כמה עולה להחזיק מטוס 172?

צחי נבו

New member
כמה עולה להחזיק מטוס 172?

זרקו בעבר מספרים לפה ולשם, אשמח לדעת מבעלים פרטיים...
 
התחשיב ל-172 מנוע 160 כ"ס

דלק, לפי 30 ליטר/שעה בממוצע 135.00 ש"ח שמן,לפי 15 קוורט ל50 שעו"ט 9.00 ש"ח אחזקה בממוצע וחלפים רגילים 55.00 ש"ח (משתנה בהתאם למוסך) בלאי מנוע ומדחף 45.00 ש"ח סה"כ כ - 244 ש"ח כולל מע"מ אך!!!! לא כולל ביטוח. ביטוח, חניה שנתית, ורישוי שנתי סדר גודל של 30000 ש"ח. עם תטוס על המטוס -100 שעות בשנה, העלויות האלו יהיו 300.00 ש"ח לשע"ט עם תטוס 400 שעות בשנה, הן יצנחו ל - 75.00 ש"ח לכן, העלות לשע"ט בין 550 ש"ח ל 320 ש"ח ב 400 שע"ט לשנה. א לקחתי בחשבון פחת על ההשקעה ועלויות בלתי צפויות הנובעות לפעמים מנחיתה כבדה, או תאונה חס וחלילה (אני מתכוון לתאונה שאינה הרס מוחלט. מקווה שהועלתי לך, המחירים כוללים מע"מ
 

צחי נבו

New member
תודה רבה ../images/Emo39.gif

עכשיו נשאר לבדוק כמה טייסים צריך לגייס כדי לטוס הרבה שעות בשנה... אני מודה ומתוודה שלא אטוס 100 וספק אם אפילו 50. אבל אם מגייסים 8 אנשים כמוני... חוסכים כמה שקלים. אגב, כמה עולה אוברול מנוע (כל 2000 שעות מנוע?), בערך? האם זוהי ההוצאה הגדולה ביותר בד"כ?
 
מנוע לקחתי מחיר בתחשוב

מנוע הולך בכ-2000 שעות לשיפוץ, לפעמים מקבלים הארכה של 10% בהתחשב באם בוצע טופ אוברהול (טיפול בראש הצילנדרים בחצי אורך החיים של המנוע). גם המדחף הולך לבדיקה ושיפוץ יחד עם המנוע. לקחתי מחיר כולל משוערך של כ-16000 דולר ועוד מע"מ שזה כולל את שיפוץ המנוע והמדחף, הוצאות משלוח לחול וחזרה לארץ (שיפוץ בארץ עולה כמו כל ההוצאה הזו ביחד ולכן אני מעדיף שיפוץ בליקומינג מה עוד שאפשר להזמין מנוע טרם סיום השעות של המנוע שהולך לשיפוץ)
 

צחי נבו

New member
שליש מעלות המטוס...

אני מניח שנכון לעשות "תוכנית חיסכון לטמיון" לטובת ההוצאה הזו כך שבבוא הזמן יהיה איך לתפור את החור בכיס ובעיקר בבנק. על פני 2000 שעות... עלות 80,000 ש"ח... אכן כ- 40 לשעה. אגב, פעם קראתי שבאותה הזדמנות שווה כבר לשים מנוע 180 כ"ס.
 
כן, מאוד מומלץ לשים 180 כ"ס

בצסנה שלי שמתי מנוע חדש כזה, אבל השינוי עלה לי בערך 35000 דולר. ובגלל זה, אני עושע עכשיו שינוי מיכלי דלק בעוד כ - 8000 דולר ויש לי עוד כוונות לשינויים נוספים. אבל במנוע 180 תצרוכת הדלק עולה בערך בעוד 15% אבל הבטיחות עולה בעוד 78.77%
 

צחי נבו

New member
אשריך, יאיר ../images/Emo6.gif

אני יכול רק לפרגן. אני מניח שכל השינויים הללו נוגסים יפה ב useful load של המטוס. גם ככה 172 לא באמת לוקח 4 מבוגרים... אז מה נשאר? אגב, האם יש שינוי שמאפשר משקל המראה רב יותר? כני נסע אולי? בינינו, כל עוד לא טסים בחתחותים ושומרים על CG כמו שצריך... לא יקרה כלום אם יהיו עוד 100-200 ליברות על המטוס. המגבלה היא חוזק מבני והרי המטוס "בנוי" ל 3.5 ג´י.
 
