כסדום היינו, לעמורה דמינו.

אוך, כל כך הוציאו לי את הרוח מהמפרשים

הודעה שלי הגיעה לדף הראשי של תפוז אז באו ממש מלא מופרעים להגיד לי שאני צריכה לעוף מהארץ וכל מני שטויות, וזה ממש הוציא לי את החשק לדיון. כעיקרון פורנוגרפיה לא מיועדת לילדים, אבל השיטה הנכונה לעצור את זה זה חינוך טוב מהבית, שההורים ידברו באופן פתוח עם הילדים על נושאים כאלה ויסבירו להם, ולא הצנזורה. נגיד אצלי בבית ההורים אף פעם לא אמרו לי בובה-מייסס כמו חסידה או כרוב או אנא ערף, הם הסבירו לי במילים כרות של ילדים את כל העניין והסבירו לי למה עדיף להתעסק בזה רק בגיל מבוגר יותר, וזה גם ככה לא עניין אותי כי רוב מה שמעניין ילדים במין זה העובדה שזה אסור, זה הופך הכל להרבה יותר מסקרן עבורם, זה לא שבאמת ילד בן 7 עם יצר מיני מטורף, ובגלל שאצלי לא היה אסור לדבר על זה, אז זה לא עניין אותי, היו לי הרבה דברים אחרים לעשות שהיו יותר מעניינים בגיל ההוא, היו לי חיים
 

yaakii

New member
הבעיה היא שבכדי להיות הורה לא צריך לעבור קורס

והמצב הוא שההורים היום לא מחנכים את הילדים לדברים שהם היו צריכים לחנך אליהם. במקרה הטוב. במקרה הרע הם מתעללים בהם ומזניחים אותם. יש הרבה דברים שהיו צריכים להיות בתיאוריה, ואינם. אנחנו צריכים להתמודד עם המציאות הקיימת. המציאות היא שההורים לא מחנכים לדברים האלה, והילדים משוטטים מגיל צעיר באתרי פורנו. כמו כן, כפי שניתן לראות פה: http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=3947 ילדים נתקלים בתוכן פורנוגרפי גם ללא רצונם. המציאות היא, כאמור, שילדים כן גולשים באתרים האלה, וחבריהם לכיתה הופכים להיות הקורבן. החינוך המיני של הילדים האלה הוא האתרים הללו (שוב, נכון שהיה צריך להיות חינוך מההורים, אך אנחנו מתחשבים בעובדה שזה לא המצב), הם מבולבלים, נואשים לממש את כל מה שהם רואים באותם אתרים וכך נוצרות להן אורגיות של בני 10. וזה לא כי יש להם יצר מיני מטורף. זה כי כאשר בליחצת כפתור אחת אפשר להגיע לעולם של תמונות שלא היו מוכרות לילד, זה מסקרן, זה מושך והוא מתמכר.
 

אייני

New member
אבל אין מה לעשות

אתה לא יכול להאשים את הפורנו בגלל חינוך של ההורים, כמו שהגבתי לך שם. אם הילדים יתחילו לרוץ לכבישים כמו מטומטמים (נגיד, נופל כדור לכביש והילד רץ להביא אותו), אתה תאשים את המכוניות ואת התחבורה? ברור שלא. אתה תאשים את ההורים שצריכים לחנך את הילדים לשמור על מרחק מהכבישים. אז למה עם הפורנו אתה מאשים את הפורנו במקום את ההורים? פורנו כשלעצמו הוא תופעה שאי אפשר להגיד עליה בוודאות "זה רע", ואכן - ישנם הרבה מאוד סקסולוגים שממליצים על צפייה בפורנו. אתה בעצם נוקד בגישה שפורנו זה דבר רע ולא מעניין אותך כלום - זכותך המלאה. הבעיה היא, אין מה לעשות, שאנחנו עדיין לא חיים בדיקטטורה שלך, אלא במדינה בה לכל אחד יש זכויות משלו ומותר לו להחליט לגבי עצמו אם הוא רוצה לצפות בפורנו או לא, בדיוק כמו שהוא יכול להחליט לגבי עצמו אם הוא רוצה לעשן או לשתות או לעשות כל מה שהוא רוצה - כל עוד כמובן, הוא לא פוגע במישהו אחר.
 

