כמעט התנגשות בין שני מטוסים מול חופי תל אביב

meltamir

New member
כמעט התנגשות בין שני מטוסים מול חופי תל אביב

טייס מטוס מנהלים שהטיס כוח של האו"ם משדה דב לשארם א-שייח סטה מנתיבו וכמעט התנגש במטוס מטען שהיה בדרכו מאתונה לנתב"ג.

[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5078535,00.html#autoplay[/URL]

בנימה "אישית", הגיע הזמן לעדכן את תקנות/חוק התעופה בנוגע לנחיתה על מסלול 21 ולאפשר נחיתה גם למטוסים מעל 3 מנועים וגם מעל ל40% מהנחיתות, רוב הנחיתות צריכות להתבצע על מסלול זה
 

WarDog

New member
בנושא של 21, צריך לשנות את התמ"א בשביל זה

וזה לוקח שנים.
&nbsp
זאת התוצאה של חשיבה עקומה (שלא להגיד מאיזה איבר בגוף בדיוק) של להגביל רמות רעש לפי כמות המרעישים (מנועים במקרה הזה) ולא לפי עוצמת הרעש עצמו.
 

meltamir

New member
אכן הזוי עניין קביעת הרעש

אך כבר שנים רבות (כמדומני עוד לפני פתיחת 21 לנחיתות) מדברים על שינוי התמ"א ושום דבר לא קורה.
אולי מחכים שאל-על יוציאו את ה-747 שלהם משירות
 

luckydude

Active member
אישור/שינוי תמ״א יכול בקלות לקחת עשור

במיוחד אם התמ״א מועד להתנגדויות רבות כגון זה.
 

meltamir

New member
אחרי שמטוסים יתנגשו בסוף זה יקרה מהר


 

luckydude

Active member
מה לעשות, זו המציאות. הנחמה היחידה כרגע היא

שתוך שנה בערך אל על נפטרים מכל ה747 נוסעים שלהם ואז יפעלו הרבה פחות מטוסים בעלי 4 מנועים בשדה.
&nbsp
אחת הטעויות הכי גדולות בכל העניין הזה אגב נעשתה לפני כמעט 40 שנה שהחלו לדון בתמ״א של נתב״ג. היתה אז הצעה להעביר את בתי הישובים הקטנים מזור ובארות יצחק למיקום חלופי אך הממשלה סירבה בזמנו מטעמי עלות. היום זה יעלה הרבה יותר.
 

easysam2

New member
האיסור ל4 מנועים על הנייר בלבד

בפועל מפעם לפעם (או קצת יותר) מגניבים 747. כמי שגר ממש מתחת לנתיב אני יכול להעיד שחלק מה 747 מפריעים פחות ממטוסים קטנים יותר. ולגבי ה 40%... נסה אתה לגור מתחת לנתיב ונראה מה תחשוב אז.
 

meltamir

New member
נחיתה מייצרת פחות רעש מאשר המראה

מעל בית דגן, ראשל"צ וחולון ממריאים וגורמים להרבה יותר רעש ולא מתלוננים, לפחות שנהחיתות יעברו דרך נתיב אחר.
מעבר לנוחות ושמיעה זה פשוט לא בטיחותי להמשיך במתכונת הזאת שממריאים מול המטוסים המגיעים לנחיתה
 
למעלה