כן אבל...

iricky

New member
כן אבל...

הטענה שהאל הוא חלק ממשהו והטענה שהאל נכלל במכלול היש הן שתי טענות שונות לגמרי. כל עוד לא הגדרת מהו אותו משהו אי אפשר לומר דבר על הטענה הראשונה, ואילו הטענה השניה היא טאוטולוגיה. לפיכך איני מסכים כלל עם פרשנותך לליבוביץ.
 
לא אמרתי שהן מהוות את אותה הטענה

הטענה הראשונה היא: "ה' כלול במכלול היש".
הטענה השניה היא: "ה' הוא חלק ממשהו".

על זה אמרתי, שהטענה השניה אינה טאוטולוגיה, ושהיא נובעת מהראשונה, ושלכן גם הראשונה אינה טאוטולוגיה.

אם נתנתק לרגע מהנדון המיוחד שלנו, אז הרעיון הכללי הוא, שכל מה שנובע מתוך מה שאינו טאוטולוגיה, אינו טאוטולוגיה.
 
תיקון לדברי: לא "נובע מתוך" אלא "מתוכו נובע".

אז הנה שוב ההודעה באופן מסודר:

הטענה הראשונה היא: "ה' כלול במכלול היש".
הטענה השניה היא: "ה' הוא חלק ממשהו".

על זה אמרתי, שהטענה השניה אינה טאוטולוגיה, ושהיא נובעת מהראשונה, ושלכן גם הראשונה אינה טאוטולוגיה.

אם נתנתק לרגע מהנדון שלנו, אז הרעיון הכללי הוא, שכל מה שמתוכו נובע מה שאינו טאוטולוגיה, אינו טאוטולוגיה.
 

iricky

New member
על סמך מה

אתה קובע שהטענה השניה אינה טאוטולוגיה? אחת משתים: או שהיא טאוטולוגיה או ששלילתה היא טאוטולוגיה, וזה היינו הך מבחינת טיבה ומשקלה של הטענה. אפס.
 
למעלה