כנס מוכרי איביי היום 10/7/18

alex155

New member
כנס מוכרי איביי היום 10/7/18

היה היום כנס מוכרים באיביי, כמה דברים שבטח תתעניינו לדעת:
  • בקרוב יתחיל מהלך של חיוב מוכרים לספק UPC\EAN\MPN כחלק מבניית "עמוד מוצר" שהמוכרים מסתדרים בו (וגם יש ביטוי למצבים שונים של המוצר למשל כמויות, באנדלים, משומש). הרעיון הוא שעמוד המוצר כבר קיים עם תמונת סטוק והמוכר "רק" מוסיף את הצעתו (אהמ אמזון). המטרה המוצהרת של איביי פה היא צמצום תוצאות חיפוש וחווית קניה שמפשטת את חיפוש המוצרים באתר.
  • החזרות הולכות לקבל עוד פוש לרמות של 30\60 יום עם או ללא סבסוד דמי החזרה מהמוכר (מה שייקרא free returns לעומת returns רגילים). אין יותר סטוקינג פי ולא ניתן יהיה לגבותו. מה שכן בהחזרות של bought by mistake ניתן יהיה לקזז עד 50% מגובה המוצר ע"י המוכר ללא הסכמת הקונה.
  • בהחזרות יהיו גם תהליכים אוטומטיים של הנפקת תווית משלוח ומתן החזר ברגע שיש סריקת DELIVERED אליכם. תהיה אפשרות ליצור מדיניות החזרות שונה בין לקוחות מקומיים (ארהב) לבינ"ל.
  • מדד חדש יתן למוכרים מידע על הקייסים\החזרות של המוצרים שלהם, בהשוואה למתחרים. זה לא נכנס ל-seller level, אבל מוכר שיימצא שהבעיות אצלו הן בפער משמעותי לעומת המתחרים, "ייקנס" בעמלת מכירה נוספת של 4% על כל המוצרים באותה קטיגוריה שבה הוא מוכר. כן.
  • מוכרים אמריקאים או כאלה שמוצריהם נמצאים בארה"ב, יכולים לתת רמת שילוח חדשה של "דיוור מובטח". בוחרים רף של 1-4 ימים שבהם הפריט יגיע ללקוח, וזה מקודם בחיפוש וגם קונים יכולים לפלטר לפי זה.
הרוח הכללית של הדברים - זה פחות רלוונטי למי שמוכר פריטי אספנות, אבל כל מי שמוכר סטוקים מבורקדים ומוצרים שאינם PL, צריך להיערך בהתאם כבר מעכשיו.

בהצלחה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מעניין! נראה שהם מושפעים חזק מאמזון... ומחזרים אחר הלקוחות

 

alex155

New member
אכן, כל העדכונים האחרונים של איביי נראים כאלה שמכוונים לשוק

האמריקאי, ולתת סטנדרט אחידות והחזרות כמו של אמזון.
איביי למשל שלחו לי מעטפות ממותגות שלהם (אני מוגדר כמוכר אמריקאי) כך שממש כל שפת התקשורת עם הלקוח (תמונות סטוק, מוכרים נערמים אחרי מוצר ולא ההפך כמו שהיה נהוג, החזרות נדיבות ומעטפה אחידה) נראים כקריצה מאוד ניכרת לסטנדרט הידוע של אמזון.
 
למעלה