כפתור תקול בפלאפון החדש שרכשתי

ilya7791

New member
כפתור תקול בפלאפון החדש שרכשתי

רכשתי טלפון נייד חדש של סמסונג.כאשר הגעתי הבייתה והוצאתי את המכשיר מהאריזה והתחלתי להשתמש בו התברר לי שאחד הכפתורים לא עובדים כמו שצריך ויש ללחוץ אליו חזק כדי שתהיה תגובה.חזרתי לחנות והראתי את הבעיה למוכר.
המוכר טען בתגובה שככה זה אמור לעבוד,אבל לבסוף הסכים שזה לא תקין וביקש שאשאיר לו את המכשיר לבדיקה.
אני אמרתי לו שלא מקובל אליי שיפתחו ויתעסקו במכשיר שקניתי לפני רגע וביקשתי מכשיר חדש אחר או כסף חזרה.המוכר לא הסכים וטען שזה בכלל אשמתי שלא בדקתי את המכשיר כאשר הייתי בחנות בזמן קנייה.
האם אני יכול לדרוש כסף בחזרה או שאין מה לעשות בנידון?
 
מקובל בבתי משפט לומר שבשביל זה יש אחריות

וצריך לתת להם ניסיון לתקן את המכשיר. אם הם מצליחים לתקן אותו, תוכל להגיש תביעה. אבל בינתיים, לדעתי חבל על האנרגיות של דיון.

אגב, להחליף כפתור זה משהו שאמור להיות ממש פשוט. לא ממש דורש "התעסקות" עם המכשיר, למיטב ידיעתי, אבל בטח יש מי שמבין בזה יותר ממני.
 

ipv6

Member
זה תחום אפור ובעייתי

באופן כללי, את חייבת לתת לו הזדמנות לתקן את המכשיר ולהביא אותו למצב של חדש. להערכתי את לא יכולה לבקש מכשיר חדש כי כבר לקחת אותו הבייתה ועשית בו שימוש. אין לו דרך לדעת מה קרה למכשיר בבית.

הוא לא חייב לעבוד ב"אולפן שקוף" שתראי מה הוא עושה. את יכולה לרשום את הIMEI שזה המספר הסידורי של הלוח ("הכרטיס") של המכשיר ולראות שכשקבלת את המכשיר חזרה הוא זהה למספר שרשמת. זה הדבר היקר במכשיר, אם הוא ירצה לדפוק אותך ,הוא יחליף לך ללוח ישן שיהיה לו מספר אחר. להערכתי תסריט כזה הזוי.

אם תחליטי ללכת על התביעה זה בעייתי מאד. הוא יכול לטעון שבדקת מולו את המכשיר והרסת בבית הוא יכול להביא טכנאי שלו שיגיד שככה מכשירים מהסוג הזה מתנהגים ואת תצטרכי חוו"ד נגד.

עצה שלי, אם זאת חנות "סבירה", תני לו הזדמנות לתקן לפני שאת רצה לבית משפט.
 
למעלה