ואני ת=לתומי הנחתי שמדובר בדיון על המגילה...
ולא על המדרשים שלה. בכל מקרה תשובות להערותיך: 1. אין שום מקום ליהוה שהוא אל שמי מקומי בפרס שאלילה הוא אהורה מאזדה (לא קשור לרכב היפני), אם המגילה כוננה לדברי הימים של מלכי פרס ומדי, אין מקום להשמיע את שמו של האל העברי. אני לא רואה את ההתייחסות לכנסת גדולה כמשמעותית, היות ולפי אותה הערכה, מרדכי היהודי היה אחד מראשיה... 2. אם אין מוקדם ומאוחר, הרי שהדיון בטל מעיקרו. אם נזהה את אחשוורוש עם אתראקסרקסס השני (ששלט 3 דורות אחריו), נראה שזה יותר הגיוני. 3. בתקופת הרווקות שלי, אני לא זוכר שהיה ממש אכפת לי איך קוראים לה, לא כל שכן מי אבא ואמא שלה. תחשוב על מלך פרסי שמחזיק כמה כאלה לשעת הצורך (תרתי משמע). באמת אכפת לו? הרי הסריסים בוחרים את המיועדת. 4. הבאתי את הציטוט: וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה, בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה הָרְגוּ הַיְּהוּדִים וְאַבֵּד חֲמֵשׁ מֵאוֹת אִישׁ וְאֵת עֲשֶׂרֶת בְּנֵי-הָמָן--בִּשְׁאָר מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ, מֶה עָשׂוּ; וּמַה-שְּׁאֵלָתֵךְ וְיִנָּתֵן לָךְ, וּמַה-בַּקָּשָׁתֵךְ עוֹד וְתֵעָשׂ. וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר, אִם-עַל-הַמֶּלֶךְ טוֹב--יִנָּתֵן גַּם-מָחָר לַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בְּשׁוּשָׁן, לַעֲשׂוֹת כְּדָת הַיּוֹם; וְאֵת עֲשֶׂרֶת בְּנֵי-הָמָן, יִתְלוּ עַל-הָעֵץ. וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְהֵעָשׂוֹת כֵּן, וַתִּנָּתֵן דָּת בְּשׁוּשָׁן; וְאֵת עֲשֶׂרֶת בְּנֵי-הָמָן, תָּלוּ. אם אתה מוריד את הפסיק מילה קודם, אין שום בעיה. הוא מתעניין.בִּשְׁאָר מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ מֶה עָשׂוּ? חז"ל אינם חזות הכל. קרא לבד והסק מסקנות לבד. פתיחות שכלית וקצת ביקורתיות לא הזיקה לאף אחד.