כמה שאלות בקשר לצליאק

Almost me

New member
כמה שאלות בקשר לצליאק

מה הנוהל במקרה שיש חשש לצליאק? כמה זמן צריך לחכות עד שעושים בדיקות בפועל (בנתיים הכניסו אותנו לכלכלה שונה)? מה הקשר בין הנקה לצליאק? (קראתי באתר של חולי הצליאק שהנקה היא אחד מהפקטורים רק לא מפורט איזה פקטור)
 
שאלות על צליאק

אניו מעט מבולבל- צליאק עושים ללא כל דיאטה מיחדת- חייבים קודם כל להגיע לאבחנה מסודרת האבחנה כוללת סדרה של בדיקות דם ואם הן חיוביות יש לעשות ביופסיה לשלול צליאק על ידי ביצוע גסטרוסקופיה כל הצעה להתחיל דיאטה ללא ביופסיה ורק על סמך בדיקות דם אינה עומדת בקריטריונים של שנת 2002- 2003. בעבר דרשנו 3 ביופסיות- כיום ביופסיה אחת- בעתיד אולי נעשה אבחנה וטיפול ללא ביופסיה- אבל בשלב זה- עם הסמנים הנוכחיים- ועם ההשלכןת (מחיר הדיאטה, אי הגיוס לצהל) אני ממליץ בחום על אבחון מלא ובטח לא על דיאטה אני בעצמי דוד ורופא ילדים ומעולם לא הייתי הרופא המטפל של האחינים שלי- רופא ילדים צריך להיות רופא ילדים (וזה בהקשר לעובדה שדודה שלו היא רופאת הילדים שלו) אנחנו ממליצים במשפחות שלהן ילד או ילדים עם צליאק לא לחשוף לגלוטן לפני גיל שנה בהצלחה ושוב- אם תרצו גסטרואנטרולוג- אשמח להציע מכישורי
 

Almost me

New member
אנחנו בחיפושים

טרם עשינו בדיקות כי לכאורה אין סימנים הנראים לעין מלבד חוסר תיאבון משווע. מה שכן, החלטנו לנסות לשנות קצת את התפריט על מנת לראות האם יש איזשהו שינוי בתיאבון. מכיוון שהילד בן כמעט שש הנקה כבר מזמן היא לא חלק ממנו:). אף אחד מילדי לא נחשף לגלוטן לפני גיל שמונה חודשים, אין במשפחה מקרים של צליאק כך שזה "גישוש באפלה" לגבי הנקה, זו היתה שאלה שהתעוררה בי מכיוון שקראתי באתר של הארגון לצליאק על "קשר בין הנקה לצליאק" אולם לא היה כתוב מה הקשר.
 
למעלה