גמבה חמודה מאד
New member
כמה שאלות של אמא לילד בח"ח
הילד שלי, בן 6 וחצי, לומד בבית ספר חינוך מיוחד (יש שם רק כיתות א) עקב בעיות קשב וריכוז וPDD. יש לו בעיקר קושי שפתי. הוא לא אוהב לעשות חוברות עבודה, ואני לא מתכוונת שיעורים, אלא אפילו חוברות כיפיות, כמו "מצא את ההבדלים בין 2 התמונות" או "איזה תפוח יוצא דופן בין כל התפוחים" או "השלם את הפריט הבא" (כמו שאלות שיש בפסיכומטרי, כמובן יותר קלות) וכו. לא אוהב ודי מתקשה. בחשבון יותר קל לו. גם אותיות הוא לא מזהה. איך לעבוד על זה בבית, אם בכלל? דיברתי עם המורה שלו, והיא אמרה לי לא ללחוץ ולא למהר, כי הוא (ושאר הכיתה) לא בשל ללימוד אותיות וקריאה וכתיבה, אז לא צריך לעשות חוברות אם הוא לא רוצה. לפעמים אני בכל זאת מנסה לשבת איתו, רבע-חצי שעה (עם ריטלין, כמובן, כי בלי זה לא אפשרי), אבל אני רואה שגם שיש רצון, יש קושי להבדיל בים תמונות או לשייך עצמים לקבוצות (הוא לפעמים "מפספס" עצמים, למרות שהוא יודע ש"דובון" זה צעצוע וכו). מה אפשר לעשות עם זה? כי זה מדאיג אותי, זה ניראה לי פשוט מאד, לא יודעת למה יש לו קושי בזה ומה זה אומר. יש תוכנות שעוזרות לעבוד על זה? אולי לא צריך לעבוד על זה בבית? איך ללמד אותיות?
הילד שלי, בן 6 וחצי, לומד בבית ספר חינוך מיוחד (יש שם רק כיתות א) עקב בעיות קשב וריכוז וPDD. יש לו בעיקר קושי שפתי. הוא לא אוהב לעשות חוברות עבודה, ואני לא מתכוונת שיעורים, אלא אפילו חוברות כיפיות, כמו "מצא את ההבדלים בין 2 התמונות" או "איזה תפוח יוצא דופן בין כל התפוחים" או "השלם את הפריט הבא" (כמו שאלות שיש בפסיכומטרי, כמובן יותר קלות) וכו. לא אוהב ודי מתקשה. בחשבון יותר קל לו. גם אותיות הוא לא מזהה. איך לעבוד על זה בבית, אם בכלל? דיברתי עם המורה שלו, והיא אמרה לי לא ללחוץ ולא למהר, כי הוא (ושאר הכיתה) לא בשל ללימוד אותיות וקריאה וכתיבה, אז לא צריך לעשות חוברות אם הוא לא רוצה. לפעמים אני בכל זאת מנסה לשבת איתו, רבע-חצי שעה (עם ריטלין, כמובן, כי בלי זה לא אפשרי), אבל אני רואה שגם שיש רצון, יש קושי להבדיל בים תמונות או לשייך עצמים לקבוצות (הוא לפעמים "מפספס" עצמים, למרות שהוא יודע ש"דובון" זה צעצוע וכו). מה אפשר לעשות עם זה? כי זה מדאיג אותי, זה ניראה לי פשוט מאד, לא יודעת למה יש לו קושי בזה ומה זה אומר. יש תוכנות שעוזרות לעבוד על זה? אולי לא צריך לעבוד על זה בבית? איך ללמד אותיות?