כפייה דתית ברכב שיתופי: קנס ₪10,000 על נסיעה בשבת

Ccyclist

Well-known member

חברת הרכב השיתופי סיטי קאר מכלילה סעיף דרקוני במדיניות שלה: שימוש או אפילו פתיחת אחד הרכבים שלה בשבת גורר קנס של ₪10,000 !!!

זו זליגה חמורה של הכפייה הדתית כי עד כה הטיעון היה שמי שטורח להוציא רישיון חופשי לנסוע כראות עינייו בעוד שהטיעון העיקרי נגד התח"צ היה "מנוחתם" של הנהגים (ש 40% מהם מוסלמים ואף אחד לא דואג למנוחת כלל הנהגים מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה, ואין שום דאגה למנוחת נהגי המוניות).

בכתבה נאמר שהחברה זכתה במכרז להיות אחת משתי חברות שיתוף הרכב בשדרות, כלומר זכתה בסיבסוד עירוני ובזכות למחצית מקומות החנייה שיוקדשו לרכבים שיתופיים בעיר. להבנתי העיר היא מזרחית מסורתית בעיקרה, מסוג המקומות שאנשים עושים את טקסי השבת בערב שישי ויוצאים או לבלות בערב או לים בשבת עצמה. בעיר ישנה גם מכללת ספיר.

מטריד ביותר כי מדובר בזליגה לתחום חדש.
 

Harrington

Well-known member
מנהל

כפייה דתית ברכב שיתופי: קנס ₪10,000 על נסיעה בשבת​

לי זה נשמע דווקא כמו (נסיון ל)כפיה חילונית.

חייב להודות שאני לא בקי בנושא והידע שלי מתבסס על קריאה מאוד מרופרפת של מה שהובא כאן.

למעשה אומר הטוען שחברה שמעוניינת לספק שירות מסוים לעירייה, חייבת להסכים לעבודה (או שימוש בכליה) בשבת. דא עקא, יש הרבה מאוד חברות שלא מעוניינות לעבוד בשבת (לרבות שימוש בכלי החברה). אצל חלקן זה מסיבות דתיות, אצל אחרות מסיבות חברתיות, זה כלל לא משנה מה הסיבה המדויקת. מה שמשנה הוא שבמדינה יהודית (גם) חברה ששוללת עבודה בשבת צריכה להיות מסוגלת לגשת למכרז של רשות מרשויות המדינה.
 
לי זה נשמע דווקא כמו (נסיון ל)כפיה חילונית.

חייב להודות שאני לא בקי בנושא והידע שלי מתבסס על קריאה מאוד מרופרפת של מה שהובא כאן.

למעשה אומר הטוען שחברה שמעוניינת לספק שירות מסוים לעירייה, חייבת להסכים לעבודה (או שימוש בכליה) בשבת. דא עקא, יש הרבה מאוד חברות שלא מעוניינות לעבוד בשבת (לרבות שימוש בכלי החברה). אצל חלקן זה מסיבות דתיות, אצל אחרות מסיבות חברתיות, זה כלל לא משנה מה הסיבה המדויקת. מה שמשנה הוא שבמדינה יהודית (גם) חברה ששוללת עבודה בשבת צריכה להיות מסוגלת לגשת למכרז של רשות מרשויות המדינה.
זאת אפלייה על רקע דתי, בדיוק כמו שחברה פרטית לא יכולה להגיד שכל מי שלא מוריד את הכיפה או אוכלת חזיר תקבל קנס על שימוש בשירותיה.
 

ערןל1

Active member
זאת אפלייה על רקע דתי, בדיוק כמו שחברה פרטית לא יכולה להגיד שכל מי שלא מוריד את הכיפה או אוכלת חזיר תקבל קנס על שימוש בשירותיה.
תגובה טובה ולעניין. הייתי אבל רוצה להאיר נקודה : ההתנהגות של סיטי קאר לא ראויה.

אנשים נוטים להתעלם מהממד האידאולוגי של ההתנגדות לכפיה. חשוב להבין שיש המון אנשים שרואים בכפייה דוגמת הכפייה של סיטי קאר מעשה לא מוסרי.
 

