כמעט אחרי החגים ודיאטה

כמעט אחרי החגים ודיאטה

מישהיא שאני מאד אוהבת כתבה: היהדות אוסרת לעשות דיאטה אחרי החגים. ואולי היא כתבה קצת אחרת.
היהדות דת אוהבת אנשים.
אין מצווה כזו, זו המצאה של חברה שלי.
המצאה ברוח אהבת האדם.
רק אדם שיש בו רצון להכניס עצמו לעולם של סייגים וחוקים, מותר ואסור רק הוא יכנס לדיאטה.
כל השאר, יהיו מלאי אמונה בעצמם, בכוחם, ביכולותיהם.
אם עדיין ירגישו שזה לא בכוחותיהם......הם ילמדו איך להאמין בעצמם, בכוחם וביכולותיהם.
דיאטה מצב שמישהו אחר אומר לך מה לעשות וכן גם כשיש חופש בנקודות עדיין יש מספר של נקודות שמישהו אחר הכתיב.
דיאטה זה מצב שמשהו אחר מכתיב לך את הדרך.
כשאתה נמצא בכוחות שלך, ביכולות שלך, באמונות שלך בעצמך כבר אתה שם. אתה תבחר מה שנכון וטוב לך.
ההרזיה במקרה הזה, היא בונוס.
יישמו את זה אחרי החגים של יום כיפור,
אחרי החגים של סוכות א', סוכות ב' ובכלל.
יישמו את זה.
 

Ron W

New member
הבחירות שלנו נגזרות ממה שנאמר לנו

לפחות ככה אני מנתח את הסיבה לבחירה האישית לטוב ולרע.
דיאטה לא מחויבת שתהיה תכתיב של אחרים סה"כ זו תכנית ריאלית.
בחירה עצמית (שנובעת משקלול של מה שנאמר לנו) היא דיאטה טובה.
תכנון וחשיבה שמתבסס על שלל גורמים, עדיף על ספונטניות מוחלטת והפרזה.
החגים מכתיבים לרובינו מאכלים..כמו עוגת דבש, דגים ממולאים, יין
גם זו דיאטת תכתיב מובהק , שאנחנו משכתבים בעצמינו ומתרצים מכך.
לכן מיישמים דיאטה גם בחג וגם לאחריו לפי המוסכמות בעקיפין.
 

קשר חדש

New member
אכלת תפוח בדבש? שתית יין? אכלת ארוחת חג?

אם כן,
הכנסת את עצמך לדיאטה(=מצב שמישהו אחר אומר לך מה לעשות). מישהו אחר אמר לך מה לעשות, הכתיב לך.
הרי לא יתכן, שבדיוק בשעה שרוב היהודים החליטו לאכול תפוח בדבש, לשתות יין ולאכול ארוחת חג, את בדיוק החלטת בעצמך, שזה מה שאת רוצה לעשות. היית בכוחות שלך והחלטת, בלי שום קשר לשום תכתיב חיצוני, שבדיוק אבל בדיוק, בא לך לאכול תפוח בדבש, לשתות יין ולהיות לראש ולא לזנב בעודך אוכלת דג.
למה לא יום קודם? יום אחר כך? באותו בוקר?
אנחנו חיים בסט של חוקים ותכתיבים חיצוניים. של מה מותר ומה אסור בכל תחום. אוכל הוא לא שונה משאר הדברים בנושא בזה. יש מסגרת מתי אוכלים, מה אוכלים, מה נחשב אוכל (בריא, לא בריא). כל מחקר חדש יכול לטלטל אותנו בגלל זה. מה שעד עכשיו היה נחשב בריא הופך ברגע ללא בריא ולהיפך.
יש חופש מסויים (כמו בנקודות שהזכרת), אבל הוא עד גבול מסוים.
לאכול תפוח בדבש ולקדש את החופש להיות פטור מתכתיבים חיצוניים באותה נשימה, זה במקרה הטוב דבר והיפוכו.
אין אחרי החגים למי שפטור מתכתיבים חיצוניים. אין עבור אנשים כאלו בכלל חג. כל יום הוא בחירה חופשית לגמרי. ניתן לעשות את החג בכל יום/לילה בכל רגע נתון. למה לעשות אותו דווקא בחודש תשרי או לעשות אותו בכלל?!.
 
