Blackpanter1י
New member
כמה שאלות
1.יש משהו שלא הצלחתי להבין מעקידת יצחק: וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל-אַבְרָהָם אָבִיו, וַיֹּאמֶר אָבִי, וַיֹּאמֶר, הִנֶּנִּי בְנִי; וַיֹּאמֶר, הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים, וְאַיֵּה הַשֶּׂה, לְעֹלָה. ח וַיֹּאמֶר, אַבְרָהָם, אֱלֹהִים יִרְאֶה-לּוֹ הַשֶּׂה לְעֹלָה, בְּנִי; וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם, יַחְדָּו. יראה למי? לא היה צריך להיות רשום ה' יראה לי? 2.לגבי הברכה "שלא עשני אישה" הכל טוב ויפה, הבנתי שזה לא בגלל שהאשה נחותה או משהו כזה...אבל למה האישה צריכה להגיד "ברוך שעשני כרצונו" בלי שם ומלכות? 3.בסיום מסכת חגיגב רשום: "תלמידי חכמים אין אור של גהינום שלטת בהן, קל וחומר מסלמנדרא: ומה סלמנדרא שתולדת אש היא, הסך מדמה אין או שולטת בו. תלמידי חכמים, שכל גופן אש, דכתיב (ירמיהו כג,כט) הלוא כה דברי אש נאם ה' על אחת כמה וכמה. למה הכונה, מה המשמעות מאחורי הדברים? כי בטח הם לא חשבו שסלמנדרא באמת תולדת אש היא... (אני לא שאול את השאלה בגלל אתר כפרני, אלא בגלל שנתקלתי בזה בספר "המדע שבתורה" של פרופ' יהודה לוי). 4.הרמב"ם באחת מההלכות שלו קבע (או שלא קבע, לא יודע) כתב שמותר להכות נשים? לא היה מי שחלק עליו בעניין?
1.יש משהו שלא הצלחתי להבין מעקידת יצחק: וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל-אַבְרָהָם אָבִיו, וַיֹּאמֶר אָבִי, וַיֹּאמֶר, הִנֶּנִּי בְנִי; וַיֹּאמֶר, הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים, וְאַיֵּה הַשֶּׂה, לְעֹלָה. ח וַיֹּאמֶר, אַבְרָהָם, אֱלֹהִים יִרְאֶה-לּוֹ הַשֶּׂה לְעֹלָה, בְּנִי; וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם, יַחְדָּו. יראה למי? לא היה צריך להיות רשום ה' יראה לי? 2.לגבי הברכה "שלא עשני אישה" הכל טוב ויפה, הבנתי שזה לא בגלל שהאשה נחותה או משהו כזה...אבל למה האישה צריכה להגיד "ברוך שעשני כרצונו" בלי שם ומלכות? 3.בסיום מסכת חגיגב רשום: "תלמידי חכמים אין אור של גהינום שלטת בהן, קל וחומר מסלמנדרא: ומה סלמנדרא שתולדת אש היא, הסך מדמה אין או שולטת בו. תלמידי חכמים, שכל גופן אש, דכתיב (ירמיהו כג,כט) הלוא כה דברי אש נאם ה' על אחת כמה וכמה. למה הכונה, מה המשמעות מאחורי הדברים? כי בטח הם לא חשבו שסלמנדרא באמת תולדת אש היא... (אני לא שאול את השאלה בגלל אתר כפרני, אלא בגלל שנתקלתי בזה בספר "המדע שבתורה" של פרופ' יהודה לוי). 4.הרמב"ם באחת מההלכות שלו קבע (או שלא קבע, לא יודע) כתב שמותר להכות נשים? לא היה מי שחלק עליו בעניין?