קיבלת הסבר נאה מצחי, אבל!
ה"פוינטה" העיקרית שנעוצה בהחלפת המנוע נובעת מאוד סיבה די חשובה. במטוסים 172N וגם בדגמים אחרים הותקן מנוע O-320H2AD ליקומניג בעל זוג מגנטו שחוברו על ציר אחד אל המנוע, גזירת ציר זה היתה משאירה לנו את המנוע כמנוע מת. עובדה נוספת שאולי אינה ידועה או אינה זכורה, בזמנו, בתקופת היצור של המטוסים האלו, סוף שנות השבעים, הרבה מאוד מטוסים בעלי המנוע הנ"ל קיבלו שבבים במנוע שהביאה לדום לב(גם למטוס, וגם לחלק מהטייסים). גם אני הייתי שותף במטוס כזה CEU שיובא על ידינו (חדש באריזה) כשהמטוס היה עדיין חדש, אחד החברים שם לב מעל חיפה שלחץ השמן ירד לאפס, ברגע הנגיעה במסלול, כבה המנוע. המומחים הסבירו זאת בפגם ביצור כתוצאה מיצור בשיטה רובוטית. תקלה נוספת במנועים האלו היתה גורמת לתפיסת שסתומים. תקלה זו הפסיקה להופיע לאחר שהיצרן חייב את בעלי המטוסים להשתמש בתוסף מיוחד לשמן. בס"כ זה היה מנוע גרוע מאוד מבחינה תעופתית, ואחר כך התחילו להשתמש במנועים O-320D2J ובעקבות זאת הוגדל גם משקל המראה מ-2300 ל-2400 לברות. ועכשיו אני מבקש מצחי נבו שיכניס את כל הפרמטרים למחשב שלו , אם התוצאה לא תהיה78.77% פשוט שיזרוק את המחשב!!!