yaakii

New member
אני נוקט בגישה

שככל שתפוצת הפורנו עולה, כמות מקרי האונס והתקיפות המיניות עולה. אני נוקט בגישה שעבור ילדים רבים החינוך המיני הוא תוכן פורנוגרפי. הגישה הזו מבוססת על עובדות, על מחקרים. אפשר לומר הוא אשם, אתה אשם, להשליך את האשמה למי שלא אשם, לנסות למצוא אשמים וכו'. ואפשר להחליט לחסום אתרי פורנו ולמנוע את הבעיה. כל דרך אחרת, לא תעצור את הבעיה. ולו בשל העובדה שהרבה הורים לא רואים פגם בפורנו. נכון, גם לאיסור נסיעה מעל המהירות המותרת יש חסורנות כלשהם. למשל, זה מונע מאנשים להגיע במהירות מממקום למקום. אז מה? לפעמים מוותרים על משהו כי יש לו יותר השלכות שליליות מחיוביות. אין סיבה שלא נעשה את זה בנוגע לאתרים הפורנוגרפים. אם ניתן למנוע מהילדים לרוץ לכביש, אז אני אאשים את מי שהיה יכול למנוע מהם לעשות זאת, ולא עשה. אני לא אאשים את ספק האינטרנט (=התחבורה) בכך שהילדים צפו באתרים, אלא אאשים את מי שלא מנע מהילדים להיחשף לתכנים האלה. כפי שאמרתי, מי שצופה בפורנו לא פוגע רק בעצמו אלא בחברה כולה. קטע שלקוח מהאתר הזה: http://www.e-mago.co.il/Editor/actual-2190.htm "הקשר בין פורנוגרפיה לאונס מתברר מעדויות של נשים שנאנסו בהשראתה. מחקרי מעבדה שבדקו כיצד גברים מושפעים מהקרנת סרטי פורנו וממחקרים קורלטיביים, מצביעים שככל שעולה כמות הפורנו כך מסתמנת עלייה במקרי האונס. תמר ברז נאנסה ונרצחה באכזריות על גג חנות "ביתילי" ברמת-גן לפני מספר שנים. כשנשאל הרוצח, יגאל אקסלרוד, מדוע עשה את המעשה, השיב: "רציתי לעשות לה את מה שראיתי בסרטים כחולים". המחקרים מצביעים על קשר סיבתי בין שימוש תכוף בפורנוגרפיה לבין אונס ואלימות מינית בכלל. ניתוח-על של 16 ניסויים שערכו חוקרים שונים, ושהקיפו 2,248 נבדקים, מראה שלאחר צפייה בפורנוגרפיה התחזקו העמדות התומכות באלימות מינית של הגברים הנבדקים, ועלתה גם רמת האלימות המינית שלהם. הקשרים בין פורנוגרפיה לאלימות מינית נמצאו חזקים במיוחד אצל גברים אלימים. גברים אלה, בשונה מגברים שאינם אלימים, נוטים לפרש את החומר הפורנוגרפי באופן המעודד אותם למעשי אונס. ממחקר שערכה דיאנה ראסל עולה שחלה עלייה דרמטית בשיעור מקרי האונס בארה"ב בעשורים האחרונים, שבהם חל גם שגשוג של החומרים הפורנוגרפיים. במחקרים קורלטיביים שערכה שר הייט על מיניות הגבר, מדווח ש-67% מהגברים שהודו כי רצו לאנוס אישה צפו באתרי פורנו, לעומת 19% בלבד בקרב אלה שאמרו שלא רצו מעולם לאנוס אישה. אדוארד דונרסטיין, מהחוקרים החשובים של הפורנוגרפיה, גורס ש"היחס בין פורנוגרפיה לבין אלימות מינית כלפי נשים חזק יותר מאשר היחס בין עישון לבין סרטן ריאות". דונרסטיין גם מצא שאם נחשוף גבר במשך שישה שבועות לפורנוגרפיה קשה, יחול אצלו שינוי בגישתו לנשים; הוא יהפוך לנוקשה יותר, ויראה באונס דבר חמור פחות." מי שרוצה לעשן-מוזמן, אך לא כאשר עשן הסיגריות פוגע בסובבים אותו.
 

