כמה שאלות לסי

כמה שאלות לסי

טינה היקרה אני יודע שהפורום הזה הוא מקדש לך ולאוהבייך. אין לי שום בעיה עם זה (מחוץ לעובדה שאתם כולכם מרבים בשגיאות כתיב איומות, במיוחד את) , לזמרת יש מעריצים שזכותם לסגוד לה ככל העולה על רוחם, הרי הפורם הזה קיים לשם המטרה הזאת. אבל בכל זאת, לאור מתקפת יחסי הציבור שנערכים לכבוד האוסף שלך (מזל טוב ובהצלחה! באמת...), אני מרשה לעצמי לשאול אותך כמה שאלות שמנקרות במוחי וכולי תקוה שלא תתעלמי מהן ושמיכל ,מנהלת הפורום המסורה , לא תמהר למחוק בחמת זעם. הרשי לי להזכיר לך ולכולנו שביקורת היא דבר לגיטימי ומפרה. 1) ראיתי אותך מופיעה בתכנית ´ריח מנטה´ שצולמה בעמק יזראל. צרם לי מאד שאת עדיין משתמשת באותם פלייבקים בני 15 שנה , לשירים כמו ´גיבור גדול´ ו´לא עובדת בשביל אף אחד´. האם כאחת שמחשיבה את עצמה כרוקיסטית זה לא נלעג בעינייך שאת מופיעה עם פלייבק בכלל ולא live כמתבקש מרוקר אמיתי? ואם פלייבקים מדוע לא לעדכן אותם? הרי חלק ממהותו של הרוק היא שינוי בלתי פוסק של אופנות וסאונדים. וזה מוביל אותי לשאלה השניה- 2) יש תחושה שאת כבר הרבה זמן ממחזרת ללא לאות את החומרים הישנים שלך, בעיקר משני אלבומייך הראשונים , בעיקר בתכניות טלויזיה שבהן את לא ממעטת להופיע... איזו תחושה את חושבת שאת יוצרת אצל הקהל הרחב, האם זה לא ממצב אותך כ´מי שהיתה´? יתר על כן, אצלי ,בתור מי שהעריך אותך מאד בתחילת דרכך והיה מתמכר לרקוד עם שירייך בדיסקוטק של קיבוצניקים אי שם בשנות השמונים, גואה הרגשה כאילו את רותמת את השירים המאד נוקבים הללו –שירים בעלי מסרים פוליטיים מובהקים, פמניסטיים מובהקים ,חברתיים במובהק- לצרכיה של מכונת הרייטינג שלטעמי השתעבדה למכונת המלחמה, המורל , והתעמולה שלנו, בתכניות כגון ´לא נפסיק לשיר´ או תכניתו של יוני רועה. התכניות הללו ,לעניות דעתי, גם לוקחות את הרוק הישראלי והופכות אותו לחלק מהמיש-מש הכללי של ´לשמוח בכוח´ ,כלומר מבטלות את ייחודו ואת זהותו כאחד שמעז לעמוד מחוץ למדורת השבט ולהאיר אותה באור פחות מחמיא. להזכירך, את הית פעם לפיד מאד אמיץ של הרוק הישראלי, וחלוצה בתחום הרוק הנשי הפמניסטי. האם כשאת מופיעה עם האחים אסנר את עדיין רואה את עצמך כחלק מאותו רוק ישראלי, האם לא חצית מזמן את הקוים? (שוב, מה שמוביל אותי לשאלה הבאה-) 3)קראתי בעניין את ההתארחות שלך בפורום רוק ישראלי של תפוז ולטעמי תשובתך לשאלה מדוע את לא מבצעת את ´יורים ובוכים´ היא מתחמקת ומעליבה. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שמדובר בשיר מחאה מאד ספציפי (וגם מאד אקטואלי גם היום ,לצערנו) על התנהגותנו בשטחים. אולי תעני לי ולמעריציך הקנאים בכנות: שינית את דעותייך הפוליטיות? או אולי גרוע מכך ,פשוט התקרנפת ואת מנסה היום להסיר את ה´כתם השמלני´ שדבק בך משיקולי פרנסה ורייטינג? ואפרופו, זה לא חורה לך ,כרוקיסטית, לפרסם טונה שכידוע הדייג האגרסיבי שלה הוא גורם ראשון במעלה להרג אכזרי של דולפינים? ולסיום ,אני מבקש מכל אנשי הפורום להפנים את זה ששאלות ביקורתיות לא מעידות על שנאה בהכרח. כל מה שכתבתי ושאלתי לא גורע מהערכתי הכנה לטינה שלכם כאחת שמקומה שמור לה בפנתיאון של הרוק הישראלי. אני גם מאד מעריך את חריצותה ומקצועיותה ובמיוחד את העובדה שהיא משתתפת אתכם כאן בפורום כשווה בין שווים.
 

