כפי שהובטח...הסיפור על: ,טאמס, ראגס

כפי שהובטח...הסיפור על: ,טאמס, ראגס

הבטחתי קיימתי... הנה סיפור על "טאמס", "ראג'ס" ו"סטווה". טאמס, ראג'ס וסטווה הן שלושת האיכויות הקיימות בכל, בעולם, באדם, במזון... טאמס הוא: כבדות, חוסר פעילות, חושך... ראג'ס הוא: פעילות, אקטיביות... סטווה היא: טוהר, קלילות... כל המתרחש ביקום נע וכפף למעגל שלושת האיכויות, "פעילות רעה" מובילה לטבע טאמסי - אפל, כבד מקרקע... פעילות טובה מובילה לטבע סטווי - טוהר במחשבה דיבור ועשיה... שלושת האיכויות כמו שאמרנו אינן זקוקות לאישור בקבינט... היוגה טוענת: שעד שלא משתחרר האדם מאחיזתן והשפעתן של האיכויות, הוא ימשיך במעגל הלידה והמוות...מכיוון שכל פעילות יוצרת תגובה - טובה או רעה, וכמו המדד החברתי, מישהו צריך לשלם על זה...לקבל "פרס" על מעשיו הטובים, הוא להיענש על "חטאיו"..."שיחרור" מושג רק ברגע שלמעשיו של אדם אין יותר השפעה עליו... והנה הסיפור המציג את הענין בצורה בהירה. ביער העולם אדם אחד שהיה הולך ביער נתקל בחבורת שודדים, אלו שדדו אותו מכל רכושו, ובעוד האדם ההמום מעכל את אסונו, התכנסו הגנבים לדיון: "מה נעשה אתו", שאל אחד. אחד מהם ענה: "מה הטעם להשאיר אותו בחיים, הוא בטח יזעיק עזרה, מה גם, שהוא יודע איך אנחנו נראים" וכבר שלף את חרבו. רגע, רגע, קרא גנב שני, "מה הטעם להרוג אותו, בואו נקשור אותו בידיו ורגליו ונשאיר אותו כאן. אמרו ועשו, כפתו אותו בידיו ורגליו, והלכו לדרכם. אך לאחר פרק זמן לא רב, חזר הגנב השלישי ואמר לאדם: "אה, אני מצטער, האם נפגעת ? אני אשחרר אותך מזה. אחרי ששחרר אותו אמר שוב: "בו, אקח אותך אל הדרך הראשית". כשהגיעו, אמר האיש לגנב: "אה, אדם טוב אתה, אני גר לא רחוק, בו אלי תנוח קצת ותאכל משהו ותלך לדרכך". תודה, אמר הגנב, השוטרים בטח יגיעו ויעצרו אותי, והלך לו לדרכו. העולם הזה הוא היער. שלושת השודדים הם: טאמס, ראג'ס, וסטווה. הם אלה השודדים את מהאדם את ידע האמת. טאמס, רוצה להשמיד אותו. ראג'ס, כובל אותו אל העולם. אבל סטווה מציל אותו ממלתעותיהם של ראג'ס וטאמס. בהגנת הסטווה, ניצל האדם מכעס, תשוקה והשפעות רעות אחרות, והלאה, סטווה גם הוא שודד. הוא אינו יכול להעניק לאדם ידע מוחלט וסופי על האמת, אבל הוא מראה לו את הדרך. בהניחו את האדם על השביל, אומר הסטווה: "ראה, הנה ביתך". אך, אפילו הסטווה רחוקה מידע הברהמן… שבת שלום. אבי.
 

0 אור 0

New member
וואו ../images/Emo51.gif

אבי, לפני כמה ימים נכנסתי לפורום טנטרה מתוך סקרנות. נשביתי בקסם הסיפורים שלך, ואני כל יום רצה כאחוזת דיבוק לראות אם יש סיפור חדש. כל סיפור תורם לי משהו, עוד נקודת ראות,עוד בחינה של עצמי, עוד דרך להתקדם. אז תודה, אור (ונ.ב. הפורום כולו מאד מעניין ומוסיף לי המון - למרות שעדיין אין לי מושג מה זה טנטרה)
 
תודה רבה אור.