אייני

New member
אתה נוקט בגישה כזאת

ובו זמנית, כפי שטענת שם - טוען גם את ההיפך, בצורה נורא נורא אירונית. אתה גם טוען שצפייה בפורנו גורמת לכך שהגבר כבר לא מתרגש מהאישה האמיתית שלידו. שזה דיי אומר אם ככה שהגבר כבר לא יאנוס את האישה שלידו. אופס? אני מציע לך לנסות להתפשר על חיסרון אחד של פורנו, שני החסרונות האלה שמצאת הורסים לך אחד את השניXD בנוסף, רוצה לשמוע משהו שיזעזע אותך? אוניברסיטה בלונדון רצתה לעשות מחקר על אנשים שצפו בפורנו לעומת כאלה שלא. היא לא הצליחה למצוא *אפילו נבדק יחיד* שלא צפה בפורנו אי פעם בחיים שלו!!!! לפי ההיגיון הזה - 100% מתושבי בריטניה צריכים להיות אנסים. טוב, יודע מה, אז לא 100%. נסתפק ב90%. אה, גם זה לא? טוב טוב, נרד ל80%. אה, רגע, לא מספק? אוף. מה עם 70%? לא, גם זה עדיין גבוה מדיי. 50%? 40%? 20%? 10%? אפילו פחות אני חושש. זה לא מבהיר מספיק טוב את העובדה שהקשר בין אונס לפורנו הוא קצת... קלוש? וכמו שהבהרתי שם - העובדה שאנסים רבים רואים פורנו לא אומרת שפורנו גורר אונס. זה כמו שעבריינים רבים מעשנים - אבל עישון לא גורר עבריינותXD כאילו, תראה, אתה רוצה לדעת מה אני חושב? אני חושב שגברים שמלכתחילה חונכו בצורה שלילית (או עברו חוויות שליליות בילדותם) הם אלה שגדלים להיות אנסים בלי קשר לכן פורנו לא פורנו. מה שכן - אני מסכים שבמקרה כזה - הפורנו בהחלט עלול לעודד נטיות שכאלה, בדיוק כמו משחקי מחשב אלימים שעלולים לעודד נטיות אלימות אצל אנשים שכבר אלימים מלכתחילה. אבל הקטע הוא שהפורנו לא יוצר אותן, והקטע הוא שבסופו של דבר, הנטיות האלה לדעתי האישית היו מתפרצות בדרך זו או אחרת. כמובן שכאן זאת דעתי האישית, וייתכן שהפורנו הוא זה שגורם להן לפרוץ, אבל בסופו של דבר, אף אחד לא יודע את זה בוודאות מוחלטת בתכלס, כי מי לעזאזל מסוגל לחזות מעשים של אדם? כל המחקרים האלה שאתה כ"כ אוהב לנפנף בהם בסופו של דבר בעצם לא יודעים כלום בקטע הזה. אין שום מחקר שתוכל להביא לו אנס והוא יגיד לך "אה, אני יודע, תעשה X,Y,Z ותראה שהוא לא יאנוס יותר בחיים". ככה שעם כל הכבוד, לחסום את תעשיית הפורנו זה חד וחלק "טובל ושרץ בידו", ובנוסף - הסיכון גבוה פי כמה מהרווח, כי בעצם ברגע שתהיה קיימת האפשרות למדינה לחסום מידע באינטרנט, כמה זמן אתה חושב ייקח עד שהממשלה תחליט לחסום עוד כמה דברים שלא נראים לה? ואל תבלבל במוח על "דמוקרטיה". ברגע שיש אפשרות כזאת - זה בגדר פרצה קוראת לגנב, ובמיוחד לממשלות שנשענות על דעת קהל, לטפל באינטרנט... זה אחד הדברים הכי קוסמים בעולם. ו...איך לעזאזל הגעת לאיסור על נסיעה במהירות גבוהה? איך בדיוק זה מונע מילדים לפרוץ אל הכביש? זה לא עוזר ולא מונע ולא ימנע מהם להידרס כשהם יפרצו אל הכביש (אלא אם תיסע במהירות של 20 קמ"ש כמובן, שזה טיפונת מוגזם). הדבר היחידי שבאמת יוכל לעזור במקרה הזה זה איסור מוחלט על נסיעה בכבישים - בדיוק כמו שאתה מציע לאתרי פורנו - איסור מוחלט. אז אל תנסה להתחכם ולהעמיד פנים שזה כמו הגבלת מהירות בכביש, זה אפילו לא קרוב. אם אתה רוצה באמת ובתמים להמשיל את הגבלת המהירות - אז תמשיל את זה לתוכנות ההגבלה של פורנו ששמים על מחשבים. כן, אותן גם אפשר לפרוץ, ואפשר לראות אצל חברים את הפורנו - אבל גם בהגבלת המהירות עדיין אפשר להיפגע, פשוט הסיכוי קטן יותר. זאת ההמשלה הנכונה.
 

