כמה רעיונות לעבודה עם הילדים...

תירתיר2

New member
כמה רעיונות לעבודה עם הילדים...

אשמח לקבל תגובתכם. טיפים לעבודה עם ילד אספרגר (וגם אוטיסטים בתפקוד גבוה) · לנצל את תחומי העניין המיוחדים שלהם כבסיס לטיפול-כדי ליצור עניין, עם זאת חשוב לעבוד על הגמישות-ולנסות מדי פעם לגוון בנושאים אחרים. · הבנה והבעה של רגשות: כדאי ללמוד בכל פעם סוג חדש של רגש-למשל עצב, כעס, פחד, ללמוד לזהות אותו בתמונה וללמוד באילו סיטואציות עלול הרגש לצוץ. כדאי לביים בזמן משחק רגשות אלו ע"י המבוגר ואחר כך לדבר על הרגש והסיבה שעוררה אותו. · עבודה על תקשורת והבנה של סיטואציות חברתיות: לעבוד באופן מוחשי וגם סימבולי על סיטואציות מחיי היום-יום: קנייה בסופר, שיחה בטלפון, ביקור אצל הרופא וכו'. · הכנות לשינויים ואירועים בלתי צפויים- הילדים פעמים רבות מתקשים מאןד להתמודד עם אירועים שחורגים מן השגרה ועלולים להגיב בצורה קיצונית. כדאי להתכונן לכל אירוע שכזה זמן מה מראש, להסביר לילד מה עומד לקרות ולקחת בחשבון שהוא עדיין עלול להתנהג בצורה שאינה מסתגלת. אם קיימת הכנה מתאימה, רמת החרדה של הילד יורדת . אם אנו מודעים לקושי של הילד, נקבל את התנהגותו בהבנה ונאפשר לו להירגע בדרכים המתאימות לו. · אינטראקציה של ילד-ילד מבוגר עם תיווך- חשובה מאוד. כדאי להזמין ילד חברותי או אפילו אח של הילד, להציע להם משחקים משותפים (להתחיל ממשחקים מובנים, עם תור) ולהדגים לילד איך לפנות אל הילד השני, איך לענות ואיך להתייחס. כדאי שטיפול כזה יתחיל בסביבה המוכרת לילד, ולא אצל חבר. אם לילד קשה מאוד עם ילדים אך הוא מסתדר עם מבוגרים, אפשר בשלב הראשון לשחק עם מבוגר נוסף. · ושוב על הגמישות- הילד מתנהג וחושב בצורה נוקשה ותבניתית. ניתן לשבור זאת ע"י הכנסת שינויים קטנים בעולם שלו. לעשות דברים מוזרים ומשונים, כמו: הילד מבקש לשתות-ואנו נגיש לו מים בצלחת. למרוח על הלחם עם מזלג. לנעול נעליים על הידיים. לנסוע הביתה בדרך שונה מן הרגיל. ניתן להפוך הזדמנויות אלו ללמוד כי יש אפשרויות רבות לביצוע דברים, ללמוד על הומור, הבעת רגשות, ועוד. אלו היו "הבזקים" מתחומים שונים. אשמח לקבל תגובות ורעיונות נוספים.
 

ריקי 04

New member
תודה על ההמלצות, והמלצה על ספר

Teacing Children with Autism to Mind-Read תמצאי אותו בקלות ב-AMAZON הספר באנגלית - אבל זה ממש לא משנה כי מה שחשוב זה התמונות (אני בניתי מהן כרטיסיות). מורכב משלושה חלקים עיקריים: 1. תמונות סיטואציה (לשמח/עצוב/כועס/מפחד) 2. רצה X - קיבל Y 3. קרה A, רצה X, חשב שיקבל Y וקיבל X/Y (טוב זה לא מתמטיקה, אבל זה כבר פרק ממש לא פשוט). לדעתי ממש מוצלח.
 
למעלה