כמה ענייני אופניים, אשמח לדעתם של בעלי נסיון

כמה ענייני אופניים, אשמח לדעתם של בעלי נסיון

אני חרא מבחינת הטיפול באופניים, ואללה לא ניקיתי ושימנתי איזה חצי שנה והשרשרת שרה לי זמירות של סבל כבר תקופה.גם יש תיקתוקים מאזור הציר המרכזי שהתבררו כמשהו אחר ורעש מפחיד מאזור הגלגל הקדמי.
את האופניים ניקיתי ושימנתי (מדהים איזה הבדל זה עושה מבחינת הכיף וגם המהירות!) נא להתעצל פחות עם העניין הזה אני אומר לעצמי!
אתמול לקחתי אותם לבדיקה ומה מסתבר,
*תיקתוק מאזור הציר המרכזי מקורו בעצם בפדל, קניתי לפני איזה שנתיים פדלים של וולגו דגם b150, עלו 400 שקל ולא עברו שום סוג של התעללות, אתמול בחנות אמרו לי שיש בהם או באחד מהם לא זוכר, חופש ושלא שווה לתקן.
מה דעתכם?גם דיבר איתי על עניין פדל עם מיסב פתוח לעומת סגור, לא זוכר כבר מה עדיף, אשמח להבהרות.אני רוצה לקנות פדל באותו סגנון, זה אומר שטח דריכה רחב, ושפיצים רציניים שיתפסו לי טוב את הנעל.
מעצבן שפדל כזה יקר מתחרבש על עצמו אחרי איזה שנתיים (שלוש גג).

הרעש מאזור הגלגל הקדמי זה בעצם נאבה שהלכה, גם במקרה הזה אמר שלא שווה (לי, מבחינה כספית) לקנות נאבה חדשה ולשלם על התקנה וכו אז הוא פשוט החליף לי גלגל (לגלגל פשוט שאני מתבעס עליו).
מישהו יודע איפה אני מוצא גלגל 26 (גלגל קומפלט שפיצים והכל) באיכות סבירה שיתאים לאופניים שלי ,טרק 4300 עם וי ברייק?

אגב, קטע מוזר, החלפנו גם פנימית באותה הזדמנות והוא אמר לי שמשום מה הצמיג לא נפתח עד הסוף (לא התנפח בצורה טובה , יש בו גבשושיות) אמר שזה בגלל שהפנימית בילתה בתוכו המון זמן והוא תפס את הצורה שלה או משהו.
לי נראה שזה יותר קשור להחלפה של הגלגל לא?
דעות מישהו?
סליחה שיצא ארוך
 

steiff

New member
מצב סביר

פדל עם מיסב פתוח שלא משומן או מגורז באופן סדיר יתקלקל. כך גם לגבי הנאבה.
יש מקרים בהם הנזק הוא לכדורים בלבד,או לחלקים במיסה שאפשר להחליף.
יש מקרים בהם תיקון יהיה יקר או שלא ניתן לתקן בגלל שנגרם נזק לחלקים שאי אפשר להחליף.

גלגל אפשר למצוא בשוק היד השניה. וודא את סוג הציר במזלג שלך. נראה לי שמדובר בציר עם ״שחרור מהיר״ סטנדרטי ולא בציר 15 מ׳מ מתקדם. לכן חפש גלגל 26 עם ציר QR וחישוק מדגם שמיועד למעצור חישוק.

אם הצמיג שלך בן שנתיים שלוש - החלף אותו.
 
אז לאדם כמוני שאין לו עצבים לגרז ולטפל

עדיך לקנות פדל מיסב סגור ולתת לו לעשות את שלו עד שיגמרו חייו כן?
וכן, אצלי זה שיחרור מהיר סטנדרטי עם קוויק רליס.
תודה
 

steiff

New member
או לחלופין לקנות פדל שטוח מפלסטיק בשבעים שקל

ולהחליף פעם בשנה
 

Old School2

New member
את הנבה ניתן לשפץ בפרוטות, רוב החנויות מעדיפות לדחוף

גלגל שלם חלופי במקרה כזה.
פדלים- קנה פשוטים של חברה ידועה וסגור עניין:
http://shop.harim.co.il/product_info.php?cPath=61_100_441_442&products_id=8308
http://shop.harim.co.il/product_info.php?cPath=61_100_441_442&products_id=8403
כנראה שלך בכל זאת עברו איזו שהיא טראומה כמו מכה או פגם בייצור.
ד"א- גם לפדלים מסבים קוניים כמו בנבה ואם יש לך פדל יקר גריז, כדוריות וקצת סבלנות והוא כמו חדש.
גם לזה וגם לנבה- אתה יכול לחפש סירטוני הדרכה ביוטיוב ולבצע בכיף.
 