בקשר לטנטרה, זרקי כפפה ותקבלי שפע תגובות. לפי הבנתי טנטרה היא: "זה היכול לשחרר מהגוף"... הטנטרות הם אסופה גדולה של כתבים שמקורם בהודו, (וגילגולים נוספים בבודהיזם ומסורות אחרות) שבאופן כללי אפשר לומר שהם מתעסקים בהרחבת הידע העוסק בשחרור מכבלי הגוף והעולם החומרי. בטנטרה ישנם שני זרמים עיקריים, אחד מה שנקרא טנטרה של הצד הימני, שעובדת דרך הצורה הסימבולית. וטנטרה של הצד השמאלי שעובדת דרך ההיבטים החומריים, ובגלל זה יצא לטנטרה שם "רע" בעיקר בגלל התעסקות במין...שהגיע עד כדי כך שבהרבה מקומות שתשאלי מזה טנטרה תקבלי את התשובה: טנטרה זה אומנות המין...או איך לא לגמור...זה כמובן בהקצנה, אך לפי דעתי ענין המין בטנטרה הוא שולי, ובטח לא ראוי למעמד שהוא זוכה במערב... אני מצרף מאמר שפרסמתי כאן בזמנו ומדבר על הנקודה הזו, בבקשה. ובקשר לסיפורים, את יכולה להיכנס לפורום יוגה, מדיטציה וטאי צ'י בוואלה, במדור מאמרים שם תוכלי למצוא את כל הסיפורים (הרבה)ועוד חומר בצורה מסודרת ומרוכזת, זה יחזיק אותך לשבוע לפחות... הנה המאמר: פאנצ'ה מאקאר – חמשת ה-M . שעשוע נאה בעיניהם של כמה מוחות בלתי אחידים הוא להתענג בחירופים וגידופים נגד הטנטרה בגלל השימוש בחמשת ה"טטוות" (המרכיבים) הידועים גם כ- חמשת ה-M (פאנצ'ה מאקאר), ואלו הם: יין, בשר, דגים, דגנים, ואיחוד מיני. לחמשת מרכיבים אלה משמעויות שונות עבור הסוגים השונים של השואפים הרוחניים. יש לציין שמה שנדרש מאדם להגיש/להציע, זה את ה"טטווה" ( המהות, העיקרון) ולא את הפריט עצמו. מטרת השימוש בחמשת הטטוות בתרגול היא, שע"י תרגול חוזר של קיום המצוות הטקסיות, אדם רוכש טבע שבו כל דבר הנעשה על ידיו בחיי היום-יום, הופך לפעולה של "פולחן" ותפילה. ש'נקרהצ'אריה מסיים את מזמוריו הנהדרים על ה"שקטי" הראשונית באומרו: או גברת נעלה, הלוואי וכל תפקודי הכרתי יהיו זיכרונותיי בך, הלוואי וכל מלותיי יהיו בשבחך, הלוואי וכל פעולותיי יהיו קידה לרגליך. הלך רוח כזה נדרש בתפילות ובטקסים לחמשת הטטוות. השואף הרוחני הנוטל חלק בעבודה על חמשת הטטוות כדי לרצות את האל שבתוכו, אינו צובר מגרעות. אדם כזה מסתכל על יין ובשר כעל שיווה ושקטי, והוא ער לגמרי לעובדה שהיין אותו הוא עומד לשתות יגרום להתגלמות האושר, שהוא-הוא הברהמן בתוכו. כל כוס יין שנלגמת עם הטקס המתאים, ועם שינון המנטרה התואמת, ולפני שתיית הכוס הראשונה הוא אומר: אני מעריץ את זה, כוס הנקטר הראשונה המונחת בידי, זה המפעפע עם נקטר הירח הזורח במצחו של ה"באיירווה" הקדוש. זהו אוקיאנוס האושר. זה מרומם את ה"אטמן". כל האלים, כל האלות וכל הקדושים, כולם מעריצים את זה. זהו אוקיאנוס האושר. שואף רוחי שהורשה לשתות עשר כוסות, ממודט בזמן שתייתם על הגורו ב"סהסררה" בראש, ועל האלה בלבו, הוא נושא על קצה לשונו את ה"איש'טה דוואטה (האל הנבחר על ידו) וחושב על אחדותו עם שיווה. אדם השותה את הכוס האחת עשרה משנן את המנטרה: אני איני הגואל, ואף איני גואל אחרים, ואיני הדבר הנגאל. אני איני הנהנה, ואף איני גורם הנאה לאחר, ואיני מושא ההנאה. איני סובל מכאב, ואף איני גורם כאב לאחר, ואיני הכאב עצמו, אני הוא-הוא (סו-הם) אני צ'יט, אני אטמן. למנטרה זו משמעות משולשת: הגסה היא שתיית היין עצמה, המעודנת היא שטיית הנקטר הזורם מאיחוד הקונדליני עם שיווה, בסהסררה: השלישית או הנעלה היא נקטר האושר העולה מההגשמה והתפיסה של האיחוד בין שיווה ושקטי. ה"קאוולראנווה" טנטרה אומרת: שהיין שאושרו הוא הנקטר