כמה שאלות של רוכב מתחיל

ori 6

New member
כמה שאלות של רוכב מתחיל

אהלן,
אני התחלתי לרכב ב-3 חודשים האחרונים. בהתחלה רק בתוך העיר, ולאט לאט הרחקתי בהדרגה למסלול בין רמת החייל לנמל ת"א (במסלול האופניים) והיום אני עושה מסלול של כ-25 ק"מ מפ"ת לנמל ת"א וחזרה עם תוספות למיניהן כשהזמן מאפשר.
האופניים שרכשתי הם אופני שטח מדגם Black Diamond.
כמה שאלות:
1. ביום שישי יש את סובב ת"א ואני רוצה להירשם. אני מתלבט בין המסלול של ה-21 ק"מ ל-41 ק"מ. בגדול ברכיבה שאני עושה כיום אני עושה עצירה של כשעה בנמל, אבל המסלול כולל לא מעט עליות, בעיקר בחזור, והבנתי שהמסלול בסובב ת"א הוא שטוח. בנוסף, לדעתי לא תהיה בעיה להחליט אחרי סיבוב שהספיק לי ואין הבדל בעלות - דעתכם?
2. שמתי לב שכשאני רוכב, עוקפים אותי נשים, גברים וטף (קצת בהגזמה אבל עדיין). המהירות לא ממש חשובה לי, אבל אולי משהו לא נכון בטכניקה? או משהו שאני מפספס? אולי זה אי ההתאמה של אופני שטח למסלול "רגיל"?
3. מאז הרכישה באופניים לא טיפלתי בהם. כלומר, לא ניפחתי גלגלים ולא עשיתי חיזוקים אחרים - עד כמה זה בעייתי? מה אתם ממליצים לעשות ומה העלות המוערכת של זה?

המון תודה על הסיוע.
שבוע טוב וחג שמח.
 

ariasdo

New member
אתה מבזבז אנרגיה בגלל אי התאמה של האופנים לכביש ...

אופני שטח מהסוג שיש לך לא מתאמים לרכיבת כביש זה כמו טרקטור שנוסע ביחס למכונית .

כמו שאתה כותב הציטוט " שמתי לב שכשאני רוכב, עוקפים אותי נשים, גברים וטף "

בזבוז האנרגיה שלך לא היה לחינם תתייחס לזה כאימון במידה ותעבור לאופני כביש מתאמות
תרגיש שיפור משמעותי במהירות .

לחץ אוויר וכיוון אופנים צרכים להיות תמיד תקנים זה גם משפיע על הרכיבה ומונע בזבוז האנרגיה .

לגבי איזה מסלול לעשות אין מספיק נתונים להבין מה מצבך , אבל עם האופנים האלו עדיף להתחיל עם המסלול הקצר .

אריה סדובניק
 

Dov_s

New member
בעקרון אתה יכול לעשות את ה-42

הזינוק הוא בסבבות 6:30 וסגירת המסלולים היא בסביבות 10:30 כך שיש לך 4 שעות לעשות 42 ק"מ קצב איטי למדי.
תרשם ל-42, מקסימום תראה שקשה לך, או ארוך מידי תקצר אחרי סיבוב אחד.
תקפיד על לחץ אוויר גובה בצמיגים ויהיה לך יותר קל.
 

ItsikH

Member
תשובות
  1. לך על הארוך, אין סיבה שלא תוכל.
  2. קרוב לודאי גם וגם: חוסר ההתאמה של האופנים לכביש אריה כבר הזכיר, אוסיף שאין חובה אופני כביש דווקא, אבל בשם המותג לא די על מנת לאבחן את חוסר ההתאמה. כללי האצבע לרכיבת כביש באופני שטח הם - עדיף זנב קשיח [בולם זעזועים קדמי בלבד] על פני שיכוך מלא [שני בולמי זעזועים], ועדיפים צמיגים חלקים על מחוספסים. לגבי הטכניקה - טעות נפוצה של מתחילים היא רכיבה בהילוכים כבדים מדי, ההרגשה שזה קשה יותר לא אומרת שנוסעים מהר יותר.
  3. ניפוח הצמיגים הוא המשמעותי ביותר בתחזוקה השוטפת, ויש לו אכן השפעה על הביצועים. המומלץ ביותר הוא לנפח במשאבה ייעודית עם מד לחץ, אבל לאופני שטח גם משאבה בתחנת דלק תספיק. הלחץ המירבי המסומן על הצמיג הוא המומלץ לרכיבת כביש. שאר התחזוקה השוטפת פחות רלוונטית לשגרה היומיומית ואפשר להשאיר למכנופן [אם כי מומלץ ללמוד את היסודות לביקורת עצמית].
 

meishar84

New member
הייתי במצב דומה לשלך פעם ואני אתן לך מספר טיפים קטנים

הכול נרשם מניסיון עבר עם אופני הרים ז"ק שהוסבו להייבריד

קודם כל על איזה אופניים מדובר ?
מותג (מדבקה) בשם Black Diamond? או דגם של מונגוס?
שיכוח מלא או זנב קשיח ?

1) הדבר הראשון שהייתי ממליץ עליו בחום (כמו שנאמר פה) הוא הקפדה על לחץ אויר תקין ורצוי אף הלחץ אויר המקסימלי של הצמיג להקטנה של האחיזה וההתנגדות המוגזמת שנגרמת בגלל לחץ אויר לא תקין ושיפור משמעותי של הגלגול. וגם יהיה לך פחות רעש מהצמיגים.

2) החלפת צמיגים לסליקים (צמיג חלק - למשטח סלול נטו) או לכל הפחות סמי סליקים (חלק באמצע עם קוביות בקצוות) - קח בחשבון שהאחיזה תהיה יותר נמוכה ובסליקים אתה לא תוכל לרכב במקרה הכי גרוע על מדרכות - שכח משבילים. ההחלפה תעזור לך מאוד בגלגול ובהקטנת ההתנגדות בסיבוב הגלגל.

3) הקפדה על תקינות מכלולים , ניקיון ושימון כל מספר רכיבות (לא מסובך לעשות את זה בבית) וכיוון הילוכים תקין, גם פחות רעש מהשרשרת וגם העברת הילוכים חלקה, רכיבה עם הילוכים לא מכוונים היא אחד מהדברים המרגיזים. ומן הסתם בדיקה שוטפת של הברקסים.

4) הקפדה על רכיבה בהילוך מתאים למהירות ותנאי השטח. מיותר לרכב בהילוך גבוה או נמוך מידי (אובדן אנרגיה) כמו כן רכיבה על הפלטה הנכונה מקדימה: בד"כ פלטה קטנה בעליה, אמצעית וגדולה במישור, ולהימנע מהצלבות הילוכים (למשל שילוב של פלטה גדולה על 3 וקטנה על 1 ולהפך). הדבר שהכי יכול לעזור לגבי הפידול הוא מד קדנס שימדוד את מספר הפידולים לדקה.

4) לדעתי במידה ואלה אופני שיכוך מלא מדובר על תוספת משקל לא קטנה שמאטה אותך, אם אתה לא רוכב שטח - מיותר. כמוכן, אפשר לנעול או להקשות את הבולם הקדמי(אופני ז"ק) ובטח שאת האחורי אם אלו אופני שיכוך מלא. מנקודת הראיה שלי הייתי שוקל מעבר לאופני הייבריד או כביש, תלוי בשימוש ובאופי הרכיבה.

6) תרשם ל41 ק"מ , יש לך 4 שעות לרכב את זה ותמיד אפשר לעצור לנוח קצת במקרה הכי גרוע.

בהצלחה
 
למעלה