Ccyclist

Well-known member
לי זה נשמע דווקא כמו (נסיון ל)כפיה חילונית.

חייב להודות שאני לא בקי בנושא והידע שלי מתבסס על קריאה מאוד מרופרפת של מה שהובא כאן.

למעשה אומר הטוען שחברה שמעוניינת לספק שירות מסוים לעירייה, חייבת להסכים לעבודה (או שימוש בכליה) בשבת. דא עקא, יש הרבה מאוד חברות שלא מעוניינות לעבוד בשבת (לרבות שימוש בכלי החברה). אצל חלקן זה מסיבות דתיות, אצל אחרות מסיבות חברתיות, זה כלל לא משנה מה הסיבה המדויקת. מה שמשנה הוא שבמדינה יהודית (גם) חברה ששוללת עבודה בשבת צריכה להיות מסוגלת לגשת למכרז של רשות מרשויות המדינה.

שירות רכב שיתופי אמור לאפשר לבעלי רישיון חסרי רכב ניידות בזמנים שהתחבורה הציבורית אינה פעילה כמו שבת. החברה שבכתבה פשוט לא מבצעת את התפקיד שלשמו היא קיימת.

מה יהיו טענות השווא של הרשויות כלפי תושב שיבקש אוטובוס שבת לחוף באשקלון ? ישלחו אותו להשתמש ברכב שיתופי (גם אם אין לו רישיון) ואם הוא יתלונן על המחיר יגידו לו שיש בעיר שתי חברות רכב שיתופי שמתחרות ביניהן (מה שלא נכון כשיש מונופול של חברה אחת בשבת, מה שייצור מחסור ברכבים והעלאת מחירים).

חברה שלא רוצה ולא מסוגלת לתת שירות מובהק בתחום שבו היא קיימת לא צריכה להתמודד במכרז.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
שירות רכב שיתופי אמור לאפשר לבעלי רישיון חסרי רכב ניידות בזמנים שהתחבורה הציבורית אינה פעילה כמו שבת. החברה שבכתבה פשוט לא מבצעת את התפקיד שלשמו היא קיימת.

מה יהיו טענות השווא של הרשויות כלפי תושב שיבקש אוטובוס שבת לחוף באשקלון ? ישלחו אותו להשתמש ברכב שיתופי (גם אם אין לו רישיון) ואם הוא יתלונן על המחיר יגידו לו שיש בעיר שתי חברות רכב שיתופי שמתחרות ביניהן (מה שלא נכון כשיש מונופול של חברה אחת בשבת, מה שייצור מחסור ברכבים והעלאת מחירים).

חברה שלא רוצה ולא מסוגלת לתת שירות מובהק בתחום שבו היא קיימת לא צריכה להתמודד במכרז.
אין שום קשר בין דבריך לדברי.
אתה חוזר על עמדתך וזה בסדר גמור כמובן, אבל כאמור, מה שאתה דורש זאת כפיה חילונית לכל דבר ועניין.
 

Ccyclist

Well-known member
אין שום קשר בין דבריך לדברי.
אתה חוזר על עמדתך וזה בסדר גמור כמובן, אבל כאמור, מה שאתה דורש זאת כפיה חילונית לכל דבר ועניין.

אין כפייה חילונית כי אף אחד לא יכפה עליך לנסוע בשבת.

המוצר הוא רכב ניהוג עצמי. בא נהג שמשלם שכירות מסויימת ונוהג. להתערב בשיקולי הנהג ע"י קנס לא מידתי על נסיעה בזמנים שחוקי לנסוע בהם זו כפיית ערכי בעלי החברה על הלקוחות הפוטנציאלים חד וחלק.

