כמה שאלות בקשר לבני בן שנה

כמה שאלות בקשר לבני בן שנה

הי יעל, רציתי לשאול כמה שאלות: 1. מה המשמעות של ה"להרוס" את המגדל לאחר שבונים אותו? ומה המשמעות שאני אעשה זאת והוא יבין? 2. בני משחיל טבעות, מוציא צורות מתבנית, מתופף ומנגן על קסילופון אבל בעיקר נהנה לעמוד ולהגיע ממקום למקום (התחלה של הליכה). השאלה שלי היא כמה זמן הוא אמור להיות מרוכז במשחק? כי מה שקורה הוא שהוא משחק איזה רבע שעה ואז חייב לקום ולעמוד ולנסות את כישורי ההליכה שלו (שיטוט). האם זה נורמאלי? הילה
 
אה..ועוד שאלה לגבי חפץ מעבר

רציתי לשאול עוד שאלה קטנה - לבני אין חפץ מעבר. מה החשיבות ואולי כדאי שנרגיל אותו?
 

יעל כץ

New member
בן שנה - כמה תשובות

1. לגבי 'להרוס מגדל' - בגיל הזה ילדים בדר"כ לא יכולים לבנות מגדל, מבחינת השליטה המוטורית הם יכולים... להרוס! ההריסה מספקת להם תחושה של כוח. יכולת להשפיע. הנה, במחי יד הם הורסים את המגדל הגבוה...בנוסף זה מספק להם הנאה מלראות כיצד המגדל מתמוטט, ושוב בונים אותו - ושוב הוא מתמוטט. יש כאן שינוי צורה. קוביות בודדות שהופכות למגדל ושוב הן חוזרות להיות קוביות בודדות. כלומר יש כאן שינוי צורה.יכולת ההפיכות הזו מרתקת את הילדים. בנוסף, בדר"כ פעולה זו מלווה ברעש של נפילת הקוביות. בקיצור - הרבה אקשן, ולא לשכוח שיש כאן אינטראקציה הורה-ילד, 2. רבע שעה של ריכוז זה יפה מאד לגיל שנה. 3. חפץ מעבר - לא כל התינוקות מאמצים חפץ מעבר. החשיבות שלו בכך שהוא יכול לספק להם משהו שמרגיע אותם בזמני מצוקה או פרידה מאמא (למשל, הליכה לישון). אי אפשר להרגיל לחפץ מעבר. אפשר לשים בובה כלשהי במיטה ולקוות שהוא יאמץ אותה, אבל זה יכול להיות פינה של חיתול או שמיכה, בקבוק, מוצץ או משהו אחר שהוא מאמץ 'מסיבותיו' הוא.
 
למעלה