כמה שאלות על NLP סוגסיות סבלימניאל

שי כהן33

New member
כמה שאלות על NLP סוגסיות סבלימניאל

1)דבר ראשון מה הבבדל בן NLP לתטא הילינג?

2)למה יש מקרים שסוגסטיות פועלות הפוך ממה שרוצים?

3) הבנתי שבמצב שהאמונה מתחלפת אז האמונה הישנה לא באמת נמחקת היא פשוט עפה עמוק לתוך התת מודע ...אבל היא בת95% ומעלה לא מורגשת יותר

4)האם דעתכם על מסרים סבלימינאלים? האם זה באמת עובד? איך זה הגיוני?

5)אם אני רוצה למחוק אמונה קיימת ולא להחליף כי יש מצבים כאלו שרוצים לתת מסר לתת מודע למחוק אז מה אפשר לעשות ? למשל איזה משפט רצוי ניתן להגיד? הדבר X משתחרר ממני (לכוון לאותה בעיה )
הX נמחק ממני ניתן להגיד דבר כזה? אני מדברים על משפטים לא על מחיקה...
 

ommerl

New member
היי שי. כמה תשובות:

"1)דבר ראשון מה הבבדל בן NLP לתטא הילינג?"

-ההבדל הוא שאין ביניהם שום קשר. תטא הילינג זה הילינג. זה שייך לעולם הריפוי באמצעות אנרגיות. אפילו שמדברים שם על אמונות ותת מודע, זה פשוט עולם אחר. ה- NLP הוא מטה דיסיפלינה שנותנת דרך להסתכל על כל תופעה אנושית ולנתח אותה ברמה שניתן לשכפל את התופעה או לשבש אותה (תלוי מה רוצים להשיג). השימוש הפופולרי ב- NLP הוא בהקשר טיפולי. ובהקשר הזה ה- NLP יותר דומה לקואוצ'ינג או להיפנותרפיה מאשר לתטא הילינג.

"2)למה יש מקרים שסוגסטיות פועלות הפוך ממה שרוצים?"

כי יש אנשים שחושבים שהם יודעים לעשות סוגסטיות נכון והם לא. הטעות הנפוצה היא שימוש לא נכון בשלילה. "אל תפחד מהחושך" זו סוגסטיה שגורמת לפחד מהחושך.


"3) הבנתי שבמצב שהאמונה מתחלפת אז האמונה הישנה לא באמת נמחקת היא פשוט עפה עמוק לתוך התת מודע ...אבל היא בת95% ומעלה לא מורגשת יותר."

המוח משמר את התשתיות של מעגלים עצביים שפעלו הרבה פעמים. לכן אמונה ישנה יכולה להשפיע גם אחרי שמחליפים אותה. אבל אחרי שעושים תהליך כזה רוב רובו של הזמן מרגישים ממש טוב וכשכן האמונה פתאום גורמת לך להרגיש פחות טוב, אתה לא כזה מתבאס כי אתה מבין את עצמך כבר יותר ומסוגל לקבל את זה, וזה רק לזמן קצר יחסית.

"4)האם דעתכם על מסרים סבלימינאלים? האם זה באמת עובד? איך זה הגיוני?"

ברור שהם עובדים. כדי להבין למה זה הגיוני אתה צריך להתעמק באיך שפה עובדת במוח. איך תת המודע מבין שפה. בשביל זה אתה צריך להתעמק ב- NLP.

"5)אם אני רוצה למחוק אמונה קיימת ולא להחליף כי יש מצבים כאלו שרוצים לתת מסר לתת מודע למחוק אז מה אפשר לעשות ? למשל איזה משפט רצוי ניתן להגיד? הדבר X משתחרר ממני (לכוון לאותה בעיה )
הX נמחק ממני ניתן להגיד דבר כזה? אני מדברים על משפטים לא על מחיקה.."

ב- NLP אפשר לטפל באמונה גם בלי להחליף אותה. כמו שכתבתי קודם- זה לא דומה אפילו לתטא הילינג כך שאולי יהיה לך קשה להבין איך בלי ללמוד את זה ממש.
כמו כן, מומלץ במקרים של אמונות שורש עמוקות להכניס אמונה חדשה במקום. זה בטח לא מזיק.
 
למעלה