הגישה לרכב מנוהלת במערכת ממוחשבת והנהג הוא הלקוח אז אין כאן שיקולים סוציאלים כלשהם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אין כפייה חילונית
חוששני שעדיין צריך להיוולד החילוני שיודה שקיימת בישראל כפיה חילונית. בכל זאת, דתיים רבים רואים את העולם אחרת. זה דומה למצב ההפוך אולי (אם כי נראה לי שלא חסרים דתיים שמודים שיש כפיה דתית).
כי אף אחד לא יכפה עליך לנסוע בשבת.
אז מה? יש עוד סוגים של כפיה, או אם תרצה, אפליה.
להתערב בשיקולי הנהג ע"י קנס לא מידתי
זה בוודאי שלא שייך לדיון. בכל אופן, בכפוף להסתייגות שהבעתי כבר למעלה של אי-הכרת הנושא יותר מדי לעומק. הרי ברגע שהנהג יודע מראש על האיסור הקנס יכול להיות גם מליון ש"ח. זאת עדיין תהיה החלטת הנהג אם הוא מקבל קנס אם לאו.
 

Ccyclist

Well-known member
חוששני שעדיין צריך להיוולד החילוני שיודה שקיימת בישראל כפיה חילונית. בכל זאת, דתיים רבים רואים את העולם אחרת. זה דומה למצב ההפוך אולי (אם כי נראה לי שלא חסרים דתיים שמודים שיש כפיה דתית).

אז מה? יש עוד סוגים של כפיה, או אם תרצה, אפליה.

זה בוודאי שלא שייך לדיון. בכל אופן, בכפוף להסתייגות שהבעתי כבר למעלה של אי-הכרת הנושא יותר מדי לעומק. הרי ברגע שהנהג יודע מראש על האיסור הקנס יכול להיות גם מליון ש"ח. זאת עדיין תהיה החלטת הנהג אם הוא מקבל קנס אם לאו.

הנה מאתר המועצה לצרכנות, באתר
https://www.consumers.org.il/category/unfair-terms-in-standard-contract

"א. תנאים מקפחים – גם אם הצרכנים חתמו על חוזה אחיד, אם התברר שיש בחוזה תנאים מקפחים (כלומר: תנאים שיש בהם יתרון בלתי הוגן לעסק, ואשר עלולים לפגוע בצרכנים), בית המשפט מוסמך לבטל את התנאים האלה. יתרה מזאת, ליועץ המשפטי ולמועצה לצרכנות יש סמכות לבקש את ביטולו של תנאי מקפח בחוזה אחיד של עסק."

קנס של ₪10,000 על התנהגות סבירה וחוקית הוא סעיף מקפח שבית המשפט מוסמך לבטל.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הנה מאתר המועצה לצרכנות
מכובדי, אין לי שום התנגדות להעביר את הזמן בעוד קצת התכתבות כזאת, ואם תרצה סיוע בקבלת במה גם בזה אני מוכן לעזור, אבל לדידי ההתכתבות הזאת תהפוך לדיון לראשונה אם וכאשר תבחר להגיב מתישהו גם על מה שאני כותב.
 

Ccyclist

Well-known member
לי זה נשמע דווקא כמו (נסיון ל)כפיה חילונית.

חייב להודות שאני לא בקי בנושא והידע שלי מתבסס על קריאה מאוד מרופרפת של מה שהובא כאן.

למעשה אומר הטוען שחברה שמעוניינת לספק שירות מסוים לעירייה, חייבת להסכים לעבודה (או שימוש בכליה) בשבת. דא עקא, יש הרבה מאוד חברות שלא מעוניינות לעבוד בשבת (לרבות שימוש בכלי החברה). אצל חלקן זה מסיבות דתיות, אצל אחרות מסיבות חברתיות, זה כלל לא משנה מה הסיבה המדויקת. מה שמשנה הוא שבמדינה יהודית (גם) חברה ששוללת עבודה בשבת צריכה להיות מסוגלת לגשת למכרז של רשות מרשויות המדינה.

מי שמשכיר נכס או רכב צריך לקחת בחשבון שהמשכיר ישתמש בו בצורה אחרת.

בעלי ואני משכירים בקיץ את דירת הנופש שאנחנו גרים בה בחורף. אם היינו דורשים שמשכירי הדירה יחיו בדיוק כמונו הם היו צריכים לעמוד ברשימת התנאים הבלתי אפשריים הבאה לא היינו מצליחים להשכיר אותה:

- בלי זוגות ממגדרים שונים, בייחוד לא בחדר השינה הראשי, וכל פועל יוצא של מיניות מעורבת מגדרית.

