כמה קשה זה יכול להיות

כמה קשה זה יכול להיות

להיות נוכח, להיות מודע, להיות פתוח, רק דקה אחת. זה קשה להיות כל אלו כל הזמן. יש אילוצים, יש סיר כזה וסיר כזה. אפשר אבל לנסות דקה אחת. לתזמן הכל לדקה אחת של התעלות, דקה אחת, כלום, הרף עין, דקה אחת שהיא ההווה. יעקב
 
../images/Emo140.gifיעקב היקר

זה רק נדמה לי או שהמסר מכוון אלי? אם כן, רוצה להודות על שהארת לי נקודה חשובה ביותר. אם רוצים תמיד אפשר למצוא את מעט הזמן הצנוע להתמקד ולהתעלות. מאמצת ברשותך את עצתך ואת תפיסתך. תודה מכל הלב פוקה
 
פוקה שלום

המהות שלך היא זו המנפנפת בידיה וזועקת לעזרה. היגעת למצב שבו העיסוק הפך למהות, והמהות נדחקה לקרן זוית. זה כאילו שהכנסת אישיות זרה לביתך, היא דומיננטית, משתלטת, מאלצת אותך לעשות דברים ולהגיע למקומות שאת חשה בהם זרות. כמו שדוד אמר, את נוכריה בעולמך, את מחפשת את הדרך חזרה למהותך, תתחילי ברגע אחד של הכרות מחדש, של מתן ביטוי לאני האמיתי שלך, רגע שהוא כולו שלך, תיצרי ממשות קטנה של התעלות הנפש, כי המציאות מורכבת מכל אותן ממשויות קטנות שאנו יוצרים בכל מחשבה ומעשה, רגע ועוד רגע ועוד רגע, והשמיים שנראים לך כה שחורים כרגע, יהפכו לזרועי כוכבים ומרהיבים ביופים. יעקב
 
מרגש. תודה../images/Emo140.gif../images/Emo23.gif

הגדרה די קולעת לגבי תחושתי. נתת לי חומר למחשבה. פוקה
 

maysabel

New member
כשאתה נוכח

כשאתה פתוח כשאתה-אתה חש מלאות והתעלות,אחד עם המהות זה לא רגע,זה לא דקה,זה לא שנים,זה פשוט מה שזה..הוויה,הווה.. תזמון לא יכול לעולם להיות הווה הארה היא אולי להיות ב"מצב" הווה הזה-שם- כשאתה גם במצב הזמני-כאן-(כשאין כאן ושם ואין חלקים ממך באמת).. אולי?.. ד"א- קראתי כבר גם את העיוורון..אחרי רייש..ואייייייייייייייי יודע? אני רואה קשר בין מה שכתבת כאן לחלק מהמסר של הספר..סתם ככה עולה לי. יש שם גם משפט חזק(כך היה מתבטא המנהל בזמן האחרון-חזק) ההורגת הרואה שואלת את עצמה מתי יש צורך להרוג והיא עונה לעצמה: הצורך להרוג בא,כשמה שמת עדיין חי.." רוב ספריו קראתי,אקרא עכשיו את הפקחון הספרים הללו ואחרים, הלוקחים סביבה כלשהי, אנשים פשוטים מהחיים,מתארים מצב,וכו'..הרבה יותר חזקים מספרים שמקומם במדף מה שנקרא "רוחני" או ניו-אייג', לדעתי. אותם אני לא ממש מצליחה לקרוא משומה..והם מאוסים ומרוחים בתכנים שחוזרים על עצמם.. סתם קצת קשקשת לקראת שבת. חיבוק מאיזה
 
היי מאיזה

שאני אחד עם המהות, זו הווייה כי אין לי אפשרות אחרת. אך כאשר המהות צצה ונעלמת ואני כמה אליה ולא מצליח לאחוז בה, אני מסתפק ברגע ועוד רגע עד אשר היא מתרגלת אלי ואני אליה וטוב לנו ביחד. אני קורא עכשיו את "הבשורה על פי ישו" לסרמאגו. רק התחלתי כך שאיני יכול לחוות דעה, אך סארמאגו לוקח מיקרו קוסמוס משמיט את המיקרו והופך אותו לקוסמוס. ספריו אוניברסליים, הוא לוקח מהאדם את הנעלה ובודק מה הוא בלעדיו. "בעל העיוורון" הוא לוקח מהאדם את המודעות, "בבשורה על פי ישו" הוא לוקח את האמונה, וב"ריקרדו רייש" את הזהות. דרך אגב "על העיוורון" הוא ספר שמשנה אותך. אינך נשארת אותו הדבר לאחריו. יום ו ה13 לחודש אצלי? שבת שלום יעקב.
 

maysabel

New member
בוקר אור (תרתי משמע)

