כמה שאלות על boxit ועל USPS first class

Arrowhead

New member
כמה שאלות על boxit ועל USPS first class

הדואר בזמן האחרון הפך לפשוט מכה, לא מספיק שלחבילות לוקח חודשים להגיע כי הן נתקעות במיון בארץ אז במקרה הספציפי שלי ה-SMS בדבר דבר דואר מגיע למספר לא שלי וחרף העובדה שעדכנתי את הדואר במספר שלי כבר מספר פעמים אחרי פרק זמן שהכל עובד המספר שלי שוב "מתאפס" ואני לא מקבל הודעות מה שגורם לחבילות שגם ככה מגיעות באיחור לחזור לשולח.

שמעתי על שירות boxit שאמור לפחות על הנייר לפתור לפתור את 2 הבעיות האלה. הבנתי שהשירות מופעל על ידי פלינג קרגו שהם חברת בת של DHL והנציגים שלהם בארץ.

ברגע שהחבילה מגיע לארץ לכתובת של boxit, מי עושה את המיון והחשרור מהמכס? האם במקרה שהחבילה עוצרת לבדיקה פרטנית אפשר לצפות לעמלות שאני משלם כשאני משתמש בשירות של DHL?

שאלה נוספת לגבי USPS first class האם השירות כולל מספר מעקב ועד כמה הוא אמין?
 

אבי לב50

New member
בקשר ל-USPS first class

קבלתי השבוע שני משלוחים שנשלחו בשרות הזה מארה''ב לפני שבועיים ושבועיים וחצי, בהתאמה.
המעקב עבד כמו שעון ואפילו על אחת החבילות שיצאה מעיר שאין ממנה טיסות לארץ ידעתי שנחתה נחיתת ביניים בפולין שלשם המטוס טס מאותה העיר ומוורשה החבילה המשיכה לנתב''ג.
התהליך עד פה לקח כשבוע והשאר פה בארץ.
בהתחשב בעיכובים האחרים אני חושב שזה היה סביר בהחלט.
 

אבי לב50

New member
בקשר ל-Boxit

אין לי מושג איך ואם זה עובד במשלוחים מחו''ל, אבל בארץ כבר רכשתי רכישות רבות שהגיעו בשרות זה לסניף סופרפארם הקרוב לביתי ומשם אספתי את המשלוחים.

תמתין שיענה מישהו עם ניסיון לרכישות מחו''ל, אם זה קיים.
 

Arrowhead

New member
דיברתי עם התמיכה שלהם

כרגע הם סך הכל מחסן לוגיסטי עם לוקרים ברחבי הארץ.
משמע הזמנה דרך דואר אוויר תעבור טיפול של דואר ישראל ומשלוח עם DHL ישוחרר על ידי DHL הם סך הכל מספקים לוקר ממנו ניתן לאסוף את החבילה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כדי שבדואר ישלחו מסרון המספר הסלולרי צריך להופיע על החבילה

כך הוסבר לי בסניף ומאז שדאגתי לכתוב את המספר כחלק אינטגרלי מהכתובת הוא תמיד מופיע וכמעט אין לי בעיות (למעט מקרים שבהם הוא הודפס מטושטש / לא קריא ואז שלחו לי פתק).

אין לי מושג מה בוקסיט מציעים כשירות "תיבת דואר" קבועה, אבל יש להם אתר ושירות לקוחות, בדוק שם ופנה אליהם. באופן אישי לא הייתי משתמשת בהם כי השירות לא זול, אבל איש איש ושיקוליו.

USPS first class כולל מעקב (הן בארה"ב והן בישראל). אמין במידה רגילה; הוא תלוי בדואר שם ובדואר כאן, לטוב ולרע. בד"כ אין בעיות מיוחדות, אבל אין רשות דואר שלא מאבדת בכלל חבילות. תמיד יש אובדן באחוז מסוים (קטן ככל שיהיה).