- בלי רכבים הפועלים על מנוע בעירה פנימית (למרות שבשלב זה אנחנו מכבים את המטען של הרכב בקיץ).

- בלי לשים לחם בטוסטר (אני צליאקי ובעלי לא בקטע של טוסט, במציאות יש לי עטיפות חסינות חום שאני מוריד למחסן באביב והאורחים חופשיים להשתמש בטוסטר)

- לפחות חצי מהאורחים חייבים להיות צמחוניים (אני צמחוני)

- בלי לכתוב ביד ימין (שנינו שמאליים)

וכמובן לגבות את הכל בכל אותם טיעוני "ערכים" ולקרוא לצורת חיים אחרת של אורחים פוטנציאליים "כפייה הטרוסקסואלית" "כפייה ימנית" "כפייה דלקית" וכו'.

מי שלא מסוגל שאנשים יחיו בצורה שונה ממנו - שלא ישכיר.
 
נערך לאחרונה ב:

מנכל אחד

Active member

חברת הרכב השיתופי סיטי קאר מכלילה סעיף דרקוני במדיניות שלה: שימוש או אפילו פתיחת אחד הרכבים שלה בשבת גורר קנס של ₪10,000 !!!

זו זליגה חמורה של הכפייה הדתית כי עד כה הטיעון היה שמי שטורח להוציא רישיון חופשי לנסוע כראות עינייו בעוד שהטיעון העיקרי נגד התח"צ היה "מנוחתם" של הנהגים (ש 40% מהם מוסלמים ואף אחד לא דואג למנוחת כלל הנהגים מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה, ואין שום דאגה למנוחת נהגי המוניות).

בכתבה נאמר שהחברה זכתה במכרז להיות אחת משתי חברות שיתוף הרכב בשדרות, כלומר זכתה בסיבסוד עירוני ובזכות למחצית מקומות החנייה שיוקדשו לרכבים שיתופיים בעיר. להבנתי העיר היא מזרחית מסורתית בעיקרה, מסוג המקומות שאנשים עושים את טקסי השבת בערב שישי ויוצאים או לבלות בערב או לים בשבת עצמה. בעיר ישנה גם מכללת ספיר.

מטריד ביותר כי מדובר בזליגה לתחום חדש.
יש סבירות יותר גבוהה שנהג יעלה שתוי על רכב שיתופי בשבת מאשר ביום חול כי אין כמעט נסיעות לצרכי עבודה או קניות בשבת, ולכן בהפעלת הרכבים בשבת הוא מסתכן בכך שהרכב יהיה מעורב בתאונה או יוחרם על ידי המשטרה ובכך תפגע הזמינות של הרכבים בשאר ימות השבוע.
מכיון שעיר כמו שדרות היא עיר מסורתית, ההפסד שלו מנסיעות בשבת היא נמוכה ביחס לסיכון של המשך הפעילות של כלי הרכב. במיוחד שהוא גם יצטרך להחזיק אנשי תפעול שיעבדו בשבת, ויצטרך לשלם להם תעריף כפול בזמן שהביקוש לנסיעות הוא בשפל.

אני חושב שמותר לבעל חברה לקבוע את המודל העסקי שלו, ניסיון להתערב במודלים עסקיים מונע התפתחות של השוק.
כיום אין ביקוש גבוה לרכבים שיתופיים, משער שאם הוא יצליח לחנך את השוק, והשכרה בשבת תהיה משתלמת, יהיה מי שיעשה את זה.
 

Ccyclist

Well-known member
יש סבירות יותר גבוהה שנהג יעלה שתוי על רכב שיתופי בשבת מאשר ביום חול כי אין כמעט נסיעות לצרכי עבודה או קניות בשבת, ולכן בהפעלת הרכבים בשבת הוא מסתכן בכך שהרכב יהיה מעורב בתאונה או יוחרם על ידי המשטרה ובכך תפגע הזמינות של הרכבים בשאר ימות השבוע.
מכיון שעיר כמו שדרות היא עיר מסורתית, ההפסד שלו מנסיעות בשבת היא נמוכה ביחס לסיכון של המשך הפעילות של כלי הרכב. במיוחד שהוא גם יצטרך להחזיק אנשי תפעול שיעבדו בשבת, ויצטרך לשלם להם תעריף כפול בזמן שהביקוש לנסיעות הוא בשפל.