הזורם מהאיחוד בין הקונדליני שקטי עם שיווה בסהסררה בראש, וזה השותה את זה שותה נקטר, והאחרים הם סך הכל שתיינים. אדם זה ההורג בחרב ה"גייאנה" את חיית המעלות והמגרעות ומוביל את הכרתו לשיווה העליון, עליו נאמר שהוא אוכל הבשר האמיתי. אדם זה שבאמת אוכל דגים הוא זה השולט בחושיו וממקם אותם באטמן. אחרים הם סך הכל הורגי חיות. השקטי של ה"פוש'ה" ( הרמה הנמוכה ביותר של השואף הרוחני) אינה ערה, אלא זו של ה"קאוליקה". אדם זה הנהנה מהשקטי, אליו נאמר שהוא הנהנה האמיתי של השקטי. הוא "מאושר" ע"י האושר הנובע מהאיחוד בין השקטי הנשגב והאטמן, שהוא האיחוד האמיתי: אחרים אינם טובים יותר מנואפים. ראוי לציין שהמונח לטטווה החמישית נגזר משורש המילה "מיטונ(ה)" שמשמעותה- זוג. מכיוון ששום דבר מעולם החוויות אינו מתרחש ללא העירוב של שני דברים-אפילו מודעות אינה אפשרית בלעדיו-"מיטונ(ה)" מסמל את האחדות הקושרת את כל השניות (דואליות) הזו, שהיא מעבר לתפיסתו של האדם ה"רגיל", ושה"ג'יווה מוקטה" (משוחרר בעודו בחיים) לבדו יכול לתפוסה. הכוונה בתרומת טטווה זו לאל הנבחר היא הקרבת תחושת הדואליות, כך שהאחדות החבויה תיתפס ותוכר. זוהי המשמעות האמיתית של הטטווה החמישית. מתוך: studies on the tantras בהוצאת "ראמהקרשינה מישן". כל M- מחמשת ה-M מייצגת יסוד. דגנים מקבילים ליסוד האדמה, דגים למים, אלכוהול לאש, בשר לאוויר, ומין לאתר. בדרך זו היקום עצמו משמש כפריטים ל"פולחן". הטנטרי יכול לומר: "חרות מושגת ע"י שימוש בזה הגורם לשעבוד". בדרך כלל השימוש בבשר, דגים ומזונות "מגרים" אחרים, אלכוהול ומין, כובלים אותך חזק יותר אל העולם, אך אם תשתמש באותם חומרים בדיוק בדרך הטנטרית הם יכולים להיות המקור לשחרורך מהשעבוד, ע"י גירוי התנועה החופשית של הקונדליני. המפתח כמובן הוא להשתמש בהם בדרך הנכונה. בצורה הפיזית של ה"פאנצ'המאקאר" רוב הגירויים מגיעים מהחומרים עצמם. בכמויות קטנות, אלכוהול מגביר את התאבון: זהו חומר חם מאד, וחומרים חמים תמיד מעוררים את זרימת הדם בגוף. בדג יש כמויות גדולות של זרחן. זרחן מגביר את התאבון ע"י הגברת זרימת הדם לכל האברים, כולל המוח. גירוי תאבון זה הופך אותך רעב מספיק כדי לאכול בשר ודגנים, המגבירים עוד יותר את זרימת הדם. כל זרימת הדם המוגברת הזו מרחיבה את כלי הדם במוח, ממלא את תאיו באנרגיה נוספת. זה הופך את המין עשר פעמים טוב יותר מהרגיל, מכיוון שכעט האדם נמצא בהתרגשות מלאה. התרגשות מלאה משפרת את המצב ועוזרת להפנות את ההכרה ממחשבה על המין לשם המין עצמו. המין כשלעצמו כמובן מגביר את ההתרגשות אף יותר. אם אתה יודע מה אתה עושה, כל ההתרגשות הזו תעזור לך להעיר את הקונדליני. " רק מעט מאד אנשים מתאימים לצורה זו של תרגול". אנשים אחרים יכולים להשתמש בחומרים, או עדיף, אם הם מתקדמים, הם יכולים לבצע את ה"פאנצ'המאקאר הרוחני בצורה ישירה. בפאנצ'המאקאר הרוחני "מאמסה" היא הלשון. אתה "אוכל בשר" ע"י שמירה על שתיקה. "מאטאסיה" היא הנשימה, ו"אכילת דגים" משמעותה החזקת הנשימה דרך פרנייהמה. "מודרא", "אכילת דגנים" היא החזקת הגוף בתנוחה מסוימת כדי לעודד תנועה חופשית של הקונדליני בתוכו. "מהדירא" היא ה"יין" של ה"אמריטה"(נקטר) המטפטף מהבלוטות הממוקמות בתוך הראש לתוך הגוף. ו"מיטואן" הוא האיחוד של הקונדליני שקטי עם שיווה בסהסררה. מתוך: "קונדליני" מאת רוברט ש'אוובודהה.
 
סיפור מקסים ../images/Emo51.gif

על העולם והכוחות הפועלים בו....
שבת שלום
ליאור
 
למעלה