כמה שאלות בפיסיקה...

כמה שאלות בפיסיקה...

היי, צהריים טובים. אשמח לקבל תשובות לשאלות הבאות, ואף לחלק מהם. אז השאלות : היי, בוקר טוב, אשמח אם תוכלו לענות לי על כמה שאלות בפיסיקה. 1 ) ``שתי אלומות אור אשר נחתכות עוברות האחת דרך השנייה, ללא כל השפעה זו על זו. לכן אלומת אור אינה יכולה להחזיר אלומת אור אחרת הפוגעת בה.`` האם תכונה זו אופניינית גם לקול? פרט. 2) הבא דוגמאות לכך שמקורות אור יכולים להיות מחזירים אור (ולא להיות מקורות אור), ודוגמאות לכך שמחזירי אור יכולים להיות מקורות אור. 3) בקישוטי עוגת יום-הולדת משתמשים לעיתים ב``זיקוקים``. א. מה צבע האור שנפלט מהזיקוקים? ב. הערך את הטמפרטורה של זיקוק. 4) מדוע גולשי סקי מרכיבים בד``כ משקפי שמש ביום בהיר? 5) א. מה קובע את הצבע של האור הנפלט ממקור אור לוהט? ב. מה קובע את הצבע של האור הנפלט ממקור אור המבוסס על מעבר של זרם חשמלי דרך גז? 6) האם הטמפ` על פני כוכב שפולט אור אדום גבוהה מהטמפ` על פני כוכב שפולט אור לבן, נמוכה ממנו א שווה לו? נמק. ושוב, המון תודה לעונים. המשך יום טוב.
 

ny22

New member
מנהל
אנסה לתרום תשובות ../images/Emo26.gif

ככל שידוע לי.... 1. לא. הסיבה לכך היא ה"תווך" - הדבר שהאור/קול עוברים דרכו. לא ניכנס לתווך של אור (אור עובר גם דרך ריק) ולכל הפיזיקה שלו, אבל התווך של קול הוא אוויר או כל חומר אחר, כלומר, בשביל שקול יגיע ממקום למקום הוא צירך לגרום הפרעה עבור איזה חומר בתדר מסוים (או בשפה פשוטה יותר - גל). לכן גלי קול כן מפריעים זה לזה, מכיוון שהם גורמים לתנודות של החומר, אבל כל קול שואף שהחומר ינוד בקצב שלו (ולכן את שומעת MIX שיש שתי מקורות). אור לעומת זאת לא משתמש באוויר כתווך (אני לוקח את האוויר כדוגמא), לכן אם תהיי במקום שיש בו שני מקורות אור בצבעים שונים, מה שיגרום לחוש אותם הוא לא האוויר, לכן הוא גם לא מפריע; אבל אם באותו חדר יהיו שני מקורות קול, הסיבה שאת תחושי אותם היא בגלל בחדר אוויר (קול לא מסוגל לעבור דרך ריק), לכן גל קול "מרעיד" את האוויר כדי שאת תשמעי אותו, אבל כל חלקיק באוויר יכול לנוד רק בקצב אחד כמובן, ולכן זה השילוב של ה-2. [אם לא הייתי מספיק ברור וזה יצא מסובך תסבירי ואשמח לנסות להסביר שוב]. 2. פשוט מאוד - הירח שלנו - האור שלו הוא בעצם אור שמגיע מהשמש וחזור אלינו, כנ"ל לגבי כוכבי הלכת האחרים שנמצאים במערכת השמש שלנו. [מקווה שלזה התכוונת...למשהו בסגנון הזה]. (אני אדלג לבינתיים על 3) 4. יש נוסחה לעוצמת האור - I=1/R² - שזה אומר ש-I (עוצמת אור) קטנה ככל שמקור האור מתרחק מאיתנו - בריבוע. גולשי סקי גולשים במקומות גבוהים יחסית, לכן עוצמת האור שם חזקה הרבה יותר מאשר פה (לכן הם גם נשרפים הרבה יותר בקלות). תוסיפי לזה את העובדה שהשלג משמש המון פעמים כ"מראה" שמחזירה אור ותבינים שחוזר אליהם אור בעוצמה ממש מסנוורת (ולפי מה ששמעתי לעיתים גם מסוכנת), לכן הם מרכיבים משקפיים. זהו לבינתיים... מקוה שזה עזר, ואולי בערב אוסיף עוד. נתאי.
 