אני חושב שמותר לבעל חברה לקבוע את המודל העסקי שלו, ניסיון להתערב במודלים עסקיים מונע התפתחות של השוק.
כיום אין ביקוש גבוה לרכבים שיתופיים, משער שאם הוא יצליח לחנך את השוק, והשכרה בשבת תהיה משתלמת, יהיה מי שיעשה את זה.
לזה אפשר לבנות פרופילי נהג אישיים או להגביל השכרה לנהגים חדשים בערבי שישי (חברת השכרה רגילה באירופה דורשת שנתיים על הרישיון). התירוץ לא מחזיק לטיול לים או לטבע בבוקר או צהרי יום שבת עצמו. שאר החברות מצליחות לשמור על רכביהן מנהגים לא אחראיים בלי ליצור הגבלה לא הגיונית של הסרת שירות בזמנים שבו הוא הכי נדרש בגלל היעדר תח"צ ומחירי מוניות בתעריף מוגבהה.
 

yair480

Active member

חברת הרכב השיתופי סיטי קאר מכלילה סעיף דרקוני במדיניות שלה: שימוש או אפילו פתיחת אחד הרכבים שלה בשבת גורר קנס של ₪10,000 !!!

זו זליגה חמורה של הכפייה הדתית כי עד כה הטיעון היה שמי שטורח להוציא רישיון חופשי לנסוע כראות עינייו בעוד שהטיעון העיקרי נגד התח"צ היה "מנוחתם" של הנהגים (ש 40% מהם מוסלמים ואף אחד לא דואג למנוחת כלל הנהגים מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה, ואין שום דאגה למנוחת נהגי המוניות).

בכתבה נאמר שהחברה זכתה במכרז להיות אחת משתי חברות שיתוף הרכב בשדרות, כלומר זכתה בסיבסוד עירוני ובזכות למחצית מקומות החנייה שיוקדשו לרכבים שיתופיים בעיר. להבנתי העיר היא מזרחית מסורתית בעיקרה, מסוג המקומות שאנשים עושים את טקסי השבת בערב שישי ויוצאים או לבלות בערב או לים בשבת עצמה. בעיר ישנה גם מכללת ספיר.

מטריד ביותר כי מדובר בזליגה לתחום חדש.
חבל על כך שאנשים מצאו על מה לתקוף חברה לשיתוף רכבים.
כבר שנים שקיים בהשכרות רכב תעריף שבת עבור לקוחות שומרי שבת.
מי שקרא ולמד קצת על 'סיטי קאר' יודע שהם מצהירים על עצמם כחברה שומרת שבת וזכותם כחברה מסחרית לאסור על שימוש ברכביהם בשבת (פרט למקרים ספציפיים שהם הגדירו) ובשם הזכות הזאת הם יכולים לקבוע את הכללים והתעריפים.

בירושלים פועלות 2 חברו לשיתוף רכבים אך רק חברה אחת(קאר2גו) קיבלה מקומות שמורים ואילו החברה השניה(סיטי קאר) לא קיבלה מקומות כאלה בגלל שהם לא זמינים 24/7.
כלקוח סיטי קאר מעצבן אותי שאין לי חניה שמורה ואני לעיתים צריך להסתובב ברחובות על מנת למצוא חניות.
יש שכונות שאליהם קאר2גו לא נכנסו אך סיטי קאר פעילים שם ואיני מבין מדוע לפחות שם לא שומרים חניות לרכבים של סיטי קאר מה עוד שמדובר בשכונות שומרות שבת ולכן הם לא פוגעים בזמינות של תושבי אותה שכונה.

