כנראה שלסבא יש גלגלים

כנראה שלסבא יש גלגלים ../images/Emo220.gif

אהלן לכולם, הפתעות
בחיים זה אחד הדברים הטובים שקיימים. משהו שלא מצפים לו וגורם לנו להרים גבות או להיאלם לשניה. השבוע מבקר אותי חבר אירי. טיילנו בצפון והראתי לו עץ תאנה שכל הפירותמננו כבר נקטפו. 'אתה לא תאמין לי על מה שאני אספר לך' הוא אמר לי. 'מה
' עניתי. 'אני אומנם לא מכיר ולא יודע איך עץ תאנה נראה אבל לפני כמה שנים, כשמרקו מאיטליה ביקר ב-GALWAY, הלכנו לטייל על גדות הנהר CORRIB - שמוביל מאגם CORRIB לים ב-GALWAY. ואז - כשרצינו לראות להקת דגים, פתאום מרקו הצביע מופתע על עץ - ואמר - "זה עץ תאנה"
. שאלנו אותו כמה פעמים אם הוא בטוח - והוא אמר שכן - הוא בטוח'. עץ תאנה באירלנד ?
עץ תאנה באירלנד ? העץ
עם הנשמה אולי הכי גדולה שקיימת, עם פירות שמזכירים תמיד קיץ חם, סנדלים, אבטיח והרבה זיעה - הוא הוא גדל במערב אירלנד (אם הולכים לאורך בגדות אז הוא נמצא חבוי תחת אחד הגשרים - אם מישהו ירצה לראות). הוא הבטיח שישלח לי תמונות של העץ. בהחלט מדהים. ובאותו עניין - יצא לכם לראות באירלנד פרחים/עצים/שיחים/פירות/ירקות - או כל דבר אחד שבכלל לא ציפיתם שייגדל באקלים שכזה ?
 

jonbaum

New member
האקלים המשוגע של אירלנד

לאמא של אשתי יש עץ תאנים בגינה באירלנד, ב-Wexford בדרום מזרח, והוא נותן פרי כל שנה. במגזין הגינון The Irish Gardener מישהי פעם סיפרה שהיה לה עץ לימון בחממה שלה שלא עשה כלום. לכן היא הוציאה אותו החוצה בתקווה שהעץ פשוט ימות ואז היא תשים משהו יותר מועיל באותו העציץ. מאז העץ לא מפסיק לתת לה לימונים. היא גרה ב-Sutton בצפון דבלין. בכלל, אומרים שאירלנד היא המקום שבו ניתן לגדל את המגוון הרחב ביותר של צמחים בכל חצי כדור הארץ הצפוני, וזאת בגלל שאין הרבה כפור בחורף. הרבה צמחים זרים גדלים באירלנד בטירוף, כמו כל הפוקסיה בקרי. מישהו פעם שתל צמח כזה שהוא הביא מדרום אמריקה, והיום הוא גדל פרא בכל המחוז. כך גם שרכי העץ מניו זילנד - אירלנד (ואנגליה) הם מהמקומות הבודדים בעולם בהם אפשר לגדל את הצמח הזה - הוא מתפגר מעל 28 מעלות בקיץ ומתחת למינוס 5 מעלות בחורף.
 
לא רק ירוק ../images/Emo145.gif

זה ללא ספק קטע מדהים - מגוון הצמחים שניתן לגדל באקלים שכזה. תמיד אומרים באירלנד שהאקלים הוא מתון ולא קיצוני בגלל זרם הגולף שמגיע מהאוקיינוס ואירלנד היא המפגש הראשון של הזרם ממערב. אז כבר יש לנו 2 עצי תאנים (מי היה מאמין ?), ועץ לימון
בקצב הזה אפשר יהיה להתחיל לגדל אורז
. אתה יודע אם תמיד היה ניתן לגדל מגוון עשיר כל כך של גידולים או שזה אולי בגלל שינויי האקלים של השנים האחרונות ?
 

jonbaum

New member
יש מישהו שמגדל ענבים ומייצר יין

(לא טעמתי). אני מצרף כתבה
 
למעלה