yaakii

New member
כפי שהסברתי בבלוג,

אין בקביעה הזו כדי לקבוע שצפייה בפורנו גורמת לירידה במקרי האונס. ייתכן שאין לגבר משיכה חזקה לבת-זוגתו, בעקבות הצפייה המרובה בפורנו, ואז ערב אחד הוא משתכר וכל חסרון הפורקן המיני שלו מתפרץ החוצה, יחד עם השפעת הפורנו והוא אונס מישהי. לעומת-זאת, יש מחקרים שמורים בדיוק להפך, כפי שפירסמתי כאן ובבלוג. זה שכולם באוניברסיטה צפו בפורנו לא אומר כלום. יכול להיות שהם צפו לרגע אחד (/לזמן מועט). יש לך בעיית הבנה חמורה. זה שמחקרים אומרים שצפייה בפורנו מעלה את מקרי האונס, לא אמור לגרום לכך שמתוך מיליון אנשים שצפו בפורנו חייב להיות לפחות אנס אחד, אלא זה אומר שאם מתוך מיליון אנשים שלא צופים בפורנו היה רק אנס אחד, אז מתוך מיליון אנשים שצופים בפורנו יהיו 2 אנסים. זה מספיק. לא התייחסתי לעובדה שעוסקת בכך שאנסים רבים צופים בפורנו. אז לא נחסום פורנו, כי ייתכן שזה יגרור חסימת דברים נוספים?! צפייה בפורנו מעודדת השפלת וניצול נשים. צפייה בפורנו משפיעה על הדרך בה הצופה יתייחס לנשים. צפייה בפורנו מעלה את התמיכה באלימות מינית של הגברים כלפי הנשים. צפייה בפורנו מגיעה הרבה פעמים לילדים, בניגוד לרצונם, ומהווה את החינוך המיני היחיד של הרבה ילדים. צפייה בפורנו היא דבר עם חסרונות כה רבים. העלייה במקרי האונס והתקיפות המיניות עולה, ועולה ועולה. נאשים את כל הגורמים הלא אשמים וניתן לדברים להמשיך לעלות ולעלות ולעלות. הגבלת מהירות- הדוגמא לא קשורה למה שהזכרת לגבי ילדים שפורצים לכביש אלא כדוגמא להגבלה כלשהי בחוק שיש בה חסרונות מסויימים, ובכל-זאת מבצעים אותה בשל הייתרונות שלה.
 

