנסיעה הראשי, שמשמש כציר יציאה חשוב מפ"ת דרך מחלפון נחלים.
2. שלוחת המסילה המתוכננת בשכ' אם המושבות.
לאחרונה, משרד הפנים שלח לראש עיריית פ"ת אזהרה חמורה כדי למנוע ממנו לאשר בניית מבנים קבועים ברצועת המסילה הזאת של רכבת ישראל. משרד הפנים גם הורה לו לפרק כל מבנה קבוע שהוקם במקום.
רצועת המסילה הזאת שייכת לרכבת ישראל ולא לעיריית פ"ת וממשלת ישראל לא מוכנה לוותר עליה.
התכנון המקורי לגביה היה להשתמש בה כשלוחת מסילה שתיכנס לפ"ת ממסילת הירקון עד לכיכר המייסדים בלב פ"ת, לאורך רחוב בר-כוכבא. התכנית הזאת נפלה לטובת תכנית חדשה של שלוחת מסילה עד לתחנה המרכזית החדשה של פ"ת עם תחנת רכבת תת-קרקעית מתחת לתחנה המרכזית. גם התכנית הזאת נפלה לטובת תכנית חדשה של תחנת רכבת בגבול שבין שכ' אם המושבות לבין בית העלמין סגולה. תחנת הרכבת הזאת היתה אמורה להחליף את תחנת הרכבת סגולה, שתוכננה מלכתחילה כתחנה זמנית ללא נגישות עד להקמת התחנה החדשה של צפון פ"ת.
בינתיים, תחנת הרכבת סגולה הפכה להיות לתחנה קבועה והיא תשודרג למתח"מ (מרכז תחבורה משולב) שיכיל מסוף אוטובוסים ענק עם גישה מכל כיוון ואל כל כיוון ממנו ואליו.
כעת, לאור השינוי במעמד תחנת הרכבת סגולה, תושבי שכ' אם המושבות דורשים מעיריית פ"ת לבטל את שלוחת המסילה ותחנת הרכבת החדשה שמתוכננת לקום בקצה שכונתם אך ממשלת ישראל לא מוכנה לוותר לעיריית פ"ת בסוגייה זאת.
3. סולחה בין נת"ע לבין עיריית פ"ת.
הרבה דם רע זרם בעשור האחרון בין עיריית פ"ת לבין חב' נת"ע. עיריית פ"ת ביצעה עבור נת"ע את כל הדרישות שהיא דרשה ממנה (שינוי ציר ז'בוטינסקי, שינוי ציר אורלוב, מעברים תת קרקעיים להולכי רגל בציר אורלוב ליד התחנה המרכזית). בתגובה לכך, חב' נת"ע ביצעה עבור עיריית פ"ת 0 מההתחיבויות שהיא התחייבה להן (הקמת התחנה המרכזית החדשה של פ"ת והקמת מסוף האוטובוסים של הקניון הגדול).
עיריית פ"ת הבינה עם מי יש לה עסק ומצאה פתרונות מימון אחרים לשני הפרוייקטים, ממש ברגע האחרון, ללא נת"ע.
לאחרונה, ראש העיר החליט לשנות כיוון ביחס שבין העירייה לנת"ע ולעבוד בשיתוף פעולה מחודש איתה, למרות משקעי העבר.
הסמל של שיתוף הפעולה המחודש הזה הוא הביקור המתוקשר של ראש העיר ושל מהנדסת העיר, עם ראשי נת"ע, במנהרות הקו האדום של הרכבת הקלה מתחת לת"א.
4. כביש 491 מפ"ת לקניון איילון יוצא לדרך.
לאחרונה, ממשלת ישראל אישרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א את תב"ע בב/572.
התכנית כוללת את הקמת פארק הירקון החדש של בני-ברק, את הגדלת שטחי התעסוקה והמסחר סביב תחנת הרכבת החדשה בני ברק-רמת החייל (התחנה עצמה תועתק מזרחה ותיבנה מחדש), הקמת שכונת מגורים ענקית לבני-ברק בסמוך, הקמת גשרים, מחלפים ומעברים תת קרקעיים לרכבים.
ביחס לדרך 491, התכנית כוללת את הקמתו של מחלף 4/491, את הקמתו של מחלף מבצע קדש ליד קניון איילון ואת הקמתו של מחלף קפלן ליד בית העלמין ירקון (מחלף קפלן הוא שם קצת מיושן ולא עדכני כי בעבר רחוב קפלן היה מתוכנן להמשיך מבית החולים בילינסון ועד לבית העלמין ירקון. בינתיים, עיריית פ"ת שינתה את שם הרחוב בקטע שבין בילינסון וצפונה).
5. שיתוף פעולה בין עיריית פ"ת לבין עיריית אלעד לשדרוג מחלפון נחלים והפיכתו למחלף מלא.
שני ראשי הערים החליטו "להתלבש" על דרך 471, בקטע שבין מחלפון נחלים לבין מחלף נחשונים, לטובת תושבי שתי הערים.
כרגע, צוותים משתי הערים בוחנים את האפשרויות להרחבת הקטע הזה, לסלילת כבישי חיבור בינו לבין תחנת הרכבת החדשה של אלעד, שעתידה לקום במחלף נחשונים ולשדרוג מחלפון נחלים (השמועות מדברות על שני מעגלי תנועה חדשים בגשר שקיים כעת במחלפון ועל בניית גשר נוסף במקביל אליו שיחובר לשני מעגלי התנועה האלה כדי לאפשר גישה מכל כיוון ואל כל כיוון למחלף המשודרג).
6. הגדלת בית החולים לילדים שניידר.
כאילו לא מספיקה העובדה שזהו בית החולים לילדים הכי גדול בארץ, כעת מגדילים אותו יותר.
בית החולים הזה נחשב לאחד מבתי החולים המתקדמים ביותר בעולם לרפואת ילדים ואכן מכל העולם באות משלחות של רופאים ושל אנשי ממשל כדי להעתיק את הדגם שלו אליהם. המשלחות מתארחות אצל עיריית פ"ת שעורכת להן סיורים לימודיים.
מבנה האשפוז החדש שנבנה כעת במרץ (ייפתח כבר באמצע השנה הבאה) בדרומו של בית החולים יהווה את שיא השיאים של שירותי הבריאות בארץ ובתכנונו לא נחסך דבר מבחינה אדריכלית, אמנותית וטכנולוגית. ניתן להגדירו כבית מלון ברמה הכי גבוהה שקיימת בעולם בשביל הילדים שיתאשפזו בבית החולים ובשביל הוריהם שמלווים אותם.
מבנה האשפוז גם יכלול "עיר תת-קרקעית" לפי המסורת של מתחם בילינסון-שניידר שיכלול מנהרות תשתיות וחנייה במפלסים תת-קרקעיים.
הוא אף יכלול מרכז מסחרי חדש בקומת הכניסה ומרכז כנסים והרצאות חדש. מרכז הכנסים החדש יכלול אולמות להקרנת סרטים לילדים המאושפזים, כיתות לימוד בשבילם ובית כנסת.
ליד מגדל האשפוז יוקם גן טיפולי חדשני.