שלום ישראל! אני ממארגיני העצומה
אני מאוד מאוד מעוניינת לראות חומר בנושא עם מאמרים וסטטיסטיקות. בסך הכל כולנו רוצים להציל חיים. אבל אני בתור מישהי בת 17 וחצי עם רישיון והגבלה של שני נהגים באוטו וכך גם חברים שלי, יכולה להגיד לך בברור, שנסיעה בשעה 3 לפנות בוקר כשחוזרים מיציאה בערב יום שישי מסוכנת בין אם יש לי 5 באוטו לבין אם יש לי 3 באוטו. המצב הוא כזה- בהנחה שכמות האנשים שיוצאים בערב היא אותה הכמות, כרגע צריך בערך פי 2 מכוניות בשביל לצאת. בערב יום שישי בשעות ה"מסוכנות" רוב הנהגים על הכביש הם בגילאים 17-25, כלומר בערך על חצי מהם חלה ההגבלה וכך מספר המכוניות בכביש עקב ההגבלה יגדל פי 1.5 לערך. כלומר- יותר אנשים יצטרכו להיות נהג תורן ולא לשתות, יותר סיכויים לתאונות דרכים עקב יותר מכוניות וככל שיש יותר תאונות דרכים יש יותר הרוגים. עוד דבר, שאומנם אין לו משמעות מבחינה חוקית אך בכל זאת צריך לקחת לידי חשבון (לפי דעתי לפחות), אף אחד לא שם על החוק הזה. בכשבה שלי (י"א) יש מספר לא מועט של נהגים, וכמעט כולם מסיעים יותר מ2 באוטו. נוצר מצב שמי שכן שומר על החוק הזה זה האנשים שהם באמת בסדר, ולרוב זה האנשים שגם התאונות לא יקרו להם, אלא לאלו שלוקחים 5 באוטו. אז מה בעצם מנענו פה? דבר נוסף הוא שכל שוטר ששאלנו בחודשים האחרונים בקשר לחוק ההגבלה- אינו מודע למעשה בכלל לחוק! השוטרים לא מודעים לחוק ולכן גם לא יעצור מישהו אם יסע עם יותר מ2 באוטו, וגם ככה הרוב לא שומרים על החוק, אז יוצא שיש כמה "פרייאירים" שנדפקים שהסיכוי שלהם תהיה תאונה הוא קטן. אני אשמח אם תקרא את הנוסח המחודש של העצומה ואם תחזור אליי עם מאמרים וסטטיסטיקות בתודה מראש, רומי