מי שקרא את הכתבה יכול לקרוא שלתושב שדרות יש בחירה בין 2 חברות ומי שצריך את הרכב בשבתות מוזמן להשתמש בשירות של שלמה, השאלה בשטח איזה חברה התושבים יעדיפו והרכבים של איזה חברה ייסעו יותר קילומטרים ויסתובבו יותר שעות בכבישים? (במהלך ימים א-ו)
 

Ccyclist

Well-known member
חבל על כך שאנשים מצאו על מה לתקוף חברה לשיתוף רכבים.
כבר שנים שקיים בהשכרות רכב תעריף שבת עבור לקוחות שומרי שבת.
מי שקרא ולמד קצת על 'סיטי קאר' יודע שהם מצהירים על עצמם כחברה שומרת שבת וזכותם כחברה מסחרית לאסור על שימוש ברכביהם בשבת (פרט למקרים ספציפיים שהם הגדירו) ובשם הזכות הזאת הם יכולים לקבוע את הכללים והתעריפים.

בירושלים פועלות 2 חברו לשיתוף רכבים אך רק חברה אחת(קאר2גו) קיבלה מקומות שמורים ואילו החברה השניה(סיטי קאר) לא קיבלה מקומות כאלה בגלל שהם לא זמינים 24/7.
כלקוח סיטי קאר מעצבן אותי שאין לי חניה שמורה ואני לעיתים צריך להסתובב ברחובות על מנת למצוא חניות.
יש שכונות שאליהם קאר2גו לא נכנסו אך סיטי קאר פעילים שם ואיני מבין מדוע לפחות שם לא שומרים חניות לרכבים של סיטי קאר מה עוד שמדובר בשכונות שומרות שבת ולכן הם לא פוגעים בזמינות של תושבי אותה שכונה.

מי שקרא את הכתבה יכול לקרוא שלתושב שדרות יש בחירה בין 2 חברות ומי שצריך את הרכב בשבתות מוזמן להשתמש בשירות של שלמה, השאלה בשטח איזה חברה התושבים יעדיפו והרכבים של איזה חברה ייסעו יותר קילומטרים ויסתובבו יותר שעות בכבישים? (במהלך ימים א-ו)

תעריף ללקוחות שומרי שבת זה דבר אחד, בייחוד אם יש הנחה על שעות שכירה שנופלות בשבת. תעריף גורף לכלל המשתמשים עם קנס לא מידתי שחוקיותו נתונה בספק (חוזה לא הוגן) זה עניין אחר. בכתבה מדובר במקרה של דואופול, אז הפסקת פעילותה של אחת משתי בחברות בזמן שהלקוחות החילונים והמסורתיים הכי רוצים שירות תחבורה זו בעיה.

החברה מפלה לקוחות שאינם שומרי שבת ובוחרת להשתתף במכרז ציבורי, ואף מנצחת בו על אף מדיניותה המפלה. אם חצי מרכבי ההשכרה בשדרות לא יהיו זמינים בשבת אז הלחץ על החצי השני יהיה גדול יותר ומחיריהם יעלו בהתאמה, זו המשמעות של דואופול.

חברת השכרה חילונית שתטיל קנס דומה על הנוסעים בחמישי קודש תועף מכל המדרגות וטוב שכך.
 

yair480

Active member
תעריף ללקוחות שומרי שבת זה דבר אחד, בייחוד אם יש הנחה על שעות שכירה שנופלות בשבת. תעריף גורף לכלל המשתמשים עם קנס לא מידתי שחוקיותו נתונה בספק (חוזה לא הוגן) זה עניין אחר. בכתבה מדובר במקרה של דואופול, אז הפסקת פעילותה של אחת משתי בחברות בזמן שהלקוחות החילונים והמסורתיים הכי רוצים שירות תחבורה זו בעיה.

החברה מפלה לקוחות שאינם שומרי שבת ובוחרת להשתתף במכרז ציבורי, ואף מנצחת בו על אף מדיניותה המפלה. אם חצי מרכבי ההשכרה בשדרות לא יהיו זמינים בשבת אז הלחץ על החצי השני יהיה גדול יותר ומחיריהם יעלו בהתאמה, זו המשמעות של דואופול.

חברת השכרה חילונית שתטיל קנס דומה על הנוסעים בחמישי קודש תועף מכל המדרגות וטוב שכך.
על פי התנאים של הרשות המקומית חוקי החברה התאימו והם בחרו להכניס אותם לעיר.

בשדרות הכניסו 2 חברות ככה שהתושב יכול לבחור מאיזה חברה לקבל שירות.

