כמה שאלות כלליות למדי, אשמח לקבל עזרה וייעוץ
היי, קוראים לי שני, קצת חדשה פה, מנגנת ושרה וישנם כמה דברים שהייתי רוצה לשאול ולהתייעץ עמכם, בתקווה שתענו ותעזרו . לפני הכל, הדבר קצת מעורפל לי.. לא בדקתי עוד שום דבר, אבל עדיין נורא חשוב לי לגבש דעה וכו'.. האם אתם מאמינים שבשביל ללמוד עריכה ויצירת פסקול וכל הדברים שמסביב (עיבוד ממוחשב, עריכה הלחנה פסקול לסרטים וכדומה) באוניבסרסיטה או בכל מסגרת אחרת דורשת 5 יחידות תיאוריה ? האם הדבר דורש ידע מעשי(נגינה וכו')? עוד דבר, באשר להלחנה, האם זה נכון, או יותר נכון לשאול את השאלה בדרך אחרת.. אני מאמינה, ששיר, יצירה,פואמה, בנויה ממספר דברים מאוד פשוטים. ז"א, האקורדים,האופן,האלתור והליווי. הרי כל שיר לפי התפיסה שלי נכתב (אם נכתב בצורה זו, בצורה אחרת או בגדול ככה, זה לא משנה) כשלל מילים שבתחילתם נבחר סולם אקורדים ואופי, ועל זה האילתור זרם ונוצר לו שיר. אני מתכוונת, ישנם חוקים מאוד ברורים למוזיקה, מה שנותן לך יד חופשית בדבר, אבל עם זאת יד כבולה מאוד, אך בצדק. הרי יש דברים שפשוט "אסור" לעשות, פשוט שלא ישמעו טוב, חיבור לא טוב, וישנם הדברים שמתלבשים במדוייק, דברים שמתאימים, דברים ש"נועדו" להיות שם. זה כמו שליצירת מתח הדיסוננס (7,9 וכו') יקח לרוב חלק קודר גותי ומסתורי יותר, שהייה תהיה לפי האקורד השוהה, וכמובן יש את המג'ורי והמינורי שניתנים בכל זאת למשחק. אז בעצם, האם כל מה שאמרתי נכון? האם הלחנה באמת סובבת סביב זה? אני מודעת לחלק בו יש אומן שמתחיל דרכו בX ויש אחר שבY, אבל בסופו של דבר מגיעים לאותה התשלובת. או שזה מתחיל מווקאל, או שזה מתחיל מסולו, ממעבר, מאקורד, מגוון.. האם הלחנה היא לא דבר מסובך כל כך כמו שזה נשמע, ורוב החלקים בנויים על פי חוקים ברורים? בנוסף, האם מה שהופך להיט ללהיט הוא המעבר בין הבית לפזמון, ז"א, ככל שהפזמון יהיה יותר חדשני ומרענן ? שתהיה לו את ה'פריחה'? בעצם, את 'המעוף' של השיר? למרות שזה קצת לא נכון להגיד, כי יש עוד שלל דברים שעושים את השיר למשהו טוב. תודה רבה על ההתיחסות, יום טוב לכם! שני
היי, קוראים לי שני, קצת חדשה פה, מנגנת ושרה וישנם כמה דברים שהייתי רוצה לשאול ולהתייעץ עמכם, בתקווה שתענו ותעזרו . לפני הכל, הדבר קצת מעורפל לי.. לא בדקתי עוד שום דבר, אבל עדיין נורא חשוב לי לגבש דעה וכו'.. האם אתם מאמינים שבשביל ללמוד עריכה ויצירת פסקול וכל הדברים שמסביב (עיבוד ממוחשב, עריכה הלחנה פסקול לסרטים וכדומה) באוניבסרסיטה או בכל מסגרת אחרת דורשת 5 יחידות תיאוריה ? האם הדבר דורש ידע מעשי(נגינה וכו')? עוד דבר, באשר להלחנה, האם זה נכון, או יותר נכון לשאול את השאלה בדרך אחרת.. אני מאמינה, ששיר, יצירה,פואמה, בנויה ממספר דברים מאוד פשוטים. ז"א, האקורדים,האופן,האלתור והליווי. הרי כל שיר לפי התפיסה שלי נכתב (אם נכתב בצורה זו, בצורה אחרת או בגדול ככה, זה לא משנה) כשלל מילים שבתחילתם נבחר סולם אקורדים ואופי, ועל זה האילתור זרם ונוצר לו שיר. אני מתכוונת, ישנם חוקים מאוד ברורים למוזיקה, מה שנותן לך יד חופשית בדבר, אבל עם זאת יד כבולה מאוד, אך בצדק. הרי יש דברים שפשוט "אסור" לעשות, פשוט שלא ישמעו טוב, חיבור לא טוב, וישנם הדברים שמתלבשים במדוייק, דברים שמתאימים, דברים ש"נועדו" להיות שם. זה כמו שליצירת מתח הדיסוננס (7,9 וכו') יקח לרוב חלק קודר גותי ומסתורי יותר, שהייה תהיה לפי האקורד השוהה, וכמובן יש את המג'ורי והמינורי שניתנים בכל זאת למשחק. אז בעצם, האם כל מה שאמרתי נכון? האם הלחנה באמת סובבת סביב זה? אני מודעת לחלק בו יש אומן שמתחיל דרכו בX ויש אחר שבY, אבל בסופו של דבר מגיעים לאותה התשלובת. או שזה מתחיל מווקאל, או שזה מתחיל מסולו, ממעבר, מאקורד, מגוון.. האם הלחנה היא לא דבר מסובך כל כך כמו שזה נשמע, ורוב החלקים בנויים על פי חוקים ברורים? בנוסף, האם מה שהופך להיט ללהיט הוא המעבר בין הבית לפזמון, ז"א, ככל שהפזמון יהיה יותר חדשני ומרענן ? שתהיה לו את ה'פריחה'? בעצם, את 'המעוף' של השיר? למרות שזה קצת לא נכון להגיד, כי יש עוד שלל דברים שעושים את השיר למשהו טוב. תודה רבה על ההתיחסות, יום טוב לכם! שני