ממש לא

שמירת מסורת היא נושא נוסף שנכנס לתוך הכתוב.
הוא לא היה מהעניין באמירה הראשונית.
מעניין ויחד עם זה מה הקשר?
 

קשר חדש

New member
"ממש לא" השתתפת בארוחת חג?

או ש"ממש לא" אכלת תפוח בדבש?

הקשר הוא, שהמנהגים בחגים כוללים אכילת מאכלים שונים והשתתפות בארוחות חג.
מי שמכפיף את עצמו למנהגים מקבל עליו כללים וחוקים ונוהג על פיהם.
הוא לא מקדש את הבחירה החופשית, אלא את המנהג.
לכן יש כאן דבר והיפוכו. בחירה חופשית ושמירה על מסורת לא בדיוק עובדים ביחד.
בהנתן זה שהרבה מאד אנשים שומרים מסורת ברמה זו או אחרת, עדיף לדון בשאלה מה כדאי לעשות במקרים כאלה: לאכול מעט. רק לטעום ממטעמי החג. לא לאכול בכלל ולהתמיד בתפריט של הדיאטה. מאשר לדבר על העדר חוקים וכללים ובאותה נשימה להזכיר את החגים.
 

kagome10

New member
בעיקרון אני מסכימה איתך

אבל הבינאריות מיותרת. זה לא שאנשים או שומרים על מנהגים או לא שומרים. אפשר לשמור על חלק מהמנהגים - זה מה שעושים רוב הישראלים. ואם גם ככה שומרים על חלק אפשר לבחור לשמור על מה שמתאים לך, או לפחות לשקלל את המנהג עם המחיר שלו בשבילך.
&nbsp
אני אכלתי ארוחת חג לפני המנהגים, אולם זה ממש לא אומר שקיבלתי ככלים וחוקים ונהגתי על פיהם. ויצאתי מהארוחה ממש לא מפוצצת אלא רק שבעה, ואני בהחלט גאה בעצמי על זה.
&nbsp
חוקים וכללים הם דברים שאני מחוייבת להם. מנהגים הם דבר שאני בוחרת לקיים, ויכולה לבחור לא לקיים. ואני גם עושה את זה, למשל, אני לא שותה אלכוהול גם כשזו המסורת. כי לסבול בשם המסורת - לא בבית ספרי.
 

קשר חדש

New member
על זה בדיוק דיברתי

הייתי שמחה לשמוע מה השקלול שמתאים לאחרים? לחשוב ביחד? לשמוע רעיונות ואולי לאמץ חלק מהם.
במקום להגיד שאני המחליטה ואין חוקים ואין כללים. כיוון שרוב האנשים בתאריך מסוים (החג) עומדים בפני החלטה אם ואיך לקיים את המסורת (ברמה זו או אחרת) תוך המשך תהליך של הרזיה שהם נתונים בו, הייתי שמחה לדון בנושא הזה.
 

