כמה שאלות לגבי בקשת חשבונית ממוכרים באי ביי

EL210

New member
כמה שאלות לגבי בקשת חשבונית ממוכרים באי ביי

היי,
קניתי אתמול שני מוצרים ממוכרים שונים מגרמניה, עם אחד מהם דיברתי וסגרנו על דמי משלוח. כיוון שלא מוצג דמי המשלוח לישראל אז עשיתי את הפרוצדורה ושלחתי לו בקשה לחשבונית (request total). עבר יום ועדיין לא קיבלתי את החשבונית.
את המוכר השני אני מכיר ואני יודע כמה יעלה המשלוח, גם לו שלחתי בקשה לחשבונית נכונה, אך גם ממנו לא קיבלתי חשבונית עדיין.
לשניהם שלחתי שוב בקשה, אך מכיוון שאני לא רוצה להיות נודניק, אני מעדיף לברר כמה דברים:
1. בפעמים הקודמות ששלחתי בקשה לחשבונית קיבלתי אותה בפחות משעה, אפילו כמה דקות אחרי. המוכר הראשון היה איתי בקשר רציף אז אני מתאר לעצמי שזה לוקח קצת זמן (גם כתוב שזה עלול לקחת יום או יומיים). השאלה שלי היא במה זה תלוי מלבד המוכר עצמו.
2. שמתי לב שבדף המוצר מופיע שקניתי את המוצר עצמו, למרות שלא שילמתי עליו למעשה. למקרה הכי גרוע- האם יש דרך לבטל את ה"קנייה" בלי ליצור קשר עם המוכרים או עם אי ביי?

תודה על העזרה.
 

Amiram_e

New member
אתה מדבר על חשבונית פרופורמה (לפני תשלום)

זה תלוי במוכר.
האם קנית במכירה פומבית?
למוכר יש אופציה להגדיר תשלום מידיי.
לא ניתן לבטל עסקה בלי בקשה ואישור מהמוכר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, הוא מדבר על חשבונית, כלומר חשבונית עסקה, לתשלום.

(חשבונית פרו פורמה היא משהו קצת שונה). המכירה כבר בוצעה; הוא ממתין לחשבונית מהמוכר כדי שיוכל לשלם עבורה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם המוכר לא הגדיר מראש, הוא מגדיר בדיעבד, ידנית, בזמנו הפנוי

ולכן מהירות התגובה שלו תלויה רק בו – מתי הבקשה שלך תופסת אותו ואם הוא כבר בירר מה סכום המשלוח. מכיוון שכבר התחייבת לרכישה, רק המוכר יכול לבטל אותה... זו בעיה שאיביי מאפשרת להגיע למצב כזה מלכתחילה, אבל זו הפלטפורמה.
 
למעלה