בבקשה סיפור קצר
בשנת 2006, בהיותי טייס חסר הגדר מכשירים עם כ-100 שעות טיסה, יצאתי לטיסה מאזור בוסטון לקרוליינה הצפונית. כשיצאתי ללג הראשון - על לדלאוור - היתה תחזית מעט בעייתית בדלאוור, החלטתי לטוס ולראות. מדובר על הזמנים שלפני ADS-B, אני לא בטוח אם היה מזג אויר ב-XM ב-2006, מה שבטוח זה שלי לא היה...
כשהגעתי לאזור הדרומי של ניו ג'רסי, ראיתי את העננות דרומית לי, בצידו השני של מפרץ דלאוור. החלטתי לנחות, לתדלק ולקבל תדריך נוסף. נחתתי ב-Millville, במקרה השדה שבו היתה ממוקמת תחנת ה-FSS (ממנה מקבלים את התדריך), תדלקתי וקיבלתי תדריך - היתה עננות, בחלקה נמוכה, אבל לא היה ברור מה גובה פסגות הענן. הבעיה היתה רק בדרך, היעד היה נקי וצפוי להישאר נקי.
החלטתי להמריא ולנסות. באזור גובה 6,000 נראה שהפסגות שלפני עדיין גבוהות ממני מספיק, חששתי שאפילו אם אגיע מעליהן, באיזו נקודה הן תהפוכנה גבוהות יותר ואני אתקע. החלטתי לטוס מתחת לענן, מה שהיה בטוח למדי - הייתי בכ-2,500 רגל.
לאט לאט הראות הדרדרה. על פני 20 המיילים הבאים הראות כלפי מטה ירדה, עד שנאלצתי לקבל שמתחתי יש עננים (ומעלי מובן שיש עננים). אופק לפנים לא נראה, והבנתי שאם אכנס לענן יכול להיות שאדע זאת שניה מאוחר מדי. החלטתי שזה "לא מתאים", החלטה שהיה ראוי לקבל מוקדם יותר, והתחלתי פניה לאחור.
לאחר יציאה מהאזור נחתתי בשדה קטן בסביבה (Ridgely MD). מאוחר יותר ביום "דילגתי" מעט דרומה, לקחתי מלון ללילה ויצאתי למחרת באזור הצהריים, כשערפילי הבוקר סוף-סוף התנקו.
טל