rotemsror

New member
../images/Emo53.gif ../images/Emo9.gif

אני מקווה שזה בסדר שאני מנצלש"ת לך את ההודעה אבל ראיתי שענו לך וחבל לפתוח הודעה חדשה. קוראים לי רותם אני בכיתה ט' ואני לומדת פיסיקה. יש לי כמה שאלות שאשמח אם תעזרו לי בהם ותסבירו לי את הדרך כי אני קצת מבולבלת. על השאלה הזאת עניתי ואני לא יודעת אם זה נכון אז זו התשובה שלי: מסה של כיסא היא 200 גרם. א] משקלו של הכיסא בכוכב מסויים הוא 24N מהו הg בכוכב זה? הפתרון שלי: נתונים: m=200 w=24n g= 24n לחלק ב0.2 ויצא לי 120. זה בסדר? ואלה השאלות שלא הבנתי : משקלו של שולחן במאדים הוא 250N א]מהי מסתו? 2]מהו משקלו ע"פ הירח? אסטרונאוט נמצא בירח ומשדר לכדה"א את המסר הבא: יש לי סלעים במשקל של 5000N. בכדה"א אומרים לו בחזרה שמסת הסלעים היא 500 ק"ג. א]האם צדקו בכדה"א? ב]אם לא צדקו בכדה"א , מהי מסת הסלעים האמיתית? ג] מהו משקל הסלעים ע"פ כדה"א? כפי שאמרתי אשמח להסבר
תודה.
 

ny22

New member
מנהל
רותם - תשובות+הסבר.

קודם כל נתחיל בהסבר קצר: N - היא יחידה הנקראת "ניוטון" והיא מסמלת כמות של כוח. את הכוח אנחנו מסלמים ב-F, כלומר אם נקח את הדוגמה בשאלה א' - אז לגבי הכיסא F=24N, במילים פשוטות - F הוא 24 ניוטונים. בקשר לא': נשתמש בנוסחא F=m•a. (a זאת התאוצה). בכדור הארץ a=g (ו - g ע"פ משרד החינוך זה 10), לכן F=200•g
F=2000N. (זה היה הסבר כדי שתביני איך מחשבים את הדברים על כדור הארץ). בכוכב האחר: F=m•a עכשיו נציב את מה שידוע לנו: 24=200•a (זה יצא פה הפוך, לא נורא...) a (ה- g של הכוכב האחר) הוא 24/200 - לכן התשובה היא - 0.12 (זה לפחות מה שיצא לי). תגידי לי אם משהו בתשובה לא ברור או אם יש לי טעות. בקשר לשאלה השניה, אני אענה יותר מאוחר... בהצלחה.
 

ny22

New member
מנהל
המשך...

בקשר לשאלה השניה - את ה-g של מאדים נצטרך לחשב בעזרת נוסחת הכבידה של ניוטון: (מצורפת תמונה) m1=השולחן m2=מאדים (ה-g על מאדים הוא לא 10 ולכן נצטרך לחשב אותו ע"פ הנוסחה) R = הרדיוס של מאדים. G = קבוע אוניברסלי, שבגלל בעיות טכניות אינני מצליח לכתוב את זה כאן בצורה מסודרת... ועכשיו להציב בנוסחא... אני לא אעשה את כל החישובים כאן, אבל התותאה הסופית היא: g של מאדים = 3.7 עכשיו נציב את זה לנוסחא כמו בשאלה הקודמת - F=mg (אם אין כלום באמצע, זה אומר שמדובר בכפל). 250=m•3.7 m=250/3.7 m=67.56 (מקוה שצדקתי ושאין לי טעויות...יצא מספר לא שלם..). את המשך התשובות אני אתן היום או מחר...
 

rotemsror

New member
בתשובה השנייה לא ממש הבנתי מה זאת אומרת הרדי

הרדיוס והקבוע האוניברסילי תודה רבה בכל אופן
 

ny22

New member
מנהל
סליחה.... הנה ההסברים...