kagome10

New member
אני ממש בעד

רק שכרגע לא נראה שהפורום הזה הוא המקום המתאים...
&nbsp
בעיקרון, הבעיה הזו היא בעיה שנתקלים בה בעיקר אנשים שיש מידה של מוחלטות בתזונה שלהם (אני מתכוונת אנשים שלא אוכלים משהו *תמיד*, למשל טבעונים או נמנעים מגלוטן) ואנשים שהתזונה שלהם רחוקה מהמקובל בסביבה.
&nbsp
הראשונים נתקלים בצורך להפר את המסורת ולא לאכול עם כולם, השניים בנוסף לאי הנעימות הכרוכה בכך גם מחליטים מה המידה.
&nbsp
אנשים שהמסורת חשובה להם מספיק לא מתבלטים - הם פשוט שומרים על המסורת. והדיאטה תסתדר.
&nbsp
תכלס, לדעתי מי שהדיאטה שלו לא קיצונית במיוחד - לא תהיה לו בעיה בחגים. ה"חוקים" של החגים וההעדפות שלי הן קבוצות לא זרות, יש ביניהן חפיפה. כלומר - עוד לא נתקלתי בהתנגשות ראש בראש בין המסרות להעדפות שלי בתזונה.
&nbsp
חוץ מהמסורת יש את ה"לא נעים" והרצון לרצות. לדעתי הוא יותר משמעוית בהקשר שלך, ובגלל זה הזכרתי טבעונים וצליאקים וכו. אלו אנשים שבגלל נסיבות מסויימות נאלצים להתגבר על ה"לא נעים".
&nbsp
וזה לדעתי הפתרון. קודם כל, להחליט בשביל עצמך מה האכילה האידיאלית מבחינתך בחגים. למשל במקרה שלי האכילה בראש השנה הייתה קרובה לאידיאלית, ומה שהיה לא אידיאלי לא היה קשור אלי (אלא למנה אהובה ומסורתית שהוחלפה באחרת, בגלל נסיבות כאלו ואחרות שלא תלויות בי).
&nbsp
עכשיו, מה המסורת? איך אפשר לאכול אידיאלית ולשמור על המסורת?
&nbsp
רק אם יש התנגשות צריך לקבוע מה יותר חשוב. אולם לרוב - אין.
&nbsp
לרוב הבעיה היא לא במסורת אלא בדודות פולניות שמנסות לשכנע לאכול רק עוד קצת. ולטעום את העוגה ההיא, ובשאר דברים שלא תלויים במסורת. המסורת היא לא לאכול עד להתפקע ממטעמי החג, ואצל רוב המשפחות אפשר לאכול בלי להפר את הדיאטה בכלל. וברוב הדיאטות אפשר לאזן ארוחת חג גדולה בארוחת צהריים קטנה יותר, ובאכילה פחותה לאחר הארוחה.
&nbsp
כך שאם יש בעיה, היא לא בגלל המסורת, לדעתי.
 
נתקעתי אחרי המשפט הראשון.....

מה הכוונה: כרגע לא נראה שהפורום הזה הוא המקום המתאים.....
ל 3 נקודות יכולות להיות הרבה משמעויות.
לאיזה מהן את התכוונת?
ואם הן מעניינות וחשובות אולי שווה לדון גם בהן....
 

kagome10

New member
הכוונה היא הפשוטה ביותר

קשר ניסתה להעלות את הנושא כמה וכמה פעמים למיטב זכרוני, וכל פעם לא ענו לה על השאלה. את היית רושמת כמה הבעיה שמעניינת אותה היא הבעיה הלא נכונה, גם שאר האנשים לא ענו.
&nbsp
אם לא עונים לך במקום מסויים, על שאלה כמה פעמים - זה כנראה לא המקום הנכון. טירוף זה לחזור על אותה הפעולה ולצפות לקבל תוצאות שונות.
&nbsp
ושלוש הנקודות אומרות דבר פשוט - אני עונה לך, אבל גם ממליצה לך לחפש מקום אחר לשאול בו את השאלה הזו. לא כי אני רוצה לגרש אותך, אלא כי לדעתי זה מה שיועיל לך יותר. כי במקומות אחרים עונים לשאלה הזו. אני יודעת - אני נמצאת במקומות כאלו.
 
תודה


 

קשר חדש

New member
אשמח אם תפני אותי למקומות אחרים

בהן כן דנים בשאלות כאלו.
אפשר גם בפרטי.
 