באופן אישי USPS כבר איבדו לי חבילה שנשלחה שם (הזמנתי בתוך ארה"ב) וחבילה שנשלחה מכאן (באקו פוסט) הגיעה אחרי תלאות מרובות לסניף הדואר המקומי ומשם אבדו עקבותיה. כשדיברתי עם הסניף שם נאמר לי שהיא הוחזרה לשולח, אבל לא הגיעה אליי עד עצם היום הזה (כבר למעלה משנה) וגם בירור של דואר ישראל לא העלה דבר.

מנגד יש לי חברה ששלחה לאמזון ארה"ב סלולרי תקול (שהזמינה מהם) באמצעות חברת בלדרות כלשהי (לא זוכרת אם EMS או UPS או משהו אחר) והוא הגיע עד לשם ואז אמזון הצליחו לאבד את החבילה או משהו כזה... ללמדך שגם הגדולים ביותר מפשלים (ואגב, אמזון פעם שלחו לי מוצר שונה מהמתואר, ואני מתכוונת לאמזון עצמם, לא למוכר דרכם).

בשורה התחתונה, כל עוד יש מול מי להיפרע ויש לקיחת אחריות, אני לא רואה בכך בעיה. עד היום, למרות מקרים של אובדן או תקלות בדרך, תמיד קיבלתי את כספי בחזרה בסופו של דבר.
 

Arrowhead

New member
הוסבר לך לא נכון

ניקח את המקרה האחרון שקרה לי. היה לי מספר מעקב ולפי המספר מעקב נשלח לי מסרון (שלא קיבלתי).

הגעתי לאסוף את החבילה והפקיד סרק את הברקוד של החבילה, בשלב הזה כל הפרטים שלי הופיעו על צג המחשב עם מספר טלפון שגוי (על החבילה לא היה מספר טלפון כלל). ברגע שסיפקתי לו מספר תעודת זהות הפרטים שלי התעדכנו שוב למספר הטלפון הנכון.

קיים מאגר פנימי (יותר מאחד) בדואר שמקשר בין כתובת לפרטי הדייר ששם. ברגע שהדוור מקבל חבילה לכתובת X שאין עבורה מספר טלפון ועליה מספר טלפון הוא מכניס ומעדכן אותו ידנית לאחר מכן כל חבילה שתגיע לכתובת הזו תשוייך למספר הטלפון שעודכן בפעם הראשונה אף אחד לא מתיחס למה שרשום על החבילה אחרי העדכון הראשוני (על זה מסתכלים רק כשכבר יש בעיות).

באופטימום כל חבילה צריכה להיבדק בפני עצמה ואם אין עליה מספר טלפון אמורים לשלוח פתקית בדואר אבל מטעמי עצלנות או "יהיה בסדר" זה לא קורה.

לגבי USPS אני שמח לשמוע שגם מהנסיון שלך יש מעקב
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא; הוסבר לי כיצד הם עובדים אצלנו בסניף וזה הוכיח את עצמו

כשהיה לי מספר סלולרי על האריזה קיבלתי מסרון, כשלא – לא. גם כשאני מקבלת מכתבים רשומים או חבילות בתוך ישראל (ואז מספר הטלפון שלי לא מופיע) אני לא מקבלת מסרון.

אולי הם שינו משהו ממש לאחרונה בגלל מרכז המיון החדש במודיעין וחלק מהסניפים משתתפים בפיילוט וחלק לא; אבל ההסבר שקיבלתי תאם לחלוטין למה שראיתי בפועל, גם בחודש האחרון. הם בהחלט מתייחסים למה שכתוב על החבילה. בחודש האחרון קיבלתי פתק לחבילה וכששאלתי בדואר למה לא שלחו לי מסרון הוא הצביע על המדבקה שבה נרשם איזשהו מספר טלפון לא ברור (בכלל לא בפורמט ישראלי). כשהראיתי לו שמספר הטלפון שלי דווקא הופיע בכתובת (פשוט כחלק ממנה ולא ברובריקה של "טלפון סלולרי") הוא אמר שכנראה לא שמו לב.