למה לך לנסות לאחוז בדבר שהווה בך ממילא?שהוא אתה? זה הקטע- מפחד שזה יאבד לנו אנו מנסים לאחוז..אוליעקב כך זה גם "מתחמק"? האמת היא שכשמשחררים שמים לב שזה פשוט שם..לכן אולי במקום לאחוז פשוט נתחבר..או נחבור סאראמאגו: הבשורה על פיישו..ספר השובר אמונות שנבנו -נבנוסיבה פשוטה-בשביל להקנות כוח ושליטה על החיצון..והוא פורם אמונה אמונה עד להגיע לגרעין האמת אבל זאת האמת התועלתית(זהו מושג נרכש מיקיר הפורום-הלא אפרים?:)).. מה שגורם לי לרחף בספריו של סאראמאגו:בכל ספריו שהוא מכניס אלמנט של "אבסורד"-כמו בתמונותיו של דאלי..,מעולמו העשיר בדמיון, הוא מצליח לתאר מצב שמעבר לתפיסות המגבילות, לדמיין כיצד זה ייראה וזה קורם עור וגידים ונעשה מציאותי כל כך שזה מצמרר. סאראמאגו מכניס את האלמנט השובר עד יסוד את ה"הגיון",הסדר המוכר המעניק תחושה מדומה של הגנה וביטחון (כל מה שהכרת וסיפרו לך עד עכשיו על העולם הזה ונבנה כרשת ביטחון בחייך-פשוט קורס), הסדר שהאנשים נאחזים בו לקיום שגרת חייהם בהרגשה של פסאודו-אושר והצלחה.. הפסאודו הזה הוא העיוורון ש"כולנו עיוורים,גם כשרואים,אנחנו לא רואים".. הסדר המוכר לאנושות הוא ההפרדה הראשונית והבסיסית בין החיים למוות ואילו הוא מתעסק בכל ספריו בטשטוש ההפרדה הזאת,הוא זועק מבין שורותיו כי אנו מתים המתהלכים בגוף חי,מתים כי אינו רוצים/יכולים לראות ולחבור לעצמינו.. כל העשייה האנושית -ערכים,אמונות,דפוסי התנהגות,האחיזה בצורה ובזמן, וכו'- הורגים את מהותנו והאור שבנו, עד שהוא מסנוור אותנו עד כדי כך שאיננו יכולים לראות-כשאתה מול האור הבוהק אינך יכול לראות מהומה אבל כשאת ההוא העצם המאיר החוצה אתה בעל הראיה..הנה קח למשל אחד מחושינו -מכולנו-ותראה מה מפריד אותך מהבהמה.מה שווה האנושות ה"נעלה"? זוכר שאמרת שאתה רואה דמיון בין ספריו לבין קפקא? :) האשה הרואה-החוט המקשר בין אלה שלא רואים לאנושות או בעצם הראיה הפנימית ומהלב? כאן כל מה שנכתב עד עכשיו הוא בעצם ואולי בצורת שאלה.. עד לכאן תהיות ולא קביעות..חושבת בקול רם :)) לא הייתי מפרידה את האלמנטים אלה מאלה-מודעות,אמונה,זהות,כולם שזורים ולהבנתי באים לידי ביטוי-ניתן לראות את כולם-בכל ספריו. לא הייתי מפריזה עד כדי כך באמורי כי "על העיוורן" שינה אותי,כן הייתי אומרת שפינות נוספות הוארו בי. יום ו'-ה13-נשמע מקאברי מאד חחחחחחחחח :))
 

hikok

New member
ואילו כל הזמן להיות

לא יכולת לומר שקשה :) מודעות באה בדיעבד בדיעבד של הרף עין או בדיעבד של משא שנים קיצור תולדות הזמן להרף עין היא הקלות ה"בלתי נסבלת" :) ומדוע קשה להיות פתוח ומדוע קשה להיות נוכח יותר מסובך להיות ההפך ומשום מה אנו בוחרים בדרמה המסובכת הזו :) חג שמח היום יומולדת באהבה סיגל
 
עכשיו סיימתי את "כוחו של הרגע הזה"

ו"ארץ חדשה" וזה קשה להיות במקום שכואב ,זה סופר קשה, קשה לא להזדהות ולא להתחבר/לשפוט אוף,צריך המון סבלנות לזה
 
זינה...../images/Emo42.gif

"כוחו של הרגע" הוא ספר המאיר את "הכאן והעכשיו" אבל "ארץ חדשה" הוא שחזור עלוב של "כוחו של הרגע". התחלתי וזרקתי מיד מהיד.
 
תשמע קטע אפריים

אני יותר אהבתי את ארץ חדשה התחלתי איתו ואז קניתי את כוחו של הרגע הזה מדריך רוחני ומעשי וכל כך כעסתי שהמדריך המעשי הוא קיצור של הרוחני סתם שילמתי כסף וגם אלו ספרים ממש דומים באמת מיותר אבל מה ארץ חדשה הוא דיי שווה רק שהוא חוזר אלף פעם על אותם רעיונות נכון? קראת את "רק הפחד מת"? אניקראתי אותו פעמיים ולא הבנתי אותו עם כל המודעות שלי הבנתי רבע ממנו את השאר היה לי קשה קצת להבין
 
למעלה