ט י נ ה

New member
פול סקולס היקר

קודם כל ברוך הבא ואחלה שכתבת לי ,אם יהיו לי שגיאות כתיב זה בעיקר כי אני לא ישנה מי ישוע כמה בעשוריים האחרונים וממהרת לי לטיסה לאילת להופעה .טיסה ממנה אני רועדת כמובן מפחד בשל הרוחות אבל... יהיה בסדר. תשמע ,זה מאוד מענין הענין הזה של תוכניות הטלוויזיה ומה שהן דורשות או מקבלות מאיתנו. בא נמנה בכמה תוכניות באמת אפשר לשיר שירים שלא נשמעו המון זמן כמו ציפור לבנה או זמן אחר ..ועוד רבים ? בקושי תוכנית אחת והאמת אין לך מושג כמה זה מתסכל כאומן לקבל כל פעם את אותו צלצול טלפון מאיזה תחקירנית ששואלת אם אבצע את גיבור גדול או לא עובדת בשביל אף אחד ומדגישה כמובן שאין תקציב ללקהקה והאם בבקשה אוכל להביא פלייבק מוסיקלי אז נכון יש באותו הרגע שתי אפשרויות ואני בוחרת בזו של לעשות ולא בזו של להישאר בבית ,אבל לרגע אל תחשוב שזה קל לי. ריח מנטה למשל אם כבר אנו דנים זה היתה תוכנית שהוקדשה לשיריו של גביריאלוב ולהקתו ובתור בונוס החליטו לתת פתיח שלי שהפך לכמעט חצי שעה ,מה אגיד לך צריך לדעת לזרום לגבי עידכון הפלייבקים יש משהו בדברייך אלא שמעולם לא לקחתי לי כפרויקט עידכון פלייבק כאשר בכמעט אך ורק בטלוויזיה מאלצים אותנו האומנים להשתמש בהם .במידה ותגלגל ותשחק אותה באחת מן ההופעות הקרובות תשמח לגלות שאני מבצעת את כל שירי מכל האלבומים וכמובן עם להקה ( כיאה לרוקרים כמו שציינת ) אגב פרט מענין יהיה לשאול אם כי איני יודעת במה אתה עוסק האם אתה מעדכן את עבודתך מדי חודש חודשיים שנה שנתיים ? לאחר מחשבה לעיתים אני מגלה שדברים טובים לא חייבים להתעדכן אלא הם פשוט אוחזים את הזמן ובכלל לגבי משיכת האש שאני גורפת מפעם לפעם זוהי מנת חלקם של האמיצים ואני מודה לאלוהים על התכונה הזו על יורים בוכוים היטיב לענות לך בחור מהפורום ועל השאר רק אומר שבאמת מכל הלב זוהי ביקורת בונה וכשיהיה לכולנו קצת יותר כסף בכיס ניסע ללונדון ונעדכן את גיבור גדול...
 