אייני

New member
רגע רגע, אני לא מבין

"לעומת זאת יש מחקרים שמורים בדיוק להיפך". אז מה שווה המחקר הזה שהצגת אם יש מחקרים שמראים בדיוק את ההיפך? שלא לדבר על זה שבדוגמא שהבאת - הצפייה בפורנו היא *בוודאות* לא הגורם, אלא השכרות והאלכוהול. אם כבר, לפי הדוגמא שהבאת - צריך לאסור על אלכוהול, לא על פורנו. הפורנו כשלעצמו בכלל לא היה הבעיה - אלא האלכוהול ששחרר את המעצורים, *ולא יותר*. אם תשים לב - הדוגמא שהבאת למעשה זהה בדיוק למה שטענתי - הפורנו לא עשה *שום דבר*. הוא חיזק את המשיכה המינית, כן אבל בבירור נראה שמה שגרם לו בסופו של דבר לאנוס זה השכרות נטו, ולא הפורנו. ויקי, יקירי, לא דיברתי על צפייה באוניברסיטה. הם חיפשו אנשים *בכל בריטניה*. לא באוניברסיטהXDDD מבין עכשיו עד כמה זה עצוב? ועכשיו - הבעיה היא עם כל הכבוד, שמחקרים לא יכולים למדוד דבר כזה כמו שאתה כ"כ אוהב להתפאר בו. אין שום אפשרות לקחת קבוצה, לתת לה לצפות בפורנו, ואז לראות אם האנשים בקבוצה מתחילים לאנוס, נקודה. המחקרים היחידים שאפשר לעשות זה לעשות סקר מנומס ויפה לגבי העמדות של אנשים. עד כמה אפשר ללמוד מזה? יחסית הרבה, בנוגע למה קורה לאנשים. עד כמה אפשר להסיק מזה לגבי מקרי אונס? מעט מאוד לדעתי. אז למה בכל זאת המחקרים מדברים ככה על מקרי אונס? סביר פשוט להניח שזאת הכותרת בכתבות שאתה מחפש באינטרנט. אתה יודע כמה פעמים קראתי כותרות מדהימות של מחקרים שבסוף, כשקראתי בפנים, מה שהיה רשום שם היה רחוק עשרות קילומטרים מהמחקר עצמו? היה לדוגמא מחקר שהתפרסם, שכותרתו הייתה "נשים נוהגות יותר טוב מגברים!!!" בעוד שבמחקר עצמו - לא הייתה לכך שום נגיעה, והם פשוט בדקו את כמות התאונות שעושים הגברים לעומת זאת של הנשים - וזה לא נובע בכלל מכישורי נהיגה אלא מעוד הרבה מאוד גורמים. ואכן, זאת בכלל לא הייתה המסקנה של המחקר. אבל זאת הייתה הכותרת שהעיתון המפרסם הדביק למחקר כדי שייראה יותר מרשים ושירצו לקרוא אותו. ועכשיו - כל הדברים שציינת לגבי פורנו - שוב, אני חוזר על זה - יש סקסולוגים ש*ממליצים* על צפייה בפורנו. מה זה אומר? שכנראה, צפייה בפורנו - מעודדת גם דברים חיובים בקשרים זוגיים. אז לא הכל שחור ככל הנראה. וזה שצפייה בפורנו מגיעה לילדים לא אומר שצריך לאסור עליה. אם ילדים יתחילו לעשן, זה לא אומר שצריך לאסור עישון, רק שצריך להגביל אותו לילדים. ו"נאשים את כל הדברים הלא אשמים"? אתה רציני איתי? פורנו לדעתי האישית זה הגורם הכי פחות ישיר להעלאת מקרי האונס. העובדה שהחפצת נשים קיימת ב*כל אמצעי תקשורת* היא כבר יותר בעייתית. בשביל פורנו לפחות אתה צריך *לרצות* כדי למצוא. בשביל לראות אישה כחפץ אתה צריך רק לצאת החוצה. כמו כן, עוד גורמים בעייתיים לדעתי עם כל הכבוד זאת הירידה המאוד משמעותית בשלטון החוק, הירידה במערכת החינוך והירידה בחינוך ההורים ובכך שהילדים הרבה פחות מקשיבים להורים ושההורים פחות יודעים לחנך את הילדים שלהם. תאמין לי - פורנו זאת הדאגה האחרונה שלך. בגלל זה אני חוזר ואומר - אתה פשוט טובל ושרץ בידו, חד משמעית. זה שתבטל את הפורנו לא ישנה פשוט *כלום*. שום כלום בריבוע. זה בדיוק כמו האלכוהול, אם שמעת על "תקופת היובש" האמריקאית. גם הם חשבו למעשה בדיוק כמוך - אלכוהול הרי מביא למלא דברים שליליים - והרבה יותר גרועים מפורנו - ובתמורה למה? מה הוא נותן? טעם טוב? (וגם זה שנוי במחלוקת) - ואו באמת. אז למה לעזאזל לשתות אלכוהול? יותר הגיוני לבטל אותו מאשר לבטל את הפורנו, לא? אז הנה - הגישה שלך לבטל את הפורנו זה בדיוק נובע מאותו המקור של הגישה האמריקאית לבטל את האלכוהול. ואז - האידיוטים קלטו שהם למעשה חירבנו את הכל בצורה מפליאה, אז אחרי כמה שנים הם ביטלו בבהלה את אותו איסור מטופש. למה שהפורנו יהיה שונה עם כל הכבוד? אני לא רואה הבדל בין השנאה לפורנו לבין השנאה לאלכוהול, ובינינו? אלכוהול גורם לאנשים לעשות דברים גרועים פי כמה וכמה מאשר צפייה בפורנו.
 

yaakii

New member
אני לא מציג מחקר כי הוא "שווה" או לא שווה

אני מציג מחקר כי אני רוצה להציג עובדות שמעבירות רעיון מסויים. בכך שהצגתי את המחקר הנ"ל הצבעתי על פגם שנוצר עקב צפייה בפורנו. כפי שציינתי שעולה מתוך המחקרים, צפייה ממושכת בפורנו מחספסת את האדם ביחסו לאלימות מינית, דבר שמגדיל את הסיכוי לביצוע אונס. ייתכן שיש אנשים שבשביל השפעת הפורנו יש צורך שיתלווה לכך אלכוהול ואז זה יגיע לידי אונס, ויש כאלה שלא צריכים את האלכוהול. ויש כאלה שלא צריכים את הפורנו, נכון. אבל יש מחקרים, יש עובדות. נכון, טעות שלי, תתעלם מהמשפט לגבי הצופים באוניברסיטה. מה שרלוונטי זה ההמשך: "זה שמחקרים אומרים שצפייה בפורנו מעלה את מקרי האונס, לא אמור לגרום לכך שמתוך מיליון אנשים שצפו בפורנו חייב להיות לפחות אנס אחד, אלא זה אומר שאם מתוך מיליון אנשים שלא צופים בפורנו היה רק אנס אחד, אז מתוך מיליון אנשים שצופים בפורנו יהיו 2 אנסים. זה מספיק." הסברתי מה המחקרים איתרו ואת זה אפשר להגדיר. הם הגדירו זאת במדוייק ולא מדובר על מחקר שנערך על 10 אנשים. כפי שאמרתי: לא משנה אם לפורנו יש מיליון ייתרונות. יש לו חיסרון אחד חמור ביותר, והוא הדברת מקרי האונס. זה מספיק בשביל לאסור אותו. אני באמת מסכים שגם צריכת אלכוהול צריך להגביל.
 