אם אני רוצה לקחת רכב שיתופי להגיע למקום כלשהו לשבת כשומר שבת אני יכול לטעון שחברות שיתוף רכבים האחרות מפלות אותי לרעה כי אני צריך לשלם על שבת למרות שאיני נוגע ברכב.
היתרון של סיטי קאר היא שהם נותנים ללקוח את היתרון ברכב שיתופי של הזמינות בלי לחייב את הלקוח על היממה שהרכב עומד בלי לזוז ואף מעודדים שימוש ברכביהם ע"י מתן מחיר מיוחד לנסיעות שבת וחג.
כלקוח שרוצה רכב לנסיעה קצרה יש יתרון לרכב שיתופי שמותאם לצרכים של הלקוח וסיטי קאר ביססה את המודל שלה על לקוחות מקרב ציבור שאינם מחזיקים רכב והתאימו את עצמם ללקוחות .
כיום הם יוצאים החוצה ומתחילים להציב מכוניות בעוד מקומות בארץ כאשר המתחרות שלה נמנעות מכך ועל זה מגיע להם שאפו.

ממידע שזמין ברשת ראיתי ש2 המתחרות של סיטי קאר נמנעו מלגשת למכרזים במספר מועצות מקומיות ככה שאולי צריך להתלונן שהם בוחרים לקפח את הפריפריה בכך שאינם מעוניינים לתת להם שירות?
 

Ccyclist

Well-known member
על פי התנאים של הרשות המקומית חוקי החברה התאימו והם בחרו להכניס אותם לעיר.

בשדרות הכניסו 2 חברות ככה שהתושב יכול לבחור מאיזה חברה לקבל שירות.

אם אני רוצה לקחת רכב שיתופי להגיע למקום כלשהו לשבת כשומר שבת אני יכול לטעון שחברות שיתוף רכבים האחרות מפלות אותי לרעה כי אני צריך לשלם על שבת למרות שאיני נוגע ברכב.
היתרון של סיטי קאר היא שהם נותנים ללקוח את היתרון ברכב שיתופי של הזמינות בלי לחייב את הלקוח על היממה שהרכב עומד בלי לזוז ואף מעודדים שימוש ברכביהם ע"י מתן מחיר מיוחד לנסיעות שבת וחג.
כלקוח שרוצה רכב לנסיעה קצרה יש יתרון לרכב שיתופי שמותאם לצרכים של הלקוח וסיטי קאר ביססה את המודל שלה על לקוחות מקרב ציבור שאינם מחזיקים רכב והתאימו את עצמם ללקוחות .
כיום הם יוצאים החוצה ומתחילים להציב מכוניות בעוד מקומות בארץ כאשר המתחרות שלה נמנעות מכך ועל זה מגיע להם שאפו.

ממידע שזמין ברשת ראיתי ש2 המתחרות של סיטי קאר נמנעו מלגשת למכרזים במספר מועצות מקומיות ככה שאולי צריך להתלונן שהם בוחרים לקפח את הפריפריה בכך שאינם מעוניינים לתת להם שירות?

יש הבדל בין איפשור תעריף לשומרי שבת ועונש על ניצול התעריף לרעה לבין הכרחת כלל ציבור הלקוחות של חברה לשמור שבת.

ברכב שיתופי של חברה אחרת אתה חופשי להחנות אותו במקום חנייה של החברה בצהרי שישי ולהזמין מראש רכב למוצ"ש.

גם חברה שיוצרת תעריף מיוחד לשומרי שבת זה לגיטימי, וכך גם עונש למי ששוכר לפי התעריף ולא עומד בתנאיו.

מה שלא לגיטימי זה לכפות על כלל לקוחות החברה לשמור שבת, בייחוד במצב של דואופול.

הטענה הדתית בהקשר לתחבורה בשבת היתה שרכב פרטי הוא עניין אישי ומותר משום שזה עניינו של מי שנוהג ברכב. החברה מתערבת בעניינו של השוכר בצורה שחורגת מכך בצורה בוטה.
 

luisluis

Active member
אם אני מבין נכון התנאי הזה הוא חלק מהמכרז כלומר לא מדובר בהחלטה של החברה אלא בהחלטה של הרשות המקומית
 
למעלה