אכן במומי פסלתי

הנה, הערתי על שגיאות הכתיב ובעצמי כתבתי "עמק יזראל"...צ"ל עמק יזרעל כמובן.אני חולק לעצמי כאפה קטנה וממשיך. אולי לא חייבים להענות לכל פניה של תכנית טלויזיה. מהכרותי עם המערכת הזאת הגעתי מזמן למסקנה שמגיע איזה שלב שאתה עובד בשבילם ולא הם בשבילך. להזכירכם- אנחנו לא עובדים בשביל אף אחד, לא כך?לא כל תכנית טלויזיה שנופיע בה תפעל לטובתנו בהכרח. אפשר להוריד לפעמים מינונים ולא להישלף לפקודתם כל פעם. אני מאמין שצריך לעמוד על העקרון שאמן מופיע ב"חי" בלבד, בעיקר שדברים אמורים ברוקנ´רול. רוקנ´רול צריך להיות חי, זה אלמנטרי ווטסון יקירי. אני מעדכן ומתעדכן כל הזמן בתחום עיסוקי. העולם הוא מאד דינמי. זאת אני עושה כמובן מבלי לאבד ולטשטש את זהותי וערכי. אני יודע עד כמה קשה לשמור על צלם דמותך בעיקר בג´ונגל הזה שנקרא שואוביז, לכן אני חוזר ומדגיש שקודם כל אני רוכש הערכה לך ולהתנהלות שלך. לאילת אני מעדיף להגיע על הקרקע, לא אוהב לטוס.שיהיה בהצלחה.
 
תשובות (בלתי רשמיות)

1. ציטוט: ואם פלייבקים מדוע לא לעדכן אותם? הרי חלק ממהותו של הרוק היא שינוי בלתי פוסק של אופנות וסאונדים א. לא הכל אפשר לעדכן כל הזמן. ב. חלק מהפלייבקים שציינת אכן עודכנו. ג. הצד השני של האוסף פותח בגראפיטי ת"א 89. האזן לשינוי הרב, ועמוד על כך שלזמרת יש אומץ לבצע שיר ישן, ולשדרג אותו לאיכויות של היום. 2. סי לא חצתה את הקווים. היא נולדה שם. זה שהיא מפגינה גם את הצד השני שהוא למעשה המקורי, לא מבטל את הדמות שבה פרצה לתודעת הקהל. אם רצית גיוון, קיבלת אותו: גם למדונה היתה זכות לעבד מחדש את אמריקאן פאי. ותאמין לי, תכניות כשל יוני רועה האמריקאיות הן מחמיאות יותר. וזה בדיוק מה שהיא אומרת כל הזמן: אני פועלת קטנה. 3. יורים ובוכים השיר נכתב בתקופה אחרת. אי אפשר לדון בו כל היום, אם כי גם כעת הוא רלוונטי. חשבת על זה שב-Play Lists הוא לא מופיע במקום הראשון? מלבד זאת, השיר מופיע בדיסק הראשון של אלבום האוסף. אך אם היו שירים רבים כאלה באלבום זה, האם לא היית קורא לזה שוב מיחזור? ואם כבר העלית את הנקודה, אני בטוח שהאזנת לגראפיטי ת"א 89 בגירסה המעודכנת המופיע באלבום. וזה עונה הדגש| בדיוק לשאלתך - מסרים אמיצים ובגירסה מעודכנת, כיאה לרוקרית אמיתית. וכעת להערה אישית: בכל מה שכתבת אין פגיעה, כי מלבד הבנה בנושא המדובר, גילית הגינות בכתיבתך. אם אתה מוצא שיש מקום שסי תפיק מוסיקה רוקית, זה הזמן וזה המקום להעלות אותו. לשם כך קיים הפורום. עודד אותך לכך, דרבן אותה. שחק אותה. גלגל אותה. גם אם בחרת לכתוב בעמק יזראל, וזאת לאחר שהערת על שגיאות הכתיב שמאפיינות את משתתפי פורם זה...
 
למעלה