כמה עובדות על תעשיית הריקודים

אליק 31

New member
כמה עובדות על תעשיית הריקודים

התעשייה הזאת עובדת בעולם מיוחד משלה:
ה ש ק ע ה :
אין כל צורך בהשקעה בסיסית, התעשייה עובד ללא מימון ראשוני

מ ו צ ר י ם
המוצרים אינם דורשים חומר גלם

ש י ו ו ק :
אין צורך בספקי ובזכייני משנה: המוצר מתגלגל מפה לאוזן ללא מערכת שיווק.
ועוד: היצרן צריך רק להדגים ברגליו, או על דף נייר, את איכות המוצר שלו.

צ ר כ נ י ם :
שני סוגי צרכנים: מרקידים ורוקדים. שניהם דוחים את המוצר,
אך שניהם בלית ברירה צורכים אותו חרף התנגדותם.

ת מ ו ר ה :
אחרי שיווק המוצר והפצתו, היצרן אינו מקבל תמורה לתפוקה שלו.

מ ו נ י ט י ן :
אף אחד לא ישלם ליצרן על המוניטין, כי המוניטין שלילי

ה ת כ ל ו ת ה מ ו צ ר :
אחרי 6 חודשים, דינו של המוצר לעלות לבוידם.
 

ish50

New member
ברשותך בוא נעשה לרגע סדר בנתונים ובעובדות

לשם כך אשאל אותך שאלת מפתח

האם בתעשיית ריקודים מקצועיים עסקינן

או שמא בהפצת ריקודים עממיים עבור ג'אנר המכונה "ריקודי עם" ?
 

אליק 31

New member
אני הדגשתי במיוחד את הניגוד שבין

תעשייה רגילה, ובין תעשיית הריקודים

הרי נשאלת השאלה: למה אנו כורעים תחת נטל ריבוי הריקודים?
שכן, כל שבוע "נופלים " עלינו שני ריקודים חדשים, אם רוקד מצוי רוקד אצל שני מרקידים בשבוע?

ו ה ת ש ו ב ה :
בניגוש לתעשייה רגילה, לכוריאוגרף אין הוצאות, אין השקעה
אם המוצר לא התקבל בשוק, לא קרה לו כל נזק. לצערי, אפילו לא נזק תדמיתי.
 

ish50

New member
ביננו - אף אחד לא כופה עלינו "לכרוע" תחת נטל הריקודים החדשים

מי שחשקה נפשו להיסחף לאובססיה הזו זבש"ו
רעייתי ואני כבר מזמן נטשנו את מחול השדים האובססיבי הזה
תמיד אפשר למצוא מרקידים היוזמים מידי פעם ריקודי "נוסטלגיה"
ובין לבין אפשר תמיד להצטרף לאיזה חוג של "בינוניים" ולהנות מניחוחות של ריקודים פופולריים אהובים ובלתי נשכחים
ולהנות מכל העולמות גם

ושבוע טוב לכולנו גם וכמובן

 

dudusapir

New member
דעתי האישית

כמרקיד חדש, גם אני שונא ללמוד ריקודים חדשים ושואל את עצמי למה לא מרקידים את 6000 הריקודים הישנים?
לפעמים נראה שלא השקיעו בכלל מחשבה ביצירת הריקודים החדשים והם דומים בצעדיהם לאחרים!
ישנם הרבה ריקודים גרועים אך יש כמה טובים.

אני אישית חיברתי מספר ריקודים כי הרגשתי צורך ליצור ולבטא את עצמי.
מצאתי שיר שנדלקתי עליו, הקשבתי לשיר ולמילים וניסיתי לחבר צעדים שמתאימים למילות השיר עם מחשבה עד כמה שניתן.
ניסיתי לעשות ריקודים מעט שונים מכל האחרים.
אז בהחלט הייתה כאן השקעה ומחשבה, זמן בחיבור הריקודים, זמן בעריכה דיגיטלית וגם כסף כדי לרשום את הריקודים בארגון המרקידים ועריכה מוזיקלית וגם לשווק בפייסבוק את הריקודים המצולמים.
הבעיה העיקרית שאני נתקל בה היא, שאם אני לא מקושר וחבר של מרקידים גדולים, אז אני סתם יוצר ריקודים ואף אחד לא ירקוד את אותם הריקודים, גם אם הם טובים!

רוב ההרקדות דומות אחת לשנייה כמעט לגמרי עם אותו הרפרטואר ששמים כבר שנים...
רוב הרוקדים מבוגרים וכמעט ולא זזים במעגל, כמו כן אין צעירים וגם לא יהיו....
רוב הרוקדים אוהבים ריקודים אטיים וכששמים "הורות" וכדומה, אז הרבה יוצאים מהמעגל!
הרוקדים בניגוד אליי אוהבים ריקודים חדשים ולא רוצים כמעט נוסטלגיה, אחרת הם לא היו רוקדים את החדשים או לפחות היו דורשים ריקודים ישנים ואמצע הדרך.
כמות המרקידים וההרקדות גדולה, ומגיעים אליהם אותם רוקדים שכבר רוקדים אצל אחרים.
ישנם יוצרים, שלא משנה איזה ריקוד יחברו, כולם יגידו "אמן" וירוצו ללמד אותם. חלק ישרדו שנים וחלקם לא.
הרבה רוקדים נוהרים להרקדות שיש בהן כיבוד עשיר מאוד.

שום דבר לא הולך להשתנות!
האם אני צודק?
 

ish50

New member
ידידי היקר - הצדק כהרגלו מתגלה עם השנים...

אתה עצמך מודה שרוב הרוקדים אינם צעירים
וברבות השנים כפי שאתה מבין תחול קצת נסיגה כלשהיא לא רק ביכולות הפיזיים....של אותם רוקדים בלתי נלאים

יחד עם זאת אני מסכים שנכון לרגע זה- עדיין האובססיה ללמוד ריקודים חדשים השכם והערב - חוגגת בגדול

אך כאמור .... נחיה ונראה...
ריקודי עם אמיתיים מאופיינים כידוע דווקא בפשטותם ובשנים הרבות שהצליחו לשרוד במשך הדורות הרבים - ועדיין לא נס ליחם
 
למה עם השנים.? חודשים.!

כמעט 90% מכל הריקודים החדשים לא נרקדים כמה חודשים אחרי שבוזבז
ערב שלם על לימוד וחזרות עלהם.זמן כולל.תנו קצת מנוחה.לכו ללמוד
מישראל שיקר שמחזיר ריקודים משנים עברו. כל ריקוד פנינה.פשוט כיף
לחזור אליהם ולרקוד אותם.
 

ish50

New member
ללא ספק - אגב ואפרופו אני ממליץ בחום גם על מאיר שם טוב

שמתמקד לאחרונה בעקר בערבי נוסטלגיה חודשיים (ככל הידוע לי)
וגם את נורית גרינפלד המקסימה
(שאני מכיר מאזור השרון)
יחד עם זאת אני בטוח שיש עוד רבים וטובים מסוגם ברחבי המדינה
שאינני מכיר בעוונותי - ועמם הסליחה
 
למעלה