זכיר

New member
זה לא תמיד כל כך פשוט

חיפשתי פעם קונוס תחליפי לנאבה שחוקה ולא הצלחתי למצוא אחד בעת פשפוש בארגז הגרוטאות של חנות האופניים ובטח שלא היה מצב שאקנה קונוס באינטרנט לפי תמונה לנאבה עלומת שם.
 

Old School2

New member
זה נכון במקרים מסוימים אבל

לרוב פתיחה, ניקוי, גירוז, החלפת כדוריות וסגירה נכונה פותרות את רוב הבעיות- גם כשיש סימני שחיקה או שקעים על הקונוסים.
הנחה שלי- ויגיד פותח השרשור שאפילו לא פתחו לו את הנבה.
 

Old School2

New member
סרטון איך עושים את זה:

https://www.youtube.com/watch?v=HfjvlIAEsJY
פשוט חבל לזרוק גלגל שלם בגלל דבר כזה- דרך אגב פירוק ניקוי בדיקת החלקים והרכבה- כיוון מחדש צריך לבצע אחת לשנה-שנתיים באופן שגרתי בלי לחכות לרעשים. מקבלים גלגלים שמסתובבים הרבה יותר טוב.
 
בנתיים הרעש בפדל נעלם.כל מה שהוא עשה זה

להוריד אותו ולשים פדל אחר כדי לבודד את הבעיה ואז החזיר את הישנים.אז לפחות בנתיים ההסרה וההתקנה מחדש העלימה את הרעש
 

Old School2

New member
רעשים זה דבר חמקמק, לעיתים פירוק, ניקוי גירוז והידוק

מחדש פותרים את הבעיה וזה כנראה היה המקרה כאן.
 

The Pinky P

New member
תשובות -

פדלים - פרק,נקה וגרז.
נפתרה הבעיה - מצויין, לא נפתרה? קנה חדשים, יש באינטרנט מציאות בגרושים,
ממש לא ב - 400 שקל.
כל זאת בהנחה שבאמת בודדת את הבעיה ומדובר בפדל.

גלגל - האופניים שלך פשוטים וזולים יחסית, הגלגל שיש לך כרגע גם הוא גלגל בסיסי ולכן באמת אין טעם לתקן או להחליף את הנאבה אם יש בעיה בה - חפש
גלגל בעל חישוק כפול מחברה מוכרת ופתרת את הבעיה.
נ.ב - למה התבאסת מהגלגל שהתקינו לך? הוא נהרס? לא מסתובב? לא עגול?

צמיג - סביר שחלק בלאי שכזה לא ישמור על צורתו לאורך שנים, הגיוני שדבר כזה יקרה ובהחלט הייתי מחליף, גם כאן הייתי מחפש מציאות באתרים מחו''ל, ביד 2 או מפירוק בחנויות.

דעתי האישית - אופנייך שווים בהערכה גסה כחצי אלפייה עד לשלושת רבעי האלפייה ותיקון מקיף שלהם (גלגל,צמיג ופדלים) יכול בקלות לעבור את ערך אופניך.
אני הייתי שוקל להחליף את כל האופניים, ביד 2 תוכל למצוא אופני 26 בסיסיים כמו שלך במצב יותר טוב משל אופניך בפחות או יותר המחיר שתוציא על תיקון הולם לנוכחיים.
 

sapirsnapir

New member
גלגלים וצמיגים

לגבי הגלגל, כמו שענו לפני, גלגל אפשר למצוא בשוק היד השניה ולא לוקח הרבה השקעה. אם זאת, שים לב שחשוב שתוודא את סוג הציר במזלג שלך.
מהתיאור שלך נראה לי שיש צורך בהחלפת צמיג, מניסיון אני ממליצה שלקנות ולהשקיע בצמיד טוב ואיכותי. לי אישית יש ניסיון טוב עם צמיגי שטח של מישלין.
 
למעלה