kagome10

New member
רשימה ארוכה של קישורים

הקישור הזה לא עוסק בכלל בארוחות חג, אולם מבחינתי הוא הבסיס של הכל:
http://www.leida.co.il/page.asp?id=99015
&nbsp
דוגמא קטנה להתמודדות של מישהו עם המשפחה שלו, מפורום טבעונות: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=301&MessageId=171405216
&nbsp
בהתחלה חשבתי לקשר את הקישורים הרלוונטיים על החגים מפה אולם כשהגעתי לחמישה קישורים החלטתי שזה מיותר. יש פה כמה דברים לא רלוונטיים, אולם אני סומכת על יכולת הסינון שלך. זו רשימת המאמרים מפורום דיאטה ואורח חיים בריא השכן, בנושאי חגים צה"ל וסיטואציות מחיי היום יום. מה הקשר בין צהל לחגים? למנהלת הפורום פתרונים:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=301&MessageId=171405216
&nbsp
אני אישית לא מסכימה עם כל מה שרשום שם, אבל אלו עצות בנושאי החגים.
&nbsp
נותרה שאלה אחת, והיא מאוד פשוטה - מה *את* רוצה? אנשים שונים מאזנים בצורה שונה את החגים והדיאטה. אני מאלו שמאמינים שהמסורת לא אמורה לפגוע בי, ואם כן אז אפשר וכדאי לשנותה. תכלס, מכיוון שהתזונה שלך לא טבעונית וא נטולת גלוטן או משהו בסגנון, יש לך מה לאכול בארוחת חג רגילה, ואת לא נמצאת בסכנה להגיע לארוחת חג ולגלות שאין לך מה לאכול. נותר לא לאכול יותר מידי (הבעיה הזו לא ייחודית לחג, אבל חריפה יותר בו) וללמוד לסרב לכל מיני דודות שמציעות רק לטעום משהו.
&nbsp
הייתי מוסיפה לך קישור לקהילה האהובה עליי, אבל חוץ מזה שהגישה שם שונה מאוד, זה פשוט חפירה. קבוצה של נשים שמדברות משהו כמו שש שנים, אוסף כל המילים מצטרפים לאוסף של עמודים שיכולים להתחרות עם "מלחמה ושלום" באורכם - ולנצח.
&nbsp
המסקנה בדיונים הייתה פשוטה - כל אחת מחליטה מה מתאים לה, כמה היא מוכנה להתפשר, ואם הי אמוכנה. זו החלטה אישית, והיא שונה לכל אחת. ואחר כך כל מה שנשאר זה להבהיר לבני המשפחה באסרטיביות שזו ההחלטה. אם לאישה המתאימה כבר יש רקע של החלטות לא קונבנציאונליות או ילדים, כנרה היא כבר עברה את השלב שבו מנסים לכפות עלי המשהו של אמתאים לה, והיא מסרבת, כך שאנשים כבר השלימו במידה זו או אחרת עם כך שהיא מחליטה לע עצמה. אם לא - עכשיו זה זמן מצויין להתחיל!
&nbsp
מקווה שהועלתי במשהו
 

קשר חדש

New member
תודה על הקישורים, ועכשיו אני סקרנית

מה הקהילה האהובה עליך? כמה חפרנות יכולה להיות (אני חובבת חפרנות)? ומה הגישה שם ששונה מאד?
(אפשר גם בפרטי, אם לא מתאים לך כאן).
 

kagome10

New member
זה לא סוד, הנה קישור:

http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/...%E9%E5%FA_%F9%EC%E9_%E7%EC%F7_%F8%E0%F9%E5%EF
&nbsp
אני לא רשמתי שם בהתחלה, הצטרפתי אחרי יותר משנה, והאופי של הקהילה השתנה משמעותית מאז.
את מוזמנת להתחיל לקרוא. אם תשרדי את כל האורך הזה (את יכולה להעתיק לוורד ולראות כמה עמודים זה יוצא, וזה החלק הראשון, כשהנוכחי הוא החלק השביעי, והיד עוד נטויה) ותסתקרני לדעת מי מהדמויות שם היא אני, אכתוב לך לפרטי. אבל אני מצטרפת בדף השלישי או הרביעי, ואני מפקפקת בכך שתרצי לקרוא את כל זה.
&nbsp
ומה הגישה ששונה שם? קשה להסביר. אם תקראי, תתרשמי בעצמך...
 
כל כך רחוק ושונה ממה שכתבתי

שאני מתקשה להתחיל ולענות או להגיב.
לקחת חלקי משפט או להוציא משפט מהקשרו הם דרך של התמודדות שאני לא רגילה אליהם.
לקרוא הכל ולהגיב לרוח הדברים, דבר שיותר מתאים לי.
אפשר ורצוי לנהוג במנהגי החג.
אנחנו אוהבים חגים ונהנים מהם.
בתוך מסגרת החג ובתוך כל חברותא ומסורת אפשר להתנהג ולאכול כפי שמתאים לכל אחד.
לגמרי אין סתירה בין הדברים.
להפך.
 
למעלה