אילו מה שאמרת היה נכון לגבי הסניף אצלנו, לא היה להם כל קושי לשלוח לי מסרון מאחר שהזמנתי עשרות חבילות בשנה+ האחרונות שבהן כן קיבלתי מסרון. עובדה שזה לא קרה.

ב-USPS יש מעקב, זו עובדה, אין קשר לניסיון... כך הם עובדים בשלוש השנים האחרונות (לפני כן היה מעקב רק בתוך ארה"ב).
 

אבי לב50

New member
הוא צודק. גם אני קיבלתי כבר כמה מסרונים כאשר מספר הטלפון שלי

לא הופיע על החבילה.
אולי זה תלוי בסניף הדואר, אולי במיון, אינני יודע, אבל אלה העובדות הבדוקות.
דרך אגב, הדוור הקבוע באזור שאני גר בו ענה לשאלתי שבעבר הוא אישית היה שולח את ה-SMS ממחשב שהיה לו ויועד למקרים כאלה, אך לאחרונה הוא אפילו לא רואה את החבילה, אלא עוד בדרך, לפני שהחבילות מגיעות לדוורים כבר דואגים לשלוח את ה-SMS.
לעומת זאת כאשר מדובר במעטפות לא עבות ו/או לא גדולות במיוחד זה מגיע אל הדוורים והם מביאים את המשלוח לבית הנמען.
אולי אלה חדשות בשבילך, אך אלה העובדות הבדוקות, נכון לאתמול.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל גם אני צודקת, כי כאמור, אצלי העובדות הבדוקות שונות...

ואלה לא מסקנות שלי אלא הסבר שקיבלתי מאחראי החבילות בסניף הדואר שלי, ובינתיים יש הלימה של 100% בין דבריו לבין המציאות בשטח...

ואת המסרונים לא שולח הדוור אלא מרכז המיון. אני מקבלת מסרונים עוד לפני שהחבילה מגיעה לסניף (קורה יותר בחבילות לא רשומות, כלומר מספרי YY, אבל אלה רוב החבילות שלי). אלה מסרונים שנשלחים אוטומטית כחלק מתהליך המיון.

בד"כ אני מקבלת מסרון בנוסח הבא: "הודעה על דבר דואר YY......IL, מפאת גודלו יועבר ליחידת הדואר. עם הגעת דבר הדואר ליחידה תשלח לך הודעה נוספת (רק אחרי ההודעה הנוספת יש להגיע ליחידת הדואר)". ואז באמת אחרי יום אני מקבלת את ההודעה הנוספת עם מספר המדף. אבל גם אותה אף אחד לא שולח ידנית למיטב ידיעתי; פשוט כשהיא מגיעה לסניף והם סורקים אותה ומעדכנים מספר מדף במחשב נשלח אליי מסרון. וכשאוספים אותה נשלח מסרון "תודה שאספת", ואם אין עדכון במחשב שאספתי, אחרי יומיים נשלח מסרון תזכורת "להזכירך...".

זה הכול אוטומטי היום. דווקא בחבילות רשומות קורה יותר שהן מגיעות ישר לסניף ואני לא מקבלת את המסרון המקדים. לא יודעת למה... וכאמור, מה שתיארתי עם מספר הסלולרי המוזר (שלא קשור אליי ולא קשור לישראל ואני אפילו לא בטוחה שהוא קשור לחנות...) היה כן בדואר רשום, וקיבלתי פתק ולא מסרון בגלל זה. זה היה ממש בשבועיים האחרונים, כך שזה לא סיפור ישן או לא עדכני.