R - רדיוס - הקו בין מאכז המעגל (או הכדור) עד הדופן. (תמונה מצורפת - r - זה הרדיוס). (התמונה כאן http://media.nasaexplores.com/lessons/04-015/images/5-8_vrw.jpg ) בעיקרון, הרדיס הוא שווה עבור כל כיוון שתשלחי אותו. ולכן לכל מקום שתשלחי את הרדיוס הוא יהיה שווה. כשאר אני אומר R, בכוכבי לכת, אני מדבר על רדיוס הכוכב, כלומר, המרחק בין מרכז הכוכב לבין הדופן שלו. G - קבוע - בפיזיקה יש דבר הנקרא - קבוע פיזיקלי - הגדרה מצוינת מצאתי בויקיפדיה http://tinyurl.com/2zcbl9 G הוא גבוע הגרביטציה http://en.wikipedia.org/wiki/Gravitational_constant . איפה שכתוב 6.67 - זה הערך של G. עוד עליו
http://www.glenbrook.k12.il.us/gbssci/phys/Class/circles/u6l3d.html מקווה שעזרתי
 

MrsNoOne

New member
אל תשכח שזה פיזיקה לכיתה ט'.

בכיתה ט' לא לומדים (או לפחות אני לא למדתי..) את חוקי ניוטון. לומדים W=m*g שזה דיי מקביל לF=m*a אבל קצת יותר בהפשטה... לגבי השאלה השנייה, לדעתי לשאלות ברמה של כיתה ט', היה אמור להיות נתון הg של מאדים והירח...
 

MrsNoOne

New member
הממ..

ולפי מה שאמרתי למעלה נראה לי שהפתרון שיצא לה נכון. כיוון שהמשקל הוא בגרמים, ובנוסחה יש להציב משקל בק"ג.
 

ny22

New member
מנהל
טוב...אני התחלתי ללמוד בכיתה י'...

באמת נראה לי מוזר ששאלו שאלות כאלו בכיתה ט'...
 

rotemsror

New member
לא ממש הבנתי מה זה הF

אנחנו למדנו רק מסה m משקל w וגרביטציה g
 

MrsNoOne

New member
הממ פשוט.

במקרה שלך F=W M=M A=G פחות או יותר.. בשביל שתביני את העניין... הנוסחה F=ma היא פשוט נוסחה שחלה גם על עוד דברים...
 

MrsNoOne

New member
לגבי השאלה עם הסלעים.

לא, לא צדקו, כי על הירח g הוא לא 10. (בעניין הזה את דווקא כן יכולה להעזר בהעברה ל F=ma ממקודם) אני לא יודעת מה הg של הירח אבל זה אמור להיות נתון לך ולפי זה תעני על השאר...
 

Q1queen1Q

New member
תשובות לשאלות שלא נענו

3. צבע האור שנפלט מהזיקוקים: אדום-כתום. טמפ': 800 מעלות צלזיוס 4. מכיוון שהשלג לבן הוא מחזיר את כל הקרינה (האור) הפוגעת בו וכתוצאה מכך הגולש מסונוור. 5. א. הטמפ' קובעת את הצבע של האור הנפלט ממקור אור לוהט. אדום (800 מעלות)->כתום->צהוב->כחול->לבן (לוהט) ב. סוג הגז קובע את הצבע של האור הנפלט ממקור אור המבוסס על מעבר של זרם חשמלי דרך גז. 6. לפי תשובה לשאלה 5, הטמפ' על פני כוכב שפולט אור אדום נמוכה מהטמפ' על פני כוכב שפולט אור לבן. מדובר במקרה בלימודי אופטיקה גיאומטרית? בהצלחה!
 
Q1queen1Q תודה לך!

תודה על התשובות. כן, מדובר בלימודי אופטיקה גיאומטרית, בכל הקשור לאור וראייה, מקורות אור ומחזירי אור, שימוש במכשירים אופטים. הספר בו אנו לומדים הוא "מודלים של האור". ושוב, תודה על התשובות. יום טוב :]
 
למעלה