אייני

New member
רגע רגע, אז עכשיו זה כבר לא לאסור לחלוטין

אלא להגביל? אלא מה בדיוק המשפט האחרון שלך מנסה להגיד? "גם צריכת אלכוהול צריך להגביל"? ואם להגביל, אז איך בדיוק להגביל? (ואני לא מדבר על אלכוהול. אלא על איך בדיוק להגביל פורנו). ואם לא התכוונת להגבלה, אלא בכל זאת לאיסור, ובכן, אז אין לי יותר מה לעשות חוץ מלהיאנח ולהגיד "הדבר היחידי שאנשים לומדים מההיסטוריה, זה שאנשים לא לומדים מההיסטוריה". ועם כל הכבוד, למה שאמרת שאתה עושה, "אני מציג מחקר כי אני רוצה להציג עובדות שמעבירות רעיון מסויים" - לדבר כזה קוראים הטעיית הציבור. חד משמעית. אם יש מחקרים שמציגים רעיונות מסויימים, ומחקרים אחרים שמציגים רעיונות הפוכים - ואין שום הסכמה בקרוב רוב החוקרים לפחות על עמדה מסויימת - הרי שהצגת מחקר יחיד של עמדה יחידה, והעמדת פנים כי זאת העמדה הנחקרת היחידה ואין שום טעויות או הפכים - זה פשוט שקר, במקרה הרע, או הטעייה מכוונת, במקרה "הטוב". זה שאתה רוצה שיתמכו בדעה שלך זה מובן. זה שאתה מסתיר בכוונה דברים, או מייפה דברים ומתאים אותם שיתאימו לדעה שלך, זה כבר משהו אחר. אתה הצגת בפירוש את המחקרים האלה כאילו הם הזרם המרכזי בחוקרים וכאילו אין שום דעות הפוכות, וזה פשוט לא נכון. ובכ"מ, בסה"כ, כל מה שאני רואה זה שאתה מנסה לנפנף במחקרים שלך בכל הזדמנות ולהתחבא מאחוריהם, כי מלבדם אין לך יותר ממש מה להגיד. ושוב, עם כל הכבוד, אני עדיין לא רואה איך מחקר יכול לבדוק שאם תצפה בפורנו הסיכוי שלך לאנוס יעלה. כאילו, תבין משהו, לדעתי ברור שרוב האנסים צופים בפורנו, ולכן זה בהחלט ייראה ככה במחקר. תחשוב. אתה לוקח אנסים, ממיין אותם, רואה ש90% מהם צופים בפורנו, ואומר "אה, אם ככה צפייה בפורנו מעלה את הסיכוי לאנוס". זה פשוט היסק לוגי לא נכון. זה כמו שתיקח נשים בהריון, תראה של90% מהן יש שיער ארוך ותגיד "אה, אם ככה שיער ארוך מעלה את הסיכוי להיכנס להריון". כלומר, המחקר בעצם לא יכול לבדוק קשר בין צפייה בפורנו לבין אונס, כי ייתכן שהקשר הוא הפוך לחלוטין - אדם עם פוטנציאל לאונס - בד"כ מעדיף לצפות בפורנו (ולדעתי זה הקשר הנכון). הדבר היחידי שהמחקר מסוגל לעשות זה לבדוק נטיות של אנשים לאחר צפייה בפורנו, ושוב, כפי שאני מציין, זה לא יכול לנבא אונס בגרוש. ככה שיקי, עם כל הכבוד, אם הנושא באמת חשוב לך כ"כ, אני מציע לך להתמקד בגורמים ה*באמת* חשובים שלו, ולא בגורמים הזניחים. בסופו של דבר, אם הפורנו באמת ייחסם, הדבר היחידי שיקרה זה שיהיה פלטפורמה לחסימת עוד אתרים שהשלטון לא אוהב, פלוס הפיכת מאות אנשים ל"עבריינים" (בדיוק כמו שהיה בארה"ב) פלוס שגשוג של מאפיות וגורמי פשע שיעבירו פורנו בניגוד לחוק (שוב, כמו שהיה בארה"ב) וכמעט אפס השפעה על מקרי האונס, מהסיבה הפשוטה שהפורנו הוא בכלל לא אחת מהסיבות המרכזיות. אז בכל הכנות, אם כבר - אתה צריך לחשוב על זה בדיוק במשוואה שהצגתי לפניך. אני אישית חושב שזה מספיק ממצה כדי להראות שנזקי חסימת הפורנו יותר גרועים מאי חסימתו.
 

yaakii

New member
להגביל לחלוטין, מבחינתי.

