כמה שאלות שלא קשורות אחת לשנייה

TomerE1

New member
כמה שאלות שלא קשורות אחת לשנייה

1. למה הקבוצה של אסטרלואה (או איך שלא כותבים את זה - בקיצור אלוף העולם) ששכחתי את שמה (מכיוון שרק אתמול במירוץ של המבורג נתקלתי בה לראשונה) לא השתתפה בטור? 2. כמה מירוצים יש בסה"כ בסבב הגביע העולמי? (אם הבנתי נכון - אתמול זה היה השישי)? 3. האם כל המירוצים בסבב הנ"ל נקראים קלאסיקות? אם כן, מה הופך את המירוצים האלה ל"קלאסיים"? 4. למה אין דף ראשי לפורום הזה ולמה לא מעבירים את כל המאמרים הרלוונטיים מפורום אופניים? (רק היום ראיתי שאפרת לוין כתבה על המירוץ אתמול)
 
כמה תשובות...

1) קבוצת לאמפרה האיטלקית (הקבוצה של אסטרלואה ופרנצ'סקו קאזאגרנדה), לא הייתה בטור בגלל שהיא לא הוזמנה על ידי המארגנים. לצערנו הפטריוטיות מנצחת את העניין העולמי, וקבוצה צרפתית כמו RAGT שלא עשתה כלום במשך שלושה שבועות, הוזמנה לטור ולאמפרה לא. 2) בסבב הגביע העולמי יש 10 מרוצים. הראשון הוא מילאן סאן רמו אח"כ רונדה ואן פלנדריה, פאריס-רובא, אמסטל גולד, ליאז'-באסטון-ליאז', המבורג, קלאסיקה סאן סבסטיאן, ציריך, פאריס-טורס ואחרון ג'ירו די לומבארדיה. 3) לא כולם נחשבים כקלאסיקות, ויש קלאסיקות שבכלל לא נמצאות בסבב הגביע העולמי (גנט וולגם ופלאש וואלון). אבל בכל מקרה בשנה הבאה יהיו שינויים, ובפרו טור כל המרוצים האלו יכללו. 4) לגבי דף ראשי, הפורום עלה והתארגן באופן חפוז ומהיר לקראת הטור, ובהתחלה הוא היה אמור להיות זמני. עכשיו שהוא הפך להיות קבוע, אני מקווה שהוא יהיה יותר מאורגן בדומה לפורומים אחרים.
 

shay jim

New member
שאלה לגבי הפרו טור

איזה כייף שיש פורום מרוצי כביש!!! ועכשיו אם אפשר קצת יותר פרטים ( או הפנייה לאתר כלשהוא ) לגבי הפרו טור . מה בדיוק עומד להשתנות בשנה הבאה ?
 

ido mazor

New member
קצת על הפרו-טור

השינויים במסגרת הפרו טור של ה- UCI הם כפולים - בקבוצות ובתחרויות. בקבוצות - עד היום הקבוצות היו מחולקות לדרגים (דרג ראשון הטובות ביותר, שני שלישי...), וכל שנה היו מעברים בין הדרגים בעיקר לפי ביצועי רוכבי הקבוצה בשנה שנגמרה. במסגרת הפרו טור יהיו 20 קבוצות שיקבלו "רשיון" למספר שנים (עד 4). התחרויות: הפרוטור יורכב מ-30 תחרויות, כולל 3 הטורים הגדולים, טורים קצרים יותר ותחרויות חד יומיות. כל 20 הקבוצות תהיינה חייבות להשתתף בכל 30 התחרויות, כאשר בכל תחרות יהיו הקבוצות חייבות לשתף לפחות 2 מתוך 5 הרוכבים הטובים ביותר שלהן. (פרט לקבוצות הפרוטור יוכלו מארגני כל תחרות להזמין גם קבוצות אחרות, בין 2 קבוצות לגרנד טור וחמש קבוצות לתחרויות קצרות). כך נקבל הרבה ימי מירוצים (כ-150 בשנה), בהם יהיו כל הקבוצות החזקות והרבה רוכבים חזקים. זה בניגוד למצב של השנים האחרונות, כאשר בגלל ההתמקדות של רוכבים מובילים בתחרויות ספציפיות (הדוגמא הטובה ביותר היא ארמסטרונג בטור), רואים את הרוכבים המובילים במעט תחרויות יחסית, ובהרבה מירוצים חסרים רוכבים אטרקטיביים. בנוסף, הוודאות של הקבוצות לגבי השתתפותן במירוצים החשובים בשנים הקרובות תקל על הקבוצות למצוא ספונסרים, והספונסרים יקבלו חשיפה גדולה יותר (כל מירוצי הפרו טור ישודרו בטלוויזיה בצורה זו או אחרת). מצ"ב קובץ עם לו"ז תחרויות הפרו טור 2005.
 

shay jim

New member
עוד שאלות לגבי הפרו טור

קודם כל תודה על התשובה המקיפה והברורה . אבל הנה מספר שאלות נוספות האם השינויים הללו יבטלו את המסגרת של הגביע העולמי שנהוגה היום ? האם נקבעו כבר הקבוצות שירכיבו את "הליגה הלאומית" של עולם האופנים? הקובץ של לו"ז התחרויות לא צורף , אם אפשר לנסות לצרף אותו שוב
 

ido mazor

New member
עוד

1. אם אני לא טועה כן, השינויים יבטלו את הגביע העולמי הנוכחי. 2. לא, עדיין נמשך תהליך רישום ובחירת הקבוצות. יש קצת בעיות כי חלק מקבוצות, בעיקר קבוצות איטלקיות מובילות כמו פאסה בורטולו וסאקו, מתנגדות לשיטה החדשה ולא נרשמו. מצ"ב לו"ז התחרויות גם כתמונה.
 