עוד סיפור עדכני מהחודש האחרון: קיבלתי הודעה ראשונית (בנוסח שציינתי לעיל) לפני כשבועיים וציפיתי שלמחרת אקבל את ההודעה עם מספר המדף, אבל לא קיבלתי הודעה לסור לסניף. במקרה עברתי בסניף לאסוף חבילה אחרת ושאלתי את הפקיד, הוא בדק את המספר ואמר שלא קיבלו את החבילה. שבוע עבר ולא קרה שום דבר, ואז אחרי עשרה ימים פתאום היא צצה לי בתיבה... פרטי הסניף נמחקו ממנה בטוש ונכתב בו "לחלק בבית".

אז הדוור? הדבר לא שלח לי שום דבר... הוא אפילו לא היה שותף לתהליך. אצלנו זה הכול במרכז המיון או בסניף.
 

אבי לב50

New member
"זה נהנה וזה לא יחסר"

אני מוכן לא להיות צודק אף פעם...
 

Arrowhead

New member
זו גם בעיה, חוסר אחידות

כלומר אין נהלים מסודרים לעבודה. אני למשל הפסקתי לגמרי לקבל פתקים לאיסוף דואר, רק SMS.
&nbsp
העניין עם המאגרים לדעתי לא נתון לויכוח כי ראיתי את המאגר עובד באופן אישי.
&nbsp
בפעם האחרונה שדיברתי עם הסניף ביקשתי לדעת עם מי אני יכול לדבר על מנת לפתור את הבעיה ונאמר לי שאין כתובת מסודרת ושידאגו להעביר את זה לדוורים בסניף.
&nbsp
&nbsp
 

אבי לב50

New member
יש אחידות.

פתקים שולחים רק כשאין מספר טלפון לנמען כחלק מהכתובת או במאגר של הדואר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא יודעת, כאמור, אני מכירה רק את מה שקורה אצלנו...

זה מה שהוסבר לי וזה מה שאני רואה שקורה בשטח. גם אני חשבתי שהפסקתי לקבל פתקים כי המספר שלי תמיד מופיע כחלק מהכתובת, אבל החודש קרה שהם פספסו אותו בגלל מספר זר ומוזר שהופיע על המדבקה (ואז קיבלתי פתק) ולפני כמה חודשים שלחו לי פתק כשההדפסה על המדבקה הייתה קצת עמומה/מטושטשת (נייר טרמי) ואמנם אפשר היה לקרוא את המספר אבל הוא לא היה 100% ברור והם כנראה לא רצו להסתכן (או אולי לא שמו לב).

אצלנו בסניף בכלל אין דוורים... אולי כי זה לא סניף ראשי. ממרכז המיון החבילות מגיעות לסניף (אם זה דבר דואר גדול) או אם זה רשום או קטן ישירות לדוור (ואז אני גם לא מקבלת מסרונים מהמרכז).

אולי אתה משויך לסניף ראשי ולכן זה אחרת?
בכל מקרה נסה לוודא שמספר הטלפון העדכני שלך כתוב בצורה ברורה כחלק מהכתובת. כאמור, אצלי זה עוזר.

אגב, ייתכן שיש להם מאגר והם לא תמיד משתמשים בו... בחלק מהמסרונים שאני מקבלת מופיע "שלום <השם שלי>" ובחלקם מופיע רק "שלום" בלי כלום. בד"כ דווקא כשזה דואר רשום לא מופיע השם שלי (במסרון). אני מקבלת תחושה שדואר רשום עובר תהליך אחר... כי אז אני גם לא מקבלת את המסרון המקדים...
 

Arrowhead

New member
פשוט מייאש כל הסיפור עם הדואר

אני סך הכל רוצה לקבל שירות נורמיל. בפועל (לפחות במקרה שלי) לחבילות לוקח חודשים להגיע (כי הן נתקעות בארץ) וגם אז זו רולטה אם אקבל או לא אקבל הודעה בדבר דואר.
 

אורית810

New member
קצת סדר

BOX IT היא חברת בת של פליינג קרגו. אין לה שום קשר לDHL . פליינג היא חברה בבעלות ישראלית. בוקס איט זה שירות הפצה בארץ, מי שיעשה לך שחרור זה החברה שהבאת איתה.
 
למעלה