כניסה לצומת שאין בה שדה ראיה .

dor119

New member
כניסה לצומת שאין בה שדה ראיה .

שבת שלום חברים .

נשאלתי שאלה ואני שמח להגיב עליה בפרוט .
אני מבקש ממנהל הפורום לשמור את הקטע הזה . זה הסבר חשוב שלא כל יום אני יכתוב אותו .

אני מבקש להסביר איך נכנסים לצומת ששדה הראיה שבה מוגבל או מוגבל מאד :

ראשית שתדעו ...בוחן טוב יקח אותכם למקומות כאלה ... במקום כזה אפשר לדעת אם הנבחן מבין את הכביש ו/או אם הנבחן מודע לסכנות בצומת .
באחת הערים שאני בוחן בהם יש מקום כזה : שדה הראיה מוגבל מאד .... ושם אני רוצה לראות את הנבחן .

צומת כזאת היא קלאסית למבחן ...ולמה אני אומר את זה ..מפני ששם אתה רואה את ההבדל בין הנבחנים ..שם אתה רואה מי מבין...מי מבין פחות
ומי לא מבין .... אני לא צריך בכלל רכב בצומת , אני צריך לראות איך הנבחן מתייחס לצומת כזאת...ואיך הוא עובר אותה ...זה 50% במבחן .

שימו לב לסטטיסטיקה שאני זורק לכם כאן מהראש ..ללא בדיקה ... 33% מהנבחנים נכשלים בצומת כזאת ... 33% מתייחסים לחלק מהאלמנטים
בצומת כזאת .... ורק 33% יעברו צומת כזאת "בשלום" ... אלה נתונים רעים מאד ..וזה מראה , באיזה מידת הבנה נבחנים מגיעים למבחן .

אז איך נהג טוב צריך להתנהל בצומת כזאת , מכאן תלמדו מה התשובה הנכונה :

כשאתה מתקרב לצומת כזאת 40-50 מ' אתה רואה שאין שדה ראיה .... אתה מגיע במהירות שהיא נגזרת לשדה הראיה שיש לך ... אין שדה ראיה
אתה מגיע עד קרוב ל 0 .....כאן נכנס התימרור והסימונים בצומת ... אם מוצב תמרור עצור..ויש קו עצירה הנהג מחוייב לעצור בקו עצירה..שימו לב אם
יש רכב מלפנים שעצר בקו עצירה ועצרתם אחריו .. כשהוא נוסע אתם חייבים לעצור שוב בקו עצירה ....
אם מוצב תמרור מתן זכות ויש קו עצירה ... עוצרים רק במצב שיש רכבים חוצים בצומת ... אין רכבים חוצים ..מתקדמים עד למקום שבו יש שדה ראיה
והוא לא מפריע לתנועה חוצה ... שם כמובן עוצרים אם יש תנועה חוצה .
בד"כ בצמתים כאלה יש צד ששדה הראיה חסום ממש ויש צד ששדה הראיה טוב או אפילו טוב מאד ... התמקדות ההסתכלות צריכה להיות בצד
שבו שדה הראיה חסום , כלומר ההסתכלות האחרונה ותוך כדי כניסה צריכה להיות לצד שבו שדה הראיה חסום .

במקרה שבו שדה הראיה חסום משני הצדדים .. ההסתכלות צריכה להיות מהירה מאד וכוללת את שני הצדדים....
ועכשיו לעוד נקודה חשובה איך נכנסים לצומת כזאת : חברה לא כמו צב ..נכנסים בתאוצה ראוייה בכדי לפנות את הצומת במהירות האפשרית .
כניסה איטית ופינוי איטי זאת סכנה ממשית..וחוסר הבנה בסיסי ... צומת הוא מקום מסוכן ולכן השהייה בו צריכה להיות קטנה ככול האפשר .

כמו שאני כותב לכם תבינו ... שכל אלמנט שכתבתי עליו מראה על יכולות הנבחן ...כל ביצוע כזה או אחר ילמד על איכות הביצוע של הנבחן .

מורים שמודעים לצומת המסויימת הזאת באו אלי מס' פעמים ואמרו לי שהצומת הזאת כל כך מורכבת שלוקח להם שיעור שלם ולעיתים יותר
בכדי ללמד רק את הצומת הזאת....לי זה מוכיח כמה נכון לבקר בצומת הזאת הרבה .
 

be_roo

New member
למה השימוש המאסיבי ב-3 נקודות?

זה מאוד מקשה על הקריאה ומיותר תחבירית.
 
זה מה שמפריע לך?

ולא העברית המאוד גרועה של הכותב? או חוסר ההבחנה בין זכר לנקבה? או אי ידיעת הטיית פועל בזמן עתיד?
לפי השפה ואופן הכתיבה חשבתי בהתחלה שמדובר בנער מתבגר, ואז ראיתי שזה דווקא מישהו בן 59
 

dor119

New member
שוגר ראש .

לא ברור לי מאיפוה היגעת אלינו , אולי טעית עם פורום אחר ?
לא סיימתי ולא היתחלתי תואר בכתיבה עברית . יכול מאד להיות שאת צודקת באבחנה שלך .
אין לי כלים לדעת במה טעיתי , אבל הייתי שמח אם היית מתקנת אותי.

בכל מיקרה בכתיבה שלי כאן בפורום אני מעביר מסר/ים ומניסיון ארוך שנים המסר נקלט
הווה אומר שמבינים אותי וזה מה שחשוב .
 
למעלה