כמה שאלות מבחינת מתכונת.
מקווה שזה המקום הנכון . בקשר לחוק וחברה במקרא: שאלו אותי איך יודעים (או מדוע) שאלה אשר לא מגוייסים למלחמת רשות, לא מגוייסים מטעמים הומאניים. (דברים כ') אני כתבתי שזה מפני שהם התחילו משהו ולא סיימו (בנו בית ולא ישבו בו, נטעו כרם ולא השתמשו בפירותיו וכו...) וכדי שלא תהיה אפשרות שהם יאבדו אותם בלי שיצא להם להנות ולהשתמש בהם (לדוגמא ימותו, או מישהו יקח את האשה שלהם). מה שלא כתבתי הוא שיש העדפה ברורה לחקלאות משפחה וכו, על יציאה למלחמת רשות. האם בכל זאת יקבלו את התשובה שלי, ויתנו לי את מלוא הנקודות? שאלה נוספת היא שנתנו קטע שבו כתוב להשמיד את כל העצים (חוקי מלחמה) ואז קטע מהתנך (גם דברים כ' נראה לי) שאומר שיש להשמיד עצים אבל לא עצי פרי ושאלו מה מהות החוק על פי ההבדלים, ואני כתבתי שחל איסור להרוס עצי פרי, כי יכול להיות שתצטרך להשתמש בהם בעתיד, וזו תהיה מן סטירה בפרצוף כאשר תשתמש/השתמשת בפירותיהם ועכשיו אתה משמיד אותם. חוץ מזה כתבתי שאפשר להשמיד עצים ללא פירות כדי להשתמש לצורכיך (צורכי מצור וכו) מה שלא כתבתי-שהעץ לא יכול להגן על עצמו, והוא לא כמו האדם (ראיתי את זה בחוברת מיקוד), אבל לא בטוח שצריך לכתוב את זה, נכון?" אחרת למה מותר להשמיד עצים בלי פירות? הרי גם הם חסרי אונים. השאלה האחרונה השאלה האחרונה היא 2 דברים דומים בבריאת המאורות בתהילים ק"ד, ובבראשית א, ומה מעמדו של האדם בכל אחד מהם. ההבדל שכתבתי הוא שבתהילים לא מסופר על בריאת הכוכבים, ובבראשית כן, והדומים כתבתי לדעתי נכון (זה היה די ברור) האם נכון? והאם מעמדו של האדםם שונה בין השניים בכך, שבתהילים ק"ד האדם צריך לעבוד-מבוקר עד ערב, ובבראשית האדם לא צריך לעבוד והכל מוכן בשבילו, וגם האדם בתהילים ק"ד היה קיים לפני בריאת המאורות, מה שאומר שהעולם לא נוצר בשבילו. (ובבראשית האדם נוצר אחרון.) מצטער על המגילה, ותודה ענקית מראש!!! בעיקרון אלה 3 השאלות שלי. מקווה שתענו לי.,
מקווה שזה המקום הנכון . בקשר לחוק וחברה במקרא: שאלו אותי איך יודעים (או מדוע) שאלה אשר לא מגוייסים למלחמת רשות, לא מגוייסים מטעמים הומאניים. (דברים כ') אני כתבתי שזה מפני שהם התחילו משהו ולא סיימו (בנו בית ולא ישבו בו, נטעו כרם ולא השתמשו בפירותיו וכו...) וכדי שלא תהיה אפשרות שהם יאבדו אותם בלי שיצא להם להנות ולהשתמש בהם (לדוגמא ימותו, או מישהו יקח את האשה שלהם). מה שלא כתבתי הוא שיש העדפה ברורה לחקלאות משפחה וכו, על יציאה למלחמת רשות. האם בכל זאת יקבלו את התשובה שלי, ויתנו לי את מלוא הנקודות? שאלה נוספת היא שנתנו קטע שבו כתוב להשמיד את כל העצים (חוקי מלחמה) ואז קטע מהתנך (גם דברים כ' נראה לי) שאומר שיש להשמיד עצים אבל לא עצי פרי ושאלו מה מהות החוק על פי ההבדלים, ואני כתבתי שחל איסור להרוס עצי פרי, כי יכול להיות שתצטרך להשתמש בהם בעתיד, וזו תהיה מן סטירה בפרצוף כאשר תשתמש/השתמשת בפירותיהם ועכשיו אתה משמיד אותם. חוץ מזה כתבתי שאפשר להשמיד עצים ללא פירות כדי להשתמש לצורכיך (צורכי מצור וכו) מה שלא כתבתי-שהעץ לא יכול להגן על עצמו, והוא לא כמו האדם (ראיתי את זה בחוברת מיקוד), אבל לא בטוח שצריך לכתוב את זה, נכון?" אחרת למה מותר להשמיד עצים בלי פירות? הרי גם הם חסרי אונים. השאלה האחרונה השאלה האחרונה היא 2 דברים דומים בבריאת המאורות בתהילים ק"ד, ובבראשית א, ומה מעמדו של האדם בכל אחד מהם. ההבדל שכתבתי הוא שבתהילים לא מסופר על בריאת הכוכבים, ובבראשית כן, והדומים כתבתי לדעתי נכון (זה היה די ברור) האם נכון? והאם מעמדו של האדםם שונה בין השניים בכך, שבתהילים ק"ד האדם צריך לעבוד-מבוקר עד ערב, ובבראשית האדם לא צריך לעבוד והכל מוכן בשבילו, וגם האדם בתהילים ק"ד היה קיים לפני בריאת המאורות, מה שאומר שהעולם לא נוצר בשבילו. (ובבראשית האדם נוצר אחרון.) מצטער על המגילה, ותודה ענקית מראש!!! בעיקרון אלה 3 השאלות שלי. מקווה שתענו לי.,