אני ראלי ומודע לכך שאין מצב שזה ייקרה. לעומת-זאת דעת הקהל לגבי חסימת הפורנו נוטה לתמוך בנושא הרבה יותר. אני לא נלחם בטחנות רוח. ההיסטוריה לא מלמדת על דבר. בתקופת היובש כולם שתו אלכוהול שנמכר בשוק השחור. זה כמו לומר שאנשים לא לוקחים היום סמים קשים. לא הבנת. אני מציג מחקר שמעביר רעיון שאני מזדהה איתו. זה לא אומר שאני בוחר לא להציג מחקר אחר. לא נתקלתי מעולם במחקר שאומר דבר אחר. נכון, המחקרים אומרים הכל. אין צורך להוסיף. אני לא נוטה להצביע על מחקרים שלא מצביעים על שום דבר. הגורמים האמיתיים לתופעה הועלו על-ידי. נכון, יהיו מי שימשיכו לצפות בפורנו, אם זה בסרטים ואם זה בדרכים אחרות. אך זה יירד משמעותית, ללא ספק. יהיו פחות בני 10 שיגדלו על פורנו וזה יהיה החינוך המיני שלהם. זה שווה את זה. אני לא מתכוון להיגרר לויכוח של "הפורנו כן גורם", "הפורנו לא גורם" וכו'. אני מציג בפניך עובדות, על מחקרים שמראים שמי שצופה בפורנו מפתח פתיחות לאלימות מינית. אתה יכול לעצום עיניים. שוב, אני לא טוען שזה הגורם היחיד, אך בהחלט גורם עיקרי.
 
אז אם ככה

אנחנו חיים בעולמות נפרדים. אם אתה באמת מאמין שלפני מאה מאתיים שנה , תקופה שלנשים לא היו זכויות שוות ובטח ובטח לא היו מדווחים על כל מקרי אונס, היו פחות מקרי אונס מהיום - אתה מנותק מהמציאות , או חמור מכך , מההיגיון הפשוט. לפני הפורנו , בוא נגיד לפני מאה וחמישים שנים האלימות הייתה גבוהה יותר , ולבטח שיעורי האונס . היום , בזכות הדמוקרטיה ומאבק של נשים לשיוויון - פחות נשים נאנסות , ואלו שכן , לרוב מדווחות על כך ומובילות לתפיסתו של האנס . בבר החיים היו הרבה יותר פרוצים , לא היה מי שיגן בחירוף נפש על חיי קרבנות , ואנשים היו חיים עם זה . נושאים את הכאב שלהם בשקט. ההשוואה שלך, עם ההוכחות המחקריות , לעליה במקרי האלימות והאונס בשנים האחרונות לאו דווקא קשורות לפורנו . לזה קוראים לעוות את הנתונים . למה העליה במקרי האונס לא קשורה באופן ישיר לאכיפה המועטה ולדלות ידה של המשטרה? למה הסיבות לעליה לא קשורות בעקיפין למשבר הכלכלי , או באופן כללי ללחץ הגובר בחברות מערביות? לבוא ולהגיד שהחשיפה גורמת לזה, זה היכנשהו למצוא שעיר לעזאזל לבעיה. נכון, חשיפה של ילדים , ובכלל באופן סיסטמטי לתכנים שכאלו לא מועילים לאף אחד. ככה זה שחברה מאבדת את ערכיה למען ערך הצרכנות הנערץ, אבל זה כבר דיון אחר.
 

yaakii

New member
הבה נפריד בין דעות לעובדות.