MTW2550LBS

השינוי שעשיתי הינו STC מאושר על ידי ה-FAA ומגדיל את משקל ההמראה מ-2300 ליברות (לדגם הזה 172-N)ל 2550 ליברות למזלי הרע, נתקלתי בגורמים לא מספיק קאופרטיביים במחלקת הנדסה במינהל שלאחר שקירקעו לי את המטוס, הסכימו בסופו של דבר לאשר לי את השינוי אך מבלי לתת לי גושפנקה רשמית להגדלת משקל המראה מירבי. וזאת רק מהסיבה שהמטוס הורכב בצרפת ויש לו קידומת F. לטענתם (למרות שהצגתי אישורי FAA והצהרה של חברת ריימס הצרפתית שהמטוס זהה לחלוטין למטוס המורכב בארה"ב)המטוס שונה והעובדה שהם מתבססים עליה שהמטוס רושיין ב-FAA לפי תעודת סוג (TC) שונה. לא המשכתי לריב איתם בנדון כי ממילא אני לא אוהב לטוס עם הרבה משקל, בכל הטיסות שאני טס לחול, אני טס מקסימום עם עוד שני נוסעים וממילא מרבית הטיסות בארץ אני טס בחצי תפוסת כסאות. כשהילדים שלי טסים, הם מגיעים בדכל ארבעה "גפרורים" כך שגם כאן אין בעיה. אבל תוספת מיכלי הדלק עם הדלק שבהם אכן נוגס לי קרוב ל-200 ליברות ואני חושב שאפנה שוב למינהל בכדי שיאשר לי את תוספת המשקל. בכל מקרה, השינוי שעשיתי למעשה הופך את המטוס מ-172N לתצורה כמו 172Q (קטלס) ללא כל הבדל בביצועים ובמנוע.
 

צחי נבו

New member
ניחוש מלומד ../images/Emo12.gif

מנוע חזק = טיפוס מהיר יותר, השלב הקריטי של הדקה הראשונה שלאחר ההמראה מקבלת חיזוק (חיובי). כמו כן מקצר אורך ריצה מסלול + מעבר מכשול 50 רגל... ומן הסתם מאפשר יציאה במקרי Density Altitude גבוה. מהירות השיוט עולה אבל לא בהרבה, עקב הגרר (יחס ריבועי למהירות). אגב, יאיר, הכנסתי למחשב הבטיחות שלי את הנתונים ולא הגעתי למספר 78.77%, מה הנוסחה
?
 
קיבלת הסבר נאה מצחי, אבל!

ה"פוינטה" העיקרית שנעוצה בהחלפת המנוע נובעת מאוד סיבה די חשובה. במטוסים 172N וגם בדגמים אחרים הותקן מנוע O-320H2AD ליקומניג בעל זוג מגנטו שחוברו על ציר אחד אל המנוע, גזירת ציר זה היתה משאירה לנו את המנוע כמנוע מת. עובדה נוספת שאולי אינה ידועה או אינה זכורה, בזמנו, בתקופת היצור של המטוסים האלו, סוף שנות השבעים, הרבה מאוד מטוסים בעלי המנוע הנ"ל קיבלו שבבים במנוע שהביאה לדום לב(גם למטוס, וגם לחלק מהטייסים). גם אני הייתי שותף במטוס כזה CEU שיובא על ידינו (חדש באריזה) כשהמטוס היה עדיין חדש, אחד החברים שם לב מעל חיפה שלחץ השמן ירד לאפס, ברגע הנגיעה במסלול, כבה המנוע. המומחים הסבירו זאת בפגם ביצור כתוצאה מיצור בשיטה רובוטית. תקלה נוספת במנועים האלו היתה גורמת לתפיסת שסתומים. תקלה זו הפסיקה להופיע לאחר שהיצרן חייב את בעלי המטוסים להשתמש בתוסף מיוחד לשמן. בס"כ זה היה מנוע גרוע מאוד מבחינה תעופתית, ואחר כך התחילו להשתמש במנועים O-320D2J ובעקבות זאת הוגדל גם משקל המראה מ-2300 ל-2400 לברות. ועכשיו אני מבקש מצחי נבו שיכניס את כל הפרמטרים למחשב שלו , אם התוצאה לא תהיה78.77% פשוט שיזרוק את המחשב!!!
 

צחי נבו

New member
המחשב שלי לא מעודכן לגבי...

מטוסים מתוצרת צרפת
. אחרי עדכון האלגוריתם מקווה לשיפור בדיוק. לעת עתה אני מקבל את המספר שלך כפי שהוא
.
 
למעלה