בנוגע ללמפרה עוד משהו

מבחינת המארגנים של הטור, קבוצת למפרה היא מוקצה מחמת מיאוס ולא תוזמן לטור בשנים הקרובות אלא אם ירכב שם מועמד חזק מאוד, או שהתקנות לא יאפשרו לדחות את שיתופה. הסיבה לכך היא שלמפרה לא זרקה באופן מיידי ולא התנערה מהרוכב שלה רימונדאס רומסאס שזכה במקום השלישי בטור לפני שנתיים ושנמצאו אצלו ברכב הרבה חומרים אסורים.
 

ido mazor

New member
אצל אישתו...

החומרים האסורים נמצאו בריכבה של אשתו של רומסאס, אם אני לא טועה במעבר הגבול כשהיא ניסתה לצאת מצרפת. היא טענה שהחומרים מיועדים לטיפול במחלה של אמא שלה או משהו כזה...
 

TomerE1

New member
תודה רבה לכולם על התשובות

אבל עדיין לא הבנתי מה הופך מירוץ מסויים ל"קלאסי"? לאמפרה נחשבת לקבוצה דרג ב'?
 
לגבי מרוצים קלאסיים ולמפרה

למפרה היא קבוצה מהדרג הראשון, אבל זה לא מקנה לה כרטיס אוטומטי למרוצים החשובים. אם היא תהיה חלק מ-18 הקבוצות של הפרו-טור אז כן יהיה לה כרטיס כזה. אם פאסה וסאקו יתמידו בחרם שלהם על הפרו-טור אז גם יש להם סיכוי כי המארגנים רוצים קבוצות איטלקיות בפנים. קשה לי לתת הגדרה מדויקת למושג קלאסיים. אבל כיוון שאף אחד לא התנדב לעשות זאת אז אנסה, ואם יש לי טעות אז בטח יתקנו אותי. התכונה החזקה ביותר התורמת לקלאסיות של המרוץ היא הוותק שלו וההיסטוריה שלו מבחינת חשיבותו ומבחינת איכות מנצחי העבר שלו. המירוצים שנחשבים כטופ של הקלאסיקות הם: מילאן-סן רמו, הרונדה של פלנדריה, פאריז-רובא וליאז'-בסטון-ליאז' ואולי גם הג'ירו של לומברדיה. יש גם את גנט-וולגם ואת פלש-ואלון שהם בדרגה קצת יותר נמוכה ויש עוד מרוצים שמתקיימים ביחוד בבלגיה, צרפת ואיטליה שנחשבים כמירוצים קלאסיים.
 

Mont Ventoux

New member
לאמפרה וקלאסיקות

לאמפרה היא קבוצה דרג א'. אולם בשיטה הנוכחית גם בתוך קבוצות דרג א' ישנה דיפרנציאציה; מתוך קבוצות דרג א' (כ-30 קב'), 10 הקב' הראשונות בדירוג בסוף השנה שחלפה, נכנסו לתוך תת קבוצה - קבוצות הטופ. לאמפרה לא נכללה בין קבוצות הטופ. קבוצות טופ מקבלות זימון אוטומטי לגראנד טורים. לא כך לגבי רוב שאר הקבוצות מדרג א' - זה כבר נתון לשיקולי המארגנים (למעט כמה יוצאים מן הכלל). קלאסיקה - מירוץ שיש לו היסטוריה ארוכה (מתקיים כבר כמה עשרות טובות של שנים), יושב כבר עמוק במסורת המירוצים עם כל הסיפורים והיוקרה המלווה. (דבר שקצת קשה יותר להבין במדינה, שקיימת רק איזה 50 ומשהו שנים, מדינה שכאשר רוצים לבנות בה בניין חדש זה בא לא פעם ע"ח בניין שעומד שם כבר 70 שנה.) חמשת "עמודי התוך" של הקלאסיקות במירוצי אופניים הם: פרי-רובא (מאז 1896) מילאנו - סאן רמו (מאז 1907) הטור של פלאנדרן (מאז 1913) ליאז'-בסטוניה-ליאז' (מאז 1892) הטור של לומברדי (מאז 1905)
 
mont ventoux שלום לך

שלום לך ידידי , המרוץ פריס - רובה PARIS -ROUBAIS (צפון מערב ) צרפת ידוע גם בכינוי "" הגיאנום של הצפון"" מדוע , כי השליש אחרון אינו רץ על כביש רגיל אלה על כביש של בלוקים בזלת וזה ממש לא נעים רוב הרוכבים יורדים לשוליים ומעדיפים לרכוב בבוץ ליתר המרוצים מוכרים לי איתב אבל יש הרבה שאלכו לעולמם .באתר אשר אני משתמש יש רשימה שלמה של כול המרוצים שכבר לא קיימים ,צרפת ,בלגיה ,הולנד איטליה וגם שוייץ . אבדוק בכבוד רב סבא אריה
 
שנה הבאה יכול להיות שזה לא ...

יהיה נתון לשיקולם של מארגני הטור. אם לאמפרה תהיה אחת מארבעת הקבוצות האיטלקיות בפרו טור , היא תוזמן באופן אוטומטי לטור.
 

TomerE1

New member
שוב תודה לכולם על התשובות..

עכשיו הכל ברור לי. אני מקווה שתוך זמן קצר אוכל לא רק לשאול שאלות אלא גם להוסיף מן הידע האישי שלי בתחום (שכרגע לא קיים)
 
למעלה