העובדות הן שבכל שנה יש החמרה במקרי האונס ובתקיפות המיניות. כמות התקיפות, גילאי התוקפים ועוד. אלו עובדות. הגורמים לעלייה באונס הם בגדר דעות, מפני שלעולם לא נוכל להוכיח קשר ישיר. אם, לדוגמא, הממשלה החליטה לחייב את כל האנשים לשתות בקבוק של משקה אלכוהולי מדי בוקר לפני צאתם מהבית, (והיא גם מפקחת שהדבר אכן ייעשה), ובמקביל לאותו חוק של הממשלה, נמצאה עלייה במספר תאונות הדרכים-ישנן שתי אפשרויות איך להתסכל על הדברים: 1. להסיק מכאן שנהיגה תחת השפעת אלכוהול מגדילה את הסיכוי לעשות תאונה 2. לומר שמדובר בצירוף מקרים, ולהשליך את העלייה במקרי התאונות על גורמים אחרים. זאת על אף שהאלכוהול הוא גורם שנבדק מדעית כמפחית ריכוז.( כאשר חוסר ריכוז מונע מהנהג שליטה מלאה על ההגה). המחקרים מצביעים על קשר סיבתי בין שימוש תכוף בפורנוגרפיה לבין אונס ואלימות מינית בכלל. ניתוח-על של 16 ניסויים שערכו חוקרים שונים, ושהקיפו 2,248 נבדקים, מראה שלאחר צפייה בפורנוגרפיה התחזקו העמדות התומכות באלימות מינית של הגברים הנבדקים, ועלתה גם רמת האלימות המינית שלהם. הקשרים בין פורנוגרפיה לאלימות מינית נמצאו חזקים במיוחד אצל גברים אלימים. גברים אלה, בשונה מגברים שאינם אלימים, נוטים לפרש את החומר הפורנוגרפי באופן המעודד אותם למעשי אונס. כל שניתן זה לבחור ב1. או ב2.
 

yaakii

New member
אני לא מדבר על עלייה במאה השנים

האחרונות. אני מדבר על 10 השנים האחרונות. בכל שנה יותר ויותר תקיפות.
 
תשמע , אז לא היה פורנו

אבל ככל הנראה היו הרבה יותר מקרי אונס ואלימות . ככה שהמשוואה הזו שאתה מנסה להציג פה היא חסרה ולא מייצגת את המציאות.
 

One Song Glory

New member
לדעתי הדעה שלך מוגזמת.

לפני כן לא היו דברים אחרים? נערים לא החביאו תמונות ומגזינים מתחת למיטה? זו תופעה שקיימת כל כך הרבה זמן. ואני באמת לא מבינה מה הבעיה בה. בסדר, אני בהחלט רואה בעייתיות בילדים קטנים שנחשפים לכך בניגוד לרצונם. זו בהחלט תופעה שלילית, אני חושבת שיש צורך לחוקק חוקים בעניין ולאסור פרסום באתרים שפונים לקהל שכולל בתוכו ילדים, או פרסומות שחושפות לך תוכן מבלי שנכנסת לאתר שקשור לנושא. כמו כן, אני מאמינה שהורים צריכים לתת חינוך מיני לילדיהם במקום להתייחס לנושא כטאבו, זה בהחלט יכול להועיל. ולא רק ההורים- גם בבית הספר. אבל למה שאנשים לא יצפו בפורנו? אם זה מה שעוזר להם להיות מסופקים, להרגיש טוב עם עצמם, למה לא? הרי החשק המיני קיים, ואם הם לא יפרקו אותו בצורה כזו, הוא יתבטא בצורה אחרת. לאדם יש שליטה על מעשיו. אדם שאונס או תוקף מינית עושה זאת מתוך בחירה. אפשר להתווכח- לומר שהוא חולה בנפשו, אבל זו אפילו לא הנקודה. הצפייה בפורנו לא מובילה אנשים לאנוס, יש להם יכולת בחירה ושיפוט משל עצמם. תקיפה מינית הייתה קיימת מאז ומעולם, לא מדובר בתופעה חדשה. גם עם תביא המון מחקרים שטוענים שישנה עלייה, אתה לא יכול להוכיח שהסיבה לכך היא צפייה בפורנו. יש כל כך הרבה גורמים אחרים שהשתנו בחברה שיכולים לגרום לעלייה כזו.
 

Winri

New member
זאת ממש לא תופעה חדשה

אבל אי אפשר להכחיש שזו תופעה שהולכת וגדלה בתקופה האחרונה. סיפורים על אונס בידי ילדים בגילאים קטנים להחריד, והעובדה שסיפורים חדשים כאלה צצים כל יום.. זה לא משהו שהיה קיים בעבר. אני מאמינה שיש קשר ישיר בין החשיפה הגוברת לתכני פורנו לבין התופעה הזאת. עם זאת, אני חושבת שזו לא הסיבה היחידה. התרבות שלנו מכילה הרבה מאפיינים שמשפיעים על זה. החל מהגישה האינדיבידואלית, שכל אחד דואג לעצמו בלבד, וכלה בחוסר היכולת לדחות סיפוקים ולדכא יצרים שהחברה לא מקבלת. תוסיפו למשוואה פורנו, ותקבלו מקרי אונס והטרדות מיניות. או, טוב, צמיחה במקרי אונס והטרדות מיניות. :)
 
למעלה